Şimdi Ara

Yahu nedir şu dizelcilerden çektigimiz (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.086
Cevap
0
Favori
38.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tokrçu kardeşler tralles nikli otomobil uzmanın açıklamalarını okursanız boşu boşuna burda ter dökmenize gerek kalmaz

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/mpage_3/key_tork,beygir,gucu/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomit

    “Güçlü torka sahip araba çılgınca sevişen bir kadın gibidir” beniim araçtanmı bahsediyor ne ?

    “Torku yüksek olan otomobil yokuşu keçi gibi tırmanır” işite bu doğru 3üncü viteste 120 125 km arası çok gördüğüm oldu


    tv8'e çıkmış uzmanlar kara cahil birşeyden çaktıkları yok CAHİLLİĞİMİZE VERSİNLER.

    önceki sayfada 1.4 honda benzinli ile 1.4 dizel hyundai olayı bazılarının okumak işine gelmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fade to Black

    tokrçu kardeşler tralles nikli otomobil uzmanın açıklamalarını okursanız boşu boşuna burda ter dökmenize gerek kalmaz

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/mpage_3/key_tork,beygir,gucu/tm.htm



    çok güzel konuya değinmişler teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988
    5.30d den banane arkadaşım. corsamı yere göğe sığdıramadığım da yok. sıradan benzinli bi araç. varsa eş değer motor hacminde dizelin buuyur ben burdayım

    Dizele meydan okuyorsun,ben buradayım diyorsun sonra kimseden çıt çıkmadı diyorsun sonra banane 3.30d den diyorsun.3.30d de dizel bir araç,ben de sana okuyorum al benzinli aracını gel..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988
    5.30d den banane arkadaşım. corsamı yere göğe sığdıramadığım da yok. sıradan benzinli bi araç. varsa eş değer motor hacminde dizelin buuyur ben burdayım

    Dizele meydan okuyorsun,ben buradayım diyorsun sonra kimseden çıt çıkmadı diyorsun sonra banane 3.30d den diyorsun.3.30d de dizel bir araç,ben de sana okuyorum al benzinli aracını gel..


    işine gelince 1.3 motorla 2.0 hacimli motoru kıyas eder ama başkası aynı şeyi ona teklif edince banane der.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: evomit

    “Güçlü torka sahip araba çılgınca sevişen bir kadın gibidir” beniim araçtanmı bahsediyor ne ?

    “Torku yüksek olan otomobil yokuşu keçi gibi tırmanır” işite bu doğru 3üncü viteste 120 125 km arası çok gördüğüm oldu


    tv8'e çıkmış uzmanlar kara cahil birşeyden çaktıkları yok CAHİLLİĞİMİZE VERSİNLER.

    önceki sayfada 1.4 honda benzinli ile 1.4 dizel hyundai olayı bazılarının okumak işine gelmedi.



    samet hocam affınıza sığınıyorum..bağışlayın honda ve hyundai klasmanım dışında araçlardır...bu araçlar dizel ve benzinli turbo 300 hp olsa ne yazar...tamam yokuşta deneyelim bir kez sadece...yokuşun tam ortasında 0 dan kalkış yapalım ...tork gücü o zaman neymiş anlayalım




  • Arkadaşlar şunu unutmayınızki dizel araçların şanzımanları daha küçük oranlıdır yani daha uzundur vitesler. Benzinli arabanın aynı viteste yaptığı hızdan daha fazla yapar yani o dişlileri çevirmek daha zordur.İşte bu yüzdendir ki katalog verilerindeki kadar tork farkı olmaz dizel ile benzinli arasında. Misal 1.6 tdci focus 240 nm torku var benzinlinin 155 nm.Fakat şanzıman farklılıklarıyla bu oran 200 e 155 gibi oluyor.Peki neden benzen güçteki araçlar aynı performansı veriyor torku fazla olmasına rağmen? Bunun nedenide dizellerin fazla devir çeviremeyişinden kaynaklanır. Yani dizel araçla 2.viteste ilerlerken(benzinli araçta 2.vites dişlisini döndürmek daha kolaydır aynı torkla) 70 km/s gibi bir hızda 3.vitese atarsınız ve tekerlekteki torkunuz iyice azalır fakat benzinli araç dizel aracın 3.viteste gittiği 70-100 arasını 2.viteste gider yani döndürmesi daha kolay dişlide.İşte bu yüzden aradaki tork farkı kapanmış olur. Bu yüzdendir ki araçlarda tam gaz performans için beygir güçlerine bakmak en doğrusu olacaktır.Onun dışında aradaki tork farkı çok cüzzi farklar yaratabilir.Şehir içinde düşük devirlerde kolaylıktır ve daha az tüketir kesinlikle fakat tam gaz performansta harikalar beklememek lazım.Ayrıca dizel araçların daha ağır olduğunu düşünecek olursak neden benzer performans sergilediklerini anlamak zor olmaz herhalde.

