ben vectracıyım ama bu araba en az vectra kadar şık.dierksiyonu çok güzel ama biraz karışık gibi
4 yıl sonra gelsin.Ben daha yeni c5 aldım.:)
Zaten daha erken de gelmez.Minumum 2 yılı cepte
bugün çıkan otohaber dergisinin son sayısında 2008 model yeni kasa C5 lerin mayıs ayında Türkiye'de satışa çıkacağı yazıyor.C5 le birlikte ülkemizde satışa çıkacak olan araçların da hangi tarihte ülkemizde olacağına yer verilmiş bu sayıda.Mayısta geleceğine göre yeni C5'i bekleyenlerin 3 ay daha sabretmesi gerekiyor.
Sabretmesine 3 ay 4 ay da sabredilir ama ben şunu anlayamıyorum.. Yabancı forumlardan da okuduğum kadarıyla (eğer yanlış değilse) ki benim bikaç önceki mesajımda da oluşturduğum araçta gördüğümüz gibi yeni C5 te 1.6 motorda Hydractive suspansiyona yer verilmemiş.. En fullünü alsanız bile 1.6 olunca Hydractive suspansiyon seçemiyorsunuz..
C5 çıktığından beri bu suspansiyonla satılmakta.. Ki güncel kasada 1.6 dizeller de Hydractive suspansiyonla satılmakta.. Citroen hangi mantıkla Hydractive suspansiyonu büyük hacimli motorlara özel kılmakta anlayamıyorum.. Yani bu suspansiyonu seçmek için 2.0 motor mu tercih etmemiz gerekiyor artık.. Kusura bakmasınlar ama bir Avrupa ülkesinde olduğu gibi 3-4 milyar fark verip 2.0 motor alamıyoruz biz Türkiye'de..
1.6 motor 50 milyarsa 2.0 olan 60-70 arasına geliyor.. Citroen bence bu uygulamayı yaparsa ki yurtdışında yapıyor görünüyor (1.6 nın en fullunde bile Hydractive yok) benim gibi bu suspansiyonu seven birçok kişiyi kaybeder.. Zaten Türkiye'de ki satış rakamları ortada C5 in.. Firmayı taşıyan model C4 oldu bikaç senedir..
Diğer modelleri de güzel kampanyalar, donanım, reklam ve fiyatlarla tanıtmak yerine böylesi bir özelliği (citroenle özdeşleşmiş bir suspansiyonu) 1.6 motordan alıkoymak bence çok stratejik bir hata.. Allah aşkına C6 nın kaçtane satıldığını bilen varmı bu ülkede ya da gören.. İsmini hatta ve hatta böyle bir model olduğunu bilen bile yok..
Yeni yeni insanlar C4' ün ne olduğunu Citroenin ne olduğunu öğrenmeye başladılar.. Böylesi mükemmel bir süspansiyonun daha çok tanıtılması gerekirken TV de sadece bu süspansiyonu ve C5 i tanıtan reklamlar yapılması gerekirken Citroen 1.6 motordan bu suspansiyonu kaldırıyor..
Üst orta sınıftaki satışlar ve pazar liderliği herkesin malumu.. C5 kime rakip olarak çıkıyor.. Passat, Vectra, Laguna, 407, Mondeo vs.. Passat şuanda açık ara sınıf lideri hem de benzinli bir motorla satılmasına rağmen.. En yakın rakibi Mondeo bile bu sene arkasına aldığı tantım reklam ve 1.6 motor gazıyla Passatın 4 te 1 i satabilmiş..
Siz napıyorsunuz bu sınıftan büyük bir pay kapabilecekken, fiyatları düşürerek Passata rakip olmak varken (1.6 dizel avantajıyla) bir diğer önemli avantajınız olan ve bu sınıfta eşine rastlanmayan bir suspansiyonu kaldırıyorsunuz.. İstiyorsanız 2.0 motorda var onu alın diyorsunuz.. Anlaşılan artık insanlar Passat a daha çok yönelicek 1.4 tsi motorla birlikte Passatın satışlarının uçtuğu ortada.. Bir de seneye çıkarılması gündemde olan VW 1.6 dizel motor eklenirse Passata ozaman bu sınıftaki diğer araçları düşünemiyorum C5 de dahil..
