Şimdi Ara

YAŞAMI DURDURAN NE?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
0
Favori
3.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yeni bir ruh var mı yok mu tartışması başlatmak amacında değilim. bu resmi dün çektim. işte bir an önce hayatta olan bir varlığın bir an sonraki hali.

    nedir? sebep? bizi bu hale getiren, getirecek olan ne? neden önüne geçemiyoruz neden üstesinden gelemiyoruz? tüm hücrelerimiz bir anda neden stop ediyorlar? ruh haricinde fikri olan arkadaşlar vardır muhakkak. fikirlerinden istifade etmek isterim.



  • Tüm organları yerli yerinde görünüyor.... Sedece gözleri kapalı ve eylemsiz....Yakışmıyor sağlığındaki haline... Bir eksiklik var bu işte, bir eksiklik... Sanki başka yere gitmiş aslında o güvercin... orada bir vesikalık foto bırakmış gibi.... Ya da gömlek değiştiren yılana inat kendinin tamamını bırakmış giderken.
    Kim ne derse desin, oradan bir şey eksilmiş kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: was

    Tüm organları yerli yerinde görünüyor.... Sedece gözleri kapalı ve eylemsiz....Yakışmıyor sağlığındaki haline... Bir eksiklik var bu işte, bir eksiklik... Sanki başka yere gitmiş aslında o güvercin... orada bir vesikalık foto bırakmış gibi.... Ya da gömlek değiştiren yılana inat kendinin tamamını bırakmış giderken.
    Kim ne derse desin, oradan bir şey eksilmiş kesin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: was


    Tüm organları yerli yerinde görünüyor.... Sedece gözleri kapalı ve eylemsiz....Yakışmıyor sağlığındaki haline... Bir eksiklik var bu işte, bir eksiklik... Sanki başka yere gitmiş aslında o güvercin... orada bir vesikalık foto bırakmış gibi.... Ya da gömlek değiştiren yılana inat kendinin tamamını bırakmış giderken.
    Kim ne derse desin, oradan bir şey eksilmiş kesin.


    Giden birşey yok was, o insanın tevehhümü. Önceki hale istekle bakan gözler ve bilinç bir sonraki halde öncekinden daha aşağıda bir davranış bulunca canlı haline hemen senin deyiverdiğin bir sürreal hikayeyi uydurur. Prizden çektiğin saç kurutma makinene ne oldu durduysa bu kuşa da o oldu. Ancak senin nasıl ki kurutma makinen fazla voltaj gibi patolojik bir olayla karşılaşırsa bazı hassas yerleri bizim göremiyeceğimiz tarzda yanar ve makine çalışmaz. Kimse de o makine için bir yere gitti demez

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nakka

    quote:

    Orjinalden alıntı: was


    Tüm organları yerli yerinde görünüyor.... Sedece gözleri kapalı ve eylemsiz....Yakışmıyor sağlığındaki haline... Bir eksiklik var bu işte, bir eksiklik... Sanki başka yere gitmiş aslında o güvercin... orada bir vesikalık foto bırakmış gibi.... Ya da gömlek değiştiren yılana inat kendinin tamamını bırakmış giderken.
    Kim ne derse desin, oradan bir şey eksilmiş kesin.


    Giden birşey yok was, o insanın tevehhümü. Önceki hale istekle bakan gözler ve bilinç bir sonraki halde öncekinden daha aşağıda bir davranış bulunca canlı haline hemen senin deyiverdiğin bir sürreal hikayeyi uydurur. Prizden çektiğin saç kurutma makinene ne oldu durduysa bu kuşa da o oldu. Ancak senin nasıl ki kurutma makinen fazla voltaj gibi patolojik bir olayla karşılaşırsa bazı hassas yerleri bizim göremiyeceğimiz tarzda yanar ve makine çalışmaz. Kimse de o makine için bir yere gitti demez

    Selamlar.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    Prizden çektiğin saç kurutma makinene ne oldu durduysa bu kuşa da o oldu. Ancak senin nasıl ki kurutma makinen fazla voltaj gibi patolojik bir olayla karşılaşırsa bazı hassas yerleri bizim göremiyeceğimiz tarzda yanar ve makine çalışmaz. Kimse de o makine için bir yere gitti demez

    Selamlar.