    Benim tecrübelerime dayanarak yapabileceğim yorum şudur ki aynı güce sahip biri dizel diğeri benzinli araçtan 2 si yarışırsa(benzinli aracın 8000 devir felan çeviremediğini varsayarsak) belirli bir hıza ulaşma süreleri , misal 140 km/s aynı olsa da dizel araç yüksek torkunun etkisiyle yarım veya 1 boy önce geçiyor daha sonra gıdım gıdım benzinli geliyor yanına fakat aynı güçte iseler bu araçlar sürekli yanyana veya en fazla 1 boy farkla ilerliyorlar.Tamamen tercih meselesidir.Yokuş yukarı genelde dizeller 1 boy önde gidiyorlar.Yokuş aşağı sürekli benzinliler geçiyor.Benim tecrübe ettiklerim bunlar.Benim tercihim sadece sportiflik hissinden ötürü benzinliden yana.Onun dışında dizellere diyecek sözüm yok.




  • dranov ve samet bence önce okuduklarınızı anlayın ondan sonra tartışalım. benim ağzımdan yüksek hacimli dizel gelsin geçerim lafı çıkmış mı ki gelmiş bana 3.30d muhabbeti yapıyorsunz. çok güveniyorsan arabana çıkarsın 3000 motor bi benzinlinin karsısına kapışırsın. 1.18 ile grandepunto örneği de performansta torkun etkisinin az olduğunu açıklayan bir örnekti, tabi anlayana..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    dranov ve samet bence önce okuduklarınızı anlayın ondan sonra tartışalım. benim ağzımdan yüksek hacimli dizel gelsin geçerim lafı çıkmış mı ki gelmiş bana 3.30d muhabbeti yapıyorsunz. çok güveniyorsan arabana çıkarsın 3000 motor bi benzinlinin karsısına kapışırsın. 1.18 ile grandepunto örneği de performansta torkun etkisinin az olduğunu açıklayan bir örnekti, tabi anlayana..


    Dizel olarak genelleyince normal olarak öyle anladık,açıklamalarında yüksek hacimli dizeller hariç diye belirtirsen sevinirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomit


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: evomit

    “Güçlü torka sahip araba çılgınca sevişen bir kadın gibidir” beniim araçtanmı bahsediyor ne ?

    “Torku yüksek olan otomobil yokuşu keçi gibi tırmanır” işite bu doğru 3üncü viteste 120 125 km arası çok gördüğüm oldu


    tv8'e çıkmış uzmanlar kara cahil birşeyden çaktıkları yok CAHİLLİĞİMİZE VERSİNLER.

    önceki sayfada 1.4 honda benzinli ile 1.4 dizel hyundai olayı bazılarının okumak işine gelmedi.



    samet hocam affınıza sığınıyorum..bağışlayın honda ve hyundai klasmanım dışında araçlardır...bu araçlar dizel ve benzinli turbo 300 hp olsa ne yazar...tamam yokuşta deneyelim bir kez sadece...yokuşun tam ortasında 0 dan kalkış yapalım ...tork gücü o zaman neymiş anlayalım



    Kardeşim benim lafım sana değil zaten. ben aklımı yolda bulup tutupta 1.4 araçla 2.0 veya daha yüksek hacimli araçlara tork farkıyla 10 15 beygirlik farkı kapanmayacak araçları kıyaslamadım kıyaslamamda. ama honda örneğinde 100hp araç ama 90hp aracımıza yetişemedi nedenide o mesajımda bulunuyor.

    ama bazılar 1.18 araçla yani 2.0 silindirli neredeyse 2 katı hp üreten aracı söyleyip 1.3 motor aracı kıyaslayan arkadaşlar var. neymiş 1.3 motor 10 tork fazla üretiyormuş 2 katı hp üreten aracı geçecekmiş. benim honda kıyasım iki tane 1.4 motor benzinli 100hp 130tork dizel 90 hp 220 tork.




