Şimdi Ara

Yardım!! Samsung LE46B651 Firmware Attım Ekranda görüntü yok artık! -ÇÖZÜLDÜ-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün Teknosadan Samsung LE46B651 LCD TVmi aldım, az önce "Firmware T-RBYAUSC dosyasındaki 1012.2" attım. Sanırım yanlış firmwareydi. Sonradan araştırdığımda B651 firmwaresi "T-CHL7DEUC" adıyla geçiyor....

    İlk önce USb bellekten firmwareyi bulamadı, dosyaları üst klasöre çıkarıp yeniden taktım, firmwareyi gördü ve yükledim, yaklaşık 20snde kurdu. Kendini 3 snde kapayıp açacağınız yazdı, kapandı bir daha açılmadı. Yakalaşık 10 dak bekledim açılmadı, kumandaya tepki vermiyor, elektrik kablosunu söküp taktığımda da aynı, önceki power ledi 8 dea yanıp söndükten sonra 2 saniye yanıyor sonra tekrar 8 defa yanıp sönüyor. Ekran siyah.

    Fabrika ayarlarına dönüş için kumandadan veya Tv düğmesinden bir kombinasyon var mı?
    INFO-MENU-MUTE-POWER ON tuş kombinasyonlarıyla Servis Menüsüne ulaşmaya çalıştım olmadı.

    Ne yapabilirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yoldaolmak -- 22 Aralık 2009; 13:07:47 >







  • Yine de açılması ama hata vermesi gerekmez mi? Yada firmware uygun değilse başlangıçta hata vermesi gerekmez miydi?
    Başarılı bir kurulum olduğunu yazdı ve resetledi...

    Servis menüsünün gelmemesi bile ilginç!
    Bu seride servis menüsü tuş kombinasyonu yukarıda yazdığım gibi mi?
  • LCD'ye neden firmware yüklenir ki? Televizyon işte sonuçta, ne gibi bir değişiklik olabilir ki, kolay gelsin.
  • yazılımın atıldığı eproma tekrar flaş dump dosyası atılıp yeni yazılım yüklenmesi lazım.bunu ancak servisi yapar sizin yapabileceğiniz bir şey yok.ayrıca tv ye firmware olayı da ne oluyor onu anlamadım?bende pio var yazılım atma gibi bir gereksnim hissetmedim ve yokta sanırım.
  • Samsung Linux kullanıyor, yazılımı geliştirerek buglar çözülüyor ve bazı iyileştirmeler yapılıyor. Dolayısı ile yeni firmwarelerin eskilerinden daha iyi olması ve tvnin verimliliğini ve performansını artırması muhtemel. O nedenle bu mantıkla bir çok cihazda sizin de bildiğiniz gibi firmware güncellemeleri yayınlanıyor.
    Benim hatam birebir uyumlu firmwareyi atmamış olmam olabilir veya cihazın kendisinden sorun kaynaklanıyor olabilir.

    Cihazın bordunda bir switch varmış ve ordan recovery mod ile açılması sağlanabiliyormuş, öğrendiğim bilgilerden biri de bu.
  • Kardeş panelde sorun filan yoktur!!

    Ayrıca F/W atılması sonucunda Garantinin yanmasıda olasıdır(hatta aslında aynen böyledir!!)

    Samy lerde MB+Modül tipine göre F/W atılıyor!!
    Samy lerde örneğin 2/3 farklı Modül+2 farklı MB oluyor

    Dolayısıyla sen belliki yanlış F/W yükleyerek(daha doğrusu yüklüyemiyerek)eski S/W yapısında bozup Chipseti kilitledin!!

    Yukarıda @onboardx yazmış;evet aynen ServiceRemote ile SM ye girilip S/W Default olarak o panele uygun yüklenecektir!!

    Ancak bazı panellerde Re-covery olsada bu tam garanti değildir!!!
    Bu işi Servis çözer,sakın macera arayıpta panelin arkasını açmaya kalkma sakın!!

