Şimdi Ara

Yeni Aveo'da şu ana kadar yaşadığınız problemler

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
29.703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni Aveo'da şu ana kadar yaşadığınız problemleri yazabilir misiniz.
    Aveo almayı düşünüyorum. Bakalım nelerle karşılaşılmış.

    - Şu ana kadar gördüğüm z-rot ve selenoid valf değişimi olmuş bazı araçlarda.

    Yani merak ettiğim ortak kronik sorunlar nelerdir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Chevrolet Aveo Kronik Sorunları

    Chevrolet Aveo, bütçe dostu bir araç olarak bilinmesine rağmen, bazı kronik sorunlara sahip olduğu bildirilmektedir. Bu sorunlar, model yılına ve motor seçeneğine bağlı olarak değişebilir.

    Aveo 1.4 ve 1.2 Motorlar

    Chevrolet Aveo'nun 1.4 ve 1.2 litrelik benzinli motorları, aşağıdakiler de dahil olmak üzere kronik sorunlara yatkındır:

    • Zamanlama zinciri sorunları: Zamanlama zinciri gerilebilir veya kopabilir, bu da ciddi motor hasarına yol açar.
    • Su pompası arızaları: Su pompası arızalanırsa, motor aşırı ısınabilir ve hasar görebilir.
    • EGK sensörü sorunları: Oksijen sensörleri arızalanırsa, motor verimsiz çalışabilir ve emisyonlar artabilir.

    Aveo 1.3 Dizel Motor

    Chevrolet Aveo'nun 1.3 litrelik dizel motoru da aşağıdakiler de dahil olmak üzere bazı kronik sorunlara sahiptir:

    • Turboşarj sorunları: Turboşarj, zamanla bozulabilir veya arızalanabilir.
    • Enjeksiyon sistemi sorunları: Enjeksiyon sistemiyle ilgili sorunlar, motor performansını etkileyebilir ve yakıt verimliliğini azaltabilir.
    • EGR valfi sorunları: EGR valfi arızalanırsa, motor duman atabilir ve emisyonlar artabilir.

    Diğer Kronik Sorunlar

    Yukarıdaki motor sorunlarının yanı sıra, Chevrolet Aveo'nun aşağıdakiler gibi başka kronik sorunları da bildirilmektedir:

    • Süspansiyon sorunları: Süspansiyon bileşenleri aşınabilir veya hasar görebilir, bu da sürüş kalitesini etkileyebilir.
    • Fren sorunları: Frenler zayıflayabilir veya arızalanabilir, bu da güvenlik riskleri oluşturabilir.
    • Elektriksel sorunlar: Elektrik sistemiyle ilgili sorunlar, çeşitli sorunlara yol açabilir, örneğin gösterge panelinin arızalanması veya motorun çalışamaması.

    Chevrolet Aveo'nun kronik sorunları, model yılına ve motor seçeneğine bağlı olarak değişebilir. Aveo satın almayı düşünüyorsanız, bu sorunların farkında olmak ve potansiyel onarım maliyetlerini göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 20.000 km deyim herhangi bir sorun yaşamadım z rot dahil.
  • Slm kardes ben de 1 ay oldu 1.3 LT aldim ama keske LTZ slsaydim arac cok guzel tek kusuru 75 beyhir olmasi ben basiyorum basiuorum gitmiyor hele dort kisiysen veya rampa cikiyorsan veya klima aciksa arabanin cani cikiyor toparlayana kadar bilmiuorum diger arkadaslarin araclari da boyle mi onlarda paylasirsa sevimirim dedigim gibi 95 beygir olanini al derim benim daha 1200 km oldu simdilik 35 kr yakiyor zamanla duser dediler bakacaz artik aldik bi kere insaallah iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: febas

    Slm kardes ben de 1 ay oldu 1.3 LT aldim ama keske LTZ slsaydim arac cok guzel tek kusuru 75 beyhir olmasi ben basiyorum basiuorum gitmiyor hele dort kisiysen veya rampa cikiyorsan veya klima aciksa arabanin cani cikiyor toparlayana kadar bilmiuorum diger arkadaslarin araclari da boyle mi onlarda paylasirsa sevimirim dedigim gibi 95 beygir olanini al derim benim daha 1200 km oldu simdilik 35 kr yakiyor zamanla duser dediler bakacaz artik aldik bi kere insaallah iyi olur


