Şimdi Ara

Yardıma ihtiyaç var...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, İmzamda yazılı olan sistemimi geçtiğimiz 4 aydır sıkıntısız bir şekilde kullanmaktaydım. Ancak dün akşamdan itibaren oyunlar esnasında sistemim kendisine restart atmaya başladı. Driver kaynaklı bir problem olabilir düşüncesiyle omega'dan bir önceki sürücülere dönüş yaptım ancak sorun halen devam ediyordu. Hemen akabinde prime95 ve Furmark'a başvurdum. prime95 te herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım ama Furmark'da test başlar başlamaz sistem tekrar resetlendi. Yarına Allah kerim diyerek dün geceyi sonlandırdım.

    Bugün ise sabah sistemi açar açmaz cihazın sürücülerini tamamen kaldırıp tekrar yükledim. Furmark 1 saat kadar sorunsuz çalıştı. Bu esnada da GPU max 72 derece civarına çıktı. Sonrasında ise oyun oynayarak test etmeye karar verdim ancak 1.5 - 2 saatlik oyun maratonundan sonra (Battlefield 4 ve Titanfall) sistemim tekrar oyun esnasında restart yedi. Bu resetler esnasında da herhangi bir mavi ekran ile karşılaşmıyorum. Direkt olarak reset tuşuna basılmış gibi sistem restart alıyor

    Sorunun kaynağı ekran kartım gibi geliyor bana ama yine de sizlerden de fikir almak isterim.

    İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cankatlı -- 18 Aralık 2014; 23:04:19 >







  • prime95 i ne adar süreyle açık bıraktınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    prime95 i ne adar süreyle açık bıraktınız?
    yaklaşık 30 dakika kadar
  • cankatlı kullanıcısına yanıt
    daha önce hiç elektrik kesintisi oldu mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moonquad

    daha önce hiç elektrik kesintisi oldu mu
    evet bir iki kez elektrik kesintisi oldu ancak bu sorunun ortaya çıkmasının hemen öncesinde değil...
  • cankatlı kullanıcısına yanıt
    Merhaba bu sorunun birçok sebebi olabilir Net birşey söyleyememek ile birlikte test programlarında birşey gözükmüyor ise donanımların tek tek test edilip sorunun hangi donanımdan kaynaklı olduğunun bulunması Eğer test programlarında sorun gözüküyor ise söz konusu soruna ait bilgilerin logların okunabilip sorunun ne olduğu bulunabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RocheBobois -- 19 Aralık 2014; 4:57:18 >
  • Hiç bir mavi ekran hatası almadan bu sorun oluyor ise anakart bu sorunu veriyor olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Acil yardıma ihtiyacım var
    13 yıl önce açıldı
    Yardıma ihtiyacım var
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Eger ekran karti girisi falan tozlanmissa temassizlik yapiyor olabilir, anakarttin kuzey koprusu de cok isiniyor olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Boreas_1

    Eger ekran karti girisi falan tozlanmissa temassizlik yapiyor olabilir, anakarttin kuzey koprusu de cok isiniyor olabilir
    Mavi ekran için bluescreenview var onu indirip açın. Bendede mavi ekran vermeden restart atıyordu sonra mavi ekran verdiğini anladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İbrahim Kaypakkaya

    Mavi ekran için bluescreenview var onu indirip açın. Bendede mavi ekran vermeden restart atıyordu sonra mavi ekran verdiğini anladım.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Sorunun nokta atışı ile hangi parçada olduğunu anlayamamak en çok kanıma dokunan kısmı zaten işin :( Bluescreenview isimli proglamı denedim ama en son crash time 24.08.2014 olarak gözüküyor başka da yok. İşin garibi normal kullanım esnasında herhangi bir sorunla karşılaşmıyorum. Hatta şu anda sözkonusu makineden yazıyorum sizlere. Tüm sistemi söküp her parçayı ayrı ayrı servise gönderme gibi kabus senaryolar gözümünün önüne geldikçe fena oluyorum. Servis süreçleri eğer parçaları satın aldığım yerlere geri götürürsem daha hızlı yürüyebilir mi acaba?

    6 ay dolmadan ayıplı çıkan mallar ile ilgili olay çıkartarak arızalı ürün hakkında iade ya da değişim talebi aklıma geliyor ama işte yine dönüp dolaşıp arızalı parçanın tespitine geliyor mesele...




