Şimdi Ara

Yan Aynalarda Dönüş Sinyalleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yan aynalarda dönüş sinyalleri yanılmıyorsam ilk kez 1997 yılında Mercedes Benz R170 platformu ile SLK-R170 veya SLK200 ile başladı.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_R170


    Bu aynalara entegre dönüş sinyallerini ilk üreten firma da Truck-Lite olsa gerek...

    http://www.fer.de/index.php?id=233&L=1

    MB de SLK yan aynalarını bu tedarikçiden tedarik etmiş olmalı...


    Öte yandan, yan aynaya entegre dönüş sinyalleri otomativ dünyasında Mercedesle başlasa da motorlu araçlar dünyasında ilk kez 1986'da Ducati'nin 750 Paso modelinde görüldü.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_Paso

    Yani aynaya entegre dönüş sinyallerinin atası bir motosiklet...

    Şimdi soruya gelelim.

    Sizce bu dönüş sinyalli aynalar ne kadar gerekli ve ne kadar kullanışlı?..

     Yan Aynalarda Dönüş Sinyalleri







  • Arkadan gelen kişi göremez gibi geliyor bana ama önden gelen farın içindeki sinyai görmüyorsa aynadakini görebileceğini sanmıyorum. Bazı firmalar bence sadece şekilli olsun, güzel görünsün diye yapıyor.
  • önden bakıldığında çamurlukta kapı önündeki 2cm lik sinyaldan daha iyi görünüyorlar ama aynayı biraz arkadan gören sürücüler tarafından görünmüyorlar. Bence çok kullanışlı değiller.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    önden bakıldığında çamurlukta kapı önündeki 2cm lik sinyaldan daha iyi görünüyorlar ama aynayı biraz arkadan gören sürücüler tarafından görünmüyorlar. Bence çok kullanışlı değiller.
    Kullanışlılıktan çok estetik ama gündüz çok işe yaramasa da aslında gece gayet dikkat çekici.Bulunduğu yerden dolayı, ışık aracın üstünde de yansıdığı için görünebilirliği artıyor.Herşeyde de bir gereklilik aramaya gerek yok ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tEmh@ -- 9 Kasım 2011; 15:23:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    önden bakıldığında çamurlukta kapı önündeki 2cm lik sinyaldan daha iyi görünüyorlar ama aynayı biraz arkadan gören sürücüler tarafından görünmüyorlar. Bence çok kullanışlı değiller.
    Ben de çok kullanışlı bulmuyorum.

    Heryeşden önce, sinyal verdiğimde sağımda veya solumda yanıp sönerek dikkatimi dağıtıyorlar. İkincisi, yenileme veya bakım masrafını artırıyorlar.

    Gerekli mi konusuna gelince, pek düşünmedim açıkcası. Sanırım gerekli de değiller.

    Görselliğie daha fazla estetik katmaktan başka işlevleri yok gibi görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Ben de çok kullanışlı bulmuyorum.

    Heryeşden önce, sinyal verdiğimde sağımda veya solumda yanıp sönerek dikkatimi dağıtıyorlar. İkincisi, yenileme veya bakım masrafını artırıyorlar.

    Gerekli mi konusuna gelince, pek düşünmedim açıkcası. Sanırım gerekli de değiller.

    Görselliğie daha fazla estetik katmaktan başka işlevleri yok gibi görünüyor.

    Alıntıları Göster
    ticarilerde bence gereksiz master de var mesela ne işe yarıyor aynayı biryere vurunca maliyet artıyor




  • Aslinda yan ayna sinyali normalde yanda asagida bulunan sinyalin aynaya alinmasidir. On sinyalleri yandan gorunmeyen araclarda bu yan sinyal olayi hep vardi. Yandan gelenler gorsun diye. Bence yanda tekerlegin arkasinda olmasindansa yan ayna da olmasi gornurlulugu artiriyor. Hem de karsidan gelene ekstra gorus sagliyor. Sonucta digeri cok alcakta, gorme ihtimali azaliyor bu tam goz hizasida diek karsiya baktiginiz yerde.