  • --BENDE 1.4 BENZİNLİ CORSA VAR AYNI HACİMDE İSTEDİĞİN DİZELİ KAP GETİR İSTEDİĞİN YERDE DENEYELİM-- demişim bence gayet açık motor hacmi konusunda. ayrıca 3.30 dizel diyorsun. senin 3.30 dizelden aldığın performansın daha iyisini adamlar 3.25 benzinlide vermiş zaten hala neyin dizelini savunuyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    --BENDE 1.4 BENZİNLİ CORSA VAR AYNI HACİMDE İSTEDİĞİN DİZELİ KAP GETİR İSTEDİĞİN YERDE DENEYELİM-- demişim bence gayet açık motor hacmi konusunda. ayrıca 3.30 dizel diyorsun. senin 3.30 dizelden aldığın performansın daha iyisini adamlar 3.25 benzinlide vermiş zaten hala neyin dizelini savunuyorsunuz

    Savunmuyorum ki,1.8T Passat kullanıyorum turbolu bir benzinli kullanırken hangi dizel kesecek beni.Ben sadece dizel ile ilgili söylemlerine karşı ki ilk mesajımda yazdım merak ediyorum diye dener bakarız test etmiş oluruz toz yutarsakta özrümüzü dileriz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    KİM KOMİK KİM DEĞİL ONU BOŞVER DE SAMET SEN BANA BU KONUYU AÇIKLA. SABAHTAN BERİ ESAS ÖNEMLİ OLAN ARABAYI KALDIRAN TORK DEDİN DURDUN. GRANDENİN TORKU DAHA YÜKSEK 1.3 GRANDE 1.18 BMWYİ YER Mİ?



    bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? ben nerede demişim torku yüksek olan hp gücü motor hacmi her ne olursa olsun geçer dedim? 1.18 BMW dediğin 2.0 motor insaf!!!
  • aynen katılıyorum sana dranov deneyip görmek lazım, ama birbirine yakın araçları. samet senin de bu son mesajından anlaşılıyor ki hp gücü ve motor hacmi torktan daha önemli unsurlar, eğer söz konusu kapışmaksa. burada hemfikir miyiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: evomit


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: evomit

    “Güçlü torka sahip araba çılgınca sevişen bir kadın gibidir” beniim araçtanmı bahsediyor ne ?

    “Torku yüksek olan otomobil yokuşu keçi gibi tırmanır” işite bu doğru 3üncü viteste 120 125 km arası çok gördüğüm oldu


    tv8'e çıkmış uzmanlar kara cahil birşeyden çaktıkları yok CAHİLLİĞİMİZE VERSİNLER.

    önceki sayfada 1.4 honda benzinli ile 1.4 dizel hyundai olayı bazılarının okumak işine gelmedi.



    samet hocam affınıza sığınıyorum..bağışlayın honda ve hyundai klasmanım dışında araçlardır...bu araçlar dizel ve benzinli turbo 300 hp olsa ne yazar...tamam yokuşta deneyelim bir kez sadece...yokuşun tam ortasında 0 dan kalkış yapalım ...tork gücü o zaman neymiş anlayalım



    Kardeşim benim lafım sana değil zaten. ben aklımı yolda bulup tutupta 1.4 araçla 2.0 veya daha yüksek hacimli araçlara tork farkıyla 10 15 beygirlik farkı kapanmayacak araçları kıyaslamadım kıyaslamamda. ama honda örneğinde 100hp araç ama 90hp aracımıza yetişemedi nedenide o mesajımda bulunuyor.

    ama bazılar 1.18 araçla yani 2.0 silindirli neredeyse 2 katı hp üreten aracı söyleyip 1.3 motor aracı kıyaslayan arkadaşlar var. neymiş 1.3 motor 10 tork fazla üretiyormuş 2 katı hp üreten aracı geçecekmiş. benim honda kıyasım iki tane 1.4 motor benzinli 100hp 130tork dizel 90 hp 220 tork.