    Tamam işte prizden çekildi bir şey gitti demek.
    Yoksa yukarıdaki fotoğrafın öncesi ile sonrası arasında fark olmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: was

    quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    Prizden çektiğin saç kurutma makinene ne oldu durduysa bu kuşa da o oldu. Ancak senin nasıl ki kurutma makinen fazla voltaj gibi patolojik bir olayla karşılaşırsa bazı hassas yerleri bizim göremiyeceğimiz tarzda yanar ve makine çalışmaz. Kimse de o makine için bir yere gitti demez

    Selamlar.


    Tamam işte prizden çekildi bir şey gitti demek.
    Yoksa yukarıdaki fotoğrafın öncesi ile sonrası arasında fark olmazdı.

    Alıntıları Göster
    nakka, benzini biten bir otomobilmiyiz yani sence. herşeye bir şey sebep oluyor. buna ne sebep oluyor sana göre? onu sorguluyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: was

    quote:

    Orjinalden alıntı: nakka

    Prizden çektiğin saç kurutma makinene ne oldu durduysa bu kuşa da o oldu. Ancak senin nasıl ki kurutma makinen fazla voltaj gibi patolojik bir olayla karşılaşırsa bazı hassas yerleri bizim göremiyeceğimiz tarzda yanar ve makine çalışmaz. Kimse de o makine için bir yere gitti demez

    Selamlar.


    Tamam işte prizden çekildi bir şey gitti demek.
    Yoksa yukarıdaki fotoğrafın öncesi ile sonrası arasında fark olmazdı.

    Alıntıları Göster
    Was'ın da dediği gibi birşeyler gitmiş ki varlığını göremiyor eksikliğini farkediyoruz. Giden şeye ruh demeyelim diyorsunuz. O zaman giden şeyin adı süleyman olsun. Süleyman gitti o zaman. O artık süleymansız bir varlık.... Zaten süleymanın gidişini durduramayışımızın sebebi de onu bizim almış veya kazanmış olmayışımız. O varlıktan olmayan ve o varlıktan üstün birşey onu vermiş demekki. Saç kurutma makinesine elektiriği insanın verdiği gibi, süleymanı da o kuşa kuştan daha üstün, hatta süleyman sahibi olan herşeyden daha üstün birşey vermiş ki gideceği zaman önüne geçemiyoruz. "Yahu dur süleyman daha garpuz kesicektik" diyemiyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    Was'ın da dediği gibi birşeyler gitmiş ki varlığını göremiyor eksikliğini farkediyoruz. Giden şeye ruh demeyelim diyorsunuz. O zaman giden şeyin adı süleyman olsun. Süleyman gitti o zaman. O artık süleymansız bir varlık.... Zaten süleymanın gidişini durduramayışımızın sebebi de onu bizim almış veya kazanmış olmayışımız. O varlıktan olmayan ve o varlıktan üstün birşey onu vermiş demekki. Saç kurutma makinesine elektiriği insanın verdiği gibi, süleymanı da o kuşa kuştan daha üstün, hatta süleyman sahibi olan herşeyden daha üstün birşey vermiş ki gideceği zaman önüne geçemiyoruz. "Yahu dur süleyman daha garpuz kesicektik" diyemiyoruz

    Alıntıları Göster
    mustafa hocam, bu canlılığı sağlayan "şey" in zamanı geldiğinde aslına geri döndüğünü varsayarsak, eğer terkedip aslına dönen şey "biz" isek ve o esnada aklımız belki de bundan daha fazla başımızda olacak ise bu kolay bir dönüş olmasa gerek.

