Şimdi Ara

Yahu nedir şu dizelcilerden çektigimiz (52. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.086
Cevap
0
Favori
38.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    verdiğin videoda 12.4 gibi bi rakam vermişler 0-100 için ama bu tarz videoları izleyip kendi arbanla kıyaslama derim ben. o videodaki aracın kaç kg olduğu veya motorunun stok olduğu konusunda bi bilgimiz yok. senin altındaki arbanın fabrika değerlerinde 0-100 İÇİN 13.6 SN verilmiş. kafa tutamaz dediğin corsa ise 12.5 sn



    dizel motorla fabrika verilerinin üzerine çıkman çok basit ama benzinli motorda çok küçük farklar yaratırsın hatta bazı motorlarda fabrika verisini asla geçemezsin. bunun nedeni turbo etkisi. turbolu aracı zorlayınca 12.4 rakamınıda görüyor o video. ayrıca bir çok aracı test eden bilindik bir kuruluş özel ekipmanlarla ölçüm yapıyorlar araç içindeki aletler gözüküyor zaten.

    125 torklu aracınla neyin peşindesin anlaşılması güç sen 12.5 değerin aşağısına düşmen imkansız çünkü torbosuz araçların bu tür sürprizleri olmaz. bu veriler tamamen kapalı alan 60 70kg ağırlığında sürücü depo çeyrek doluyken camlar kapalı ölçülen değerler. anlaşılan tork kavramını henüz kavramamışsın


    hiçe sayılan 100 tork fark daha neler göreceğiz.

    Yahu yazmıyım yazmıyım diyorum 2 gündür yazdıklarını okuyorum artık yazma zorunluluğu duyuyorum. Bak kardeşim şunu anlamıyosun. Senin araban 2500 devirde maksimum torku veriyor ya hani şu çok övdüğün torku. Benzinli arabanın torku 125 olabilir ama 4500 devir 6000 devire kadar çıkıyor o tork. Ee noldu çok övdüğün tork? Devir x tork hesapla bakalım


    125 tork zaten 6000 devirde verebildiği max. tork gücü ne hesabından bahsediyorsun? yüksek devir çevirmek daha güçlü olacak anlamına gelmez. otomobil uzmanlarının yazılarını okumaya davet ediyorum sizi uzun ama bilgi açısından eksiklerinizi tamamlarsınız

    Yanlışım varsa düzeltin ama anlık verdiği güce tork denilmiyor mu? Yani şöyle hesaplamıştım. 2500 x atıyorum 200 tork= 500.000
    6000 x 125 = 750.000
    Yanlışım varsa düzeltin




  • YANLIŞIN VAR CESMURU ARKADAŞIM
    opel corsaya 11.5 saniye demiş, hyundai i20ye 13.6 saniye demiş ama büyük matematikçi samet müthiş tork hesaplarıyla corsa kafa bile tutamaz diyor
    adam 60ta 4e atıyor arabayı sen neden bahsediyorsun cesmuru
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    verdiğin videoda 12.4 gibi bi rakam vermişler 0-100 için ama bu tarz videoları izleyip kendi arbanla kıyaslama derim ben. o videodaki aracın kaç kg olduğu veya motorunun stok olduğu konusunda bi bilgimiz yok. senin altındaki arbanın fabrika değerlerinde 0-100 İÇİN 13.6 SN verilmiş. kafa tutamaz dediğin corsa ise 12.5 sn



    dizel motorla fabrika verilerinin üzerine çıkman çok basit ama benzinli motorda çok küçük farklar yaratırsın hatta bazı motorlarda fabrika verisini asla geçemezsin. bunun nedeni turbo etkisi. turbolu aracı zorlayınca 12.4 rakamınıda görüyor o video. ayrıca bir çok aracı test eden bilindik bir kuruluş özel ekipmanlarla ölçüm yapıyorlar araç içindeki aletler gözüküyor zaten.

