Şimdi Ara

Yarı otomatik vites (powershift) aracımı nasıl kullanmalıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
1
Favori
3.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ekim ayında 20-25 bin bütçeyle yola çıktığım otomatik araç arayışımı
    Mart ayında 55 bin liraya 2015 model sıfır makyajlı kasa 1.6 focus powershift HB alarak nihayetlendirdim.
    Aracı dün bayiiden teslim aldım.
    Zalımlar yarım litre falan benzin koymuşlar sanırım, kendimi 2 km gerideki benzin istasyonuna zor attım.

    Daha önce hiç otomatik araç kullanmadığım için bir iki sorum olacak sizlere:
    1.Fazla duraksadığımızda aracı boşa yani N pozisyonuna alın diye tavsiyeler duymuştum bu platformda. Kırmızı ışıkta beklerken 60 sn duraklamada vitesi boşa almaya gerek var mı? yani bunun süresi aşağı yukarı nedir?
    2.Geri vitesi ayarlamakta biraz zorlanıyorum, gaza dokununca fazla süratleniyorum sanki, park ederken nelere dikkat etmeliyim?
    3.D pozisyonunda manuel vites yükseltme ve küçültmeyi ne zaman yapmalıyım?

    cevaplar için şimdiden teşekkür ederim







  • durunca boşa almaya gerek yok ayağım yorulmasın diyorsanız alın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- Bence 60 Saniye için boşa almana gerek yok. Ama için rahatlıcaksa alabilirsin. Bana kalırsa 4-5 dk ve üzeri duraklamalarda Boşa Yada park konumuna alınmalı.

    2- Zamanla ayağın alışır biraz zaman ver kendine.

    3- Otomatik almışsın ama icinde hala bir manuel aşkı var. Daha önceki aracını hangi vitesde yükseltip düşürüyorsan yine aynen devam et.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracı parkederken tam durmadan vites geçişleri yapmamaya özen gösterin. bi de otomatik vitesler basıp basıp bırakmayı ( ara gaz misali ) çok sevmezler. her neyse ben vitesi konuşmasak daha iyi, güzel bir araç almışsınız, hayırlı uğurlu olsun ? Kasko yaptırdınız mı ? ne kadar tuttu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    aracı parkederken tam durmadan vites geçişleri yapmamaya özen gösterin. bi de otomatik vitesler basıp basıp bırakmayı ( ara gaz misali ) çok sevmezler. her neyse ben vitesi konuşmasak daha iyi, güzel bir araç almışsınız, hayırlı uğurlu olsun ? Kasko yaptırdınız mı ? ne kadar tuttu?

    Zamanla alışacağım sanırım.
    Kasko Güneş sigortadan 1050 civarı bir şey tuttu
  • Kasko yok muska var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Edc sahibi olarak, yani aynı şanzıman

    D konumunda frene basarken süreden ziyade frene tam yani sonuna kadar basmazsan (aracı durdurmasına aldanma) tam ayırmaz kavrama.

    Yani ya tam basacaksın yada N ye alıp az bir fren kuvveti uygulayacan

    Her soruna tecrübem dahilinde yardımcı olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Trafik ışığı uzunsa manuel yada otomatik fark etmez el frenini çeker boşa alırım.

    Uzun süreli duraklamalarda N ye alır el frenini çekerim, yada P ye alırım.

    Aracı park ederken önce N (boşa) alırım ayağım halen frendedir. Sonra el frenini çekerim. Ayağımı frenden bırakırım araç el frenine oturur daha sonra ayak frenine tekrar basar P ye alır stop eder çıkarım. (Özellikle yokuş parklarında bunu yaparım)

    Bunu aracı yeniden çalıştırıp hareket etmek istediğimde direk P konumuna alıp park etmiş olsaydım diğer sürüşe başlamdan önce D ye aldığımda vitesten gelen garip sesi duymamak için yaparım.

    Yokuş bir yer bulup bu iki tipte park etme olayını deneyin. ne demek istediğimi anlayacaksınız.