    anladım kardeşim...birde şunu eklemek istiyorum samet ...eğerki pejo firması bu aracı bu zamana kadar getirebilseydi eğer 2011 106 gti .... sadece şunu demek istiyorum..mini klasmanda asla rakipsiz yenilmez ve tek olabilirdi çok acı bir kayıp ama yinede şu anki yeni nesil araçlardan stock olsa dahi yinede çok hızlı ...benim anlamadığım diğer markalar neden bu klasmanda yarışmıyorlar acaba ..hedef yeni nesil kitle ....insanın doğasında var bu hız olayı samet ...bizim türk gençleri seviyor bu türlü hızlı araçları ..ama nedense sadece pejoda görebildik onunda 5 veya 6 senelik bir mazisi oldu kapandı ...mini klasmanda bence bu tip araçlar üretilmeli bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    --BENDE 1.4 BENZİNLİ CORSA VAR AYNI HACİMDE İSTEDİĞİN DİZELİ KAP GETİR İSTEDİĞİN YERDE DENEYELİM-- demişim bence gayet açık motor hacmi konusunda. ayrıca 3.30 dizel diyorsun. senin 3.30 dizelden aldığın performansın daha iyisini adamlar 3.25 benzinlide vermiş zaten hala neyin dizelini savunuyorsunuz


    heryerde 1.4 aracını övmek için hiçbir veriye dayanmadan onca yorumu göz ardı edip 1.4 gibi yorumlar yapıp kendini avutuyorsun.
    http://forum.donanimhaber.com/m_42160041/tm.htm
    1.3 dizel corsa 75hp 170tork olmasına rağmen ne efsaneci corsacı arkadaşlarınız var onlar bile yokuşta 1.6 motoru bile tokatladıklarını söylüyor. ben sana efsane söylemiyorum 90hp 225tork gücüne sahip 1.4 dizel motor diyorum. sen o aracınla başa baş gitmeyi bırak stop lambalarını uzaktan seçebilirsen şükret. ama düz yol kusursuz yol şartında max. hıza çıkabilme oranı yüksek olan benzinli motor geçer. neyin peşindesin söyle bilelim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    aynen katılıyorum sana dranov deneyip görmek lazım, ama birbirine yakın araçları. samet senin de bu son mesajından anlaşılıyor ki hp gücü ve motor hacmi torktan daha önemli unsurlar, eğer söz konusu kapışmaksa. burada hemfikir miyiz


    senin örneğin 10 tork farkı ben 100tork fark bulunan biri 90hp ise diğeri 100hp olan araçları kıyaslıyorum. (örneğin 1.4 honda) bu şartlarda yokuşta veya araçta 4 yetişkin olduğunda benzinli motorun şansı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    Arkadaşlar şunu unutmayınızki dizel araçların şanzımanları daha küçük oranlıdır yani daha uzundur vitesler. Benzinli arabanın aynı viteste yaptığı hızdan daha fazla yapar yani o dişlileri çevirmek daha zordur.İşte bu yüzdendir ki katalog verilerindeki kadar tork farkı olmaz dizel ile benzinli arasında. Misal 1.6 tdci focus 240 nm torku var benzinlinin 155 nm.Fakat şanzıman farklılıklarıyla bu oran 200 e 155 gibi oluyor.Peki neden benzen güçteki araçlar aynı performansı veriyor torku fazla olmasına rağmen? Bunun nedenide dizellerin fazla devir çeviremeyişinden kaynaklanır. Yani dizel araçla 2.viteste ilerlerken(benzinli araçta 2.vites dişlisini döndürmek daha kolaydır aynı torkla) 70 km/s gibi bir hızda 3.vitese atarsınız ve tekerlekteki torkunuz iyice azalır fakat benzinli araç dizel aracın 3.viteste gittiği 70-100 arasını 2.viteste gider yani döndürmesi daha kolay dişlide.İşte bu yüzden aradaki tork farkı kapanmış olur. Bu yüzdendir ki araçlarda tam gaz performans için beygir güçlerine bakmak en doğrusu olacaktır.Onun dışında aradaki tork farkı çok cüzzi farklar yaratabilir.Şehir içinde düşük devirlerde kolaylıktır ve daha az tüketir kesinlikle fakat tam gaz performansta harikalar beklememek lazım.Ayrıca dizel araçların daha ağır olduğunu düşünecek olursak neden benzer performans sergilediklerini anlamak zor olmaz herhalde.