    çoğunlukla mezarlık yakınlarından geçerken oranın ahalisi için "kalksalar, anlatacak çok şeyleri olmalı" diye düşünmüşümdür.

    bunların yok olup giden çer-çöp olduklarını hiç sanmıyorum. zira hayatın mantığı ölümün yok oluş olması ile örtüşmüyor. eğer yok olup gidecek olan cisimler olsaydık, hayvani bir hayat sürmemiz gerekti diye düşünüyorum. yok olmak insana yakışmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4

    nakka, benzini biten bir otomobilmiyiz yani sence. herşeye bir şey sebep oluyor. buna ne sebep oluyor sana göre? onu sorguluyoruz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: C4

    nakka, benzini biten bir otomobilmiyiz yani sence. herşeye bir şey sebep oluyor. buna ne sebep oluyor sana göre? onu sorguluyoruz.
    C4 eşya mıyız derken aslında maddi itibarla farkımız yoktur demek istedim. Ancak fark yok demekle imaginasyon yaparak basite indirgenme anlaşılıyor ise bunu kast etmedim. Dediğim şu ki aslında kuş diye gördüğümüz şey hala oradadır. Ancak başka bir halettedir. Halbuki o kuş bidayette ise başka halde idi onu niye hiç hesap etmiyoruz? Ne oldu da bu kuşa içine ne girdi de böyle canlandı uçtu? Demek istediğim insanın psikolojik bir açmazla kayıplara tahammül etmemesinin ona sürreal olma yolunda bazı sıkıştırmalar yaptığıdır. Oysa yukarıda dediğim gibi insanın ölmesinden önce bir meninin insan olmasını lütfen düşünelim derim acizane. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nakka

    quote:

    Orjinalden alıntı: C4

    nakka, benzini biten bir otomobilmiyiz yani sence. herşeye bir şey sebep oluyor. buna ne sebep oluyor sana göre? onu sorguluyoruz.
    C4 eşya mıyız derken aslında maddi itibarla farkımız yoktur demek istedim. Ancak fark yok demekle imaginasyon yaparak basite indirgenme anlaşılıyor ise bunu kast etmedim. Dediğim şu ki aslında kuş diye gördüğümüz şey hala oradadır. Ancak başka bir halettedir. Halbuki o kuş bidayette ise başka halde idi onu niye hiç hesap etmiyoruz? Ne oldu da bu kuşa içine ne girdi de böyle canlandı uçtu? Demek istediğim insanın psikolojik bir açmazla kayıplara tahammül etmemesinin ona sürreal olma yolunda bazı sıkıştırmalar yaptığıdır. Oysa yukarıda dediğim gibi insanın ölmesinden önce bir meninin insan olmasını lütfen düşünelim derim acizane. Saygılar.


    Alıntıları Göster
    Tam ölüm anını düşünelim..O andan, birkaç salise öncesini ve sonrasını. Canlıda eksilen ne, azalan ne..Yaşam için gerekli bütün organlar yerinde ama hareket yok taştan farksız..Garip gerçekten..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4

    mustafa hocam, bu canlılığı sağlayan "şey" in zamanı geldiğinde aslına geri döndüğünü varsayarsak, eğer terkedip aslına dönen şey "biz" isek ve o esnada aklımız belki de bundan daha fazla başımızda olacak ise bu kolay bir dönüş olmasa gerek.

    çoğunlukla mezarlık yakınlarından geçerken oranın ahalisi için "kalksalar, anlatacak çok şeyleri olmalı" diye düşünmüşümdür.

    bunların yok olup giden çer-çöp olduklarını hiç sanmıyorum. zira hayatın mantığı ölümün yok oluş olması ile örtüşmüyor. eğer yok olup gidecek olan cisimler olsaydık, hayvani bir hayat sürmemiz gerekti diye düşünüyorum. yok olmak insana yakışmıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: C4

    mustafa hocam, bu canlılığı sağlayan "şey" in zamanı geldiğinde aslına geri döndüğünü varsayarsak, eğer terkedip aslına dönen şey "biz" isek ve o esnada aklımız belki de bundan daha fazla başımızda olacak ise bu kolay bir dönüş olmasa gerek.