    125 torklu aracınla neyin peşindesin anlaşılması güç sen 12.5 değerin aşağısına düşmen imkansız çünkü torbosuz araçların bu tür sürprizleri olmaz. bu veriler tamamen kapalı alan 60 70kg ağırlığında sürücü depo çeyrek doluyken camlar kapalı ölçülen değerler. anlaşılan tork kavramını henüz kavramamışsın


    hiçe sayılan 100 tork fark daha neler göreceğiz.

    Yahu yazmıyım yazmıyım diyorum 2 gündür yazdıklarını okuyorum artık yazma zorunluluğu duyuyorum. Bak kardeşim şunu anlamıyosun. Senin araban 2500 devirde maksimum torku veriyor ya hani şu çok övdüğün torku. Benzinli arabanın torku 125 olabilir ama 4500 devir 6000 devire kadar çıkıyor o tork. Ee noldu çok övdüğün tork? Devir x tork hesapla bakalım


    125 tork zaten 6000 devirde verebildiği max. tork gücü ne hesabından bahsediyorsun? yüksek devir çevirmek daha güçlü olacak anlamına gelmez. otomobil uzmanlarının yazılarını okumaya davet ediyorum sizi uzun ama bilgi açısından eksiklerinizi tamamlarsınız

    Yanlışım varsa düzeltin ama anlık verdiği güce tork denilmiyor mu? Yani şöyle hesaplamıştım. 2500 x atıyorum 200 tork= 500.000
    6000 x 125 = 750.000
    Yanlışım varsa düzeltin


    bu konuda yanlış biliyorsunuz araçların max. verebildiği tork ve hp güçleri vardır dizel 2750 devirde max. verebildiği gücü verir ve bu 4000 devire kadar sabit vermeye devam eder. benzinli ise bu torku verdiği max. değer aralığı geniştir en yüksek torkunu 6000 devirde tamamlar dizel gibi 2750 devirde tamamlayıp sabit vermeye devam etmez.

    bu yüzden benzinli max. tork gücünü her an kullanma şansı yoktur.



    ayrıca bazıları bilip bilmeden halen atıp tutuyorlar fabrika testleri nasıl yapılıyor bir öğrensin 4. vitese atılıyor mu atılmıyormu görsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAMET/ -- 21 Şubat 2011; 17:33:51 >




  • hala savunuyor yaaaa baradonanın dediği gibi ''cehaletin vücud bulmuş hali''
    aşağıda bazı araçları 60-100 4. vites hızlanmalarını veriyorum
    marea 1.6 103 beygir 12.5 saniye
    focus 1.6 115 beygir 11.4 saniye
    bide bunlara ortalama 5 saniye de 0-60 eklersek ortaya müthiş rakamlar çıkıyor
    sen yazmaya devam et, ben çürütmeye devam edeceğim
  • evet benzinli kullanan arkadaşlar samet usta bilgilendiriyor! yarışırken arabayı 2de kaldırıyoruz, 30da 3 e atıyoruz, 60ta 4e atıyoruz 80-90 gibi de 5e attık mı tamamdır
  • eee samet usta güvenli sürüş teknikleri kitabı mantığıyla kapışıyor alemde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baradona89 -- 21 Şubat 2011; 19:02:45 >
  • bu veriler 1.4 benzinli motorun verileridir hangi vitesde ne hız yapılması gerektiği yazmaktadır.

