|
Bildirim
|
Benim aracımda var, sıfır km aldığım 2013 model BMW X1 1.6i Sdrive aracıma 25.000 km civarında iken yaptırmıştım. Şimdi 98.000 km'ye geldi.
Şimdilik hiçbir sorun yaşamadım. Periyodik bakımlar haricinde de servise gitmedim. Bir kere bile arıza lambası yanmadı. N20B16 motorlarda güzel güçler alınabiliyor, benim aracım 143 HP olarak satılmıştı, aynı motor 520i'lerde 170 HP olarak satılmıştı. Şimdi yazılım ile 240 HP civarı. Son güncelleme ile 250 hp yazılım yüklüyorlar. Yazılımı yapan yer çok önemli. Laptop alan yazılımcıyım diye etraflarda geziyor. Sonra birsürü arızalar, conta yakmalar vs. vs. vs. Ben İstanbul'da G-force Motorsport'da yaptırdım. Aracın beynindeki yazılım Almanya'ya, Gorilla Performance'a mail ile gönderildi. 1-2 saat sonra yenilenmiş yazılım geldi ve arabaya aktarıldı. O günden beri de sorunsuz kullanıyorum. Tabii ben arabayı limitlerde zorlayan, devamlı gazlayan biri değilim. Yaş olmuş zaten 44. Benim beklentim yokuşlarda bayılmaması ve gaza basınca sollamalarda yokuşlarda da sorunsuzca hızlanabilmesi idi. Benim ihtiyacımı karşılıyor. Motor soğukken gazlamadım, sıcakken hemen stop etmedim. Yakıt tabii ki düşmedi. N20B16 motorlarda sorun yaşayan çok duymadım. Ama yaşanmayacak anlamına da gelmiyor. Bir risk var ve ben bunu bilerek yaptırdım. Bir arızada yüksek masraf çıkarabileceğini de biliyorum. Allaha şükür bu masrafı karşılayabilecek durumum var. Satarken tabii ki de alacak olana söyleyeceğim, saklamak benim görüşüme ters. Arkamdan konuşulsun istemem. Ayrıca ben sorun yaşamadım, arabayı zorlamadım. Alacak kişi sorun yaşamayabilir, yaşayabilir de. Hiç olmazsa piyasasının 10.000-15.000 altına satarım ve hemen gider. Bu fark da benim yıllardır aldığım zevkin karşılığı derim. Her malın alıcısı mutlaka vardır. Selamlar |
Merhaba,
Yazdıklarınız galiba bana. Öncelikle her sabah/akşam otobanda ve çevreyollarındayım. Ve inişli çıkışlı bir yol. Ortalama hızı 60 küsürlerde olan bir otomobilden bahsediyoruz. Yılda ortalama 30.000 km yapan birinden bahsediyoruz. 44 yaşında bir makina mühendisiyim. Otomobilin motorunu soğukken zorlamayacak kadar bilinçli bir kullanıcıyım. Şimdiye kadar sattığım hiçbir otomobilde hiçbir şeyi gizlemedim. 3-5 fazlaya satayım diye yalan söyleyecek biri değilim Motorun ırzına geçiyorsam da, arabanın parasını kazanmışım, vermişim, almışım. Size ne oluyor. Selamlar. |
Merhaba
44 yasinda muhendissiniz. Ortalama 25 yasinda ise basladiysaniz 20 yildir tecrubeniz var demektir. 130 kusur hp olarak uretilen bir motoru 250 hp yapip "isin ehli yaparsa birsey olmaz ehheh" derseniz gulerler, hele bir makine muhendisi soylerse daha fazla gulerler. Sizi tenzih ederim, micrometre tutmayi bilmeyen 50 yillik makine muhendisleri gordum. Isterseniz benzin dokup yakabilirsiniz, para sizin mal sizin istediginizi yapin ama satarken piyasa fiyatindan verirseniz buda baska birseyler gerektirir. Iyi calismalar. |
Hayır anlamadığım şey yazılım yaptırınca illa aniden motor mu patlayacak ?
Her üretilen parçada bir güvenlik faktörü vardır. Asansörlerde mesela 600 kiloya kadar ağırlığa izin veriliyor peki 601 olduğunda düşeceğini hemen halatların kopacağını mı sanıyorsunuz ?? Yazılım işi de böyledir. Senin motorun 600-700 bin km dayanacak parçaları birden 300-400 bin km dayanacak ömre sahip olurlar. Yani benim şanzımanın sınırı 250 Nm mesela ben yazılım yaptırdım 330 Nm daha ilk gazlamada kırılmaz. Ancak zamanla zamanla patlama şansı %10 ise %60 olur %70 olur ve ikinci sahibi aldığında da hiç gazlamadım ama patladı olur. Not : Yazılım işi etik işidir eğer ilanda yazılımı belirtiyorsanız alan kişi de bunu okuyup anlamışsa sorun yok. Ancak yazılım yaptırıp sonra tekrar orijinal hale getirip satıyorsanız siz dolandırıcısınızdır Not 2 : Günümüzde çoğu motor emisyon nedeniyle %15-20 civarında kısılıyor bu oranlarda soft yazılıma laf etmem dediğim gibi ama sadece yazılımla 100 beygir arabaya 50-60 beygir aldık 150 oldu ağabeyyyy aboooovvvv 5 ten 3 yan yan Neslihan diyen biri varsa benden uzak dursun lütfen |
Bilende konuşuyor bilmeyende. kaç defa yazılım lı aracı kaç km kullandınız. ?
gider çikofast gibi yerlerde yaptırırsanız 80-100 bin değil 10-20 bin km de başlar arızalar. Bigturbo ile 250-300 bin km giden insanlar var 1.6 dizel 200+ ps araç ile. Siz neyden bahsediyorsunuz. |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 9 Nisan 2018; 15:30:24 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 12 Nisan 2018; 17:15:30 > |
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 9 Nisan 2018; 16:28:16 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 9 Nisan 2018; 19:50:27 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |