Şimdi Ara

Yahu nedir şu dizelcilerden çektigimiz (50. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.086
Cevap
0
Favori
38.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: jeanden

    1.2 corsa 75hp multijet geçebiliyorsa, 1.4 parçalar


    dizel kullanmak sanattır, herkes dizel aracı kullanıyorum sanar ama afedersiniz bir boktan çaktığı yoktur.. dar devir bandında nasıl verimli kullanılacağını herkes bilemez malesef. çıkın sokağa bakın millet dizelleri nasıl kullanıyor. sonrada yok şurası akıttı burası kaçırdı şurası patladı diye geziyorlar. sanayide dolaşabilirsiniz.
    önceden sürekli benzinli araç kullandım dizele geçmeden önce 20 - 30 sayfa döküman okudum gerek dizel motor hasarlarının nasıl oluştuğu gerek sürüş stili.
    1.2 corsa, 1.3 multijeti geçiyorsa, 1.3 multijetin şöförü 15 yaşında sakalları terlememiş delikanlı ya da beyni muadil yaşı büyük bir arkadaştır.


    Sanat mı . Yaptığın şey 1.3(1248cc) motorlu 75hp araç kullanmak bunu abartma lütfen, bunun sanatı felan yoktur.(500hp aracı efektif kullanabiliyorsan o zaman araç kullanma sanatı hakkında konuşuruz[hatta ben susarım bana birşeyler öğretmiş olursun]) Dizel araç bende kullandım 2000-2500rpmlik bir devir bandın var kullanman gereken bunu bilince sanatçı mı olunuyor? Ayrıca 1.2 corsası olan arkadaşımın eski aracı 1.3 multijet g.punto idi. Biri 85hp biri 75hp. Rampada punto geçebilir ama düzde geçildiği bariz

    evet dizeli 2000 - 2500 devir sanıp kısaca kestirdiğinize göre gerçekten birşeyler öğrenebilirsiniz benden.
    ben düz yolda (1.2 corsa değil :) ) geçerim falan dedimmi bir bakın? beygir farkından dolayı uzun mesafede, beygiri yüksek olan geçecektir elbette (beygirlerde aynı olursa o zamanda boşa konşmayın.)
    ama şunu söyleyeyim 1.2 corsa gelsin her türlü yolda (büyük fark açılmaz elbette) 1.3 multijet hertürlü geçecektir. ilk baştaki dizelin kafa atması bunun en büyük etkeni olur çünkü.

    benim kızdığım ya da arkadaşların anlamamakta ısrar ettiği yokuş yukarı çıkma mevzudur. dediğim gibi hacim konusunda muadil (1.4 lerde dahil) her türlü atmosferik araçla yokuş yukarı kalkalım ankarada olan varsa buyursun gelsin, ( boş konuştuğum sanılmasın ).
    tekrar turbo dizelle benzinli atmosferiği kıyaslıyor demeyin, kıyası ben yapmadım çok ısrarlı arkadaşlar var.

    ha şunuda söyleyeyim 150 hp lik alfada kullandım, 110 luk focusda kullandım, 2000 cc lik 2008 model sonatada kullandım. neyin ne olduğunu biliyorum. bu arabalardan inip kendi aracıma binince eşşeğe binmiş gibi geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Şubat 2011; 1:15:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomit


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    Arkadaşlar şunu unutmayınızki dizel araçların şanzımanları daha küçük oranlıdır yani daha uzundur vitesler. Benzinli arabanın aynı viteste yaptığı hızdan daha fazla yapar yani o dişlileri çevirmek daha zordur.İşte bu yüzdendir ki katalog verilerindeki kadar tork farkı olmaz dizel ile benzinli arasında. Misal 1.6 tdci focus 240 nm torku var benzinlinin 155 nm.Fakat şanzıman farklılıklarıyla bu oran 200 e 155 gibi oluyor.Peki neden benzen güçteki araçlar aynı performansı veriyor torku fazla olmasına rağmen? Bunun nedenide dizellerin fazla devir çeviremeyişinden kaynaklanır. Yani dizel araçla 2.viteste ilerlerken(benzinli araçta 2.vites dişlisini döndürmek daha kolaydır aynı torkla) 70 km/s gibi bir hızda 3.vitese atarsınız ve tekerlekteki torkunuz iyice azalır fakat benzinli araç dizel aracın 3.viteste gittiği 70-100 arasını 2.viteste gider yani döndürmesi daha kolay dişlide.İşte bu yüzden aradaki tork farkı kapanmış olur. Bu yüzdendir ki araçlarda tam gaz performans için beygir güçlerine bakmak en doğrusu olacaktır.Onun dışında aradaki tork farkı çok cüzzi farklar yaratabilir.Şehir içinde düşük devirlerde kolaylıktır ve daha az tüketir kesinlikle fakat tam gaz performansta harikalar beklememek lazım.Ayrıca dizel araçların daha ağır olduğunu düşünecek olursak neden benzer performans sergilediklerini anlamak zor olmaz herhalde.