    Emin olun araç biraz kendine geldiğinde yüzünüz gülecek. İlk aldığımda bizimki de çok yakıyordu. Sonra düşüş trendine girdi şuan şehir içi full trafik+çevre yolu kullanımı ile 20 Tl lik(4.60 tl) motorin ile 100 km civarı yol yapabiliyorum.
  • eteksen kullanıcısına yanıt
    25.000 km oldu aracım. Ltz dizel kullanıyorum. Aracı aldığımda z-rot vs gibi problemlerin yeni serilerde olmadığı ve çözümlendiği söylendi. Çok şükür şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Anlayacağınız araçta şuan kronik bir problem yok. Sizin için Problem midir? bilmem. Fakat çukurlarda biraz rahatsızlık verir aracımız. Onun dışında forumda sallayan sallayana olmasına rağmen yakışıklı ve insanların bakışlarına maruz kalan bir araçtır. Aracı almadan önce mutlaka test sürüşü yapın. Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eu1900

    25.000 km oldu aracım. Ltz dizel kullanıyorum. Aracı aldığımda z-rot vs gibi problemlerin yeni serilerde olmadığı ve çözümlendiği söylendi. Çok şükür şuana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Anlayacağınız araçta şuan kronik bir problem yok. Sizin için Problem midir? bilmem. Fakat çukurlarda biraz rahatsızlık verir aracımız. Onun dışında forumda sallayan sallayana olmasına rağmen yakışıklı ve insanların bakışlarına maruz kalan bir araçtır. Aracı almadan önce mutlaka test sürüşü yapın. Saygılar...
    Kardes cevap yazmissin tesekkur ederim sirf cok yakmasi degil konu araba cekmiyor ozellikle 4 veya 5 kisi oldugunda araba gitmiyor bi de klima acsam hic gitmeyecek arkadasimda 2008 punto var hundan iyi gidiyor klima acik olmasina ragmen sizde de syni sorun var mi bir de sizdeki de LT mi




  • febas F kullanıcısına yanıt
    Benim araç 95 bg Ltz. Ben hiç bir problem yaşamadım. Hocam araç 75 bg+4-5 kişi+sağlam bir yokuş+ aracın kendisi de baya ağır. Bir de yokuşlara devirsiz giriyorsanız normaldir. Fakat sorun yaşamayanlar da vardı bildiğim kadarıyla. Chevrolet forumuna bir göz gezdirin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eu1900 -- 16 Eylül 2013; 2:08:31 >
  • Bende 2012 ltz var. Arac hem gidiyor hemde az yakiyor. Hic bir problemde yasamadim. Daha ne olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Bende 2012 ltz var. Arac hem gidiyor hemde az yakiyor. Hic bir problemde yasamadim. Daha ne olsun.
    5 aylık süreçte aracımda herhangi bir sorun yaşamadım. 2350kmdeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mersahin

    5 aylık süreçte aracımda herhangi bir sorun yaşamadım. 2350kmdeyim.

    Alıntıları Göster
    Benim araç 54000km'de.... Sorun yok ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Benim araç 54000km'de.... Sorun yok ....

    Alıntıları Göster
    2011 Kasım ayında sıfır aldım, şu an 16.000 km'de. Herhangi bi sorun yaşamadım. Z-rotlarda benim bi şikayetim olmamasına rağmen servisten arayıp güçlendirilmişiyle değiştiricez dediler. Götürdüm bi kaç saatte halledip verdiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandostigre

    2011 Kasım ayında sıfır aldım, şu an 16.000 km'de. Herhangi bi sorun yaşamadım. Z-rotlarda benim bi şikayetim olmamasına rağmen servisten arayıp güçlendirilmişiyle değiştiricez dediler. Götürdüm bi kaç saatte halledip verdiler.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar merhaba,

    ciddi olduğunu düşündüğüm birkaç sorunum konusunda fikirlerinizi almak istiyorum.
    dün izmirdeki bir yetkili servisten ekspertiz yaptırarak 2. el bir araç aldım. Araç 2012 model aveo hatchback 1.4 ltz otomatik vites. Ekspertizde bir sıkıntı olmadığı söylendi. aracı satın aldım. hatta ardından km 30bine geldiği için 30bin bakımını dahi yaptırdım. bu bakımda yağ ve filtrelerin yanısıra bujiler de değişti. servisteki ilgili kişi yeniden test sürüşü yaptı ve sorunsuz diyerek aracı bana teslim etti. ben de sorunsuz arabamla izmirden istanbula doğru yola çıktım.

    araçla yaklaşık 80-100 km gittikten sonra araçta titreme oldu. esp ışığı yandı (sabit olarak) ve aynı anda arıza lambası(motor şeklinde olan) yanıp sönmeye başladı. bir süre sonra ikisi de söndü. herhalde yoldandır diyip devam ettim. bi süre sonra aynı şey tekrar oldu ve ışıklar tekrar söndü. bu arada bakımını yaptırdığım servise arayıp sorduğumda esp devreye girmiştir sıkıntı yok cevabını aldım. ilerleyen km'lerde ise arıza lambası sabit yanmaya başladı. artık esp ışığı sabit yandığında arıza lambası yanıp sönüyor, esp ışığı söndüğünde ise arıza lambası sabit yanmaya devam ediyordu. aracın bu arada titremelerinin artık normal olmadığından emindim. araç özellikle ve çoğunlukla 70-80 km arası hızda (bana vites değişikliğine hazırlandığı zaman gibi geldi) şiddetli şekilde titriyordu. tireme olduğunda gaza biraz daha basınca vites düşürüp deviri arttırarak titremeyi engelleyebildim veya gazdan ayağımı çekip hızı düşürerek. bu titremelerin sanırım hepsinde esp ışığının sabit yandığını ve arıza göstergesinin ise yanıp söndüğünü farkettim. daha sonra esp sönüyor ve dediğim gibi arıza gösterge sabit yanmaya devam ediyordu.