    Bazen küçükken yaptıklarımızı hatırlar ve ne kadar hayata karşı acemi olduğumuzu düşünür ve tebessüm ederiz. Dediğin gibi aklımız daha başımızda olacak. Sanırım o zaman mütebessim değil de daha vahim bir geri bakış olacak...

    quote:


    çoğunlukla mezarlık yakınlarından geçerken oranın ahalisi için "kalksalar, anlatacak çok şeyleri olmalı" diye düşünmüşümdür.

    bunların yok olup giden çer-çöp olduklarını hiç sanmıyorum. zira hayatın mantığı ölümün yok oluş olması ile örtüşmüyor. eğer yok olup gidecek olan cisimler olsaydık, hayvani bir hayat sürmemiz gerekti diye düşünüyorum. yok olmak insana yakışmıyor.


    Bir hayvanı ele alalım. Mesela kesilmek üzere olan bir hayvan. Yahu önünde bekleyelim elimizde bıçakla ve ona "birazdan seni kesicem" diyelim ama bir yandan da ot yedirelim. "Ya iştiham kaçtı kalsın" demez.

    Bizlerse öyle emellerimiz var ki. Kesin ölecek olmamıza rağmen durduramadığımız emellir. Asla ölümü düşünmeden planlanan emeller. Emellerimiz ölümün kat kat arkasına gidiyor ama durmuyor. Ve birgün ölüm her şeyi yerle bir edip gidiyor. Haklısın. Bu böyle değil. Ölüm son olmamalı.

    Midenin gıdaya olan tutkusu boşuna değil. Elbet gıda var ki ondan hasret. Bu ebede olan hasret de elbette boşuna geğil. Elbet bu hasreti doyuracak bir ebed var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_ogr

    quote:

    Orjinalden alıntı: C4

    mustafa hocam, bu canlılığı sağlayan "şey" in zamanı geldiğinde aslına geri döndüğünü varsayarsak, eğer terkedip aslına dönen şey "biz" isek ve o esnada aklımız belki de bundan daha fazla başımızda olacak ise bu kolay bir dönüş olmasa gerek.


    Bazen küçükken yaptıklarımızı hatırlar ve ne kadar hayata karşı acemi olduğumuzu düşünür ve tebessüm ederiz. Dediğin gibi aklımız daha başımızda olacak. Sanırım o zaman mütebessim değil de daha vahim bir geri bakış olacak...

    quote:


    çoğunlukla mezarlık yakınlarından geçerken oranın ahalisi için "kalksalar, anlatacak çok şeyleri olmalı" diye düşünmüşümdür.

    bunların yok olup giden çer-çöp olduklarını hiç sanmıyorum. zira hayatın mantığı ölümün yok oluş olması ile örtüşmüyor. eğer yok olup gidecek olan cisimler olsaydık, hayvani bir hayat sürmemiz gerekti diye düşünüyorum. yok olmak insana yakışmıyor.


    Bir hayvanı ele alalım. Mesela kesilmek üzere olan bir hayvan. Yahu önünde bekleyelim elimizde bıçakla ve ona "birazdan seni kesicem" diyelim ama bir yandan da ot yedirelim. "Ya iştiham kaçtı kalsın" demez.

    Bizlerse öyle emellerimiz var ki. Kesin ölecek olmamıza rağmen durduramadığımız emellir. Asla ölümü düşünmeden planlanan emeller. Emellerimiz ölümün kat kat arkasına gidiyor ama durmuyor. Ve birgün ölüm her şeyi yerle bir edip gidiyor. Haklısın. Bu böyle değil. Ölüm son olmamalı.

