Şimdi Ara

Yağ yakan araba aldım, fikirlerinize ihtiyacım var (edit)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
1
Favori
14.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar
    Mitsubishi attrage 100 bin km de 2014 1.2 otomatik benzinli arac aldim. Malum piyasa pahalı, esime yeni ehliyet aldığımız ve okulların ara tatil olmasıyla acele ettim. Aracı alırken baktırdim motor yağ yakıyordu. Servis kapalı kutu motor inmeden bilemeyiz 1 de çıkar 10 da dedi. Kendi ustamı aradım piyasada 8 bin gibi yapılıyor dedi. Satıciyla 5bin TL altına anlaştım aldım. Araç çok hoşuma gitti trim sesi bile gelmiyor. Şu an memleketteyim yaklaşik 1500 km yol yaptım 500 gr yağ yakmış. Aracı denedim sakin kullanimda hiçbir sıkıntı yok ama devir 3bini gecince yani ani hızlanmalarda veya dağ yolunda yağ yakıyor ve hemen kabine yanik yag kokusu geliyor. Kitapçığa goz gezdirdim bu tür araçlarda yağ yakma görülebilir diyor ama bu oldukça fazla yakiyor bir sıkıntı olduğu belli.
    Daha önce bu tarz bir nedenle karşılaşmadığım için sanayi konusunda tecrübesizim. Kazık yememek yada kötü ustaya denk geldiğimde bilgi sahibi olabilmek için sizlerden fikir almak istedim. Bu durumda siz olsaydınız ne yapardıniz?

    Edit: Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. Aşağıda da belirttiğim gibi Rize yetkili serviste aracın egsozuna yapışan kocaman naylon kazınmış ye yağı değişmişti. Aradan 19 gün ve 2000 km geçti. Bugün ki durum: Araçtaki koku naylonun kazınmasından sonra peyderpey azaldı ve şu anda koku denen hiçbir şey yok, motor yağında da gram eksilme yok. Bakım faturalarına detaylıca baktım İstanbul'da ki yetkili servis Castrol 5W30 A5 1.2 litre yağ eklemiş. Rize'de ki servis ise Maxıma 0W/20 4x4 olan yağı doldurmuş.
    Geriye 2 şık kaldı: 1- Egsoza yapışan naylon nedeni ile kaputa kadar ulaşan yanık kokusu aracın çalışma sistemini etkilediği için yağ eksiltiyordu. 2- Naylonla alakası yok yanlış yağ konulduğu için yağ eksiltiyordu.
    Sonraki bakımda bakalım hangi yağı koyacaklar, duruma göre yine editlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntticaret -- 9 Aralık 2019; 21:33:40 >







  • çekiş düzgün, suya yağ, yağa su karışmıyor, egzos rengi normalse yağ yakma veya soğutma problemi değil kaçak var demektir.

    içeri yanık yağ kokusu geldiğine göre bir şekilde egzos manifolduna ulaşan yağ sızıntısı var.

    yüke binip yağ sıcaklığı artınca yağ inceldiği için sızıntı artıyor.

    egzoz sistemine yakın noktalarda yağın sızabileceği conta keçe vs kontrol edilmeli.
    Arkadaslar hepinize tekrar tesekkir ederim yorumlariniz ve sundugunuz fikirler icin
    su an rize mitsubishi yetkili servisteyim
    ustayla birlikte deneme surusu yaptik
    arac zorlaninca yine koku geldi ama usta konunun yag degil plastik kokusu oldugunu soyledi araci lifte kaldirinca egsoza locaman bir poset yapisip eridigini gorduk kokunun onun yaptigini ve egsozda olsa kaputa kadar ukasabilecegini soyledi. Plastigi temizledir spatulayla.
    Yag yakma problemi icin hemen motorun sokulmesi yanlis olur dedi. Ufaktan baslayip devam ederse ilerleyen adimlara gececegiz dedi. Aracin yagini ve yag filtresini degistirdi. 5w30 standart temsanin yagini koydu.
    Bu sekilde kullanicam 1000 km sonra belirli araliklarda yagi kontrol edicem eger devam ederse eksiltme oma gore sonraki asamaya gecicek.
    ilerleyen islemlerde tekrar yazacagim.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Yakan Araba: Bilmeniz Gerekenler

    Motorun yağ yakması, yaygın bir araç problemidir ve çeşitli nedenleri olabilir. Yağ yakan bir araba ile karşılaştığınızda, bu sorunun çözümünü araştırmak önemlidir.