    bu arada araçla 110-120 hıza geldikten sonra daha fazla hızlanamadığımı farkettim. 110-120 km hızda hızımı arttırmak isteyip gaza basınca araç vites düşürüyor ancak yine yeterince hızlanamıyordu. yavaş yavaş hızlanmak isteyip gaza hafif bastığımda ise devir artmıyordu. aracı d'den m moduna alıp vitesi kendim değiştirdiğimde de aracın hızı 6. viteste 110-120 daha fazla kesinlikle olmadı ve gazı köklememe rağmen araç gaz yemedi, devir artmadı.

    daha sonraları araç kırmızı ışıkta beklerken dahi ara ara teklediğini/titrediğini hissettim. bu yol boyunca eve vardığımda dahi devam etti.

    son olarak problemlerin en önemsizi ama yine de yazmak istiyorum. araç seyir halindeyken göğüsten (tam nerden amin olamadım) hışırtı geliyor. vites değiştiği anda kayboluyor sonra yeniden başlıyor.

    uzun oldu kusura bakmayın. ama yeni aldım ve ciddi sıkıntı yarattı. ekspertizde bakımda bişi çıkmadı. yola çıktım sıkıntı yaşadım. servisin bakım sırasında yanlış bişi yaptığını düşünüyorum. daha önce karşılaşan ya da karşılaşanı duyan varsa ve bilgilerini paylaşırsa sevinirim.


    not: aracın garantisi devam ediyor. aracı servise götüreceğim ve sonuçları buraya yazacağım. ama servise gitmeden önce daha önce buna benzer sıkıntıları tecribe eden varsa diye buraya yazıyorum.
    not:2 araç lpg'li değildir.

    syg.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimstark

    arkadaşlar merhaba,

    ciddi olduğunu düşündüğüm birkaç sorunum konusunda fikirlerinizi almak istiyorum.
    dün izmirdeki bir yetkili servisten ekspertiz yaptırarak 2. el bir araç aldım. Araç 2012 model aveo hatchback 1.4 ltz otomatik vites. Ekspertizde bir sıkıntı olmadığı söylendi. aracı satın aldım. hatta ardından km 30bine geldiği için 30bin bakımını dahi yaptırdım. bu bakımda yağ ve filtrelerin yanısıra bujiler de değişti. servisteki ilgili kişi yeniden test sürüşü yaptı ve sorunsuz diyerek aracı bana teslim etti. ben de sorunsuz arabamla izmirden istanbula doğru yola çıktım.

    araçla yaklaşık 80-100 km gittikten sonra araçta titreme oldu. esp ışığı yandı (sabit olarak) ve aynı anda arıza lambası(motor şeklinde olan) yanıp sönmeye başladı. bir süre sonra ikisi de söndü. herhalde yoldandır diyip devam ettim. bi süre sonra aynı şey tekrar oldu ve ışıklar tekrar söndü. bu arada bakımını yaptırdığım servise arayıp sorduğumda esp devreye girmiştir sıkıntı yok cevabını aldım. ilerleyen km'lerde ise arıza lambası sabit yanmaya başladı. artık esp ışığı sabit yandığında arıza lambası yanıp sönüyor, esp ışığı söndüğünde ise arıza lambası sabit yanmaya devam ediyordu. aracın bu arada titremelerinin artık normal olmadığından emindim. araç özellikle ve çoğunlukla 70-80 km arası hızda (bana vites değişikliğine hazırlandığı zaman gibi geldi) şiddetli şekilde titriyordu. tireme olduğunda gaza biraz daha basınca vites düşürüp deviri arttırarak titremeyi engelleyebildim veya gazdan ayağımı çekip hızı düşürerek. bu titremelerin sanırım hepsinde esp ışığının sabit yandığını ve arıza göstergesinin ise yanıp söndüğünü farkettim. daha sonra esp sönüyor ve dediğim gibi arıza gösterge sabit yanmaya devam ediyordu.