    Benim tecrübelerime dayanarak yapabileceğim yorum şudur ki aynı güce sahip biri dizel diğeri benzinli araçtan 2 si yarışırsa(benzinli aracın 8000 devir felan çeviremediğini varsayarsak) belirli bir hıza ulaşma süreleri , misal 140 km/s aynı olsa da dizel araç yüksek torkunun etkisiyle yarım veya 1 boy önce geçiyor daha sonra gıdım gıdım benzinli geliyor yanına fakat aynı güçte iseler bu araçlar sürekli yanyana veya en fazla 1 boy farkla ilerliyorlar.Tamamen tercih meselesidir.Yokuş yukarı genelde dizeller 1 boy önde gidiyorlar.Yokuş aşağı sürekli benzinliler geçiyor.Benim tecrübe ettiklerim bunlar.Benim tercihim sadece sportiflik hissinden ötürü benzinliden yana.Onun dışında dizellere diyecek sözüm yok.


    Tüm bu yazdıklarıma ek olarak bir de şu var.Yokuş yukarı dizel ile benzinli yarışmaya başladığında başlanılan hız çok önemlidir.Benzinli arabada devir tam ara bir devire denk geliyorsa yani 3.vitesin başlarında doğru 2.vitesin sonundan biraz önce gibi ara biryerdeyse dizel araç çook ama çooook avantajlı.Ayrıca ilk o kafa kaldırarak torkun etkisiyle hemen 1 boy fark açıyor daha sonra benzinli gıdım gıdım gelmeye başlıyor fakat dediğim gibi dizel araç bir anda o patlamayla önce geçiyor sonra aynı gidiyorlar. Birçok benzinli araç vardır 0-100 ü dizelden daha iyidir fakat yarıştıkları vakit 400 metreyi dizel önde bitirir.

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde.Yani asıl bu devirler arasındaki torkları önemlidir.Siz max tork 1500 devirde üretiliyor diye 3000 devirde vites değiştirirseniz dizel araçla nal toplarsınız.Tork düşmesine karşın bir düşük viteste araç değişen şanzıman oranından ötürü daha iyi hızlanır tabi öte yandan daha çok tüketir ve motor daha az zorlanır.


    meselede bu zaten bahsi edilen yokuşu 4. 5. vitesde çıkabilen 1.4 benzinli gösterin.

    diyelim düzlükte iki araçta 5. vitesde iyice kaptırdı yokuşa girdiler benzinli yokuş devam ettikçe hızla vites düşürmeye başlayacak 5 4 3 hatta 2 ye bile düşecek yol durumuna göre. ama dizel vites küçültme gereği daha az duyacak 5 4 3 düşürecek ama benzinli motora göre daha geç düşürecek.


    birde yokuşta kalkacak şekilde değerlendirelim dizel motor yokuşta bile vites yükseltebildiği için kısa zamanda 1. 2. 3. vitese atıp keçi gibi tırmanacaktır. ama benzinli araç 1. 2. vitese atacak 3. vitese atsam mı ki diye düşünecek hadi devrinde atmadı bu sefer yığılacak dizel gibi ivmelenemeyecek.

    ama bir yarış olsa a noktasından b noktasına zorlu yol şartı olmayan yolda benzinli max. hız avantajı ile geçecektir.






    peki samet 2004 model hdi 307 pejo ile 2ay önce uzun yola çıkmıştım ...daha önce hiç dizel kullanmadım ...yokuşlarda gerçekten çok yüklendim bu sefer harraret 90 dan aşağıya düşmedi ve gaza yüklendikçe araç tırmanacağı yerde motor vurma yaptı bir alt vitese geçtiğimde hararet kısa düşüş eğilimine geçti bu sefer sürekli vites değiştirmeye başladım gene olmadı bir türlü süremedim aracı ne yalan söyleyeyim bir an için duman atacak diye korktum allaha dua ediyorum bu sefer yokuş bitsede inişe geçsem diye viteste iken yokuş aşağı hararet 75 e kadar düşüyor boşa aldığım zaman 90 ı bile geçiyor..bi düzen tutturamadım ....kendi aracım gibi sert kulanmaya çalıştım olmadı ...tesise geldiğimde aracı stop ettim ...baktım duman atmaya başladı allahtan kamyoncu bir abimiz yardımcı oldu acil olarak aracı çalıştır dedi ....15 dakika sonra herşey normale döndü.....gerekli bilgileri aldım ama keşke uzun yola çıkmadan önce bilgi sahibi olsaydım diye düşünüyorum




