Şimdi Ara

Yeni araba eski araba yakıt farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu yakıt muhabbetlerini anlamıyorum bir insan çok nedenden ötürü yeni araba alabilir ama iş yakıta geldimi dizeli bu sınıfın dışında tutuyorum benzinli motorlardır kastım yakıt ta çok büyük bit fark yok..

    Yeni nesil motor az yakar geyiği var yok yakmıyor en azından senin o 100-150-200 bin tl verdiğin farka değicek bir azlık yok..

    Bende şu anda 2015 a3 1.4tfsi var daha önceleri 2000 model 1.8 carisma, 1.6 vectra, bmw e60 5.20, volvo 1.8 v.b araçlarım oldu bu araçların hepsi tane tane yazmıycam ortalama 7 ila 9 litre arası istanbul trafiğinde yakıyordu.. 10 litreye gördüğüm çok nadirdir..

    Şimdiki a3 de 7.5-8.5 arası kullanımıma göre yakıyor. Arkadaşda 0.9 clio var yep yeni araba daha bir kaç aylık 6.5 yakıyor, yiğenimde 4.18 var geçen sene aldı sıfır 1.5 3 silindirli motor var şu anda yakıtı 8.5-9 litre civarında ortalama..

    Bu dediğim istanbul trafiği verileridir..

    Kısaca uzatmıycam insanlar yeni araba alırken yada sıfır bazıları şu geyiği çok yapıyor yeni nesil motor var abi az yakar soruyorsun ne yakıyor diye 7-8-9 litreler 6 litre olsa bile 200-300 bin lira verdikten sonra az değil..

    Bende 2000 model carisma 1.8 gdi vardı şehir içi 8 uzun yolda 5 litre yakardı lpg falan yoktu.. Şimdi de bakimlısı aynı yakar..

    Demem o ki bu yeni nesil motor az yakıyor olayları benzin için diyorum bence sadece göz boyama.. Bir litre az yakmasıda verdiğin o yüz binlerce liralık farka göre çok bir fark değil hatta hiçbir şey..

    Bunu sadece yakıt için diyorum.. Eski. Araba yeni araba kıyaslaması yapmıyorum..







  • Yeni nesil benzinli az yakar masalını youtuberlar uydurdu. Otomobil fiyatları artınca insanlar dizel motora verilen fiyat farkını gözlerinde büyüttüler. Bayilerinde işlerine geldi elde kalan benzinlileri kitlediler. Eskiden de 0.9, 1.0, 1.2 litre motorlu arabalar vardı kimse yüzlerine bakmazdı. Eskiden hor görülen arabalara binmek zorunda kalanlar şimdi de dizele gerek yok yeni nesil benzinliler az yakıyor masalını söyleyip kendilerini avutuyorlar.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Yeni nesil benzinli az yakar masalını youtuberlar uydurdu. Otomobil fiyatları artınca insanlar dizel motora verilen fiyat farkını gözlerinde büyüttüler. Bayilerinde işlerine geldi elde kalan benzinlileri kitlediler. Eskiden de 0.9, 1.0, 1.2 litre motorlu arabalar vardı kimse yüzlerine bakmazdı. Eskiden hor görülen arabalara binmek zorunda kalanlar şimdi de dizele gerek yok yeni nesil benzinliler az yakıyor masalını söyleyip kendilerini avutuyorlar.
    Düşük hacim turbo benzin az yakıyor zaten ortada bir masal falan yok. Esas 4 ileri 2.0 atmosferik kullananlar bir masal uydurdu.

    1.4 180 beygir araç 7-7.5 larda dolaşıyor. Hem 180 beygirlik güç var hem ekonomi kasılıyor daha ne olacak? 0-100'ü 6.9 saniye

    Hadi ben bir VAG kullanıcısı olarak yalancıyım diyelim. Renault-Pejo vs bunların kullanıcıları da gayet güzel değerler atıyor. Hepimiz bir lobi miyiz?? Binlerce konu açıldı onbinlerce fotoğraf paylaşıldı.
  • Yeni nesil benzinli az yakar masalını youtuberlar uydurdu. Otomobil fiyatları artınca insanlar dizel motora verilen fiyat farkını gözlerinde büyüttüler. Bayilerinde işlerine geldi elde kalan benzinlileri kitlediler. Eskiden de 0.9, 1.0, 1.2 litre motorlu arabalar vardı kimse yüzlerine bakmazdı. Eskiden hor görülen arabalara binmek zorunda kalanlar şimdi de dizele gerek yok yeni nesil benzinliler az yakıyor masalını söyleyip kendilerini avutuyorlar.
  • Yeni araba az yakar olan dusuncelerimi yikan bi aracim var artik
    1993 peco 106 xrd 1.4 dizel 50 ps 80 nm tork
    Sehir ici 5 litre yakiyor

