Şimdi Ara

Yazılım (chip tunning) yaptıran çok fazla ancak gizleniyor-esamesi okunmuyor. Sorun yaşayan ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
1
Favori
21.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yazılım (chip tunning) yaptıran çok fazla ancak gizleniyor-esamesi okunmuyor. Sorun yaşayan ?



    Bir çok facebook marka grubunda - forumda Yazılımcılar sponsor olmuş, araçlara ilave güç-tork artışı sağlıyorlar. Ve yaptıranlar zibil gibi memnuniyet paylaşıp video yolluyorlar. Bu firmaların hangisi iyi, hangisi kötü muhabbetine girmeyeceğim. Yapılır iken de en ucuz yazılım ise ( stage 1, soft her ne haltsa ) 700 TL den kapı açıyor. İnsanlar ortalama 1000 tl para veriyor yani.

    Normalde ikinci el ilanlarında şu kadarlık tesisat var, şu kadarlık jant-lastik var diyenler yazılımın konusunu açmıyorlar, bununla da kalmayıp satarken bile söylemiyorlar.

    Bunun sebebi muhtemel olarak motora zarar vereceğinin düşünülmesi.

    Peki yazılım yaptırıp "yazılım kaynaklı" motor arızası yaşadınız mı ?

    hakikaten saklayacak kadar kötü bir şey mi yazılım ?


    Tecrübe edenlerden yorum bekliyorum.







  • Benim aracımda var, sıfır km aldığım 2013 model BMW X1 1.6i Sdrive aracıma 25.000 km civarında iken yaptırmıştım. Şimdi 98.000 km'ye geldi.
    Şimdilik hiçbir sorun yaşamadım. Periyodik bakımlar haricinde de servise gitmedim. Bir kere bile arıza lambası yanmadı.

    N20B16 motorlarda güzel güçler alınabiliyor, benim aracım 143 HP olarak satılmıştı, aynı motor 520i'lerde 170 HP olarak satılmıştı.
    Şimdi yazılım ile 240 HP civarı. Son güncelleme ile 250 hp yazılım yüklüyorlar.
    Yazılımı yapan yer çok önemli. Laptop alan yazılımcıyım diye etraflarda geziyor. Sonra birsürü arızalar, conta yakmalar vs. vs. vs.

    Ben İstanbul'da G-force Motorsport'da yaptırdım. Aracın beynindeki yazılım Almanya'ya, Gorilla Performance'a mail ile gönderildi. 1-2 saat sonra yenilenmiş yazılım geldi ve arabaya aktarıldı. O günden beri de sorunsuz kullanıyorum. Tabii ben arabayı limitlerde zorlayan, devamlı gazlayan biri değilim. Yaş olmuş zaten 44. Benim beklentim yokuşlarda bayılmaması ve gaza basınca sollamalarda yokuşlarda da sorunsuzca hızlanabilmesi idi. Benim ihtiyacımı karşılıyor. Motor soğukken gazlamadım, sıcakken hemen stop etmedim.

    Yakıt tabii ki düşmedi.
    N20B16 motorlarda sorun yaşayan çok duymadım. Ama yaşanmayacak anlamına da gelmiyor.
    Bir risk var ve ben bunu bilerek yaptırdım.
    Bir arızada yüksek masraf çıkarabileceğini de biliyorum.
    Allaha şükür bu masrafı karşılayabilecek durumum var.

    Satarken tabii ki de alacak olana söyleyeceğim, saklamak benim görüşüme ters. Arkamdan konuşulsun istemem.
    Ayrıca ben sorun yaşamadım, arabayı zorlamadım. Alacak kişi sorun yaşamayabilir, yaşayabilir de.
    Hiç olmazsa piyasasının 10.000-15.000 altına satarım ve hemen gider. Bu fark da benim yıllardır aldığım zevkin karşılığı derim.
    Her malın alıcısı mutlaka vardır.

    Selamlar
    Merhaba,

    Yazdıklarınız galiba bana.

    Öncelikle her sabah/akşam otobanda ve çevreyollarındayım. Ve inişli çıkışlı bir yol. Ortalama hızı 60 küsürlerde olan bir otomobilden bahsediyoruz. Yılda ortalama 30.000 km yapan birinden bahsediyoruz.

    44 yaşında bir makina mühendisiyim. Otomobilin motorunu soğukken zorlamayacak kadar bilinçli bir kullanıcıyım.

