Şimdi Ara

Yeni bir araştırmaya göre elektrikli araç bataryaları 15 yıl öncesine göre yüzde 90 daha ucuz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç kullanımı geçmiş yıllara göre artık daha yaygın. Bunun en büyük sebeplerinden biri de batarya maliyetlerinin eskiye göre çok daha düşmüş olması. Hal böyle olunca elektrikli otomobil fiyatları da tüketiciler için daha erişilebilir hale geliyor.



    ABD'de Enerji Departmanı'nın Araç Teknolojileri Ofisi tarafından yapılan bir araştırmaya göre, elektrikli araç bataryalarının üretim maliyeti 2008 ile 2023 yılları arasında yüzde 90 düşüş gösterdi. Bu da üreticilerin içten yanmalı motorlu araçlar ve elektrikli araçlar arasındaki fiyat farkını azaltmasına imkan sağlıyor.



    Yeni bir araştırmaya göre elektrikli araç bataryaları 15 yıl öncesine göre yüzde 90 daha ucuz
    Araştırmaya göre, bir lityum iyon batarya paketinin üretim maliyeti 2008 yılında kWsa başına 1415 dolar seviyesindeyken 2023 yılında bu değer 139 dolara kadar düştü. Bunda batarya teknolojilerindeki ve kimyalarındaki iyileştirmeler, yeni üretim süreçlerinin geliştirilmesi ve üretim hacminde gözle görülür artış yaşanmasının etkisi büyük.



    Ayrıca Bkz.Renault, yeni reklam panosuyla Tesla kullanıcılarını hedef aldı



    Söz konusu rapor, yılda en az 100 bin adetlik üretim hacmine sahip binek ve hafif ticari araçları kapsıyor. Elbette 15 yıllık enflasyon da hesaba katıldığında fark o kadar büyük değil. 2008 yılındaki orijinal maliyet, güncel dolar değerine göre değerlendirildiğinde 1000 dolar civarına düşüyor. Buna rağmen aradaki farkın etkileyici olduğunu söylemek mümkün.



    Otomobil üreticileri, önümüzdeki birkaç yılda batarya maliyetlerindeki düşüşün devam etmesini bekliyor. Market analiz firması Gartner'a göre, 2027 yılı itibarıyla elektrikli araç üretim maliyeti içten yanmalılara kıyasla daha az olacak. 









  • 10 yıl içinde yüzde 90 daha düşse bitti gitti. Bu iş çözülür.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ev kullanımına yönelik 2.5KWh LiFePO4 pil Türkiye'de 33bin TL!
    Elektrikli arabalarda 2.5KWh pilin karşılğı 11bin TL.
    Hadi son kullanıcıya satış fiyatı, BMS(139 dolara dahil mi emin değilim), vergiler falan filan diyelim de 20bin TL civarı makul olmalı, 25bin TL'yi aşmamalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raxetul -- 14 Ağustos 2024; 09:53:12 >
  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de Hyundai iqonik bataryası ne kadar, asıl onu öğrenmeli. Amerika'da $50.000

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 seneye 50 dolar altına iner ozamanda araç değiştirmek yerine batarya değiştirilir tamamdır bide yazılımla motor gücünü uçururuz tamamdır

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.