    Bir de su var. Bir aracin yanindan geciyorsunu ve kor noktadasiniz diyelim. Siz onun arka sinyallerini gormuyorsunuz o da sizi gormuyor. Ama adam sinyal verirse, aynadaki sinyali gorebiliyorsunuz v ona gore onlem alabilirsiniz konaya ya da frene basmak gibi.

    Bence yanda asagida olmasindansa yukari da olmasi daha iyi.

    Son olarak sinyal verdigim de ben de aracin icinden goruyorum. Acemi suruculer icin faydali olabilir, yanik unuturlarsa gorurler, ya da yanmayinca aaa sinyal vermedik derler:)
  • Gordugum kadari ile yandan gorulebilirlik tamami ile tasarimla alakali. Ornegin benim aracimda sinyal dikiz aynasinda Cikintili ve yan tarafa donuyor. Dolayisi ile gayet basarili.
    Benim gordugum tek sikinti ise dar sokakta dikiz aynasini surttugunuzde minik bir cizikle kurtaramiyorsunuz, sinyal kiriliyor ve servis yolu gozukuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quinthox

    Gordugum kadari ile yandan gorulebilirlik tamami ile tasarimla alakali. Ornegin benim aracimda sinyal dikiz aynasinda Cikintili ve yan tarafa donuyor. Dolayisi ile gayet basarili.
    Benim gordugum tek sikinti ise dar sokakta dikiz aynasini surttugunuzde minik bir cizikle kurtaramiyorsunuz, sinyal kiriliyor ve servis yolu gozukuyor.
    Ayna değişim maliyetini arttırıyor ama bence görünürlük farkedilirlik konusunda çamurlukta olmasından daha iyi. Dikiz aynasından baktığımda geceleri aynasında sinyal olanları çok daha rahat farkediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Ayna değişim maliyetini arttırıyor ama bence görünürlük farkedilirlik konusunda çamurlukta olmasından daha iyi. Dikiz aynasından baktığımda geceleri aynasında sinyal olanları çok daha rahat farkediyorum.

    Alıntıları Göster
    Akşam karşıdan gelen araç sinyal veriyorsa daha iyi görünür.Başka bir gereği yok diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~MidNiqT.

    Akşam karşıdan gelen araç sinyal veriyorsa daha iyi görünür.Başka bir gereği yok diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    tam arkanızda olan aracın farlarını göremeyebilirsiniz fakat yan aynalardaki sinyal lambaları sayesinde yan aynalardan nereye dönceğini görebilirisiniz..
  • Esasen yan sinyaller çamurlukta yer alırdı, sonradan aynaya aldılar. Peugeot ise aynanın hemen altına koyuyor ki her açıdan görüşebiliyor. Bir de Avrupa araçlarda ön sinyaller şimdi Amerikan araçlardaki gibi içte yanıyor. Aklımda kalan Renault Clio var. Yani sinyaller köşede değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Esasen yan sinyaller çamurlukta yer alırdı, sonradan aynaya aldılar. Peugeot ise aynanın hemen altına koyuyor ki her açıdan görüşebiliyor. Bir de Avrupa araçlarda ön sinyaller şimdi Amerikan araçlardaki gibi içte yanıyor. Aklımda kalan Renault Clio var. Yani sinyaller köşede değil.
    Ben de faydalı (+estetik) olduğunu düşünüyorum.
    Aracımın sinyalleri tam köşelerde ve gayet parlak yanıyor. Ama ayna üzerindeki sinyaller tam göz hizasına geldiği için farkedilebilirliği artırıyor. Aracın içinden de görünmüyor, yansıma falan yapmıyor, rahatsız etmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Ben de faydalı (+estetik) olduğunu düşünüyorum.
    Aracımın sinyalleri tam köşelerde ve gayet parlak yanıyor. Ama ayna üzerindeki sinyaller tam göz hizasına geldiği için farkedilebilirliği artırıyor. Aracın içinden de görünmüyor, yansıma falan yapmıyor, rahatsız etmiyor.