    Şimdiye kadar sattığım hiçbir otomobilde hiçbir şeyi gizlemedim. 3-5 fazlaya satayım diye yalan söyleyecek biri değilim

    Motorun ırzına geçiyorsam da, arabanın parasını kazanmışım, vermişim, almışım. Size ne oluyor.

    Selamlar.
    Merhaba

    44 yasinda muhendissiniz. Ortalama 25 yasinda ise basladiysaniz 20 yildir tecrubeniz var demektir.

    130 kusur hp olarak uretilen bir motoru 250 hp yapip "isin ehli yaparsa birsey olmaz ehheh" derseniz gulerler, hele bir makine muhendisi soylerse daha fazla gulerler.

    Sizi tenzih ederim, micrometre tutmayi bilmeyen 50 yillik makine muhendisleri gordum.



    Isterseniz benzin dokup yakabilirsiniz, para sizin mal sizin istediginizi yapin ama satarken piyasa fiyatindan verirseniz buda baska birseyler gerektirir.



    Iyi calismalar.
    Hayır anlamadığım şey yazılım yaptırınca illa aniden motor mu patlayacak ?

    Her üretilen parçada bir güvenlik faktörü vardır. Asansörlerde mesela 600 kiloya kadar ağırlığa izin veriliyor peki 601 olduğunda düşeceğini hemen halatların kopacağını mı sanıyorsunuz ??

    Yazılım işi de böyledir. Senin motorun 600-700 bin km dayanacak parçaları birden 300-400 bin km dayanacak ömre sahip olurlar.

    Yani benim şanzımanın sınırı 250 Nm mesela ben yazılım yaptırdım 330 Nm daha ilk gazlamada kırılmaz. Ancak zamanla zamanla patlama şansı %10 ise %60 olur %70 olur ve ikinci sahibi aldığında da hiç gazlamadım ama patladı olur.


    Not : Yazılım işi etik işidir eğer ilanda yazılımı belirtiyorsanız alan kişi de bunu okuyup anlamışsa sorun yok. Ancak yazılım yaptırıp sonra tekrar orijinal hale getirip satıyorsanız siz dolandırıcısınızdır

    Not 2 : Günümüzde çoğu motor emisyon nedeniyle %15-20 civarında kısılıyor bu oranlarda soft yazılıma laf etmem dediğim gibi ama sadece yazılımla 100 beygir arabaya 50-60 beygir aldık 150 oldu ağabeyyyy aboooovvvv 5 ten 3 yan yan Neslihan diyen biri varsa benden uzak dursun lütfen
  • 1 yıl önce racechip (box) takmıştım. Geçen kafama takıldı acaba psikolojikmi beygir artışı diye. Söktüm.
    Arabada çok bariz hantallık başladı. 3 gün sonra geri taktım. Şuan hiçbir problem yok.
  • Bu konuyu bende takip ediyorum.Tavsiye eder misiniz chip olayını arkadaşlar?
  • Detayı nedir bilmem ama bir ikinci elci olarak yazılımlı pedallı bilmem neli arabaya 5 kuruş vermem.

    Firma ismi vermek istemiyorum ama daha geçen sene türkiyede en bilinen adamlardan birisine yazılım yaptırıp araç beynini yakan Audi A5 kullanıcısı vardı forumda.Yanlış hatırlamıyorsam 5-10bin euroluk masraf çıkmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 9 Nisan 2018; 15:30:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracımda var, sıfır km aldığım 2013 model BMW X1 1.6i Sdrive aracıma 25.000 km civarında iken yaptırmıştım. Şimdi 98.000 km'ye geldi.
    Şimdilik hiçbir sorun yaşamadım. Periyodik bakımlar haricinde de servise gitmedim. Bir kere bile arıza lambası yanmadı.

    N20B16 motorlarda güzel güçler alınabiliyor, benim aracım 143 HP olarak satılmıştı, aynı motor 520i'lerde 170 HP olarak satılmıştı.
    Şimdi yazılım ile 240 HP civarı. Son güncelleme ile 250 hp yazılım yüklüyorlar.
    Yazılımı yapan yer çok önemli. Laptop alan yazılımcıyım diye etraflarda geziyor. Sonra birsürü arızalar, conta yakmalar vs. vs. vs.