    1-Servis kaydı açtır ama olaydan fazla bahsetme!! en fazla F/W yaparken yanlış yaptım v.s de!!

    2-Servis eve gelincede aynı şeyleri söyle!F/W atamadım/atarken böyle oldu v.s de OK++

    Ancak Servis bu işlemi evde de yapabilir(Notebook tan atar veya uyumlu ise USB den de atabilir ama Chipset durumuna göre
    gerekirse Servise gidebilir,Garantin yandın filan derlerse,artık dil dökeceksin,fazla çıkışma bu arada,idare etsinler,olmadı
    ücreti neyse verirsin v.s bunlar senin becerine kalmış
    Maksat S/W yeniden yüklenip Default tan panelin açılması(Servisler bilir böyle işleri)

    3-F/W işi Phil/LGE/Samy lerde olur genelde ama en fazla Phil/Samy de olur!!
    Neler düzeliyor derken,pekte bir şey düzelmiyor!!! zaten düzelinceye kadarda serinin üretimi bitiyor sonrada F/W kesiliyor

    ++




  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

    Birkaç srum olacak:
    1-Servisi arayıp sadece tv nin açmadığını söyleyip firmwareden bahsetmesem anlaşılır mı?
    2-Firmwareler Samsungun kendi sitesinde yayınlanıyor, sözleşmede veya biryerlerde "firmware atmak garantiyi devre dışı bırakır" diye bir bilgi görebildiniz mi? Anadolu Elektronik'in garanti ile ilgili sayfasına ve LCD nin pdf klavuzuna baktığımda irmware ile ilgili garanti dışı bırakacağına dair bilgi ve ifade bulamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yoldaolmak -- 30 Ekim 2009; 9:25:50 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Her zaman yaptığım uyarıları tekrarlamak istiyorum. Firmware update işi çocuk oyunu değildir. İster bilgisayarın bir parçasının, isterse başka bir elektronik aletin firmware update işinde en ufak bir hata aletin açılmamasına sebep olabilir. Firmware update işi yaptığımız alet laptop veya PSP gibi pilli bir cihaz değilse mutlaka ama mutlaka lkesintisiz güç kaynağına bağlanarak işlem yapılmalıdır. Yoksa firmware update sırasında herhangibir elektrik kesintisi olursa cihaz açılmaz.

    Sonuç olarak; Never touch a running system.
    Yani; Çalışıyorsa elleme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxmajestic

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

    Birkaç srum olacak:
    1-Servisi arayıp sadece tv nin açmadığını söyleyip firmwareden bahsetmesem anlaşılır mı? >>>EVET anlaşılır(LOG lardan)ayrıca böyle yaparsan daha ciddi sorunla karışılarsın!!
    2-Firmwareler Samsungun kendi sitesinde yayınlanıyor, sözleşmede veya biryerlerde "firmware atmak garantiyi devre dışı bırakır" diye bir bilgi görebildiniz mi? Anadolu Elektronik'in garanti ile ilgili sayfasına ve LCD nin pdf klavuzuna baktığımda irmware ile ilgili garanti dışı bırakacağına dair bilgi ve ifade bulamadım. >>>Her bir şey UserManual de yazmaz!!!(uyanık üreticiler,özelliklede Samy!!)



    Sen servisi ara ve "bilmiyorum/anlamıyorum havasında" olaya gir

    Onlar işi çözerler!




  • Bir gelişme var mı?
  • Gçene hafta teknik servisle görüştüm. Ellerinde ilgili yazılımın olmadığını merkezden isteyeceklerini söylediler, Tekrar tekrar aradığımda, kullanıcı hatası olduğunu ve garanti dışı olduğunu telefonda söylediler. Ben recovery modda açıp..veya varsa fabrika ayarlarına dönüş gibi işlemler yapmalarını söyledim. Garanti dışı diyip geçiştirdiler.