    Yağ Yakan Arabanın Tamiri Fiyatı

    Yağ yakan bir arabanın tamir fiyatı, sorunun ciddiyetine bağlı olarak değişebilir. Küçük bir sızıntı, birkaç yüz liraya mal olurken, büyük bir onarım binlerce lira tutabilir.

    Yağ Yakan Araba Alınır Mı?

    Yağ yakan bir araba satın alıp almama kararı, sorunun ciddiyetine ve arabanın genel durumuna bağlıdır. Küçük bir sızıntı sorunu olmayan bir aracı satın almak mümkündür, ancak büyük bir onarım gerektiren bir aracı satın almaktan kaçınmak daha iyidir.

    Yağ Yakan Araba Ne Kadar Gider?

    Yağ yakan bir araba ne kadar gideceği, yağın sızıntısının boyutuna ve arabanın ne kadar sıklıkla kullanıldığına bağlıdır. Küçük bir sızıntı, düzenli olarak yağ kontrolü ve eklenmesi yapılarak uzun yıllar idare edilebilir. Ancak büyük bir sızıntı, motora zarar verebilir ve arabanın ömrünü kısaltabilir.

    Yağ Yakan Motor Ömrü

    Yağ yakan bir motorun ömrü, sızıntının boyutuna ve alınan önlemlere bağlıdır. Küçük bir sızıntı, düzenli bakım ile motorun ömrünü önemli ölçüde azaltmayabilir. Ancak büyük bir sızıntı, motor hasarına yol açabilir ve motorun ömrünü kısaltabilir.

    Motor Yağ Yakıyor Masraf 2023

    Yağ yakan bir motoru onarmanın maliyeti, 2023 itibarıyla şu şekildedir:

    • Küçük sızıntı: 200-500 TL
    • Orta dereceli sızıntı: 500-1.500 TL
    • Büyük sızıntı: 1.500 TL ve üzeri

    Yağ Yakan Arabaya Binilir Mi?

    Yağ yakan bir arabaya binmek mümkündür, ancak düzenli olarak yağ kontrolü ve eklenmesi yapılması çok önemlidir. Küçük bir sızıntı, arabanın performansını önemli ölçüde etkilemeyebilir. Ancak büyük bir sızıntı, motora zarar verebilir ve seyir halindeyken tehlikeli durumlara yol açabilir.

    Yağ Yakan Araca Hangi Yağ Kullanılır?

    Yağ yakan bir araca, üretici tarafından önerilen viskozitede ve kalitede yağ kullanmak önemlidir. Kalın yağlar, sızıntıyı azaltmaya yardımcı olabilir ancak motor performansını etkileyebilir. Bu nedenle, üreticinin önerilerine uymak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 500 değilde 800-100gr arası yaksa normal denirdi ancak 500g yağ bir sorun var çekişide zayıftır o aracın
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Hocam yağ yakan araba iyi kaçar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    500 değilde 800-100gr arası yaksa normal denirdi ancak 500g yağ bir sorun var çekişide zayıftır o aracın
    Çekişi de gayet iyi. 5 kisi full bagaj memlekete geldik. Genelde 120 ile geldim. Araç yağ yakarken kokuda yapiyor her araç bu şekildemi yağ yakar bilmiyorum. Resmen kömür sobasının üzerine yağ dökülmüş gibi kokuyor
  • Yağ kokuyor diye yağ yakıyor denemez ki. Keçeler patlaktır belki de. Mavi duman atıyorsa, suya yağ, yağa su karıştırıyorsa, geç çalışma yapıyorsa rektefiye, bunlar yoksa kaçakları çözülüp devam.
  • restore dene kesebilir yag yakmayi birde 10/60 koyuyorlar ikisi kesiyor ustana sor istersen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-3C8697718

