Şimdi Ara

Yamaha R25 İzlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • R25 ile CBR250R kıyaslaması yapmak isterdim ama 250R'ı 3-4 yıl önce kullandığım için çok sağlıklı olmayabilir diye tam bir kıyaslama yapmayacağım. Sadece akılda kalan bariz özellikleriyle kıyaslamayaca çalışacağım..

    Öncelikle R25'ten bahsedeyim, bu motor gerçekten Racing mantığında bir motor olmuş. Örneğin 7000 devire kadar motorda pek birşey yok ama o kilit deviri geçtikten sonra birden karakteri değişiyor; gidişi,sesi... Yada oturuş pozisyonu CBR'a nazaran daha bir racing motor gibi. Buda motoru çok eğlenceli bir hale getirmiş. CBR250 eğlenceli bir motordan ziyade düz bir motordu. Bu hem devir aralığı ve çevirdiği devir hemde şasesi ile alakalı birşey. Sadece 2 silindirli ve 10hp fazla olması ile ilgili değil.

    R25'e dair beğenmediğim 2 şey var;

    1.Aynalar: Gerçekten her iki aynanında yarısında omuzumu görüyorum. Muhtemelen şekil için yada trafikte araya girmek için bunu böyle yapmışlar ama hiç kullanışlı olmamış. Aynayı omuzumdan kutarmak istesemde kör noktalar oluşuyor.

    2.Durma Hissi: Frenleri kötü demiyorum motor gayet duruyor ama durmayacak gibi hissettiriyor,muhtemelen uzun süre kullananlar bunu alışmışlardır ve fark etmiyorlardır ama benim dışarıdan gördüğüm bu. Bu arada bunu 250'liklerle kıyaslayarak yazmadım. Diğerlerinin hisleri daha iyi demiyorum.


    Bunların dışında, Hafifliğini çok beğendim motor çok kıvrak olmuş ama bu hafiflik için sanırım bazı şeylerden taviz vermişler.Örneğin depo plastik. Ve 2 silindirli bir motora göre azda olsa bir titreşim var elciklerde. Malzemeden çalmışlar gibi bir bakış açım olmamakla beraber ya hafiflik için yada fiyat için taviz verilmiş buralarda.

    Yakıt tüketimi: İstanbul Şehiriçi 4.5 lt yakıt tüketimi. İlerleyen zamanlarda daha detaylı yakıt tüketimi verilerini paylaşacağım.

    Bu arada artçı için arka tarafta tutunacak birşey de yok. Redline ışığının devir aralıkları ve yanış biçimi değiştirilebiliyormuş bu da çok güzel olmuş.

    Birde dikkatimi çeken şöyle bir husus var ama bu büyük hacimli motorlardan sonra bindiğim içindir diye tahmin ediyorum; Yol tutma yada yola oturma hissi. Motorun yol tutuşunda herhangi bir kusur görmedim ama sanki tutmayacak her an kayacak gibi bir his oluşturdu bende virajlarda ama bir ikiden sonra tamam tutuyor diyorsunuz muhtemelen buda hafiflikle alaklı. 600 racinglerde hafif 600-800 enduro sınıflarına göre ama onlarda böyle hissetmemiştim. Yada lastik olabilir diye tahmin ediyorum üzerinde lastikler(IRC) yıpranmış lastiklerdi. Yalnız özellikle belirtiyorum bunu diğer 250 sınıfı ile kıyaslayarak söylemiyorum.

    Sonuç olarak ; Çok eğlenceli bir motor. Sürerkende indikten sonrada mutlu oluyorsunuz. Özellikle hep racing tipli küçük motorlar o karakterde olmadıkları için eleştirlir bunda öyle bir durum yok oturuyuşuyla gidişiyle(Devirlenme karakteri) her türlü benzetmişler.Yakıtıda çok değil.Ve herşeyden önemlisi yüksek devir çeviriyor ki bu tarz motorlarda işi eğlenceli yapan unsurda çoğu insan içi bu zaten. ( 14 bin devir civarı çeviriyor ve 7000'den sonra sesi çok güzel,alt devirlerdeki sesi ise klasik 2 silindir)

    Eğer bakım yada yedek parçaları ekstra pahalı değilse 250CBR'a nazaran ben bunu seçerdim(çift farlı kasayı bilmemekle beraber benzer motor kullandıkları için böyle düşünüyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 19 Mayıs 2016; 16:14:47 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yamaha R25 İncelemesi: Kullanıcı Deneyimi ve Kronik Sorunlar

    Yamaha R25, heyecan verici bir sürüş deneyimi sunan güçlü bir spor motosikletidir. Ancak, satın almadan önce bilinmesi gereken bazı kronik sorunlar ve oturuş pozisyonuyla ilgili hususlar vardır.

    Kronik Sorunlar: R25'in yaygın olarak bilinen birkaç kronik sorunu vardır. Bunlardan biri, agresif sürüş sırasında zincirin atlamasıdır. Diğer bir sorun, yüksek hızlarda aşırı ısınmaya neden olabilen radyatörün yetersizliğidir. Ayrıca, şanzıman sorunları ve elektronik arızalar da bildirilmiştir.

