Şimdi Ara

Yeni 2024 Countryman (U25) Benzinli / Elektirikli (73. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: FKMAL , berkolo88
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 3 Misafir - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.502
Cevap
93
Favori
103.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fenerlee1907 kullanıcısına yanıt
    Yorumlarınız için teşekkürler. Şerit ortalama derken şerit korumayı kastettiniz sanırım, bu araçta ortalama yok diye biliyorum, keşke olsa

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • fenerlee1907 kullanıcısına yanıt

    çok teşekkürler, dediğiniz gibi uygulamayı 2-3 kere silip yükledim, diğer ayarları da kontrol ettim, her şeyi türkçe ve türkiyeye çevirdim, düzeldi. Yalnız şimdi her seferinde profilimi seçmem gerekiyor, açılışta otomatik beni misafir olarak görüyor, eğer kart arabada yoksa telefondan da ayrıca qr okutmak zorunda kalıyorum, profilime geçiş yapmak için.

  • buster kullanıcısına yanıt
    uygulamayı tekrar silin arabada anahtarla eşleştirerek en baştan kurun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • palermo kullanıcısına yanıt

    Evet şerit koruma demek istedim. Fakat şöyle bir durum var. Audi A3 ve Mercede EQB'de şerit taşması olunca şerit içine alırken "Geç bakayım şuraya" der gibi bir çok ani çeviriyor direksiyonu :) Mini de bu da çok iyi. Dedim ya, sanki arabayı beraber kullanıyor gibisiniz, hiç hissettirmiyor valla.

  • fenerlee1907 kullanıcısına yanıt
    Haklısınız ani ve sert müdahaleler sürücüyü tedirgin ediyor. Karşılık verip şerit dışına çıkmak istediğinizde peki çok güç uygulamak gerekiyor mu? Bazen ani gelişen durumlardan kaçabilmek için şeridin dışına taşmak gerekebiliyor malum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yoğun kar yağışı ve soğukların yaşandığı bu günlerde Countryman e sahipleri deneyimlerini bizimle paylaşabilir mi ? Ani şarj tükenmesi, aşırı tüketim değerleri, kaygan zeminde tekerlerin hemen patinaja düşmesi gibi şeyler oluyor mu?

  • Teslanın flexible şarj aletleri piyasada görece uygun fiyata bulunabiliyor. Bunlar Countryman e de kullanılabilir mi ? Yoksa sadece teslaya özgü bir cihaz mıdır.

  • yivlik kullanıcısına yanıt

    Tesla Mobil Konnektör fiyatı piyasaya göre oldukça makul. Ben de aracıma Tesla mobil konnektör alma niyetindeyim ancak Tesla mobil konnektörün bazı araçlarda şarj sıkıntısı yarattığına dair yorumlar okudum. Ben de birkaç gündür bizim araçları şarj edip etmediğine dair arayıştayım. Acaba aramızda kullanan, şarj eden var mıdır?

  • palermo kullanıcısına yanıt

    Bu konuda da çok memnunum, hemen detayları vereyim. Örneğin EQB'de ciddi zorlamak gerekiyor araba şeride sokmaya çalışırken. Mesela araba sollarken falan sıkıntı olabiliyor.


    Minide ise durum şöyle: İnanır mısınız sollama yapıp yapmadığınızı (sinyal kullanmadan) ya da dikkatsizlik sonucu şeritten çıktığınızı anlıyor ve müdahaleyi ona göre yapıyor. Mesela direksiyonu hafif kırıp gaza yüklendiğinizde (tipik sollama hareketi) şerit takibi devreye sokmuyor. Fakat süratlenmeden aynı açıyla direksiyonu kırarsanız bu sefer devreye alıyor. Dersine çok iyi çalışmış mühendisler.


    Ayrıca direksiyona müdahale ederken siz devralmaya çalışırken de hiç zorlanmıyorsunuz, onu da hemen anlıyor zaten.

