Şimdi Ara

Yaris oyunlarinda hiz degeri gercekci degil mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mesela yaris oyununda 80le giderken sanki hic gitmiyormussun gibi geliyor. Ozellikle pist oyunlarinda bu cok daha belirgin. Yani demek istedigim gercek hayatta 80le giderken etraf akiyor ama yaris oyunlarinda cok yavas gidiyor hissi var.
    Gordugum en iyi hissiyat ets2de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 15 Eylül 2019; 15:59:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yarış oyunlarında ne gerçekçiki hız gerçekçi olsun Teknik sıkıntılar nedeniyle biraz kısıtlıyorlar. Hem grafik motorunun o hızı sağlayabilmesi hemde donanımların o hızdaki çizimlere yetişebilmesi 60 fps hedefinde zor. E birde haritanında çok büyük olması lazım. Öbür türlü 10 dakikada oyunu haritasını bitirirsin. Daha 3 sene önceye kadar 720p 30 fps konsollar vardı. Oyunlarda gerçekçilikten çok verdiği eğlence önemli. 100 kere ölüp 101. kez dirildiğin bir ortamda pek mantık aramamak lazım. Araba hızına kadar daha neler var neler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhans19

    Yarış oyunlarında ne gerçekçiki hız gerçekçi olsun Teknik sıkıntılar nedeniyle biraz kısıtlıyorlar. Hem grafik motorunun o hızı sağlayabilmesi hemde donanımların o hızdaki çizimlere yetişebilmesi 60 fps hedefinde zor. E birde haritanında çok büyük olması lazım. Öbür türlü 10 dakikada oyunu haritasını bitirirsin. Daha 3 sene önceye kadar 720p 30 fps konsollar vardı. Oyunlarda gerçekçilikten çok verdiği eğlence önemli. 100 kere ölüp 101. kez dirildiğin bir ortamda pek mantık aramamak lazım. Araba hızına kadar daha neler var neler.
    Forza horizon 4te uzun tunel 850 metre 65 km ile 1. viteste yavaş yavaş gittim tam olarak uyuyor. Başka nasil olcebilirim bilmiyorum.
    65/3.6=18 m/s tam 47 saniye surdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 16 Eylül 2019; 18:43:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdi gerçekte 80 ile giderken akıyor ama nerede giderken atıyor. Açıkçası kendi aracım ile istanbul parkta piste çıktığımda bunu bende yadırgadım. Normalde dediğiniz gibi 80 le bile hız hissiyatı varken pistte çok daha yüksek hızlara çıkmamıza rağmen sanki yavaş gidiyormuş gibi bir hissiyat oluyor. Ben bunun nedenin normalde etrafımızda bize yakın olan ( Bina , araç vs ) ve sabit olan şeylere bağlıyorum

    Özellikle yarış simülasyonlarında da hız hissi düşük gelir . Bunun en önemli nedenlerinden biri de fov ( field of view ) dediğimiz görüş açınız ve kokpitin size olan uzaklığıdır. Kokpit size uzaksa hız hissi çok iyidir. Fakat kokpiti gerçeğe yakın bir şekilde yakınlaştırırsanız hız hissi azalır. Ama gerçeğe en yakın olanı da bu şekildedir.
  • bu birazda alışma meselesi gibi. 130 ile otobanda giderken bir anda şehir içine girdiğinizde 80 ve 60 ile gitmiyormuşsunuz gibi geliyor.
    yukarıdaki bir arkadaşın dediği de doğru; etraf kalabalık olursa arabalar, ışıklar, direkler vs... 80 ile gittiğinde dahi etraftaki risklerden dolayı kendini daha hızlı gitmiş gibi hissediyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MtkP HuSnU

    Şimdi gerçekte 80 ile giderken akıyor ama nerede giderken atıyor. Açıkçası kendi aracım ile istanbul parkta piste çıktığımda bunu bende yadırgadım. Normalde dediğiniz gibi 80 le bile hız hissiyatı varken pistte çok daha yüksek hızlara çıkmamıza rağmen sanki yavaş gidiyormuş gibi bir hissiyat oluyor. Ben bunun nedenin normalde etrafımızda bize yakın olan ( Bina , araç vs ) ve sabit olan şeylere bağlıyorum