    öncelikle şunu belirteyim benim marka savunuculuğum yok ama pejo hdi motorlarını hiç beğenmiyorum performans açısından 1.4 motorla elde edilen gücü 1.6 motorla falan üretiyor bu teknolojideki motorun torkuda daha az.

    örneğin 1.4 hdi 70ps 160 tork üretiyor

    1.4 crdi 90ps 225 tork üretiyor

    yani her dizelde performanslı değil. birde dizel motoru kullanırken ince detayları var bunlara dikkat edilmezse araçtan istediğiniz verimi almanız zorlaşır. harareti nasıl yaşadınız hayret ediyorum düşük vitesde yüksek devirleri mi zorlayarak uzun süre kullandınız. tdi ve crdi motorlara sahip araçlarımız var şimdiye kadar 1 kez bile hararet sorunuyla karşılaşmadık aracınızın soğutma ekipmanlarınızda veya bilgisiz kullanım neden oluyor olabilir. dizel motor için hararet hiç iyi bir durum değil benzinli motora kıyasla aşırı zarar görmesine sebep olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomit

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


    Arkadaşlar şunu unutmayınızki dizel araçların şanzımanları daha küçük oranlıdır yani daha uzundur vitesler. Benzinli arabanın aynı viteste yaptığı hızdan daha fazla yapar yani o dişlileri çevirmek daha zordur.İşte bu yüzdendir ki katalog verilerindeki kadar tork farkı olmaz dizel ile benzinli arasında. Misal 1.6 tdci focus 240 nm torku var benzinlinin 155 nm.Fakat şanzıman farklılıklarıyla bu oran 200 e 155 gibi oluyor.Peki neden benzen güçteki araçlar aynı performansı veriyor torku fazla olmasına rağmen? Bunun nedenide dizellerin fazla devir çeviremeyişinden kaynaklanır. Yani dizel araçla 2.viteste ilerlerken(benzinli araçta 2.vites dişlisini döndürmek daha kolaydır aynı torkla) 70 km/s gibi bir hızda 3.vitese atarsınız ve tekerlekteki torkunuz iyice azalır fakat benzinli araç dizel aracın 3.viteste gittiği 70-100 arasını 2.viteste gider yani döndürmesi daha kolay dişlide.İşte bu yüzden aradaki tork farkı kapanmış olur. Bu yüzdendir ki araçlarda tam gaz performans için beygir güçlerine bakmak en doğrusu olacaktır.Onun dışında aradaki tork farkı çok cüzzi farklar yaratabilir.Şehir içinde düşük devirlerde kolaylıktır ve daha az tüketir kesinlikle fakat tam gaz performansta harikalar beklememek lazım.Ayrıca dizel araçların daha ağır olduğunu düşünecek olursak neden benzer performans sergilediklerini anlamak zor olmaz herhalde.

    Benim tecrübelerime dayanarak yapabileceğim yorum şudur ki aynı güce sahip biri dizel diğeri benzinli araçtan 2 si yarışırsa(benzinli aracın 8000 devir felan çeviremediğini varsayarsak) belirli bir hıza ulaşma süreleri , misal 140 km/s aynı olsa da dizel araç yüksek torkunun etkisiyle yarım veya 1 boy önce geçiyor daha sonra gıdım gıdım benzinli geliyor yanına fakat aynı güçte iseler bu araçlar sürekli yanyana veya en fazla 1 boy farkla ilerliyorlar.Tamamen tercih meselesidir.Yokuş yukarı genelde dizeller 1 boy önde gidiyorlar.Yokuş aşağı sürekli benzinliler geçiyor.Benim tecrübe ettiklerim bunlar.Benim tercihim sadece sportiflik hissinden ötürü benzinliden yana.Onun dışında dizellere diyecek sözüm yok.