  • cankatlı kullanıcısına yanıt
    hocam senden bir isteğim var dediklerimi sırayla uygula
    1.anakartın bios ayarlarını sıfırla dene sorun devam ederse
    2.ekran kartını sök onboard en kartını aktif et o şekilde bir dene sorun yine devam ederse
    3.işlemciyi sök anakartın pilinide sök 30 sn- 1dk kadar bekle tekrar tak sorun devam ederse
    4.ekran kartını söktüğünde onboard kartı aktif edip kullandığında bir sorun olmuyorsa ekran kartında problem vardır eğerki hala sorun devam ediyorsa büyük ihtimalle anakartda problem vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moonquad

    hocam senden bir isteğim var dediklerimi sırayla uygula
    1.anakartın bios ayarlarını sıfırla dene sorun devam ederse
    2.ekran kartını sök onboard en kartını aktif et o şekilde bir dene sorun yine devam ederse
    3.işlemciyi sök anakartın pilinide sök 30 sn- 1dk kadar bekle tekrar tak sorun devam ederse
    4.ekran kartını söktüğünde onboard kartı aktif edip kullandığında bir sorun olmuyorsa ekran kartında problem vardır eğerki hala sorun devam ediyorsa büyük ihtimalle anakartda problem vardır.
    Tekrar sağol hocam. Default bios ayarlarını denedim sonuç aynı. On-board ekran kartı yok maalesef. Başka bir ekran kartıyla deneme yapacağım şimdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cankatlı

    Tekrar sağol hocam. Default bios ayarlarını denedim sonuç aynı. On-board ekran kartı yok maalesef. Başka bir ekran kartıyla deneme yapacağım şimdi
    Asus yetkili servisi ile konuştum az evvel. Sisteminizi getirin bir bakalım dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cankatlı

    Asus yetkili servisi ile konuştum az evvel. Sisteminizi getirin bir bakalım dediler.

    Alıntıları Göster
    Asus yetkili serivisi ile konuşmamda ekran kartı ile ilgili bir sorunun sistemi reboot etmeyeceğini söylediler. Anakart ya da CPU kaynaklı bir problem olabileceğinden bahsettiler. Gigabyte yetkili servisi ile konuşmamda ise anakartı yetkili servise getirmemi test edileceğini söylediler. Ancak sistemi komple kabul etmiyorlar servise. Asus ise sistemi komple servise alabileceğini belirtti. Sizce nasıl davranmalıyım?

    Bu arada Anakart bios'umu da güncelledim sonuç hala aynı. Bunun yanı sıra prime95 ve furmark'ı aynı anda çalıştırmayı denedim. Birinden biri teste başladığı anda sistem reset atmakta




  • cankatlı kullanıcısına yanıt
    hocam sorun anakart artık eminim işlemciler 2 şekilde çalışırlar ya takarsın çalışır ya da hiç çalışmaz ortası olmaz yani sorun anakart da anakartı servise gönderin veya yakınınızda fx işlemcisi olan biri varsa rica edin bir takın sorun var mı bir bakın ama sorun %90 anakart da
  • cankatlı kullanıcısına yanıt
    % 70 anakart % 30 psu gibi duruyor. Bence anakartı götürün test etsinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İbrahim Kaypakkaya

    % 70 anakart % 30 psu gibi duruyor. Bence anakartı götürün test etsinler.
    Benim de şüphelerim anakart a doğru kaymaya başladı. Şu an kasa açık bir şekilde çalışıyor, herhangi bir yük altında da değil ancak kuzey köprüsü neredeyse el değmeyecek kadar sıcak.
  • cankatlı kullanıcısına yanıt
    makineyi çok yormayın servise gönderin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moonquad

    makineyi çok yormayın servise gönderin
    Herkese tekrar tekrar teşekkür ederim ilgilerinden dolayı. Gigabyte a mail attım teknik servisin adresini yollamaları için. Cevap bekliyorum. Anakart servise gidecek muhtemelen pazartesi günü... Servisten kartta problem yok cevabını alırsam ne yaparım onu çok merak ediyorum... Bakalım hayırlısı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cankatlı -- 19 Aralık 2014; 16:31:11 >
  • cankatlı kullanıcısına yanıt
    Merhaba tekrar arkadaşların haklılık payı var o sebeple öncelikle anakartınız bir test edilsin eğer sorununuz yine düzelmezse o zaman yazarsınız yardımcı olmaya çalışır çalışırız. Ama benimde tahminim anakart kaynaklı olabileceği yönünde.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.