    Midenin gıdaya olan tutkusu boşuna değil. Elbet gıda var ki ondan hasret. Bu ebede olan hasret de elbette boşuna geğil. Elbet bu hasreti doyuracak bir ebed var...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar kuş ölmüş ama resimdeki bir noktayı atlıyorsunuz.
    Resmin sol üst köşesinde bir paket Tekel 2001 var.
    Buradan görüyoruz ki
    Kuşumuz sigara tiryakisi
    Kuşun neden öldüğü artık daha açık sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dellci

    Arkadaşlar kuş ölmüş ama resimdeki bir noktayı atlıyorsunuz.
    Resmin sol üst köşesinde bir paket Tekel 2001 var.
    Buradan görüyoruz ki
    Kuşumuz sigara tiryakisi
    Kuşun neden öldüğü artık daha açık sanırım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Dellci

    Arkadaşlar kuş ölmüş ama resimdeki bir noktayı atlıyorsunuz.
    Resmin sol üst köşesinde bir paket Tekel 2001 var.
    Buradan görüyoruz ki
    Kuşumuz sigara tiryakisi
    Kuşun neden öldüğü artık daha açık sanırım


    Güzel bir espri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fahreddin

    quote:

    Orjinalden alıntı: Dellci

    Arkadaşlar kuş ölmüş ama resimdeki bir noktayı atlıyorsunuz.
    Resmin sol üst köşesinde bir paket Tekel 2001 var.
    Buradan görüyoruz ki
    Kuşumuz sigara tiryakisi
    Kuşun neden öldüğü artık daha açık sanırım


    Güzel bir espri.

    Alıntıları Göster
    Öldüğünü düşündüğün anda aslında onun vücudundaki çoğu hücrenin canlı olduğunu söyleyebilirim. Ancak sinir hücreleri ölümü (ki bu erken gerçekleşir) gerçekleştikten sonra canlı etkin olarak varlığını sürdüremez. Merkezi sinir sistemi kaybı ile omurilik soğanından impuls çıkmaz, dolayısıyla hayati sistemler varlığını sürdüremez. Bu durumda etkin olarak solunum yapabilen (insanda %2 deri solunumu gerçekleşir) ve görecel olarak glikojen bulunduran hücreler varlığını bir süre daha devam ettirecektir. Ancak organizma tümü olarak cansız sayılır.

    Ölen hücrelerin lizozom zarları erir ve hücreler otoliz olmaya başlar. Saprofit etkinliğiyle önce organik bileşikler amonyağa (NH3) sonra nitrit bakteriyleriyle, nitrite ve nitrat bakterileriyle nitrata dönüştürülür. Bir kısım bakteriler ise atmosfere saf azot verirler. Bitkiler de azot ihtiyacını nitrat tuzları ile karşılar. Atmosferdeki azottan faydalanamazlar. Varlığını sürdüren bitki, glikoz sentezler ve bunlar tekrar heterotrof canlılar tarafından organizmatik olarak kullanılır. Heterotrof canlı öldüğünde de döngü tekrar başlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4

    mustafa hocam, bu canlılığı sağlayan "şey" in zamanı geldiğinde aslına geri döndüğünü varsayarsak, eğer terkedip aslına dönen şey "biz" isek ve o esnada aklımız belki de bundan daha fazla başımızda olacak ise bu kolay bir dönüş olmasa gerek.