    Ben İstanbul'da G-force Motorsport'da yaptırdım. Aracın beynindeki yazılım Almanya'ya, Gorilla Performance'a mail ile gönderildi. 1-2 saat sonra yenilenmiş yazılım geldi ve arabaya aktarıldı. O günden beri de sorunsuz kullanıyorum. Tabii ben arabayı limitlerde zorlayan, devamlı gazlayan biri değilim. Yaş olmuş zaten 44. Benim beklentim yokuşlarda bayılmaması ve gaza basınca sollamalarda yokuşlarda da sorunsuzca hızlanabilmesi idi. Benim ihtiyacımı karşılıyor. Motor soğukken gazlamadım, sıcakken hemen stop etmedim.

    Yakıt tabii ki düşmedi.
    N20B16 motorlarda sorun yaşayan çok duymadım. Ama yaşanmayacak anlamına da gelmiyor.
    Bir risk var ve ben bunu bilerek yaptırdım.
    Bir arızada yüksek masraf çıkarabileceğini de biliyorum.
    Allaha şükür bu masrafı karşılayabilecek durumum var.

    Satarken tabii ki de alacak olana söyleyeceğim, saklamak benim görüşüme ters. Arkamdan konuşulsun istemem.
    Ayrıca ben sorun yaşamadım, arabayı zorlamadım. Alacak kişi sorun yaşamayabilir, yaşayabilir de.
    Hiç olmazsa piyasasının 10.000-15.000 altına satarım ve hemen gider. Bu fark da benim yıllardır aldığım zevkin karşılığı derim.
    Her malın alıcısı mutlaka vardır.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 12 Nisan 2018; 17:15:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Detayı nedir bilmem ama bir ikinci elci olarak yazılımlı pedallı bilmem neli arabaya 5 kuruş vermem.

    Firma ismi vermek istemiyorum ama daha geçen sene türkiyede en bilinen adamlardan birisine yazılım yaptırıp araç beynini yakan Audi A5 kullanıcısı vardı forumda.Yanlış hatırlamıyorsam 5-10bin euroluk masraf çıkmıştı.
    evet o araba gazi olmuştu.

    En sonunda da masrafı karşılanmıştı, ancak örnek olarak tam örnek olmadı. Çünkü daha yazılım esnasında göçmüştü araç. Yazılımı uzun vadede kullanıp ciddi sorun yaşayan var mı asıl merak edilen bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Benim aracımda var, sıfır km aldığım 2013 model BMW X1 1.6i Sdrive aracıma 25.000 km civarında iken yaptırmıştım. Şimdi 98.000 km'ye geldi.
    Şimdilik hiçbir sorun yaşamadım. Periyodik bakımlar haricinde de servise gitmedim. Bir kere bile arıza lambası yanmadı.

    N20B16 motorlarda güzel güçler alınabiliyor, benim aracım 143 HP olarak satılmıştı, aynı motor 520i'lerde 170 HP olarak satılmıştı.
    Şimdi yazılım ile 240 HP civarı. Son güncelleme ile 250 hp yazılım yüklüyorlar.
    Yazılımı yapan yer çok önemli. Laptop alan yazılımcıyım diye etraflarda geziyor. Sonra birsürü arızalar, conta yakmalar vs. vs. vs.

    Ben İstanbul'da G-force Motorsport'da yaptırdım. Aracın beynindeki yazılım Almanya'ya, Gorilla Performance'a mail ile gönderildi. 1-2 saat sonra yenilenmiş yazılım geldi ve arabaya aktarıldı. O günden beri de sorunsuz kullanıyorum. Tabii ben arabayı limitlerde zorlayan, devamlı gazlayan biri değilim. Yaş olmuş zaten 44. Benim beklentim yokuşlarda bayılmaması ve gaza basınca sollamalarda yokuşlarda da sorunsuzca hızlanabilmesi idi. Benim ihtiyacımı karşılıyor. Motor soğukken gazlamadım, sıcakken hemen stop etmedim.

    Yakıt tabii ki düşmedi.
    N20B16 motorlarda sorun yaşayan çok duymadım. Ama yaşanmayacak anlamına da gelmiyor.
    Bir risk var ve ben bunu bilerek yaptırdım.
    Bir arızada yüksek masraf çıkarabileceğini de biliyorum.
    Allaha şükür bu masrafı karşılayabilecek durumum var.

    Satarken tabii ki de alacak olana söyleyeceğim, saklamak benim görüşüme ters. Arkamdan konuşulsun istemem.
    Ayrıca ben sorun yaşamadım, arabayı zorlamadım. Alacak kişi sorun yaşamayabilir, yaşayabilir de.
    Hiç olmazsa piyasasının 10.000-15.000 altına satarım ve hemen gider. Bu fark da benim yıllardır aldığım zevkin karşılığı derim.
    Her malın alıcısı mutlaka vardır.