    Yağ kokuyor diye yağ yakıyor denemez ki. Keçeler patlaktır belki de. Mavi duman atıyorsa, suya yağ, yağa su karıştırıyorsa, geç çalışma yapıyorsa rektefiye, bunlar yoksa kaçakları çözülüp devam.
    Mavi duman yok, araçta start stop var dugmeye basar basmaz calisiyor. kaputta gozle gorulen bir yağ yok yani motor kuru. Ama yağı kontrol ettigimde seviye düşmüştü. 3000 deviri gelince koku gelmeye basliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: findnewdreams

    restore dene kesebilir yag yakmayi birde 10/60 koyuyorlar ikisi kesiyor ustana sor istersen
    Yarın yetkili servise göstereceğim ama yağ yakma konusunda bilgisiz olduğum icin yanliş karar almaktan korkuyorum. Servis rektefe falan derse dediginiz secenegi deneyecegim önce
  • Arabanızın 100.000km de olduğuna emin misiniz? Problem büyük bendede attrage var. 30.000km deyim lpg li 0-20w yağ kullanıyorum 1 gram eksilme yaşamadım benden çok fazla km yapan kullanıcılarında (100.000km yi geçenler) yaşadığını görmedim. Abd forumlarda 300.000km ye kadar tık etmeyen motorlar varki atmosferik motorda olması gereken budur.

    Motoru indirmeden kimse net bir çözüm sunamaz ama parçalar pahalıdır peşin söyleyeyim. Her arabaya bakan ustalar doğru fiyat veremiyor. Kırıklale sanayide bir kaporta ustası çamurluğu 200-250tl ye bulur 50 işçiliğe takar hallederim demişti (arka çamurluk gerçekte 2000tl astarlı) mitsubishi vs bakan ustaları araştır konum varsa belki yardıdımımız dokunur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    Arabanızın 100.000km de olduğuna emin misiniz? Problem büyük bendede attrage var. 30.000km deyim lpg li 0-20w yağ kullanıyorum 1 gram eksilme yaşamadım benden çok fazla km yapan kullanıcılarında (100.000km yi geçenler) yaşadığını görmedim. Abd forumlarda 300.000km ye kadar tık etmeyen motorlar varki atmosferik motorda olması gereken budur.

    Motoru indirmeden kimse net bir çözüm sunamaz ama parçalar pahalıdır peşin söyleyeyim. Her arabaya bakan ustalar doğru fiyat veremiyor. Kırıklale sanayide bir kaporta ustası çamurluğu 200-250tl ye bulur 50 işçiliğe takar hallederim demişti (arka çamurluk gerçekte 2000tl astarlı) mitsubishi vs bakan ustaları araştır konum varsa belki yardıdımımız dokunur.
    Aracı ilk sahibinden aldım ruhsatta tescil tarihi ile trafiğe çıkış aynıydı. 5 ay once 95bin km de muayeneye girmis evraklari var. Kullanma klavuzunda yaziyor diye ilk 2 bakimi 20bin km de bir yaptirmis sonra 15 binde bir yaptirmis servise sordum biz 10binde bir degistiriyoruz dedi . Tam 104bin km de ondan şüphem yok. Istanbuldayim onerebileceginiz isinin ehli ve uygun usta varsa gidebilirim. Sizce konudaki bulgulara göre ne çıkar yaklaşık masraf. Yağ yakıyor diye 5bin TL indirip aldım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntticaret -- 17 Kasım 2019; 21:41:18 >




  • Yağ yakıyorsa kilo problemi olmaz kanka
  • ntticaret N kullanıcısına yanıt
    yağ ne kullanıyorsunuz

    Standardı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    yağ ne kullanıyorsunuz