    Alıntıları Göster
    pek çok araçta gece kullanımında sürücünün gözünü alıyor, aracın tamirat masrafını arttırıyor,


    karşıdan gelen aracın zaten böyle bir işarete iftiyacı yok, arkadaki aracda zaten göremiyor, kavşaklarda işe yarayabilir bir de aracın genel görünürlüğünü arttırıyor.


    bunun yerine direkt aynanın içine gömülü led sinyalleri kullansalar daha anlamlı bir iş yaparlar bence...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    pek çok araçta gece kullanımında sürücünün gözünü alıyor, aracın tamirat masrafını arttırıyor,


    karşıdan gelen aracın zaten böyle bir işarete iftiyacı yok, arkadaki aracda zaten göremiyor, kavşaklarda işe yarayabilir bir de aracın genel görünürlüğünü arttırıyor.


    bunun yerine direkt aynanın içine gömülü led sinyalleri kullansalar daha anlamlı bir iş yaparlar bence...



    Alıntıları Göster
    ticari araç kullananların koltuk konumu yüksek olduğu için dikiz aynasından arkaya bakarken sinyallerimizi göremezler, aynadakiler yardımcı olur, yan aynalardan bakarsa görür...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1E1FC651D

    ticari araç kullananların koltuk konumu yüksek olduğu için dikiz aynasından arkaya bakarken sinyallerimizi göremezler, aynadakiler yardımcı olur, yan aynalardan bakarsa görür...

    Alıntıları Göster
    bazı araçlarda arkadanda görülebiliyor aynadaki sinyaller ve bence öyle oldugunda daha kullanışlı. Aracın daha dışında ve daha yüksekte olması daha çok dikkat çekiyor. ancak arkadan görülmeyenlerin pek bir yararı yok. Daha çok tasarım amaçlı kullanılıyorlar ki bence daha güzel görünüyor araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    bazı araçlarda arkadanda görülebiliyor aynadaki sinyaller ve bence öyle oldugunda daha kullanışlı. Aracın daha dışında ve daha yüksekte olması daha çok dikkat çekiyor. ancak arkadan görülmeyenlerin pek bir yararı yok. Daha çok tasarım amaçlı kullanılıyorlar ki bence daha güzel görünüyor araç.

    Alıntıları Göster
    görüş açısından daha iyi gibi yukarıda.

    eğer kilitlediğinde aynaların kendiliğinden katlanma özelliği varsa da baya havalı duruyor hem ışık hem hareket




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omurkadir

    görüş açısından daha iyi gibi yukarıda.

    eğer kilitlediğinde aynaların kendiliğinden katlanma özelliği varsa da baya havalı duruyor hem ışık hem hareket

    Alıntıları Göster
    Estetik amaçlı yapıldığını düşünüyorum. Arkadakiler zaten göremez onu görene kadar arka sinyaller var. Öndekilerde aynı şekilde belki kenarda bekliyen yayalar için biras faydası olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Estetik amaçlı yapıldığını düşünüyorum. Arkadakiler zaten göremez onu görene kadar arka sinyaller var. Öndekilerde aynı şekilde belki kenarda bekliyen yayalar için biras faydası olabilir.

    Alıntıları Göster
    Bizim araçta var. bence tamamen görünüşe odaklı bişey ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    Bizim araçta var. bence tamamen görünüşe odaklı bişey ...

    Alıntıları Göster
    Görsel açıdan yarattığı farkın dışında işlevsellik olarak bir faydasını göremiyorum. Kapı ve tekerlek arasındaki sinyallere göre avantajı yüksekte olması olabilir belki.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.