    Selamlar
    Ben de aynı görüşteyim, cüzi bir ücret verip aracınızdan zevk alıyorsunuz. aynı zevki almak için normalde aracınızı satıp daha yüksek hacimli bir motora geçiş yapmanız gerekiyor muhtemelen.

    Bu arada sizin araçta da çok ciddi artış olmuş, parasını haketmiş yani




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ben de aynı görüşteyim, cüzi bir ücret verip aracınızdan zevk alıyorsunuz. aynı zevki almak için normalde aracınızı satıp daha yüksek hacimli bir motora geçiş yapmanız gerekiyor muhtemelen.

    Bu arada sizin araçta da çok ciddi artış olmuş, parasını haketmiş yani

    Alıntıları Göster
    20-30 hp fark için bu riski almazdım belki ama bu kadar büyük güç artışı beni risk almaya itti.

    Mesela eşime Honda Civic HB 1.5T aldık, onu elletmedim, standart hali yeterli. Zaten daha çok eşim kullanıyor.
    HONDATA'nın güzel bir yazılımı var ona da esasında. Ama mevcut gücü kasaya ve ihtiyaca göre yeterli.

    Selamlar




  • 1. Seviye hafif yazilim zarar vermeyebilir ama daha ilerisi mekanik zarar verebilir. En önemlisi turbo zarar görur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100.000km de satarım, 150.000km den sonra kullanan düşünsün diyorsaniz. Ki cogu yaptiran böyle yapıp satarken stock halde satiyorlar.



    Simdiye kadar Bir ilanda da helalinden ben chipledim vurdum kırbacı diyeni gormedim.

    Ben biraz etik açıdan bakıyorum, nasil 0km araba aldigimizda fabrikadan standart uretim ile çıkan, ciziksiz boyasiz son kontrolleri fabrika tarafindan yapilmis araba aliyorsak.
    2.el satarken de orijinalliğini korumuş chip tune edilip son dakika stoklanmis degilde , kullanim klavuzuna göre kullanılmış bakimlari yapılmış düzgün bir araba satmak isterim.

    Sonuçta emek ile kazandığımız parayi verip alıyoruz, 2.el alan adam risklerini de kabullense emek karşılığı kabullenerek kendince yetebildigi bir araba aliyor.

    Şimdiye kadar kullanilmis mal sattigim kimseden 1 olumsuz telefon almadim, kimi gecerken seker cikolata getirdi kimi selam sabah etti bayramda seyranda.

    Bana bu kadari yeter varsin 30bg az olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 9 Nisan 2018; 16:28:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hafif yazılımda sıkıntı yok. uzerini yaptırmak isteseniz aracın bazı yerleriyle oynamanız lazim. yazılımlı arabaya cok zorlanmistir dusuncesi ile pek sicak bakilmiyor. genel kanı boyle malesef. sahsi fikrim param olsa ben de yaptırırım. dusuk devirler canlanir. 6. viteste daha iyi performans saglarm.
  • bindiğim araçların neredeyse hiçbiri stock değildi hepsi yazılımlıydı. yeni bir araç alır almaz ilk işim ufak tefek mekanik değişikliklerin ardından yazılım attırmak oluyor. Hiçbir zaman hiçbir kusur yaşamadım şuana kadar. Hatta amcaoğlunun şirketteki 2.0mjet dobloların biri hariç hepsi 1000-1500 küsür kilometrelerde yazılımlandı ve hepsi 250bini devirdi şuan. Periyodik bakımlar harici hiçbirinde en ufak sorun yaşanmadı. Bence sorunlar tamamen kullanımla alakalı yazılım var diye 24 saat sıkıştırılırsa haliyle toleranssız motor 500bin yerine 200 250binde kafayı koyar veya 50 100 binde değişecek parçalar 10 20 binde kafayı koyarlar gibi gibi.
  • Benim aracımın performans değerleri beni tatmin ediyor 0 100 zaten 9.5sn, soft yazılımla 150hp ye çıkıyor, yaptırıp yaptırmama konusunda kararsızım. Bi yandan o hazzı tatmak istiyorum bi yandan da gerekliliğini sorguluyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Benim aracımın performans değerleri beni tatmin ediyor 0 100 zaten 9.5sn, soft yazılımla 150hp ye çıkıyor, yaptırıp yaptırmama konusunda kararsızım. Bi yandan o hazzı tatmak istiyorum bi yandan da gerekliliğini sorguluyorum.
    sürekli gazlama hissi uyandırıyor ayrıca...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Benim aracımın performans değerleri beni tatmin ediyor 0 100 zaten 9.5sn, soft yazılımla 150hp ye çıkıyor, yaptırıp yaptırmama konusunda kararsızım. Bi yandan o hazzı tatmak istiyorum bi yandan da gerekliliğini sorguluyorum.
    Ben de aynı durumdayım.



