Şimdi Ara

Yağmurda sertleşen frenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
6.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar aracım hyundai accent 1.3 2002. Yağmurlu havalarda( sağanak yağmurda genelde) arabayı çalıştırdığımda yaptığım ilk 3-5 frende araba çok ani bir şekilde duruyor, balatalardan çok sesli olmamakla birlikte kulak gıdıklayan bir ses çıkıyor. Hızım yavaş olsa bie ışıkta yavaşlamak istediğimde çok ani fren yapmışım gibi oluyor, bu yüzden iyice trafiğe çıkmadan bir kaç kere öylesine fren yapıyorum düzeliyor. Bunun sebebi nedir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağmurlu Havada Fren Sertleşmesi: Nedenleri ve Çözümleri

    Yoğun yağmurlu koşullarda araç kullanırken frenlerinizin sertleştiğini veya düzgün çalışmadığını fark edebilirsiniz. Bu durum, "yağmurlu havada fren sertleşmesi" olarak bilinir ve çeşitli nedenleri vardır.

    Nedenleri:

    • Fren Balatalarındaki Su Birikintisi: Yağmur damlaları, fren balatalarınız üzerinde birikebilir ve bu da balataların disklerle veya tamburlarla düzgün şekilde temas etmesini engelleyebilir.
    • Fren Hidroliği Kaybı: Fren hidroliği, fren sisteminizde basınç oluşturarak frenlerin çalışmasını sağlar. Yağmur suyunun fren hidroliği haznesine girmesi, hidrolik kaybına ve fren sertleşmesine neden olabilir.
    • Elektriksel Arızalar: Yağmur, elektrikli bileşenlere zarar vererek fren sistemindeki elektrikli bileşenlerle ilgili sorunlara yol açabilir. Bu da frenlerin düzgün çalışmamasına neden olabilir.
    • Pas ve Korozyon: Yağmur, zamanla fren parçalarında pas ve korozyona neden olabilir ve bu da fren performansını olumsuz etkileyebilir.

    Çözümleri:

    • Fren Balatalarını Kontrol Et: Fren balatalarınızda su birikintisi olup olmadığını kontrol edin. Varsa, balataları kurulayın veya değiştirin.
    • Fren Hidroliğini Kontrol Et: Fren hidroliği seviyenizi düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse ekleyin. Hidrolik sızıntısı olup olmadığını da kontrol edin.
    • Elektrikli Bileşenleri İnceleyin: Herhangi bir elektrikli bileşende hasar veya gevşeklik belirtisi olup olmadığını kontrol edin. Gerekirse, bir tamirciye danışın.
    • Pas ve Korozyonu Önleyin: Fren parçalarını mümkün olduğunca kuru tutun. Yağmurdan sonra aracınızı yıkayın ve frenleri düzenli olarak kontrol edin.

    Önemli Not: Yağmurlu havalarda fren sertleşmesi yaşıyorsanız, aracınızı güvenli bir yere çekin ve bir tamirci çağırın. Frenlerin düzgün çalışmadığı durumlarda araç kullanmak tehlikelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aynı araçtan bizde de var (2001 ABS'li).
    Tarif ettiğiniz sorun, aynı şekilde bizim araçta da oluşuyor ilk km'lerde.Gerçekten ilginç bir durum.
    Bir süre sonra, kendiliğinden düzene girdiğinden herhangi bir müdehale yaptırmadım.
    Yetkili servise gittiğimde, bakmalarını rica ettim.Balata spreyi ile temizlediler ve görünürde bir problem olmadığını söylediler.

    Ama benim düşüncem, uzun süredir yenilenmeyen fren hidrolik sıvısından kaynaklı olabileceği yönünde.
    Bizim araçların hidrolik sıvısı yarı sentetik Dot 3 ve bu sıvının uzun sürede yapısında daha fazla nem tuttuğu söyleniyor.
  • Hocam cevap için teşekkürler, senin ki teknik bir cevap olmu. Ben basit bir düzmantıkla şu şekilde düşünüyorum. Balatalarda ıslanmaması gereken bir yer ıslanıyor, bir kaç fren yapınca da sürtünmeden dolayı ıslanan yer kuruyor ve olay düzeliyor ancak hiç olmaması lazım tabi.
  • Bu bütün araçlarda olan bir durum. Yağmurda fren verimliliği ilk frenlerde düşük olur, kısa frenler yapmak lazım ilk kullanımda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quatroxx -- 3 Aralık 2010; 16:42:24 >
  • Bunu bilmiyordum teşekkürler cevap için, ben arbanın aksamında sorun vardır diye düşünmüştüm.
  • Bizim Samara'da böyle yapıyor. Soğuk ve yağışlı havalarda ilk fren yaptığım zaman tekerler kitleniyor ve araba kızaklıyor :) Tabi sonradan düzeliyor bu durum.
  • Yağmurlu havalarda eskimiş fren diskleri 3 4 saat içerisinde paslanmaya başlar .pas sürtünmeyi arttırdığı için ilk 3 4 frende pedala bastığınızdan daha fazla bir yavaşlatma etkisi alırsınız balatalar pası temizlediği anda frenaj normale döner.ıslak ve nemli ortamda uzun süre bekleyen sıfır araçlarda bile herzaman görülen basit bir olaydır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Yağmurlu havalarda eskimiş fren diskleri 3 4 saat içerisinde paslanmaya başlar .pas sürtünmeyi arttırdığı için ilk 3 4 frende pedala bastığınızdan daha fazla bir yavaşlatma etkisi alırsınız balatalar pası temizlediği anda frenaj normale döner.ıslak ve nemli ortamda uzun süre bekleyen sıfır araçlarda bile herzaman görülen basit bir olaydır.


    Yine de hoş olmayan bir durum tabi, aracın beklendiğinden daha ani bir şekilde durması. Hiç freni kullanmadan yüksek hızlara çıkıldığında, hoş olmayan bir durum yaşanabilir. Bu yüzden tedbirli olmak lazım, yağmur havalarda freni düzeltmek lazım aracı çalıştırdıktan sonra.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.