    bu arada araçla 110-120 hıza geldikten sonra daha fazla hızlanamadığımı farkettim. 110-120 km hızda hızımı arttırmak isteyip gaza basınca araç vites düşürüyor ancak yine yeterince hızlanamıyordu. yavaş yavaş hızlanmak isteyip gaza hafif bastığımda ise devir artmıyordu. aracı d'den m moduna alıp vitesi kendim değiştirdiğimde de aracın hızı 6. viteste 110-120 daha fazla kesinlikle olmadı ve gazı köklememe rağmen araç gaz yemedi, devir artmadı.

    daha sonraları araç kırmızı ışıkta beklerken dahi ara ara teklediğini/titrediğini hissettim. bu yol boyunca eve vardığımda dahi devam etti.

    son olarak problemlerin en önemsizi ama yine de yazmak istiyorum. araç seyir halindeyken göğüsten (tam nerden amin olamadım) hışırtı geliyor. vites değiştiği anda kayboluyor sonra yeniden başlıyor.

    uzun oldu kusura bakmayın. ama yeni aldım ve ciddi sıkıntı yarattı. ekspertizde bakımda bişi çıkmadı. yola çıktım sıkıntı yaşadım. servisin bakım sırasında yanlış bişi yaptığını düşünüyorum. daha önce karşılaşan ya da karşılaşanı duyan varsa ve bilgilerini paylaşırsa sevinirim.


    not: aracın garantisi devam ediyor. aracı servise götüreceğim ve sonuçları buraya yazacağım. ama servise gitmeden önce daha önce buna benzer sıkıntıları tecribe eden varsa diye buraya yazıyorum.
    not:2 araç lpg'li değildir.

    syg.

    Alıntıları Göster
    Egr valfiniz tikanmis olabilir. Bunu servis bilgisayarina baglayinca gormeleri lazim. Yetkili servisten araci alirken niye onlara incelettinizki disarida bir yere goturmeliydiniz. Aracin ariza kayitlarinin kac gun once silindigi görünüyor. Ona bakin size niye sildiklerini aciklasinlar.




  • aydayd A kullanıcısına yanıt
    teşekkürler cevabınız için. cümlemi tam ifade edememişim. yetkili serviste ekspertiz yaptırdım. aracı aldığım kişi bir başkası.
    söylediğiniz egr valfi arızası bahsettiğim titreme, gaz yememe gibi sorunların hepsine mi yol açmakta mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimstark -- 20 Eylül 2013; 0:12:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimstark

    teşekkürler cevabınız için. cümlemi tam ifade edememişim. yetkili serviste ekspertiz yaptırdım. aracı aldığım kişi bir başkası.
    söylediğiniz egr valfi arızası bahsettiğim titreme, gaz yememe gibi sorunların hepsine mi yol açmakta mıdır?
    Geçmiş olsun var mı bir gelişme? Araç kaç km.de ne kadara aldınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandostigre

    Geçmiş olsun var mı bir gelişme? Araç kaç km.de ne kadara aldınız?

    Alıntıları Göster
    z rot arazası ile karşılaştım, garantiden değiştirdiler...1.4 lt kullanıyorum gecen arabada 3 kişiydik ama bagaj ve arka yolcu koltugu full doluydu, yokuşta ilk kez zorlandığımı gördüm, araba resmen yapıştı yere zaten :) normalde idare eder bence ltz ve 1.3 dizel motor alın
  • jimstark J kullanıcısına yanıt
    öncelikle geçmiş olsun.

    büyük ihtimalle kavrama problemi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedatirgin

    öncelikle geçmiş olsun.

    büyük ihtimalle kavrama problemi.
    37 bin küsür km deyim.

    36 bin km gazda kullandım . bazen benzinde biniyorum.

    direksiyon soyuldu deri kaplattım.

    devirli kullanınca çekişi güzel.

    yakıt gazda 18 kr. memnunum.

    süspansiyon sert maalesef.yumuşak yapılı bir lastikle biraz olsun bertaraf edilebilir diye düşünüyorum.
  • commandostigre kullanıcısına yanıt
    servise verdim dun sabah ancak hala ses seda yok malesef.
  • jimstark J kullanıcısına yanıt
    acikcasi servisin duzgun ve detayli bir aciklama yaptigini simdiye kadar ne duydum ne gordum. once ozel bir serviste bilgisayara baglatsaydiniz. hem ariza kayitlarini kendiniz gorurdunuz hemde ariza kaydinin enson ne zaman silindigini gorurdunuz. yetkili servis hem size birsey soylemez hemde kendisi ariza kayitlarini siler. ben ariza kayitlarinin silinemez hale getirilmesi gerektigini savunurum. boylece ikinci el arac alan birisi aracin bilgisayarindaki tum ariza kayitlarini bilgisayara baglatip gorebilir. ben uzun suredir aracimi ozel servise goturuyorum ve ariza kayitlarini sildirmiyorum. verilmeyecek hesabi olanlar dusunsun.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.