    Performans
    0-100 km/h (sn): 12.5 sn.
    Maks. Hız (km/h): 173 km/h
    Esneklik Değerleri:
    (60-100 km/h 4.viteste) -
    Esneklik Değerleri:
    (80-120 km/h 5.viteste)

    http://www.opelx.com/kilavuz/corsa_c.pdf

    aracın hakkında detaylı bilgiye sahip değilsen bu benim suçum değil senin suçun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baradona89

    eee samet usta güvenli sürüş teknikleri kitabı mantığıyla kapışıyor alemde


    kapışmakla fabrika verisinin ne alakası var?
  • ESNEKLİK DEĞERLERİYLE KAPIŞMANINN NE ALAKASI VAR? esneklik değerlerini, ''hangi viteste ne hız yapılması'' olarak algılayacak kadar cahil olamazsın
    ben böyle şey görmedim hayatımda 2011 yılında cehaletin böylesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAT1988

    ESNEKLİK DEĞERLERİYLE KAPIŞMANINN NE ALAKASI VAR? esneklik değerlerini, ''hangi viteste ne hız yapılması'' olarak algılayacak kadar cahil olamazsın
    ben böyle şey görmedim hayatımda 2011 yılında cehaletin böylesi



    hakikaten şimdi anladım bilgi seviyeni okuduğunu anlamamak konusunda herkese seni örnek göstereceğim. fabrika verileri bu şartlarda elde ediliyor diyorum halen kapışmaktan bahsediyor.




  • Vallaha kimsenin yazısını okumuyorum artık.Araçlarınıza o kadar güveniyorsanız

    60-100 (istediğiniz viteste)
    80-120
    0-140


    videolarını çekin koyun, karşılaştıralım.
  • saçma sapan bi konu olmuş artık.sidik yarışına dönmüş.
  • Arkadaşlar şunu unutmayınızki dizel araçların şanzımanları daha küçük oranlıdır yani daha uzundur vitesler. Benzinli arabanın aynı viteste yaptığı hızdan daha fazla yapar yani o dişlileri çevirmek daha zordur.İşte bu yüzdendir ki katalog verilerindeki kadar tork farkı olmaz dizel ile benzinli arasında. Misal 1.6 tdci focus 240 nm torku var benzinlinin 155 nm.Fakat şanzıman farklılıklarıyla bu oran 200 e 155 gibi oluyor.Peki neden benzen güçteki araçlar aynı performansı veriyor torku fazla olmasına rağmen? Bunun nedenide dizellerin fazla devir çeviremeyişinden kaynaklanır. Yani dizel araçla 2.viteste ilerlerken(benzinli araçta 2.vites dişlisini döndürmek daha kolaydır aynı torkla) 70 km/s gibi bir hızda 3.vitese atarsınız ve tekerlekteki torkunuz iyice azalır fakat benzinli araç dizel aracın 3.viteste gittiği 70-100 arasını 2.viteste gider yani döndürmesi daha kolay dişlide.İşte bu yüzden aradaki tork farkı kapanmış olur. Bu yüzdendir ki araçlarda tam gaz performans için beygir güçlerine bakmak en doğrusu olacaktır.Onun dışında aradaki tork farkı çok cüzzi farklar yaratabilir.Şehir içinde düşük devirlerde kolaylıktır ve daha az tüketir kesinlikle fakat tam gaz performansta harikalar beklememek lazım.Ayrıca dizel araçların daha ağır olduğunu düşünecek olursak neden benzer performans sergilediklerini anlamak zor olmaz herhalde.

    Benim tecrübelerime dayanarak yapabileceğim yorum şudur ki aynı güce sahip biri dizel diğeri benzinli araçtan 2 si yarışırsa(benzinli aracın 8000 devir felan çeviremediğini varsayarsak) belirli bir hıza ulaşma süreleri , misal 140 km/s aynı olsa da dizel araç yüksek torkunun etkisiyle yarım veya 1 boy önce geçiyor daha sonra gıdım gıdım benzinli geliyor yanına fakat aynı güçte iseler bu araçlar sürekli yanyana veya en fazla 1 boy farkla ilerliyorlar.Tamamen tercih meselesidir.Yokuş yukarı genelde dizeller 1 boy önde gidiyorlar.Yokuş aşağı sürekli benzinliler geçiyor.Benim tecrübe ettiklerim bunlar.Benim tercihim sadece sportiflik hissinden ötürü benzinliden yana.Onun dışında dizellere diyecek sözüm yok.