    Tüm bu yazdıklarıma ek olarak bir de şu var.Yokuş yukarı dizel ile benzinli yarışmaya başladığında başlanılan hız çok önemlidir.Benzinli arabada devir tam ara bir devire denk geliyorsa yani 3.vitesin başlarında doğru 2.vitesin sonundan biraz önce gibi ara biryerdeyse dizel araç çook ama çooook avantajlı.Ayrıca ilk o kafa kaldırarak torkun etkisiyle hemen 1 boy fark açıyor daha sonra benzinli gıdım gıdım gelmeye başlıyor fakat dediğim gibi dizel araç bir anda o patlamayla önce geçiyor sonra aynı gidiyorlar. Birçok benzinli araç vardır 0-100 ü dizelden daha iyidir fakat yarıştıkları vakit 400 metreyi dizel önde bitirir.

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde.Yani asıl bu devirler arasındaki torkları önemlidir.Siz max tork 1500 devirde üretiliyor diye 3000 devirde vites değiştirirseniz dizel araçla nal toplarsınız.Tork düşmesine karşın bir düşük viteste araç değişen şanzıman oranından ötürü daha iyi hızlanır tabi öte yandan daha çok tüketir ve motor daha az zorlanır.


    meselede bu zaten bahsi edilen yokuşu 4. 5. vitesde çıkabilen 1.4 benzinli gösterin.

    diyelim düzlükte iki araçta 5. vitesde iyice kaptırdı yokuşa girdiler benzinli yokuş devam ettikçe hızla vites düşürmeye başlayacak 5 4 3 hatta 2 ye bile düşecek yol durumuna göre. ama dizel vites küçültme gereği daha az duyacak 5 4 3 düşürecek ama benzinli motora göre daha geç düşürecek.


    birde yokuşta kalkacak şekilde değerlendirelim dizel motor yokuşta bile vites yükseltebildiği için kısa zamanda 1. 2. 3. vitese atıp keçi gibi tırmanacaktır. ama benzinli araç 1. 2. vitese atacak 3. vitese atsam mı ki diye düşünecek hadi devrinde atmadı bu sefer yığılacak dizel gibi ivmelenemeyecek.

    ama bir yarış olsa a noktasından b noktasına zorlu yol şartı olmayan yolda benzinli max. hız avantajı ile geçecektir.






    peki samet 2004 model hdi 307 pejo ile 2ay önce uzun yola çıkmıştım ...daha önce hiç dizel kullanmadım ...yokuşlarda gerçekten çok yüklendim bu sefer harraret 90 dan aşağıya düşmedi ve gaza yüklendikçe araç tırmanacağı yerde motor vurma yaptı bir alt vitese geçtiğimde hararet kısa düşüş eğilimine geçti bu sefer sürekli vites değiştirmeye başladım gene olmadı bir türlü süremedim aracı ne yalan söyleyeyim bir an için duman atacak diye korktum allaha dua ediyorum bu sefer yokuş bitsede inişe geçsem diye viteste iken yokuş aşağı hararet 75 e kadar düşüyor boşa aldığım zaman 90 ı bile geçiyor..bi düzen tutturamadım ....kendi aracım gibi sert kulanmaya çalıştım olmadı ...tesise geldiğimde aracı stop ettim ...baktım duman atmaya başladı allahtan kamyoncu bir abimiz yardımcı oldu acil olarak aracı çalıştır dedi ....15 dakika sonra herşey normale döndü.....gerekli bilgileri aldım ama keşke uzun yola çıkmadan önce bilgi sahibi olsaydım diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Vallaha arkadaşlar sürekli 5000 devir üstü kullanan varsa buyursun geçsin ama olmuyor olmuyor.Ben zamanında öyle çok kullandım.Tamam yüksek devirde iyi gidiyor fakat yakıtıda sünger gibi çekiyor.Birde mesela arabada babası veya bi aile büyüğü varken kim 3500 devri geçebiliyor.

    Dizelde 2000-3000 arası kullan yine iyi gidiyor.O yüzden günlük kullanımda dizel her zaman daha performanslı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Vallaha arkadaşlar sürekli 5000 devir üstü kullanan varsa buyursun geçsin ama olmuyor olmuyor.Ben zamanında öyle çok kullandım.Tamam yüksek devirde iyi gidiyor fakat yakıtıda sünger gibi çekiyor.Birde mesela arabada babası veya bi aile büyüğü varken kim 3500 devri geçebiliyor.

    Dizelde 2000-3000 arası kullan yine iyi gidiyor.O yüzden günlük kullanımda dizel her zaman daha performanslı.

    gözlerim yaşardı
    sende mazütçü oldunya, güzel gelişmeler bunlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Vallaha arkadaşlar sürekli 5000 devir üstü kullanan varsa buyursun geçsin ama olmuyor olmuyor.Ben zamanında öyle çok kullandım.Tamam yüksek devirde iyi gidiyor fakat yakıtıda sünger gibi çekiyor.Birde mesela arabada babası veya bi aile büyüğü varken kim 3500 devri geçebiliyor.