    Manuel (+ -) vitesi sıkışık trafikte çok dur kalk yapıldığı zaman kullanıyorum. İkide bir üst vitese atmasını istemediğimde kullanıyorum. Eğer motor hacmi küçükse üst vitese çok hızlanmadan geçtiği için gaz yemez ve titreme yapar. (Araç yada şanzıman ile alakalı değil. Klasik manuel de de bu böyle. Bilirsiniz. O mantık)

    Yada canım biraz devirli ve hızlı sürmek istediğinde manuele alıp istediğim viteste hızlanıyorum.

    Yada sollama yaparken daha hızlı olmak gerekiyorsa manuele alıp durma göre vites küçültüp sollama yapıyorum.

    Yani manuel vitesle oynama birşey olur gibi bir mantık yok. Aksine o oynayalım diye yapılmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 3 Nisan 2015; 17:47:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • newtonmeter kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim.

    Araç yeni olduğu için fazla hız yapmamamı tavsiye etti eş-dost, bunun nedeni ve sınırları nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Trafik ışığı uzunsa manuel yada otomatik fark etmez el frenini çeker boşa alırım.

    Uzun süreli duraklamalarda N ye alır el frenini çekerim, yada P ye alırım.

    Aracı park ederken önce N (boşa) alırım ayağım halen frendedir. Sonra el frenini çekerim. Ayağımı frenden bırakırım araç el frenine oturur daha sonra ayak frenine tekrar basar P ye alır stop eder çıkarım. (Özellikle yokuş parklarında bunu yaparım)

    Bunu aracı yeniden çalıştırıp hareket etmek istediğimde direk P konumuna alıp park etmiş olsaydım diğer sürüşe başlamdan önce D ye aldığımda vitesten gelen garip sesi duymamak için yaparım.

    Yokuş bir yer bulup bu iki tipte park etme olayını deneyin. ne demek istediğimi anlayacaksınız.

    Manuel (+ -) vitesi sıkışık trafikte çok dur kalk yapıldığı zaman kullanıyorum. İkide bir üst vitese atmasını istemediğimde kullanıyorum. Eğer motor hacmi küçükse üst vitese çok hızlanmadan geçtiği için gaz yemez ve titreme yapar. (Araç yada şanzıman ile alakalı değil. Klasik manuel de de bu böyle. Bilirsiniz. O mantık)

    Yada canım biraz devirli ve hızlı sürmek istediğinde manuele alıp istediğim viteste hızlanıyorum.

    Yada sollama yaparken daha hızlı olmak gerekiyorsa manuele alıp durma göre vites küçültüp sollama yapıyorum.

    Yani manuel vitesle oynama birşey olur gibi bir mantık yok. Aksine o oynayalım diye yapılmış.

    aracım yaklaşık 17 km oldu durduğum zamanlarda hep P pozisyonuna direk aldım. Çalıştırınca da P'den D'ye aldım ama pek bir ses duymadım




  • Ned_Starkk kullanıcısına yanıt
    Daha taze o. Körpecik. Ondandır.

    Keyifli kazasız sürüşler dilerim. Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir arkadaşın heyecanla araba alıp Dsg li aracımı nasıl kullanılmalı sorusuna ben arabayı dikkat ederek kullanacaksam niye alayim patlayan dsg tarzı cevaplar veren gereksizler neden bu konuda yoklar acaba . Ama öğrenmek adına güzel bir konu sanslisinizki vw düşmanı kadar ford düşmanı yok forumda bende bildiğim yazayım her çift kavramada olduğu gibi çok fazla anii gaz fren yapmayın uzun süreli olarak. Sıkışık trafikte surekli aracın 2 ye atmamasina özen gösterin . Ve yokuşta yükü şanzımana bırakmayın el freni kullanın bütün çift kavramalarda bunlar önemli dikkat ettiğiniz sürece zevkle ve az yakıtla binerseniz hayırlı olsun aracınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ned_Starkk

    teşekkür ederim.

    Araç yeni olduğu için fazla hız yapmamamı tavsiye etti eş-dost, bunun nedeni ve sınırları nasıldır?

    Motor parçaları alışırken düşük devirlerde alışsın sonra gazlarız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.