    Tüm bu yazdıklarıma ek olarak bir de şu var.Yokuş yukarı dizel ile benzinli yarışmaya başladığında başlanılan hız çok önemlidir.Benzinli arabada devir tam ara bir devire denk geliyorsa yani 3.vitesin başlarında doğru 2.vitesin sonundan biraz önce gibi ara biryerdeyse dizel araç çook ama çooook avantajlı.Ayrıca ilk o kafa kaldırarak torkun etkisiyle hemen 1 boy fark açıyor daha sonra benzinli gıdım gıdım gelmeye başlıyor fakat dediğim gibi dizel araç bir anda o patlamayla önce geçiyor sonra aynı gidiyorlar. Birçok benzinli araç vardır 0-100 ü dizelden daha iyidir fakat yarıştıkları vakit 400 metreyi dizel önde bitirir.

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde.Yani asıl bu devirler arasındaki torkları önemlidir.Siz max tork 1500 devirde üretiliyor diye 3000 devirde vites değiştirirseniz dizel araçla nal toplarsınız.Tork düşmesine karşın bir düşük viteste araç değişen şanzıman oranından ötürü daha iyi hızlanır tabi öte yandan daha çok tüketir ve motor daha az zorlanır.

    Daha da basite indiriyorum tamamen anlaşılsın diye.Bir aracın şanzıman dişli oranlarını bilmeden ürettiği torkun hp nin hiçbir anlamı yoktur arkadaşlar.Öncelikle alırsınız dizel aracın son dişli oranı ile herhangi bir vites dişli oranını.Bu 2 değeri çarparsınız.Çıkan sonucu birde yürünen devirlerde üretilen ortalama torkla çarparsınız.3.Vitese atılması gereken yerde grafiği sonlandırırsınız.Misal 70km/s hız.
    Daha sonra benzinli araca gelirsiniz son dişli oranı ile o anki vitesin dişli oranını çarparsınız.Çıkan sonuç ile yürünen devirlerde üretilen ortalama torku çarparsınız.Çıkan sonucu dizel aracınkiyle kıyaslarsınız.Dizel aracın 3.vitese geçtiği yerde siz hala 2.viteste hesap yapmaya devam edersiniz.İllede çok detaylı şu yada bu hızlı diyebilmek için tork eğrisi ve vites dişli oranlarını bilmek gerekir.Ayrıca ağırlık gibi bir faktör daha var. Şunu rahatlıkla söyleyebilirimki aynı ağırlıkta biri turbo dizel biri atmosferik benzinli olan aynı güçteki 2 araçtan dizel olan bir miktar daha performanslıdır.Dizellerde şöyle bir olay varki şanzımanlar tamamen ekonomiye yönelik üretiliyor yani daha çok performansa yönelik üretilseydi inanın o zaman tork farkı ciddi fark yaratabilirdi.Bence artık daha uzun uzun tartışmanın anlamı yok.Ne kadar beygir o kadar performans. 70 hp lik araba 1500 devirde 250 nm tork üretse ne olurki? 4000 devirde tekrar 125 nm tork üretecek.Zaten teorik olarak böyle bir şey çok.Böyle bir araç olsa zaten sürekli 3000 devir gibi bir üst vitese geçmek gerekirdi. Yani arkadaşlar düşük devirde üretilen torkun performansa zerre katkısı yoktur tam gaz halinde. 2000 DEVİRDE ÜRETİLEN TORK 6000 DEVİRDE ÜRETİLENLE BİR DEĞİLDİR.2000 DEVİRDE ÜRETİLEN FAZLADAN 100 NM TORK BİLE SİZİ ÇOK FAZLA İLERİYE GÖTÜRMEZ.FAKAT 6000 DEVİRDE FAZLADAN ÜRETİLEN 30 NM TORK SİZİ SON VİTESTE BİLE SON DEVİRE TAŞIYABİLİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MitsubishiLancer -- 21 Şubat 2011; 20:41:57 >




  • Ben kalos un videolarını attım youtube a.Müsait olunca passat ın ara hızlanmalarınıda çeker koyarım.