  • palermo kullanıcısına yanıt
    Kaça sattınız shine boldu?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • fthtsn34 F kullanıcısına yanıt
    1250 ye verdim piyasasının 50bin altına gitti. 2.el bitik malum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • fenerlee1907 kullanıcısına yanıt
    Bu durumu ileride bence çok daha fazla yaşayacağız AI nin gelişmesiyle beraber duruma göre müdahaleler çoğalacaktır. Teslada da örneğin şerit ortalama ile devam ediyorken sağ şeride daha yakın gidiyor ama sağdaki aracın yanından geçerken yakın geçmemek için otomatik olarak biraz daha sola yanaşıyor, aracı geçince tekrar sağa yanaşıyor.
    Farklı bir sorum var, eqb ve countryman sahibi olarak gezmeye çıkacağınız zaman keyifli ve konforlu bir sürüş için ayağınız hangisine gidiyor? Hangisi daha iyi hissettiriyor?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • palermo kullanıcısına yanıt

    Bu noktada dezavantajları hariç tutup keyif noktasına bakarsak kesinlike EQB derim :) Bi kere daha geniş ve iç malzeme kalitesi olarak Mini'den fersah fersah önde. Oturduğunuzda araba sizi daha iyi sarıyor. Mini ve benzeri orta kısmı boş, sadece bir kolçak konmuş dizaynları pek sevmiyorum. Dış tasarım ve oyuncaklar bir yere kadar fakat arabanın içine binince iyi hissetmek çok önemli. Ki EQB tarafında fiziksel tuşlar da var hala (göreceli ama bana daha hitap ediyor bu durum). EQB için olumsuz anlamda söyleyebileceğim ekran kısmının biraz küçük kalması.


    Tüm bunları söylerken uzaktan bağlantı, yazılımsal kararsızlıkları falan hesaba katmıyorum tabi.


    Bunları söylerken Mini'den de oldukça keyif alıyorum, yoksa satın almazdım zaten. Fakat genel bir değerlendirme yaparsak biraz farklı klasmanda arabalar gibi.

  • fenerlee1907 kullanıcısına yanıt

    Merhaba, Countryman'le EQB arasında çok kaldım. Fakat aradaki farkı vermeyi de çok mantıklı bulmayarak mini tercih ettim. GLB'yi 4-5 gün kullanma fırsatı bulmuştum, EQB'yi de test ettim. Yorumunuza malzeme kalitesi noktasında katılmıyorum. Yeni mercedes'lerde A,B,GLA,GLB,CLA,EQB,EQA hatta C serisi bile kalite noktasında çok zayıflar. İçinde elinizi her attığınız malzemede inanılmaz bir deplasman ve trim sesi mevcut. GLB ve EQB'lerdeki piyano tuşları özelinde belli bir kullanımdan sonra çok kullanılan tuşlarla az kullanılanlar arasında kalıcı deformasyon oluşuyor. Çok kullanılanlar aşağı düşüyor az kullanılanlar aynı noktada kalıyor. Kapı kolları krom görünümlü fakat açıp kapatırken gacır gucur ses geliyor. Ekran desen silerken koptu kopacak hissiyle siliyorsunuz ve yine çok ses çıkarıyor. Piyano black kaplamalar çok kalitesiz. Döşeme sırtlıklarındaki plastikler soğuk havalarda gıcırdıyor. Menfezler keza çok kalitesiz elinizle dokunduğunuz an çıtırdıyor.

    Bu sebeple malzeme kalitesi noktasında mini kaliteli olduğundan değil mercedes çok kalitesiz olduğundan mini bence daha önde. Ancak kalite algısı derseniz hangi modeli olursa olsun bir mercedese bindiğinizde lüks bir markanın içinde olduğunuzu hissediyorsunuz. Kesinlikle çok daha kaliteli "görünüyor". Aradaki fark 200-300 bin lira olsa mercedes tercih ederdim. Fakat aracın içinde 800-900 bin lira fark verecek kadar iyi hissetmedim.

    Diğer yorumlarınıza katılıyorum. BMW group arabaları her zaman "sezgisel" olmuştur. Kullanıcı dostu sistemleri sayesinde alışmak ve kullanmak her zaman daha eğlenceli ve kolaydır. Ek olarak Mercedesin bence bir artısı 2. el değeri. BMW ix3 lerin ve EQB'lerin sarı site ilan fiyatlarına bakarsanız mercedes'in elektrikli de olsa değerini koruduğu görülebilir. Bu da sıfır fiyatında taviz vermemelerinden kaynaklanıyor. BMW ix1'i ix2'yi kimine 1900 2000 e kimine 3000'e satınca nasıl doğru bir 2. el piyasası oluşabilir ki ? Countryman desen 2024 hazirandan beri aynı fiyata satılıyor. Yani her geçen gün değer kaybı demek. Mercedes öyle ya da böyle her ay 30-40 bin lira zam koyunca 2. elde de yükselen bir fiyat grafiği oluştu.