    Standardı nedir?
    Yetkili serviste yapılmış tüm bakımlari. Servis standart yagi neyse onu koymus. Son fatura bakmistim ama aklimda degil 5w40 gibi besey ayaziyordu sanirim
  • Hic moral bozmaya gerek yok bi rektefiyeye bakar sonrasinda uzun muddet binilir.
  • Bu model ilk çıktığında da çok bakardım arabamızı yenilemek için ancak babamı ikna edemedim. Gün geldi kendime araba alacak oldum temizini bulamadım tabi ilk çıkış fiyatını da bilince insan kıyamıyor :) anılarım depreşti neyse yağ konusu için önce yağ değişimi yapın (10-40 şahsi fikrim). Belki de olması gerekenden farklı yağ kullanılmıştır. Konuyu ustaniza da aktararak daha kalın bir yağ ile deneyin öncelikle zaten yakıyor yağı bir kaybınız olmaz yeni yağdan birde yağ tıpasını da değişin :) servis kayıtlarını araştırın uzun süre bakımsız kalmış olabilir mi diye. Olmazsa kaçak vs için işin ehlini bukun sanayi de iyi bir usta bulmak lazım. Biliyorum zor ama araştırın. Çözersiniz inşallah hayırlısı ile. Çok dert etmeyin. Zaten bilerek ona göre fiyatla almışsınız. Kazasız belasız keyifli sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsyncvr -- 17 Kasım 2019; 22:17:39 >
  • ntticaret N kullanıcısına yanıt
    siz ekleme yapıyorsunuzya o yağı ne kullanıyorsunuz
  • Kalın yağ ya da katkı maddeleri gibi islere girmeyin. Bunlar arızayı gidermez hatta daha büyük sorunlara yol açabilir. Sanayide tanıdık dürüst bir ustanız yoksa dogruca Yetkili servise gidin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    siz ekleme yapıyorsunuzya o yağı ne kullanıyorsunuz
    Eklemeyi de serviste yaptırdım. Aracı yeni aldım servise götürdük satıciyla. Servis yaga bakti alt cizgideydi. Bakımi 8bin km once yapilmis kayitlarda goruluyor. Servis yag yakiyor dedi 1.2 lt yag ekledi ust cizgiye cikti. bende 2bin km yol yaptim arac dinlenince kontrol ettim iki cizgi arasina inmis seviye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntticaret -- 17 Kasım 2019; 22:38:14 >
  • quote:

    servise sordum biz 10binde bir degistiriyoruz dedi .


    Yetkili servis böyle bir cümle kullanmış olamaz. Dediyse yazık çoğu arabası 20.000km de bir bakıma giriyor periyotları vs bilmeden kafalarına göre iş yapıyorlarsa be diyim ustası fln bilem cahilmiş...

    www.mitsubishi-motors.com.tr
    Periyodik Bakım
    https://www.mitsubishi-motors.com.tr/periyodik-bakim


    Yağ yakan araba aldım, fikirlerinize ihtiyacım var (edit)

    Kullanılması gereken yağ özellikleri burada yazıyor. Ben daha bu arabada 5-30w den kalın yağ kullananı görmedim. Yağı kalınlaştırırsan sorunun geçici çözülür ancak ilerde sorun büyür kalınlaştırarak gidenler genelde motoru kucaklar komple motor dizer. Sorun varsa çözmek daha öncelikli olsun. Özelde 5.000tl ye halledebilirler bence komple motor değişmez kondisyonu iyi diyorsun sonuçta...

    İstanbul için usta Fsm otomotive (Sultanbeyli) bir sor hocam mitsubishi gruplarında gördüğüm kadarıyla iyi iş yapıyorlar bazı yetkili servislerden daha iyi baktıklarınada eminim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_atr

    Kalın yağ ya da katkı maddeleri gibi islere girmeyin. Bunlar arızayı gidermez hatta daha büyük sorunlara yol açabilir. Sanayide tanıdık dürüst bir ustanız yoksa dogruca Yetkili servise gidin
    Tanidik bi ustam yok acikcasi. Yetkili serviste motoru acmadan fiyat vermez sanirim sonrasinda yaptirmasam da yine iyi bi iscilik alir. Sizce bu tur bir sorun icin ozel ve yetkili servis arasindaki fiyat farki ne olur. 500 1000 gibi olursa yetkiliye yaptiririm.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.