    60-100 8sn

    80-120 12 sn



    0-80 8 sn

    0-120 21 sn




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 21 Şubat 2011; 20:51:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde



    Tamam ama dizelin ordaki torkuda fazla atmosferiğe göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde



    Tamam ama dizelin ordaki torkuda fazla atmosferiğe göre


    Öyle tabi 3.viteste 2000 devirde bastımı bile benzinliyi geçiyor.Fakat 3.vites sana sadece 110-120 km/s hız yaptırıyor.Çok hızlı çıkıyorsun o hıza fakat çok fazla hız yapmıyorsun.Zaten bu yüzdendirki 0-100 lerde benzinliler dizellerden hep önde olur fakat 2 araç yanyana bastımı dizel hep önde gider.BU da tamamen dizelin torkun etkisiyle kafa kaldırmasından kendini düşük hızlardayken biran evvel benzinlinin öne atmasından kaynaklanır.Düşük hızlarda çok rahat 20 km/s hız farkı oluşur fakat yüksek hızlarda benzinli 3 km/s daha hızlı gelerek anca 500 metre sonunda kapatıyor arayı.Bİlmem anlatabildim mi:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Tork önemlidir evet hatta herşeydir fakat unutmamak lazımki 2000 devirde üretilen yarışırken hiçbir katkısı yoktur.Çünkü dizel araçlar tam gaz halinde 3200-4500 arası yürürler genelde



    Tamam ama dizelin ordaki torkuda fazla atmosferiğe göre

    TDI torkunun sihrinin etkisi altında mıyız
    130luk mu hocam

    ben 2000devirde başlıyorum bazen;rolling yaparken,sürükle mürsel; benim PancarDizel 2300de üretiyor 260nm yi;az daha geç verse mübarek benzinli sanki.. nefesimiz kuvvetli evelallah,4500e kadar denizli horozu gibin kesilmiyo




  • 1.2 motorla kalosun gidişi çok iyiymiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son Sahibi Olursun


    quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.4 TDI 75hp 195nm + chip 105 hp 255 nm

    İsteyen istediği atmosferik benzinli 1.2 1.4 1.5 1.6 hiç fark etmez alsın gelsin, yokuş yukarı 0-100 80-120 istediğini deneyelim. İç havalandırmaya alsınlar ya da beyaz gömlek giymesinler...

    Denediklerim 1.6 Focus 115hplik, 1.8 (T değil) Passat 125hp, 1.6 Civic 125hp. Sonuç onlar için hüsran.



    Bence sonuç senin motor için hüsran

    gruba girmeye adaysın

    böyle devam et




    Getir neyle sokacaksın beni o gruba? İçip mi geliyosunuz foruma anlamadım ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomit


    quote:

    Orijinalden alıntı: pckopat_6

    1.4 TDI 75hp 195nm + chip 105 hp 255 nm

    İsteyen istediği atmosferik benzinli 1.2 1.4 1.5 1.6 hiç fark etmez alsın gelsin, yokuş yukarı 0-100 80-120 istediğini deneyelim. İç havalandırmaya alsınlar ya da beyaz gömlek giymesinler...

    Denediklerim 1.6 Focus 115hplik, 1.8 (T değil) Passat 125hp, 1.6 Civic 125hp. Sonuç onlar için hüsran.

    hocam beni katma bu grubun içine deler geçerim

    Senin motor atmosferik mi? 176 hp 106 gti yazıyor imzanda hiçbir bilgim yok bu arabanın motoruyla ilgili. 176hp ise muhakkak turboludur. Turbolu benzinli ile heralde deler geçersin. Yazımda diyorum ki "atmosferik" benzinli. Atmosferik = turbosuz. Turbolu benzinli bende olsa ben de deler geçerim.




  • 
Sayfa: önceki 5051525354
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.