    Dizelde 2000-3000 arası kullan yine iyi gidiyor.O yüzden günlük kullanımda dizel her zaman daha performanslı.

    Alıntıları Göster
    1.4 TDI 75hp 195nm + chip 105 hp 255 nm

    İsteyen istediği atmosferik benzinli 1.2 1.4 1.5 1.6 hiç fark etmez alsın gelsin, yokuş yukarı 0-100 80-120 istediğini deneyelim. İç havalandırmaya alsınlar ya da beyaz gömlek giymesinler...

    Denediklerim 1.6 Focus 115hplik, 1.8 (T değil) Passat 125hp, 1.6 Civic 125hp. Sonuç onlar için hüsran.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.4 TDI 75hp 195nm + chip 105 hp 255 nm

    İsteyen istediği atmosferik benzinli 1.2 1.4 1.5 1.6 hiç fark etmez alsın gelsin, yokuş yukarı 0-100 80-120 istediğini deneyelim. İç havalandırmaya alsınlar ya da beyaz gömlek giymesinler...

    Denediklerim 1.6 Focus 115hplik, 1.8 (T değil) Passat 125hp, 1.6 Civic 125hp. Sonuç onlar için hüsran.




    hocam beni katma bu grubun içine deler geçerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    --BENDE 1.4 BENZİNLİ CORSA VAR AYNI HACİMDE İSTEDİĞİN DİZELİ KAP GETİR İSTEDİĞİN YERDE DENEYELİM-- demişim bence gayet açık motor hacmi konusunda. ayrıca 3.30 dizel diyorsun. senin 3.30 dizelden aldığın performansın daha iyisini adamlar 3.25 benzinlide vermiş zaten hala neyin dizelini savunuyorsunuz


    heryerde 1.4 aracını övmek için hiçbir veriye dayanmadan onca yorumu göz ardı edip 1.4 gibi yorumlar yapıp kendini avutuyorsun.
    http://forum.donanimhaber.com/m_42160041/tm.htm
    1.3 dizel corsa 75hp 170tork olmasına rağmen ne efsaneci corsacı arkadaşlarınız var onlar bile yokuşta 1.6 motoru bile tokatladıklarını söylüyor. ben sana efsane söylemiyorum 90hp 225tork gücüne sahip 1.4 dizel motor diyorum. sen o aracınla başa baş gitmeyi bırak stop lambalarını uzaktan seçebilirsen şükret. ama düz yol kusursuz yol şartında max. hıza çıkabilme oranı yüksek olan benzinli motor geçer. neyin peşindesin söyle bilelim?

    örneğinde de görüldüğü gibi efsaneci olan corsacılar değil dizelciler! yok 1.3 corsayla 1.6 auris geçmiş
    benim aracım 90hp 125 nm torka sahip. bahsettiğin 90hp 225nm tork araç nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.4 TDI 75hp 195nm + chip 105 hp 255 nm

    İsteyen istediği atmosferik benzinli 1.2 1.4 1.5 1.6 hiç fark etmez alsın gelsin, yokuş yukarı 0-100 80-120 istediğini deneyelim. İç havalandırmaya alsınlar ya da beyaz gömlek giymesinler...

    Denediklerim 1.6 Focus 115hplik, 1.8 (T değil) Passat 125hp, 1.6 Civic 125hp. Sonuç onlar için hüsran.



    Bence sonuç senin motor için hüsran

    gruba girmeye adaysın

    böyle devam et

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son Sahibi Olursun

    quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.4 TDI 75hp 195nm + chip 105 hp 255 nm

    İsteyen istediği atmosferik benzinli 1.2 1.4 1.5 1.6 hiç fark etmez alsın gelsin, yokuş yukarı 0-100 80-120 istediğini deneyelim. İç havalandırmaya alsınlar ya da beyaz gömlek giymesinler...

    Denediklerim 1.6 Focus 115hplik, 1.8 (T değil) Passat 125hp, 1.6 Civic 125hp. Sonuç onlar için hüsran.