    Ben Teknosa Merkez servis numarasını arayıp kayıt açtırdım. Ertesi gün de bana döndüler, Samsung merkezi aramamı söylediler. Aynı şekilde bugün Samsung merkezde kayıt açıldı. Neler yapılabileceği konusunda bana dönecekler, bekliyorum.

    Cihaz Samsung, firmware yayınlayan Samsung, hiçbir yerde firmware güncellemek servis dışıdır diye geçmemekte, ne internet sayfalarında ne de sözleşmede... 1000 Tl fazla ödeyip İstanbul Bilişimden değil de Anadolu Elektronik garantisi olduğu için Teknosadan aldım diye belirttim...

    Sonucu burada paylaşıcam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxmajestic

    Gçene hafta teknik servisle görüştüm. Ellerinde ilgili yazılımın olmadığını merkezden isteyeceklerini söylediler, Tekrar tekrar aradığımda, kullanıcı hatası olduğunu ve garanti dışı olduğunu telefonda söylediler. Ben recovery modda açıp..veya varsa fabrika ayarlarına dönüş gibi işlemler yapmalarını söyledim. Garanti dışı diyip geçiştirdiler.

    Ben Teknosa Merkez servis numarasını arayıp kayıt açtırdım. Ertesi gün de bana döndüler, Samsung merkezi aramamı söylediler. Aynı şekilde bugün Samsung merkezde kayıt açıldı. Neler yapılabileceği konusunda bana dönecekler, bekliyorum.

    Cihaz Samsung, firmware yayınlayan Samsung, hiçbir yerde firmware güncellemek servis dışıdır diye geçmemekte, ne internet sayfalarında ne de sözleşmede... 1000 Tl fazla ödeyip İstanbul Bilişimden değil de Anadolu Elektronik garantisi olduğu için Teknosadan aldım diye belirttim...

    Sonucu burada paylaşıcam.



    Allah sabır versin, çok üzücü bir durum, kahrolmamak elde değil. İnşallah çözüme ulaşır. Can abi' nin (Albani) hep söylediği tv de asıl parayı modülün tuttuğudur. Board kısmı bir şekilde hallolur diye düşünüyorum...




  • çok vahim bir durum firmware olayına girmemek lazım
  • Board fiyatları konusunda bilginiz var mı?
  • Max kardeş,sana söyledim bazı şeyleri,ayrıca aklımıza gelen her bir şeyde zaten K.Kılavuzlarda yazmaz,
    hatta yazması gerekenlerinde bazıları yazmaz!!

    TR de bu konuda yine karışık durumlar vardır(bir başka başlıkta yazdım sanırım)!!
    Örneğin dışarda bu işlemleri(F/W yüklemek gibi)Servisler ücreti karşılığında yapmaktadır eskiden beri hemde!!
    Bildiğim kadarıyla ortalama € 25/35 arasıdır!!
    Çünkü herkes F/W atmayı beceremez veya kişinin evinde PC yoktur veya anlamaz v.s v.s dolayısıyla Servisi arar
    ve Seri/Model v.s bilgilerini verir ve F/W eve gelen eleman tarafından yüklenir bu kadar basit!!

    ANCAK;F/W yüklemesi sizin tarafınızdan yapılırsa ve bir durum oluşursa Garanti dışına çıkılıyor!!

    Buna "çelişki" diyebilirsiniz ama bu bir realite ve pratikte bunun örneklerini hemde dışarda çok fazla gördüm!!!

    Bir kere üreticiler açısından bu konularda ciddi bir boşluk olduğu kesindir!!!kaldıki ATI gibi her ay F/W çıkaran
    Samy/Phil gibi üreticiler bu konularda kullanıcılara net bir bilgi ve uygulama şeklide göstermeyip,herhangi bir şey
    olduğunda ise "pardon yandınız" diyorlar

    Bunlar öncelikle "HİLELİ" işlerdir!!!