    Daha alalı 5 ay oldu ama aklım chip olayına gidiyor.150 bg gücü merak ediyorum.Risk alınır mı tereddütteyim şuan.



    Soft yazılım dediğimiz hafif yazılım mi oluyor bu arada?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar fark edebilir? 95 beygir Egea parça değişimi olmadan kaç beygir yapılabilir ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır anlamadığım şey yazılım yaptırınca illa aniden motor mu patlayacak ?

    Her üretilen parçada bir güvenlik faktörü vardır. Asansörlerde mesela 600 kiloya kadar ağırlığa izin veriliyor peki 601 olduğunda düşeceğini hemen halatların kopacağını mı sanıyorsunuz ??

    Yazılım işi de böyledir. Senin motorun 600-700 bin km dayanacak parçaları birden 300-400 bin km dayanacak ömre sahip olurlar.

    Yani benim şanzımanın sınırı 250 Nm mesela ben yazılım yaptırdım 330 Nm daha ilk gazlamada kırılmaz. Ancak zamanla zamanla patlama şansı %10 ise %60 olur %70 olur ve ikinci sahibi aldığında da hiç gazlamadım ama patladı olur.


    Not : Yazılım işi etik işidir eğer ilanda yazılımı belirtiyorsanız alan kişi de bunu okuyup anlamışsa sorun yok. Ancak yazılım yaptırıp sonra tekrar orijinal hale getirip satıyorsanız siz dolandırıcısınızdır

    Not 2 : Günümüzde çoğu motor emisyon nedeniyle %15-20 civarında kısılıyor bu oranlarda soft yazılıma laf etmem dediğim gibi ama sadece yazılımla 100 beygir arabaya 50-60 beygir aldık 150 oldu ağabeyyyy aboooovvvv 5 ten 3 yan yan Neslihan diyen biri varsa benden uzak dursun lütfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 9 Nisan 2018; 19:50:27 >




  • Aracina yazilim yaptiran herkes, dusuk devirdeki hantalligi ortadan kaldirmak icin, yilda 2 kere duble yollarda sollama yaparken kaza yapmamak icin efendime solim sogukken gaza basmaz, hic gazlamaz, satarkende soyler.

    1.6 arabayi 250 beygir yapiyor ama ayda yilda gittigi uzun yolda araba bayilmasin diyor.



    Geciniz abicim. Motorun irzina geciyorsunuz. 80 - 100 binde zaten biryer patlamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 45 bin kmdir yazilimli kullaniyorum sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Aracina yazilim yaptiran herkes, dusuk devirdeki hantalligi ortadan kaldirmak icin, yilda 2 kere duble yollarda sollama yaparken kaza yapmamak icin efendime solim sogukken gaza basmaz, hic gazlamaz, satarkende soyler.

    1.6 arabayi 250 beygir yapiyor ama ayda yilda gittigi uzun yolda araba bayilmasin diyor.



    Geciniz abicim. Motorun irzina geciyorsunuz. 80 - 100 binde zaten biryer patlamaz.

    Merhaba,

    Yazdıklarınız galiba bana.

    Öncelikle her sabah/akşam otobanda ve çevreyollarındayım. Ve inişli çıkışlı bir yol. Ortalama hızı 60 küsürlerde olan bir otomobilden bahsediyoruz. Yılda ortalama 30.000 km yapan birinden bahsediyoruz.

    44 yaşında bir makina mühendisiyim. Otomobilin motorunu soğukken zorlamayacak kadar bilinçli bir kullanıcıyım.

    Şimdiye kadar sattığım hiçbir otomobilde hiçbir şeyi gizlemedim. 3-5 fazlaya satayım diye yalan söyleyecek biri değilim

    Motorun ırzına geçiyorsam da, arabanın parasını kazanmışım, vermişim, almışım. Size ne oluyor.

    Selamlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.