    Bence sonuç senin motor için hüsran

    gruba girmeye adaysın

    böyle devam et



    Alıntıları Göster
    sizin benzininiz biter; bu konu bitmez
    benzinlide yeni moda turbocharge; 1.2tsi
    pckopat_06; ben dizellere de sarmaya başladım bu aralar 1.6hdi,1.6tdci,1.5dci,1.3mjt..
    benzinli olsun turbo olsun,boynumuz kıldan ince; düşünsenize devir bandınız çok geniş ve herdaim canlı geçen sabah soğuk motorla uzun soluklu bi tırmanışta 1.4tsi passatla yürüdüm bayağı bi,helal olsun ciğerli motormuş;o kasayı böyle sürüklüyo,resmi plakaydı,devletin malı mantığıyla gidiyordu amcamız geçemedim ama arayı da açtırmadım..aynı kasada 1.6mpi neler yapamıyor onu da biliyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    --BENDE 1.4 BENZİNLİ CORSA VAR AYNI HACİMDE İSTEDİĞİN DİZELİ KAP GETİR İSTEDİĞİN YERDE DENEYELİM-- demişim bence gayet açık motor hacmi konusunda. ayrıca 3.30 dizel diyorsun. senin 3.30 dizelden aldığın performansın daha iyisini adamlar 3.25 benzinlide vermiş zaten hala neyin dizelini savunuyorsunuz


    heryerde 1.4 aracını övmek için hiçbir veriye dayanmadan onca yorumu göz ardı edip 1.4 gibi yorumlar yapıp kendini avutuyorsun.
    http://forum.donanimhaber.com/m_42160041/tm.htm
    1.3 dizel corsa 75hp 170tork olmasına rağmen ne efsaneci corsacı arkadaşlarınız var onlar bile yokuşta 1.6 motoru bile tokatladıklarını söylüyor. ben sana efsane söylemiyorum 90hp 225tork gücüne sahip 1.4 dizel motor diyorum. sen o aracınla başa baş gitmeyi bırak stop lambalarını uzaktan seçebilirsen şükret. ama düz yol kusursuz yol şartında max. hıza çıkabilme oranı yüksek olan benzinli motor geçer. neyin peşindesin söyle bilelim?

    örneğinde de görüldüğü gibi efsaneci olan corsacılar değil dizelciler! yok 1.3 corsayla 1.6 auris geçmiş
    benim aracım 90hp 125 nm torka sahip. bahsettiğin 90hp 225nm tork araç nedir?



    cdti kullanan hangi marka? opel o konudaki kişiler kim corsacılar.

    aracın 90 hp eski corsalardan anlaşılan o halde ne düzlükte ne başka yol şartında benim hyundai i20 crdi 90hp 225 torka sahip aracı geçmen imkansız.
    ben aracını 100hp olan benzinlilerden sanıyordum.

     Yahu nedir şu dizelcilerden çektigimiz



    corsa 1.3 DTE ecoFLEX motoru bile geçmen imkansız kornaya basa basa tokatladığını sanıyormuşsun anlaşılan veya adam gibi motora sahip araca denk gelmemişsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAMET/ -- 21 Şubat 2011; 13:33:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    --BENDE 1.4 BENZİNLİ CORSA VAR AYNI HACİMDE İSTEDİĞİN DİZELİ KAP GETİR İSTEDİĞİN YERDE DENEYELİM-- demişim bence gayet açık motor hacmi konusunda. ayrıca 3.30 dizel diyorsun. senin 3.30 dizelden aldığın performansın daha iyisini adamlar 3.25 benzinlide vermiş zaten hala neyin dizelini savunuyorsunuz


    heryerde 1.4 aracını övmek için hiçbir veriye dayanmadan onca yorumu göz ardı edip 1.4 gibi yorumlar yapıp kendini avutuyorsun.
    http://forum.donanimhaber.com/m_42160041/tm.htm
    1.3 dizel corsa 75hp 170tork olmasına rağmen ne efsaneci corsacı arkadaşlarınız var onlar bile yokuşta 1.6 motoru bile tokatladıklarını söylüyor. ben sana efsane söylemiyorum 90hp 225tork gücüne sahip 1.4 dizel motor diyorum. sen o aracınla başa baş gitmeyi bırak stop lambalarını uzaktan seçebilirsen şükret. ama düz yol kusursuz yol şartında max. hıza çıkabilme oranı yüksek olan benzinli motor geçer. neyin peşindesin söyle bilelim?

    örneğinde de görüldüğü gibi efsaneci olan corsacılar değil dizelciler! yok 1.3 corsayla 1.6 auris geçmiş
    benim aracım 90hp 125 nm torka sahip. bahsettiğin 90hp 225nm tork araç nedir?



    cdti kullanan hangi marka? opel o konudaki kişiler kim corsacılar.

    aracın 90 hp eski corsalardan anlaşılan o halde ne düzlükte ne başka yol şartında benim hyundai i20 crdi 90hp 225 torka sahip aracı geçmen imkansız.
    ben aracını 100hp olan benzinlilerden sanıyordum.