    Oturuş Pozisyonu: R25'in oturuş pozisyonu, bazı sürücüler için rahatsız edici olabilir. Sportif bir sürüş pozisyonu sunar, ancak uzun sürüşlerde sırt ağrısına veya rahatsızlığa neden olabilir.

    Kullanıcı Deneyimi: Buna rağmen, R25 heyecan verici ve keyifli bir sürüş deneyimi sunar. Hafif gövdesi ve güçlü motoru, çevik ve duyarlı bir sürüş sağlar. Yol tutuşu mükemmeldir ve virajlarda güven verir.

    Sonuç: Yamaha R25, heyecan verici bir sürüş deneyimi arayan sürücüler için güçlü bir seçenektir. Ancak, satın almadan önce kronik sorunlarının ve oturuş pozisyonunun farkında olmak önemlidir. Bu sorunları göz önünde bulundurarak ve önleyici tedbirler alarak, R25'in keyifli ve güvenli bir sürüş deneyimi sunabileceği söylenebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yeni motor alacaklar için güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş. R25 diğer 250cc lere benzemediği için şakaya gelmeyecek bir motor. Gaz tepkimesi ve beygiri diğer 250lere göre daha üst seviyede. R25 ile motora başlayacağım diyen arkadaşlar oldu vazgeçirmeye çalışmıştım. Bildiğim kadarıyla servis ve parça Honda'ya göre daha pahalı.





  • The Unforgiven T kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Evet gaz tepkisi ve devirlenme karakteri CBR'ın üstünde ben eğlenceli olarak bahsettim tabi bundan ancak başlangıç motoru gözüyle bakmadım. O konuya özellikle değinmek istemedim çünkü ben 1000rr la başladım düşmedim vs.. tartışmaları çıkıyor boş yere gerilim olmasın :) . Sizin yazınızdan haraketle merak eden olursa(gerçi ben otorite değilim ama) fikir vermek açısından şöyle birşey söyleyeyim, bu başlangıç motoru kategorisine giriyorsa (başlamak isteyenlerin skalasında,herkes deneyimi yaşı vs.. ölçüsünde farklı bakıyor) olacaksa en top level'da ki bu olsun. Ancak ben sıfırdan başlayacak olsam(hem motor hemde trafiğe) bunu almazdım. CBR seçerdim çünkü daha konforlu ve ergonomik bu sebeple trafiği daha rahat takip edilebiliyor ondan sonrada yüksek hacimli motorlara bakardım. Herkes kendi koşullarını göz önüne alıyor tabi belirlerken ama özet olarak söylenecek şey bu motor CBR'dan daha zor.




  • Teşekkürler bilgilendirme için.

    Yamaha R25 ilk motorum olacak. Kişi kendini-yapabileceklerini bildikten sonra tehlike oluşturmaz diye düşünüyorum. Umarım sorun yaşamam motoru aldıktan sonra. IRC lastikleri hemen mi değiştirmeliyim bilemiyorum.
  • likewhat L kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Daha önceden motor tecrübeniz yoksa R25 tavsiye etmiyorum. Diğer 250cc lere göre daha seri ve güçlü bir makine. Diğer markalarla arasında yaklaşık 10 beygir fark var. Eğer güvenli sürüş eğitimi falan almazsanız daha ufak bir motora yönelin.
  • likewhat L kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    IRC hakkında herkes şikayetçi ancak genelde yeni başlayanlar kendi hatalarından kaynaklanan kazaların suçunu lastiğe atıyorlar. Islak zeminde biraz vasat kalıyor ama o doğru. Yeni başlıyor dediğiniz gibi olayın farkındaysanız o da dert değil. yavaş gidersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 21 Mayıs 2016; 18:26:12 >
  • likewhat L kullanıcısına yanıt
    Hocam motoru aldınız mı ?
  • PcExpertt kullanıcısına yanıt
    Hayır kardeşim,henüz almadım. Büyük ihtimal isim yazdıracağım sıra var galiba.

    Sen almayı düşünüyor musun motor / R25 ?
  • likewhat L kullanıcısına yanıt
    Evet fakat r125 ve r25 arasında kaldım. Daha önce vitesli motor kullanmadım o yuzden r25 buyuk gelirmi endişesi yaşıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PcExpertt kullanıcısına yanıt
    Ben de ehliyet almadan 4-5 ders aldım vitesli motorda, sorun çıkaracak bir şey değil. Hemen alışırsın diye düşünüyorum.
    Fakat kafama takılan bir sorun var R25 hakkında. 2016 modellerde kronik bir sorun varmış sanırım. (Yağ pompasıyla alakalı diyorlar) Bi kesinleşseydi sorun, biz de ona göre hareket edelim.
  • Merhaba, konuyu hortlatmış olacağım ama 2017 ve sonrası r25 sahipleri varsa yağ pompası kronik sorunu düzeltildi mi, başka problem yaşadılar mı. Yanıtlayabilirlerse sevinirim.

  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Düzeltildi. 2.el alacaksanız servisten şase nosu ile sorgulatabiliyorsunuz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.