    ++
    Gördüğüm kadarıylada Servis işi normal prosedüre göre yapmış veya sallamış v.s
    Sen şimdi Samsung Merkez den bekle bakalım ne diyecekler(ancak onlara F/W den bahsetme>>>TV çalışmıyor diyerek kestir at!!)
    Nasılsa eve Servis tekrar gelecek ama umarım aynı Servis yada senin konuştuğun Servis gelmez!!

    Eve gelince adamlar bir şekilde ikna etmeye bak(geçmişte örnekleri oldu bu işlerin! ama gerekirse ücret isterler!!sende verirsin ve Garanti olayını
    geçersin böylece!!)

    Baktın Servis+Merkez v.s olmuyor o zaman dışardan yine tanıdık v.s vasıtasıyla Samsung Servislerinden birisi bu işi ücretiyle yapar!

    ++

    Ayrıca Board dediğin nedir(MB denmi bahsediyorsun)?? yaw bırak şimdi bunları Board la filan alakası yokki senin işleminin,karıştırma
    kafanı bunlarla ve dediklerimi uygula!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albani -- 5 Kasım 2009; 0:16:23 >




  • Dürstlük göstermek hataydı aslında, başından "TV açılmıyor" diyip öyle arıza formu açtırmalıydım sanırım.

    Teknik servis, direkt board değişmeli diyip durdu. Ben forumda bir yerlerde "Samsung'da boardda, bir recovery butonu var" gibi bişey okumuştum, onu söyledim, duymazlıktan geldi. Board değişir veya belki USB port değişir gibi şeyler söyledi.

    Fiyat sordum bilgi vermedi, bilmiyoruz dedi. Servisler Flash dump dosyası atmayı beceremezler mi, uğraşmak mı istemezler?

    Yasal yollarla veya tüketici dernekleriyle bu işi büyütsem!! ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yoldaolmak -- 5 Kasım 2009; 0:22:45 >
  • evet dediğiniz o buton varmış ama o modelde varmı bilmiyorum

    LCD nin firmware bozuk ise arkasini acip board uzerindeki bir button ile recovery modda acilma ozelligi var ( genelde busyboxlarda tftp server uzerinden bozuk cihaza firmware atmak icin bu mod kullanilir) o yuzden bu firmware modding sirasinda sorun yasandiginda garanti kapsami disinda kalmasini goze alip LCDyi kendine getirmek mumkun.
    yaknız bunu yaparken bu yoruma göre mesuliyet kabul etmem ilgili linkten gördüm, @oasisngn yorumuna istinaden yazdımhttp://forum.donanimhaber.com/m_31761911/mpage_33/key_//tm.htm#34694861



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dephyr -- 5 Kasım 2009; 0:36:47 >
  • Recovery Modda LCDyi kendine getirebilecek bu buton Boardun neresindedir? Bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşımız var mı?
  • Arkadaşlar Nihayet Televizyonum dün geldi.
    Hikayesi uzun ama... Öncesinde
    Şaikayetvar.com şikayet bildirdim.
    Hem de 2 defa. Sonrasında Samsung Türkiye Destek sayfasından şikayet bildirimi yazdım. Ertesi gün bana döndüler.
    Sonra TVnin İzmir Karşıyakadaki servise bırakılmasını söylediler. LCD yi garanti dahilinde yapacaklarını söylediler.
    Önce Board bekleneceği söylendi servisten, sonraki gün aradığımda TVnin İstanbul'a istendiği söylendi. Bir hafta sonra LCD tamir edilmiş olarak geldi.
    Herhangi bir ücret ödenmedi.
    Benzer şekilde sorun yaşayabileceklerin bilgisine.




  • valla bende fw yukledim..benim lcd amerikadan gelme 110voltla calışıyor.abd sitesinden tam modelini bulup yukledim.allahdan sorunsuz yukledim.harbiden cok riskli bişeymiş.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.