    çoğunlukla mezarlık yakınlarından geçerken oranın ahalisi için "kalksalar, anlatacak çok şeyleri olmalı" diye düşünmüşümdür.

    bunların yok olup giden çer-çöp olduklarını hiç sanmıyorum. zira hayatın mantığı ölümün yok oluş olması ile örtüşmüyor. eğer yok olup gidecek olan cisimler olsaydık, hayvani bir hayat sürmemiz gerekti diye düşünüyorum. yok olmak insana yakışmıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: C4

    bu canlılığı sağlayan "şey" in zamanı geldiğinde aslına geri döndüğünü varsayarsak,



    ...da artık o güvercin ayağa kalkamaz bence!
    Çünkü o kesitteki nehirden çok sular aktı geçdi....
    Giden şey ne bir daha o yüreğin atmasına neden olabilir, ne uçmaya.
    Bu granitten mermerden daha gerçek bir süreçtir ve geri dönüşüm en azından bu alemde yoktur.
    Güvercinin çürümesi, dağılması ve toprağa karışıp gözden yitmesi gerekir.
    Sonra yeniden başka bir bir güvercin gelebilir....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: was

    quote:

    Orjinalden alıntı: C4

    bu canlılığı sağlayan "şey" in zamanı geldiğinde aslına geri döndüğünü varsayarsak,



    ...da artık o güvercin ayağa kalkamaz bence!
    Çünkü o kesitteki nehirden çok sular aktı geçdi....
    Giden şey ne bir daha o yüreğin atmasına neden olabilir, ne uçmaya.
    Bu granitten mermerden daha gerçek bir süreçtir ve geri dönüşüm en azından bu alemde yoktur.
    Güvercinin çürümesi, dağılması ve toprağa karışıp gözden yitmesi gerekir.
    Sonra yeniden başka bir bir güvercin gelebilir....

    Alıntıları Göster
    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur. En gelişmiş hayvan olan şempanzenin ölümü bile mekanik bir bozulma olayından farksız iken insanın ölümü çok farklıdır. İslama göre insan ölürken ruh bedeni terkeder. Hal böyle iken islamiyete göre bir güvercinin ölümü de bir cihazın bozulmasından farksız olmaması lazım.

    Güvercin öldükten sonra her saniye ceset daha da bozulmaya başlar ve ölmesine sebep olan sebeplere yeni sebepler eklenir. Artık geri döndürülemez bir sürece girilmiştir. Şayet bu güvercini öldükten kısa bir süre sonra bir şekilde dondurabilse idik, böylece uzun yıllar boyunca saklayıp ileride tıp ve biyoloji bilimleri geliştiğinde tekrar çözerek ölmesine sepep olan etkiyi giderebilip tekrar uçurabilirdik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaotika -- 9 Mayıs 2007; 0:28:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaotika

    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur. En gelişmiş hayvan olan şempanzenin ölümü bile mekanik bir bozulma olayından farksız iken insanın ölümü çok farklıdır. İslama göre insan ölürken ruh bedeni terkeder. Hal böyle iken islamiyete göre bir güvercinin ölümü de bir cihazın bozulmasından farksız olmaması lazım.

    Güvercin öldükten sonra her saniye ceset daha da bozulmaya başlar ve ölmesine sebep olan sebeplere yeni sebepler eklenir. Artık geri döndürülemez bir sürece girilmiştir. Şayet bu güvercini öldükten kısa bir süre sonra bir şekilde dondurabilse idik, böylece uzun yıllar boyunca saklayıp ileride tıp ve biyoloji bilimleri geliştiğinde tekrar çözerek ölmesine sepep olan etkiyi giderebilip tekrar uçurabilirdik.

    Alıntıları Göster
    Hayvanların -insanınkine göre- basit bir ruhları olduğu söylenmektedir.
    Bu durumda eksilken şeyin ne olduğunu araştırmak, söylencelerden daha önemli bence...
    Yüzyıllardır keçiboynuzu çiğnememek gerekir, yeni şeyler eklemek lâzımdı....
    Ben bitkilerde bile bir "şahsiyet" olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: was

    Hayvanların -insanınkine göre- basit bir ruhları olduğu söylenmektedir.
    Bu durumda eksilken şeyin ne olduğunu araştırmak, söylencelerden daha önemli bence...
    Yüzyıllardır keçiboynuzu çiğnememek gerekir, yeni şeyler eklemek lâzımdı....
    Ben bitkilerde bile bir "şahsiyet" olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    was'a katılıyorum hayvanlarda da ruh var ama insandaki gibi değil.

