Şimdi Ara

YAKIYOR YAKIYOR ARKADAŞLAR,BİR EL ATIN ŞU İŞE

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,büyüklerim, küçüklerim öncelikle saygılar, hemen konuya geçiyorum. Bizim eski aracımız 2005 model C3 1,4 hdi 92 bg idi. Bu sene yeniledik aracımızı 1,6 hdi 90 bg aldık sıfır km yeni kasa. Allaha şükür araçtan memnunuz. Ama şöyle bi durum var. Yeni aracımız eski aracımıza göre 100 km de ortalama 1-1,5 lt fazla mazot tüketiyor. Hadi dedim 5000 km den sonra düzelir belki ama değişen bi şey yok. eskiden şehir içi(İZMİR) 100 KM de 4,5 lt mazot yakarken şimdi 5,5 lt den aşağıya düşemedim. Genelde 5,8 lt gibi bir rakam çıkıyo. Şehir dışıda en düşük 4,5 lt ye düştüm o da çok nadir bi kaç kez oldu onun dışında hep 4,5-5 lt arası bir tüketim ortaya çıkıyor. Eski c3 ümüzde rakamlarım restorantlardaki menuler gibiydi,şehir dışı 100 km ort. tüketim 4-4,3 lt, şehir içi 4,5-4,7. Bu rakamların dışına nerdeyse hiç çıkmazdı aracım ama yeni aracımda 30 tl lik mazotla 180-200 km yapmaya başlayınca farkı hisseder oldum ki eski aracımla bu rakam 240-250 km arasında olurdu(şehir dışı tabiki:))) Aslında aradaki farklar dert edilecek kadar çok değil, km de iki üç kuruş kadar ama yine de hayal kırıklığına uğradım biraz, hele ki arabayı ilk aldığımda 90 km/s hızla giderken devirin 1800 civarında olduğunu gördüğümde yol şartlarına ve aracın yüküne göre inanılmaz tüketim rakamlarına ulaşacığımı düşünürken!!!

    Bu arada eskisinide yenisinide çok benzer sürüş tarzıyla kullandım, tek fark yeni aracımda şanzıman biraz daha uzun ayarlanmış bi parça yüksek devirde vites değiştirmem gerekiyo aksi takdirde üst vites te bayılıyo aracım.

    Arkadaşlar benim merak ettiğim konu neden bu şekilde bi tüketim farkının oluştuğu yoksa arada 2-3 kuruş fark var zaten, bu farkı kapatmak için yapacak birşey varsa onun üzerine yoğunlaşacam;


    Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar sayglıarımla...







  • ne kadar beygir güçleri aynı olsada, büyük ihtimal motor haçmi fark ediyor. birde bildiğim kadarı ile motorlar maksimum torkun verdiği devir bandında en verimli şekilde yakıt tüketirler. 1,4 92 bg ve 1.6 90 bg max tork devri büyük ihtimalde farklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salserol

    ne kadar beygir güçleri aynı olsada, büyük ihtimal motor haçmi fark ediyor. birde bildiğim kadarı ile motorlar maksimum torkun verdiği devir bandında en verimli şekilde yakıt tüketirler. 1,4 92 bg ve 1.6 90 bg max tork devri büyük ihtimalde farklıdır.



    Öncelikle yorumların için teşekkürler salserol, bnde motor hacmi ve şanzımandaki oran değişikliğine bağlıyorum daha çok yakmasını. Yinede aracımı bi bilgisayara bağlatıp değerlerini kontrol ettirecem ne olur ne olmaz, belki düzeltilecek bi durum vardır. Eğer yoksa da bole kabul edecez bu işi,sonuçta üretim bandından çıkan her araç illa ki farklı oluyo
  • motor farkı, yakıtın düşeceğini ve değişeceğini sanmıyorum... 1.4 motora göre illaki 1.6 daha güçlü olacak... eğer izmir otobanında 90 km hıza sabitleyip 100 km hiç devirden düşermeden ve vites değiştirmeden gidersen aracın 3.0, 3,2 lt yaktığınıda göreceksin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihatsan -- 19 Eylül 2010; 23:06:14 >
  • Yeni 3 ve eski c3 arasında agırlık farkı olabilir bu bir.
    Eski c3 mucizevi/dahiyane düşük bir ruzgar direncine sahipti bu iki
    Yeni c3 te DPF filtre ile egzozda bir engel daha mevut bu üç
    Yeni c3 euro5/6 iken eski 3 euro4 emisyon degerlerine ayarlıydı bu dört
    1.4 motordaki sürtünme ile 1.6 daki farklıdır bu beş.

    e bunlar birleşince o kadar olur.


    1970 lerdeki emisyon serbestliği olsa piyasada 100 km de 2 litre yakan bir sürü araç gezerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokturk010 -- 19 Eylül 2010; 23:37:25 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.