     Yahu nedir şu dizelcilerden çektigimiz



    corsa 1.3 DTE ecoFLEX motoru bile geçmen imkansız kornaya basa basa tokatladığını sanıyormuşsun anlaşılan veya adam gibi motora sahip araca denk gelmemişsin.

    Alıntıları Göster
    sana önerim bu sayfada yayınladığım tv8 videosunu tarafsız olarak izle mantığını çözmeye çalış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: dranov


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988
    5.30d den banane arkadaşım. corsamı yere göğe sığdıramadığım da yok. sıradan benzinli bi araç. varsa eş değer motor hacminde dizelin buuyur ben burdayım

    Dizele meydan okuyorsun,ben buradayım diyorsun sonra kimseden çıt çıkmadı diyorsun sonra banane 3.30d den diyorsun.3.30d de dizel bir araç,ben de sana okuyorum al benzinli aracını gel..


    işine gelince 1.3 motorla 2.0 hacimli motoru kıyas eder ama başkası aynı şeyi ona teklif edince banane der.



    dranovla samet beyfendiler o mat arkadaş onu örnek diye verdi çok komiksiniz gerçekten ayrıca siz benzinli mustangla kapışıyor musunuz? 1.4 benzinliyle 3.30 u kıyaslayan bir zihneyete sadece gülüyorum adam kendi düzeyinde dizel araç diyor güzel espiri ama beğendim valla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    --BENDE 1.4 BENZİNLİ CORSA VAR AYNI HACİMDE İSTEDİĞİN DİZELİ KAP GETİR İSTEDİĞİN YERDE DENEYELİM-- demişim bence gayet açık motor hacmi konusunda. ayrıca 3.30 dizel diyorsun. senin 3.30 dizelden aldığın performansın daha iyisini adamlar 3.25 benzinlide vermiş zaten hala neyin dizelini savunuyorsunuz


    heryerde 1.4 aracını övmek için hiçbir veriye dayanmadan onca yorumu göz ardı edip 1.4 gibi yorumlar yapıp kendini avutuyorsun.
    http://forum.donanimhaber.com/m_42160041/tm.htm
    1.3 dizel corsa 75hp 170tork olmasına rağmen ne efsaneci corsacı arkadaşlarınız var onlar bile yokuşta 1.6 motoru bile tokatladıklarını söylüyor. ben sana efsane söylemiyorum 90hp 225tork gücüne sahip 1.4 dizel motor diyorum. sen o aracınla başa baş gitmeyi bırak stop lambalarını uzaktan seçebilirsen şükret. ama düz yol kusursuz yol şartında max. hıza çıkabilme oranı yüksek olan benzinli motor geçer. neyin peşindesin söyle bilelim?

    örneğinde de görüldüğü gibi efsaneci olan corsacılar değil dizelciler! yok 1.3 corsayla 1.6 auris geçmiş
    benim aracım 90hp 125 nm torka sahip. bahsettiğin 90hp 225nm tork araç nedir?



    cdti kullanan hangi marka? opel o konudaki kişiler kim corsacılar.

    aracın 90 hp eski corsalardan anlaşılan o halde ne düzlükte ne başka yol şartında benim hyundai i20 crdi 90hp 225 torka sahip aracı geçmen imkansız.
    ben aracını 100hp olan benzinlilerden sanıyordum.

     Yahu nedir şu dizelcilerden çektigimiz



    corsa 1.3 DTE ecoFLEX motoru bile geçmen imkansız kornaya basa basa tokatladığını sanıyormuşsun anlaşılan veya adam gibi motora sahip araca denk gelmemişsin.

    Alıntıları Göster
    bence senin karşına kullanmayı bilen çıkmamış
    senin 90hp lik i20ne hodrimeydan diyorum samet eğer izmirdeysen buluşalım kapışalım.
    benim corsam eski kasa olanlardan yani corsa c. 2003 model 1.4 90hp. senin aracın da 1.4 90 hp miş madem buluşalım yarışalım bu konuya açıklık getirelim ne dersin???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    bence senin karşına kullanmayı bilen çıkmamış
    senin 90hp lik i20ne hodrimeydan diyorum samet eğer izmirdeysen buluşalım kapışalım.
    benim corsam eski kasa olanlardan yani corsa c. 2003 model 1.4 90hp. senin aracın da 1.4 90 hp miş madem buluşalım yarışalım bu konuya açıklık getirelim ne dersin???