    Bu arada araçta 700 km'yi devirdim. Genel ortalamam 17.5 kwh/100 km dolaylarında. Aracın boyutları, koltukları, direksiyon kalınlığı, süspansiyon sistemi gibi konulardan oldukça memnunum. Önceden iklimlendirme de hayat kurtarıyor. Tesla model y sr'lerden %20 civarında tüketimi yüksek. Batarya farkından dolayı menzilleri yakın sayılır. Belki mini şehir içinde 50-80 km civarında daha fazla menzil yapabilir. Tecrübe kazandıkça sizlerle de paylaşacağım.





  • berkolo88 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,

    ambiyans renkler sadece Experience moda göre mi değişiyor acaba,ayrıca renk kartelası,istediğimiz rengi seçemiyoruz galiba değilmi?

  • ForestRnger kullanıcısına yanıt

    Selamlar,

    Personal mod ile istediginiz rengi secebilirsiniz.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tşk ederim,buldum.

  • C-ReeD C kullanıcısına yanıt

    Yorumunuz için teşekkürler,


    Benim de katıldığım ve katılmadığım noktalar var. Biraz da şans işi sanırım. Mesela EQB tarafında bahsettiğiniz plastik ya da havalandırma taraflarında bir trim sesi yok. Hissettiğim tek trim sesi mesela dişli asfaltta emniyet kemerinin girdiği yerden gelen ufak tıkırtılar. Ama bahsettiğiniz Mercedes geneli kalite düşüşü kesinlikle genelde var. Örneğin C ve E serilerindeki aksamlar çok güzel görünüyor fakat kaliteli değiller pek.


    Ama şunu söyleyeyim, 1900'lere %10 araçlar varken bugün EQB'ye 2700'ler vermem hayatta. Şu an hiç elektrikli arabam olmasa ve alacak olsam Countryman, Tesla, İkinci el XC40 arasında giderdim.


    Bu arada Mini'de aslında ciddi anlamda sert plastik kullanımı var özellikle kumaş kaplama altlarında. Kalite algısını biraz düşüren o ama bu aldığımız fiyata kesinlikle şikayetçi olmam :)


    Miniyi biraz daha kullandıkça aklıma gelen başka artı ve eksileri de yazmak isterim:


    - EQB tarafında ön kamera ve 360 kameraya çok alışmışım, Mini'de eksikliğini hissediyorum :( Keşke şu modlar falan yerine 360 kamera koysalarmış :(

    - Mini'den sonra EQB'nin ekranı acayip küçük gelmeye başladı :) Oyuncak gibi hissettiriyor.

    - Bir de, Mini'de arabanın içi EQB'ye göre daha serin oluyor, ısıtmayı iyice açsam bile. Bundan, ilk defa elektrikli arabaya (Mini) geçen başka bir arkadaşım da bahsetti. Dün detaylı inceledim. Sanıyorum ön göğüs ve kapı üstlerindeki kumaş kaplama, deri ya da alcantara kadar yalıtım sağlamıyor. Arabanın içi sıcakken kapılara ya da ön konsola dokunun, oralar hala buz gibi. Dün -12'lerde Ankara'da çok net hissettirdi.

    - Mini'den sonra artık %100 eminim, uzaktan bağlantısı olmayan araba almam artık :D İnanılmaz rahatlık. Sadece sabah camdaki buzu çözdürme de değil olay. Açık otoparka parkediyorsun, dışarısı -10 derece. Binmeden 10 dakika önce çalıştır, sıcacık otur. Harika :)

    - Mini'nin uygulamasındaki detay seviyesini de çok beğendim. Tabi Tesla kullanmadığım için Tesla kullanıcılarına basit gelebilir belki ama ne bileyim arkadaşıma gittiğim güzergahı harita üzerinde gösterip tüketim bilgilerini falan paylaşabilmek çok keyifli.


    Son durum böyle. Kullandıkça aklıma gelen olursa yazarım :)





  • fenerlee1907 kullanıcısına yanıt

    Ankara da son bir haftadır ciddi soğuklar var -13 dereceler var. Bu hava koşullarında mini aracınızın batarya kapasitesinde sizi rahatsız edecek seviyede kapasite düşüşleri gözlemlediniz mi? Soru mini özelinden ziyade genel elektrikli araçları ilgilendiriyor ama mini almayı düşündüğüm için buradan sormak istedim.

  • Açıkçası aşırı sıkıntı yaşamadım ben. Şu an olabilecek en düşük menzille gidiliyor. Ben 200km gibi düşünüyorum ve o şekilde hareket ediyorum. Ama dibini sıyırsak sanırım 250km civarı olur mini. Aynı düşüşler diğer arabalar için de geçerli tabi. Geçen sene de benzer durumları yaşadığım için aşırı can sıkmadı, tecrübeliyim artık. Nisan gibi keyifli kullanımlar başlar :)

  • 
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.