    Özellikle yarış simülasyonlarında da hız hissi düşük gelir . Bunun en önemli nedenlerinden biri de fov ( field of view ) dediğimiz görüş açınız ve kokpitin size olan uzaklığıdır. Kokpit size uzaksa hız hissi çok iyidir. Fakat kokpiti gerçeğe yakın bir şekilde yakınlaştırırsanız hız hissi azalır. Ama gerçeğe en yakın olanı da bu şekildedir.
    Haklisiniz zaten pistte yol genisligi 10 metre falandir diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir araba yarışı programcısı olarak bide ben cevaplıyım. Araba yarışlarında hız konusu her zaman büyük problem olmuştur. Basit bir satır kodla hesaplanabilsede argümanları oturtmak tam bir uzman işi. Çünkü hız = yol / zaman'dır ve zaman oyun motoru tarafından işletilir. Farkettiyseniz oyunlarda zaman , gerçek hayattakinden hızlı akar. Buda hız argümanının doğruluğunu bozar. Bozulan hız argümanını düzeltmek için yol boyutlarıyla oynar modelleri ölçeklendiririz. Mesela gerçek hayatta passat 4.7 metre uzunluğundadır. Bunu 50% ölçeklendirirsek oyun motoru aracın uzunluğundaki yolu 2.35 metre olarak bize sunar ve algoritmayı bu değere göre hesaplar. Buda aracın hızının 50% eksik çıkmasına sebep olur. Bu yüzden herşey bittikten sonra hız denklemine sabit bir değer atar ve onu sabit değerle çarparız. Gözle görülen en doğru hıza yaklaştırmaya çalışırız. Tabi bu tamamen uydurma bir değerdir. Monitörünüzün ekran yenileme hızından tutunda sisteminin hızına kadar işin içine birçok kullanıcı faktörü girer ve sonuç tekrar bozulur. Bunu düzeltmek neredeyse imkansız beyler.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oKsyqeN

    Bir araba yarışı programcısı olarak bide ben cevaplıyım. Araba yarışlarında hız konusu her zaman büyük problem olmuştur. Basit bir satır kodla hesaplanabilsede argümanları oturtmak tam bir uzman işi. Çünkü hız = yol / zaman'dır ve zaman oyun motoru tarafından işletilir. Farkettiyseniz oyunlarda zaman , gerçek hayattakinden hızlı akar. Buda hız argümanının doğruluğunu bozar. Bozulan hız argümanını düzeltmek için yol boyutlarıyla oynar modelleri ölçeklendiririz. Mesela gerçek hayatta passat 4.7 metre uzunluğundadır. Bunu 50% ölçeklendirirsek oyun motoru aracın uzunluğundaki yolu 2.35 metre olarak bize sunar ve algoritmayı bu değere göre hesaplar. Buda aracın hızının 50% eksik çıkmasına sebep olur. Bu yüzden herşey bittikten sonra hız denklemine sabit bir değer atar ve onu sabit değerle çarparız. Gözle görülen en doğru hıza yaklaştırmaya çalışırız. Tabi bu tamamen uydurma bir değerdir. Monitörünüzün ekran yenileme hızından tutunda sisteminin hızına kadar işin içine birçok kullanıcı faktörü girer ve sonuç tekrar bozulur. Bunu düzeltmek neredeyse imkansız beyler.
    Gercek hayattaki hiz akisinin %70i falan mi hocam boyle bir oran verebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mahalle arasında 60la giderken uçuyormuş hissi alırsın ama otoyolda 60la giderken yürüme hızında sanarsın kendini

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı oyunlarda FOV ayarı vardır.. Onu ayarlamaya kalktığın zaman hiç gitmiyor hissine kapılabilirsin yada çok hızlı gidiyor hissine kapılabilirsin.. Tamamiyle ayarlardan ibaret bi durum yani.. WRC8 de var mesela bu ayar, aynı şekilde ACC dede var..

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında oyun yapımcılarının yaptığı bir hile diye düşünüyorum. Belki pist oyunlarında falan olmayabilir, Fov ayarı ile olabilir ama açık dünyalı oyunlarda bilhassa, araç oyun dünyasında hareket ettikçe, gittiği yöndeki objeler yüklenir. Araç ne kadar hızlı giderse objeler de o kadar hızlı yüklenmek zorunda. Bu da bilgisayara aşırı bir yük getirir. Bu yüzden oyun yapımcıları motion blur gibi, işte ne bileyim asfaltın daha hızlı akıyormuş gibi gözükeceği ya da trafikteki 100 ile gitmesi düşünülen aracın durma hızıyla gitmesi gibi (Bir anda yanından geçerken idrak edemiyorsunuz durumu), işte ne bileyim yakın objelerin daha hızlı geçiyormuş gibi gözükmesi türü hilelere başvuruyorlar. Böylece araç gerçekte 150 ile gidiyor ama kadrana 350 yazabiliyorsunuz. Bu da sistem gereksinimlerini düşürüyor.
    Bunun en bariz ve en net örneği 2015'te çıkan NFS'dir. İyi bir SSD olmayan sistemlerde bilgisayar haritanın yüklenme hızına yetişemiyor mesela. Ki oyunda 350-400 ile giderken bile çevredeki objelere bakarsanız aslında 80-100 ile gidiyormuş hissini alabiliyorsunuz. Asfalta bakarsanız araba yardırıyor ama kafayı kaldırınca işin rengi değişiyor.

    Piste hiç çıkmadığım için pist yarışları hakkında yorum yapmak istemiyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.