    Benim tecrübelerime dayanarak yapabileceğim yorum şudur ki aynı güce sahip biri dizel diğeri benzinli araçtan 2 si yarışırsa(benzinli aracın 8000 devir felan çeviremediğini varsayarsak) belirli bir hıza ulaşma süreleri , misal 140 km/s aynı olsa da dizel araç yüksek torkunun etkisiyle yarım veya 1 boy önce geçiyor daha sonra gıdım gıdım benzinli geliyor yanına fakat aynı güçte iseler bu araçlar sürekli yanyana veya en fazla 1 boy farkla ilerliyorlar.Tamamen tercih meselesidir.Yokuş yukarı genelde dizeller 1 boy önde gidiyorlar.Yokuş aşağı sürekli benzinliler geçiyor.Benim tecrübe ettiklerim bunlar.Benim tercihim sadece sportiflik hissinden ötürü benzinliden yana.Onun dışında dizellere diyecek sözüm yok.


    Tüm bu yazdıklarıma ek olarak bir de şu var.Yokuş yukarı dizel ile benzinli yarışmaya başladığında başlanılan hız çok önemlidir.Benzinli arabada devir tam ara bir devire denk geliyorsa yani 3.vitesin başlarında doğru 2.vitesin sonundan biraz önce gibi ara biryerdeyse dizel araç çook ama çooook avantajlı.Ayrıca ilk o kafa kaldırarak torkun etkisiyle hemen 1 boy fark açıyor daha sonra benzinli gıdım gıdım gelmeye başlıyor fakat dediğim gibi dizel araç bir anda o patlamayla önce geçiyor sonra aynı gidiyorlar. Birçok benzinli araç vardır 0-100 ü dizelden daha iyidir fakat yarıştıkları vakit 400 metreyi dizel önde bitirir.

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde.Yani asıl bu devirler arasındaki torkları önemlidir.Siz max tork 1500 devirde üretiliyor diye 3000 devirde vites değiştirirseniz dizel araçla nal toplarsınız.Tork düşmesine karşın bir düşük viteste araç değişen şanzıman oranından ötürü daha iyi hızlanır tabi öte yandan daha çok tüketir ve motor daha az zorlanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    Arkadaşlar şunu unutmayınızki dizel araçların şanzımanları daha küçük oranlıdır yani daha uzundur vitesler. Benzinli arabanın aynı viteste yaptığı hızdan daha fazla yapar yani o dişlileri çevirmek daha zordur.İşte bu yüzdendir ki katalog verilerindeki kadar tork farkı olmaz dizel ile benzinli arasında. Misal 1.6 tdci focus 240 nm torku var benzinlinin 155 nm.Fakat şanzıman farklılıklarıyla bu oran 200 e 155 gibi oluyor.Peki neden benzen güçteki araçlar aynı performansı veriyor torku fazla olmasına rağmen? Bunun nedenide dizellerin fazla devir çeviremeyişinden kaynaklanır. Yani dizel araçla 2.viteste ilerlerken(benzinli araçta 2.vites dişlisini döndürmek daha kolaydır aynı torkla) 70 km/s gibi bir hızda 3.vitese atarsınız ve tekerlekteki torkunuz iyice azalır fakat benzinli araç dizel aracın 3.viteste gittiği 70-100 arasını 2.viteste gider yani döndürmesi daha kolay dişlide.İşte bu yüzden aradaki tork farkı kapanmış olur. Bu yüzdendir ki araçlarda tam gaz performans için beygir güçlerine bakmak en doğrusu olacaktır.Onun dışında aradaki tork farkı çok cüzzi farklar yaratabilir.Şehir içinde düşük devirlerde kolaylıktır ve daha az tüketir kesinlikle fakat tam gaz performansta harikalar beklememek lazım.Ayrıca dizel araçların daha ağır olduğunu düşünecek olursak neden benzer performans sergilediklerini anlamak zor olmaz herhalde.

    Benim tecrübelerime dayanarak yapabileceğim yorum şudur ki aynı güce sahip biri dizel diğeri benzinli araçtan 2 si yarışırsa(benzinli aracın 8000 devir felan çeviremediğini varsayarsak) belirli bir hıza ulaşma süreleri , misal 140 km/s aynı olsa da dizel araç yüksek torkunun etkisiyle yarım veya 1 boy önce geçiyor daha sonra gıdım gıdım benzinli geliyor yanına fakat aynı güçte iseler bu araçlar sürekli yanyana veya en fazla 1 boy farkla ilerliyorlar.Tamamen tercih meselesidir.Yokuş yukarı genelde dizeller 1 boy önde gidiyorlar.Yokuş aşağı sürekli benzinliler geçiyor.Benim tecrübe ettiklerim bunlar.Benim tercihim sadece sportiflik hissinden ötürü benzinliden yana.Onun dışında dizellere diyecek sözüm yok.