    kaotika, ölüm anında yada henüz ölmeden dondurulan insanlar var. bunların gün gelip canlı olarak tekrar yaşama döneceklerini zannediyormusun? bunlar dondurulduklarıyla da kalabilirler. bir tavuğu alıp şoklasak ve 10 gün sonra normal şartlara döndürsek canlanırmı bu hayvan?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaotika

    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur. En gelişmiş hayvan olan şempanzenin ölümü bile mekanik bir bozulma olayından farksız iken insanın ölümü çok farklıdır. İslama göre insan ölürken ruh bedeni terkeder. Hal böyle iken islamiyete göre bir güvercinin ölümü de bir cihazın bozulmasından farksız olmaması lazım.

    Güvercin öldükten sonra her saniye ceset daha da bozulmaya başlar ve ölmesine sebep olan sebeplere yeni sebepler eklenir. Artık geri döndürülemez bir sürece girilmiştir. Şayet bu güvercini öldükten kısa bir süre sonra bir şekilde dondurabilse idik, böylece uzun yıllar boyunca saklayıp ileride tıp ve biyoloji bilimleri geliştiğinde tekrar çözerek ölmesine sepep olan etkiyi giderebilip tekrar uçurabilirdik.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur. En gelişmiş hayvan olan şempanzenin ölümü bile mekanik bir bozulma olayından farksız iken insanın ölümü çok farklıdır. İslama göre insan ölürken ruh bedeni terkeder. Hal böyle iken islamiyete göre bir güvercinin ölümü de bir cihazın bozulmasından farksız olmaması lazım.

    Güvercin öldükten sonra her saniye ceset daha da bozulmaya başlar ve ölmesine sebep olan sebeplere yeni sebepler eklenir. Artık geri döndürülemez bir sürece girilmiştir. Şayet bu güvercini öldükten kısa bir süre sonra bir şekilde dondurabilse idik, böylece uzun yıllar boyunca saklayıp ileride tıp ve biyoloji bilimleri geliştiğinde tekrar çözerek ölmesine sepep olan etkiyi giderebilip tekrar uçurabilirdik.


    Hayvanların ruhları insanın ruhundan daha aşağı mertebedir.

    Hatta bitkilerin ruhları dahi vardır. Fakat Hayvanların ruhlarından daha aşağıda.

    Bu yüzden Bazı dinadamları hayvanların ruhunun olmadığını savunmaları aralarındaki mahiyet farkından kaynaklanır.

    Ama genel olarak Hayatı olan herşeyin kendisine layık bir ruhu vardır.



    Ruh varmıdır yokmudur. tartışmasına girilmek istenilmemiş fakat ölen insandan veya hayvandan eksilen budur.


    Bence bu konuyu anlayabilmek için RUHun mahiyetini anlamak lazımdır.

    RUH HARİCİ VUCUD GİYDİRİLMİŞ, BAŞINA ŞUUR TAKILMIŞ, HİSSİYAT GÖMLEĞİNE BEZENMİŞ BİR KANUNDUR.

    Evet Kanundur diyorum.

    Mesela dünyamızın idaresi için gereken kanunları düşünün Fiziki, Kimyevi vs. İşte bütün bu kanunlara harici bir vucut giydirsek başlarına da bir şuur taksak ve hissiyatla donatsak herhalde bizim ruhumuzdan farkı kalmaz.

    İşte hayvanların ve insanların hatta bitkilerin ruhları o canlı için gerekli olan kanuların vucudlaştırılmış halidir.

    Dolayısıyla bir canlı öldüğü zaman onu idare edecek kanunlar Ondan alınır.