    Alıntıları Göster
    videonu da izledim samet kardeşim. al i20 ni gel misafirim ol. aracın turbolu zannedersem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    bence senin karşına kullanmayı bilen çıkmamış
    senin 90hp lik i20ne hodrimeydan diyorum samet eğer izmirdeysen buluşalım kapışalım.
    benim corsam eski kasa olanlardan yani corsa c. 2003 model 1.4 90hp. senin aracın da 1.4 90 hp miş madem buluşalım yarışalım bu konuya açıklık getirelim ne dersin???



    izmir'de değilim önceki sayfada dediğim gibi tokat'lıyım.

    senin söylediğin kapışma kağıt üzerinde iş bitiyor zaten isterse aracı alonso kullansın değişen birşey olmaz ortada teknik veriler var. aynı hp gücüne sahip torku yüksek olan dizele kafa tutmak sadece macera aramanın ötesine gitmez.

    senin kafa tutacağın araçlar 70hp 160 tork üreten dizel motora karşı olur onları çok rahat geçersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    videonu da izledim samet kardeşim. al i20 ni gel misafirim ol. aracın turbolu zannedersem


    öyle bir imkan olsa isterdim ama izmirli biri çıkacaktır onunla istediğiniz gibi kapışabilirsiniz ayrıca evet aracım turbolu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    videonu da izledim samet kardeşim. al i20 ni gel misafirim ol. aracın turbolu zannedersem


    öyle bir imkan olsa isterdim ama izmirli biri çıkacaktır onunla istediğiniz gibi kapışabilirsiniz ayrıca evet aracım turbolu.

    Alıntıları Göster
    keşke çıksa izmirde bi i20 sahibi. öncelikle şunu belirteyim kağıt üzerinde iş bitiyor diyorsun ya gülmekten öldüm. yazar mısın bana aracının fabrika verilerini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    keşke çıksa izmirde bi i20 sahibi. öncelikle şunu belirteyim kağıt üzerinde iş bitiyor diyorsun ya gülmekten öldüm. yazar mısın bana aracının fabrika verilerini

    Alıntıları Göster
    sus pus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    keşke çıksa izmirde bi i20 sahibi. öncelikle şunu belirteyim kağıt üzerinde iş bitiyor diyorsun ya gülmekten öldüm. yazar mısın bana aracının fabrika verilerini


    senin araç

    Motor
    Motor Özellikleri: Sıralı 4 Silindir 16 Valve, Atmosferik
    Motor Hacmi (cc): 1389 cc
    Çap x Strok: 77.60 x 73.40
    Sıkıştırma Oranı: 10.5:1
    Motor Gücü (hp-d/d): 90 hp @ 6000 d/d
    Maks. Tork (Nm-/d): 125 Nm @ 4000 d/d
    Yakıt: Benzin

    Şanzıman
    Şanzıman: 5 ileri Manuel
    Aktarma: Önden Çekiş

    Performans
    0-100 km/h (sn): 12.5 sn.
    Maks. Hız (km/h): 173 km/h
    Esneklik Değerleri:
    (60-100 km/h 4.viteste) -
    Esneklik Değerleri:
    (80-120 km/h 5.viteste) -


    i20 crdi

    TEKNİK ÖZELLİKLER
    Motor hacmi: 1396cc
    Maksimum Güç: 90 HP – 4000 d/d
    Maksimum Tork: 225 Nm – 1750-2750 d/d
    Maksimum Hız: 171 km/s
    6 ileri vites.

    0-100km hızlanma aşağıdaki linkte
    http://www.dailymotion.com/video/xe6na7_hyundai-i20-1-4-crdi_auto


    turbo araç yol şartları üstesinden daha fazla geliyor gördüğün gibi herşeyleri aynı olan araçlar ama bu veriler tamamen fabrika verileri. 0-100km yarış için aracın 60km hıza gelince 4. vitesi isteyecek ama dizel 3. vitesde 100km hıza çok rahat ulaşıyor.

    şimdi diyeceksin max. hızda 2km fark var dizel kaptırıp gittikten sonra o 2km. fark hiçbir işine yaramaz.


    yol şartı sadece bayır olarak algılama rüzgarda araç üzerine ciddi yük bindiren bir etken. ben ne desem kabullenmeyeceksinya neyse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    sus pus



    ben teknik verilerle konuştuğum için efsanem yoktur yoksa anında geçiyor kardeşim geçiyor demesinide bilirdim
  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.