    Tüm bu yazdıklarıma ek olarak bir de şu var.Yokuş yukarı dizel ile benzinli yarışmaya başladığında başlanılan hız çok önemlidir.Benzinli arabada devir tam ara bir devire denk geliyorsa yani 3.vitesin başlarında doğru 2.vitesin sonundan biraz önce gibi ara biryerdeyse dizel araç çook ama çooook avantajlı.Ayrıca ilk o kafa kaldırarak torkun etkisiyle hemen 1 boy fark açıyor daha sonra benzinli gıdım gıdım gelmeye başlıyor fakat dediğim gibi dizel araç bir anda o patlamayla önce geçiyor sonra aynı gidiyorlar. Birçok benzinli araç vardır 0-100 ü dizelden daha iyidir fakat yarıştıkları vakit 400 metreyi dizel önde bitirir.

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde.Yani asıl bu devirler arasındaki torkları önemlidir.Siz max tork 1500 devirde üretiliyor diye 3000 devirde vites değiştirirseniz dizel araçla nal toplarsınız.Tork düşmesine karşın bir düşük viteste araç değişen şanzıman oranından ötürü daha iyi hızlanır tabi öte yandan daha çok tüketir ve motor daha az zorlanır.


    meselede bu zaten bahsi edilen yokuşu 4. 5. vitesde çıkabilen 1.4 benzinli gösterin.

    diyelim düzlükte iki araçta 5. vitesde iyice kaptırdı yokuşa girdiler benzinli yokuş devam ettikçe hızla vites düşürmeye başlayacak 5 4 3 hatta 2 ye bile düşecek yol durumuna göre. ama dizel vites küçültme gereği daha az duyacak 5 4 3 düşürecek ama benzinli motora göre daha geç düşürecek.


    birde yokuşta kalkacak şekilde değerlendirelim dizel motor yokuşta bile vites yükseltebildiği için kısa zamanda 1. 2. 3. vitese atıp keçi gibi tırmanacaktır. ama benzinli araç 1. 2. vitese atacak 3. vitese atsam mı ki diye düşünecek hadi devrinde atmadı bu sefer yığılacak dizel gibi ivmelenemeyecek.

    ama bir yarış olsa a noktasından b noktasına zorlu yol şartı olmayan yolda benzinli max. hız avantajı ile geçecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    Arkadaşlar şunu unutmayınızki dizel araçların şanzımanları daha küçük oranlıdır yani daha uzundur vitesler. Benzinli arabanın aynı viteste yaptığı hızdan daha fazla yapar yani o dişlileri çevirmek daha zordur.İşte bu yüzdendir ki katalog verilerindeki kadar tork farkı olmaz dizel ile benzinli arasında. Misal 1.6 tdci focus 240 nm torku var benzinlinin 155 nm.Fakat şanzıman farklılıklarıyla bu oran 200 e 155 gibi oluyor.Peki neden benzen güçteki araçlar aynı performansı veriyor torku fazla olmasına rağmen? Bunun nedenide dizellerin fazla devir çeviremeyişinden kaynaklanır. Yani dizel araçla 2.viteste ilerlerken(benzinli araçta 2.vites dişlisini döndürmek daha kolaydır aynı torkla) 70 km/s gibi bir hızda 3.vitese atarsınız ve tekerlekteki torkunuz iyice azalır fakat benzinli araç dizel aracın 3.viteste gittiği 70-100 arasını 2.viteste gider yani döndürmesi daha kolay dişlide.İşte bu yüzden aradaki tork farkı kapanmış olur. Bu yüzdendir ki araçlarda tam gaz performans için beygir güçlerine bakmak en doğrusu olacaktır.Onun dışında aradaki tork farkı çok cüzzi farklar yaratabilir.Şehir içinde düşük devirlerde kolaylıktır ve daha az tüketir kesinlikle fakat tam gaz performansta harikalar beklememek lazım.Ayrıca dizel araçların daha ağır olduğunu düşünecek olursak neden benzer performans sergilediklerini anlamak zor olmaz herhalde.