    Alali 2 ay oldu 5 bin km yi devirdim sehir icinde 15 gunde bir 45 lt deposunu dolduduruyorum o kadar
  • Aynen eski. Yeni ortalamada. Hepsi üç aşağı beş yukarı aynı yakıyor...
  • Yeni nesil derken, atmosferik motorlar zaten 20 yıldır verim limitlerine yakın. Hem çok nokta enjeksiyon hem elektronik ateşleme ile 20 yıl önceki atmosferik motorlarla bugünküler arasında pek bir fark yok. Karbüratörlü motorlara göre enjeksiyonlular gerçekten yeni nesildi. Ama bugünkü atmosferik motorların teknoloji olarak 15-20 sene öncekilerden pek bir artısı yok.

    Turbo motor ise sadece yerine göre farklı hacimler gibi davranabildiği için atmosferiklere göre az yakabiliyor.

    Yani koskoca Passat'ı güç ihtiyacı olmadığında 1.4 atmosferik gibi, güç ihtiyacı olduğunda artan turbo basıncıyla 2.0 atmosferik gibi kullanabildiğiniz için, 2.0 atmosferik motora göre daha az yakıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 2 Mart 2020; 16:52:18 >
  • Hocam aslinda reelde yeni motorlar daha verimli ama soyle bir olay var.
    Gerek emisyonlar gerek guvenlik gerek teknoljik donanimlardan dolayi araclarin agirligi cok artti. Bahsettiginiz A3 Mitsubishi Carismadan kucuk olmasina ragmen daha agirdir mesela, cevreyi daha az kirletir ve icinde size daha cok donanim vardir. Bir de performans beklentileri artti. yeni araclar eskiye gore daha performanslilar.

    Bir de ne yazikki HBler yuksek suratlerde cok yakar. Sedanlar daha az yakar. D sinifi sedanlar genelde en ideal araclardir uzun yolda az yakmak icin. F30la uzun yolda 5.8 gorebiliyorum ben 120 yi gecmezsem. 110na falan inersem 5e iniyor. Carismanin iki kata gucu var mesela bu aracin.

    1 litreyi kucumsemeyin o kadar da 8 yakan bir arac 7 litreye iniyorsa bu yuzde 13 daha az yakmasi demektir ki bu ciddi bir rakam. 15-20 yilda zaten ancak bu kadar yol katedilebiliyor, sadece bir motor degisikligi ile ulasilabilecek bir rakam degil.

    Ha derseniz ki 1 Litre icin para verilmez orasi ayri konu. yilda 20 bin km yapan biri icin 200 litre eder yani 1200 lira.

    Bu arada Carismanin tuketimi zamanina gore iyidir. Direk enjeksiyonu kullanan ilklerden biridir bugunki direk enjeksiyon kucuk turbo motorlarin temelleridir.

    Ozetlemek gerekirse: Bugun yeni bir araba 2000 model aracla ayni yakiyorsa karsiliginda ya performans, ya guvenlik, ya donanim, ya cevre temizligi alirsaniz ya da hepsinden biraz alirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 2 Mart 2020; 18:12:10 >




  • Zaten performans güvenlik yada donanımı katmadan sadece yakıt merkezli yazdım tek carisma değil misal 1.6twinport oprl vectra elegance im vardı oda hem ağır hem dolu makineydi donanım olarak şehir içi 9 uzun yolda 5.5 lerde gidiyordum...

    Demek istediğim o neden yada bu neden neticede yakıtta dünyalar kadar bir fark yok 1 litrede yılda 1200 tl fark oluyor ama misal carisma dedik herhalde şu anda benim o carisma 30-40 bin tl bir şeydir diyelim ki 40 olsun sıfır herhangi marka model farketmez bir benzinli alsak 110 dan başlıyor.. Arada nerden baksanız 70 bin tl farj var.. Bir yerde 1200tl zarar edebilirsin ama 70 bin tl de karın oluyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336F

    Yeni nesil benzinli az yakar masalını youtuberlar uydurdu. Otomobil fiyatları artınca insanlar dizel motora verilen fiyat farkını gözlerinde büyüttüler. Bayilerinde işlerine geldi elde kalan benzinlileri kitlediler. Eskiden de 0.9, 1.0, 1.2 litre motorlu arabalar vardı kimse yüzlerine bakmazdı. Eskiden hor görülen arabalara binmek zorunda kalanlar şimdi de dizele gerek yok yeni nesil benzinliler az yakıyor masalını söyleyip kendilerini avutuyorlar.
    Düşük hacim turbo benzin az yakıyor zaten ortada bir masal falan yok. Esas 4 ileri 2.0 atmosferik kullananlar bir masal uydurdu.