    Meseleyi daha iyi anlamak için bilgisayarlara bakalım. İşletim sistemi tüm makineyi idare eden kanunlardır.
    Örneğin ram yandı. Artık işletim sistemi o bilgisayarı idare edemez.

    Biraz önce Müzik dinlediğimiz, film izlediğimiz, en zor hesaplamaları yaptığımız şey şimdi teneke yığınına dönmüştür.

    ölü kuş gibi...

    quote:


    C4

    kaotika, ölüm anında yada henüz ölmeden dondurulan insanlar var. bunların gün gelip canlı olarak tekrar yaşama döneceklerini zannediyormusun? bunlar dondurulduklarıyla da kalabilirler. bir tavuğu alıp şoklasak ve 10 gün sonra normal şartlara döndürsek canlanırmı bu hayvan?


    C4 dondurulma hadisesi ölüm olayı gerçekleşmeden ani surette yapılırsa canlanma olur.

    Çünkü vucudda çalışan bir sitem var bu sistemi ani olarak dondurduğunuzda bozulma olmadan herşey olduğu gibi kalır. Sonra çözülünce de sistem tekrar kaldığı yerden çalışmya devam eder.

    tabi bu işlem soğuk hava depolarında veya buzdolapalrında değil.
    sıvı hidrojen gibi çok soğuk maddelerle yapılırsa canlı ölmeden dondurulmuş olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaotika

    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur. En gelişmiş hayvan olan şempanzenin ölümü bile mekanik bir bozulma olayından farksız iken insanın ölümü çok farklıdır. İslama göre insan ölürken ruh bedeni terkeder. Hal böyle iken islamiyete göre bir güvercinin ölümü de bir cihazın bozulmasından farksız olmaması lazım.

    Güvercin öldükten sonra her saniye ceset daha da bozulmaya başlar ve ölmesine sebep olan sebeplere yeni sebepler eklenir. Artık geri döndürülemez bir sürece girilmiştir. Şayet bu güvercini öldükten kısa bir süre sonra bir şekilde dondurabilse idik, böylece uzun yıllar boyunca saklayıp ileride tıp ve biyoloji bilimleri geliştiğinde tekrar çözerek ölmesine sepep olan etkiyi giderebilip tekrar uçurabilirdik.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika
    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur.


    Bu sözünüzü kanıtlayacak bir ayet ya da hadis ya da farklı bir kaynak belirtir misiniz?

    Selam ile...

    Bir denge gerçeği.
    O kuş ölmek zorundaydı ve de öldü.
    Ölüm gelmişti. O gitmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 10 Mayıs 2007; 3:56:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaotika

    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur. En gelişmiş hayvan olan şempanzenin ölümü bile mekanik bir bozulma olayından farksız iken insanın ölümü çok farklıdır. İslama göre insan ölürken ruh bedeni terkeder. Hal böyle iken islamiyete göre bir güvercinin ölümü de bir cihazın bozulmasından farksız olmaması lazım.

    Güvercin öldükten sonra her saniye ceset daha da bozulmaya başlar ve ölmesine sebep olan sebeplere yeni sebepler eklenir. Artık geri döndürülemez bir sürece girilmiştir. Şayet bu güvercini öldükten kısa bir süre sonra bir şekilde dondurabilse idik, böylece uzun yıllar boyunca saklayıp ileride tıp ve biyoloji bilimleri geliştiğinde tekrar çözerek ölmesine sepep olan etkiyi giderebilip tekrar uçurabilirdik.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika
    İslamiyete göre hayvanların ruhu yoktur.

    Kaotika, yanlış biliyorsun.
    İslamiyette koyun, inek gibi hayvanların kurban edilerek yenilmesi hakkında ayetler geçmesi asla hayvanların ruhunun olmadığını göstermez.
    İslamiyetten ancak akıl sahipleri sorumludur ve İslamiyete göre hayvanlarda din ve iman için gerekli akıl yoktur. Bu onların ruhunun olmadığını göstermez.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.