    Benim tecrübelerime dayanarak yapabileceğim yorum şudur ki aynı güce sahip biri dizel diğeri benzinli araçtan 2 si yarışırsa(benzinli aracın 8000 devir felan çeviremediğini varsayarsak) belirli bir hıza ulaşma süreleri , misal 140 km/s aynı olsa da dizel araç yüksek torkunun etkisiyle yarım veya 1 boy önce geçiyor daha sonra gıdım gıdım benzinli geliyor yanına fakat aynı güçte iseler bu araçlar sürekli yanyana veya en fazla 1 boy farkla ilerliyorlar.Tamamen tercih meselesidir.Yokuş yukarı genelde dizeller 1 boy önde gidiyorlar.Yokuş aşağı sürekli benzinliler geçiyor.Benim tecrübe ettiklerim bunlar.Benim tercihim sadece sportiflik hissinden ötürü benzinliden yana.Onun dışında dizellere diyecek sözüm yok.


    Tüm bu yazdıklarıma ek olarak bir de şu var.Yokuş yukarı dizel ile benzinli yarışmaya başladığında başlanılan hız çok önemlidir.Benzinli arabada devir tam ara bir devire denk geliyorsa yani 3.vitesin başlarında doğru 2.vitesin sonundan biraz önce gibi ara biryerdeyse dizel araç çook ama çooook avantajlı.Ayrıca ilk o kafa kaldırarak torkun etkisiyle hemen 1 boy fark açıyor daha sonra benzinli gıdım gıdım gelmeye başlıyor fakat dediğim gibi dizel araç bir anda o patlamayla önce geçiyor sonra aynı gidiyorlar. Birçok benzinli araç vardır 0-100 ü dizelden daha iyidir fakat yarıştıkları vakit 400 metreyi dizel önde bitirir.

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde.Yani asıl bu devirler arasındaki torkları önemlidir.Siz max tork 1500 devirde üretiliyor diye 3000 devirde vites değiştirirseniz dizel araçla nal toplarsınız.Tork düşmesine karşın bir düşük viteste araç değişen şanzıman oranından ötürü daha iyi hızlanır tabi öte yandan daha çok tüketir ve motor daha az zorlanır.


    meselede bu zaten bahsi edilen yokuşu 4. 5. vitesde çıkabilen 1.4 benzinli gösterin.

    diyelim düzlükte iki araçta 5. vitesde iyice kaptırdı yokuşa girdiler benzinli yokuş devam ettikçe hızla vites düşürmeye başlayacak 5 4 3 hatta 2 ye bile düşecek yol durumuna göre. ama dizel vites küçültme gereği daha az duyacak 5 4 3 düşürecek ama benzinli motora göre daha geç düşürecek.


    birde yokuşta kalkacak şekilde değerlendirelim dizel motor yokuşta bile vites yükseltebildiği için kısa zamanda 1. 2. 3. vitese atıp keçi gibi tırmanacaktır. ama benzinli araç 1. 2. vitese atacak 3. vitese atsam mı ki diye düşünecek hadi devrinde atmadı bu sefer yığılacak dizel gibi ivmelenemeyecek.

    ama bir yarış olsa a noktasından b noktasına zorlu yol şartı olmayan yolda benzinli max. hız avantajı ile geçecektir.






    peki samet 2004 model hdi 307 pejo ile 2ay önce uzun yola çıkmıştım ...daha önce hiç dizel kullanmadım ...yokuşlarda gerçekten çok yüklendim bu sefer harraret 90 dan aşağıya düşmedi ve gaza yüklendikçe araç tırmanacağı yerde motor vurma yaptı bir alt vitese geçtiğimde hararet kısa düşüş eğilimine geçti bu sefer sürekli vites değiştirmeye başladım gene olmadı bir türlü süremedim aracı ne yalan söyleyeyim bir an için duman atacak diye korktum allaha dua ediyorum bu sefer yokuş bitsede inişe geçsem diye viteste iken yokuş aşağı hararet 75 e kadar düşüyor boşa aldığım zaman 90 ı bile geçiyor..bi düzen tutturamadım ....kendi aracım gibi sert kulanmaya çalıştım olmadı ...tesise geldiğimde aracı stop ettim ...baktım duman atmaya başladı allahtan kamyoncu bir abimiz yardımcı oldu acil olarak aracı çalıştır dedi ....15 dakika sonra herşey normale döndü.....gerekli bilgileri aldım ama keşke uzun yola çıkmadan önce bilgi sahibi olsaydım diye düşünüyorum




  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.