    1.4 180 beygir araç 7-7.5 larda dolaşıyor. Hem 180 beygirlik güç var hem ekonomi kasılıyor daha ne olacak? 0-100'ü 6.9 saniye

    Hadi ben bir VAG kullanıcısı olarak yalancıyım diyelim. Renault-Pejo vs bunların kullanıcıları da gayet güzel değerler atıyor. Hepimiz bir lobi miyiz?? Binlerce konu açıldı onbinlerce fotoğraf paylaşıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 2 Mart 2020; 20:41:44 >




  • Yeni kasa suziki swift bi araştır derim
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Hocam 1 adet var dizel satilik 93 model 106 oda sehir ici 5 litre yazmis sizmi satıyorsunuz:)
  • Genede aradaki 1-2 litrelik fark araçların kendi aralarındaki fiyat lara vurdunuzmu hiç bir şey..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robert Lewandowski RL9

    Hocam 1 adet var dizel satilik 93 model 106 oda sehir ici 5 litre yazmis sizmi satıyorsunuz:)
    Maalesef benim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Zaten performans güvenlik yada donanımı katmadan sadece yakıt merkezli yazdım tek carisma değil misal 1.6twinport oprl vectra elegance im vardı oda hem ağır hem dolu makineydi donanım olarak şehir içi 9 uzun yolda 5.5 lerde gidiyordum...

    Demek istediğim o neden yada bu neden neticede yakıtta dünyalar kadar bir fark yok 1 litrede yılda 1200 tl fark oluyor ama misal carisma dedik herhalde şu anda benim o carisma 30-40 bin tl bir şeydir diyelim ki 40 olsun sıfır herhangi marka model farketmez bir benzinli alsak 110 dan başlıyor.. Arada nerden baksanız 70 bin tl farj var.. Bir yerde 1200tl zarar edebilirsin ama 70 bin tl de karın oluyor..
    Hocam ama o 70 nin TL yi sadece az yakmak icin odemiyorlar ki insanlar.
    Ben zaten 1200 TL derken yillik kazanc az yakit icin veriyorlarsa cikmaz demek istedim.
    Yani oyle diyen varsa tabiiki hatali ben 70 bin odeyeyim az yakayim cikartirim diyorsa cikartamaz tabiiki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 2 Mart 2020; 22:28:52 >




  • Yakıtı için yeni araba alan sayısının az olduğu fikrindeyim, amaç yeni rahat teknolojik daha güvenli araca binmek.
  • Motor bazında daha az yakıyor ama yeni araçlar daha ağır, daha çok elektrik tüketimi mevcut, daha büyük jant lastikle yürüyorlar. Farkı gerçekten görmek istiyorsan 2 motoru da aynı gövdeye takarsın 2 araç arasında tek fark motor aksamı olur o zaman karar verirsin hangisi daha az yakıyor. Eski D segment arabalar günümüz C segmentlerinden daha hafifti.
  • sinoplu kullanıcısına yanıt
    Hocam turkiyede teksin .d evladiyelik dedileri bu olsa gerek d
  • Bu bir teori yada bilimsel bir deney değilki. Realite..


    2001-2003 - 2004 model 1.6 yada 1.8 şu anda araba sahibi ile genr şu anda sıfır 900cc lik 1100cc lik 1200cc lik araç sahipleri üç. Aşağı beş yukarı bazı modellerde kafa kafaya bazı modeller de 1 litre bilemedin en en fazla 2 litre fark oluyor..

    Yıllık bazda 1 litre olsa aradaki fark 1200 tl 2 litre olsa 2400 tl. Falan oluyor.. Ama arabaların arasındaki fiyat farkı uçurum minumum 70-80 bin lerden başlıyorda rakamlar 100-150 bin ve üstüne kadar gidiyor..
  • 1.33 corollam vardı manuel 6,5 7,5 arası yakıyodu. Şimdi 2019 vision otomatik var oda 9-10 arası yakıyor. Yeni araç az yakar diye bişey yok

    YENİ COROLLA 1.6 VİSİON KULLANICI GÖZÜNDEN
    Yunus Emre Çalıkyoutube
    YENİ COROLLA 1.6 VİSİON KULLANICI GÖZÜNDEN
    https://www.youtube.com/watch?v=yK1kGaU1iyc&feature=youtu.be




  • litre bazında az yakıyorlar ama benzin fiyatı yüksek olduğu için hiç bir anlam ifade etmediği doğrudur
  • ynsmrclk Y kullanıcısına yanıt
    Biri manuel biri otomatik biri 1.33 diğeri 1.6 kasalar farklı aynı yakması atmosferik araçlarda zor biraz yani. Turbo olsa 1.0 T ve 1.4T aynı yakabilir ama sizin koşulda zor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.