Yurtdışındaki forumlarda da çok ağır eleştiriler var ama onların bir şansı 2.0 motoru bize oranla çok daha uygun fiyatlara alabilmeleri.. 1.6 dizelde bu suspansiyon yer almazsa beni şimdiden kaybettiler bile.. Benim gibi zamanı tam belli olmasa da C5 i almayı kafasına ciddi ciddi sokan bir çok insan da bu kararını birkez daha sorguluyacaktır eminim bundan..
tasarım bmw 5 serisinin biraz oynanmış hali, ön ve arka farlar nerdeyse birebir aynı
arkadaşlar hayırlı olsun c5 1.6 sx 55000 ytlden başlıyor. rakip olarak tabiiki passat mondeo ve 407 var listede.16" jant tarih oldu 17-18 ve 19" jant kullanılıyor. 19 jant en ust ve 2.0 versıyonda mevcut. coupe ve cabrio konusu halen muallakta. yeni modeller (c5 ve berlingo) temmuz ayında vitrinlerde olacak
55.000 ytl den başlayan dizel seçeneği mi? Bilgi verebilirmisiniz?
quote:
Orjinalden alıntı: daceroo
arkadaşlar hayırlı olsun c5 1.6 sx 55000 ytlden başlıyor. rakip olarak tabiiki passat mondeo ve 407 var listede.16" jant tarih oldu 17-18 ve 19" jant kullanılıyor. 19 jant en ust ve 2.0 versıyonda mevcut. coupe ve cabrio konusu halen muallakta. yeni modeller (c5 ve berlingo) temmuz ayında vitrinlerde olacak
Bu fiyatlar kesinmi.. Eğer kesin ise size sadece şunu söyliyim citroen hem yeni C5 1.6 dizelden hydractive suspansiyonu cıkarır hem de bu fiyatlarla piyasaya girerse afederseniz ama avucunu yalar.. 55.000 ytl diyorsunuz bu passsat 1.4 tsi nin fiyatından 5 milyar daha fazla hem Passat a rakip olacağım diyorsunuz hem de en önemli teknolojiniz (suspansiyon) olmadan bu piyasada passattan daha fazla bir fiyata satışa çıkıyorsunuz..
Eğer bu fiyatlar kesinse diyecek söz bulamıyorum alacak insanlara şimdiden hayırlı olsun.. Benim düşüncem yeni C5 in tanıtım kampanyası ile birlikte Türkiye için 1.6 d en fulünün Passat 1.4 tsi ile hemen hemen aynı fiyata sahip olması idi.. Yani 50 milyar.. Ama sizin söylediğiniz fiyatlarla ve Hydractivesiz bir yeni C5 düşünemiyorum düşünmüyorum..
55 bine dizeli olacakmış. tahminimce bunun sebebi stoktaki eski kasayı tüketebilmek. eski kasa sx pk 48-49 arasına satılıyor haluhazırda . 50binden yeni kasa olsa eski kasa stokta olanlar ciddi sorun olacaktır. baylas bu arada bayilerine yoğun olarak eski c5den itelemeye çalışıyor. bence taktik şu yeni kasa satışa sunulmadan eskileri tüketebilirlerse dilediğimiz gibi fiyatı 50-51 lere oturturlar. ama şayet stok bitiremezlerse aradan bir sure geçince (orneğin yıl sonu kasım aralık gibi) ancak fiyat beklediğimiz seviyeye iner. hyroactive için bilgi alamadım tekrar soracağım onuda.
mutu07 arkadaşımızın söylediklerine kelimesi kelimesine katılıyorum ve ekliyorum.Ben fransızlara karşı antipatim olmasına karşın sırf hydraktif sistem oldugu için C5 aldım.Yeni C5 eğer hydraktif sistem olmadan satılacaksa ,üstüne birde passat fiyatlarına satılacaksa kendi kendini piyasadan siler.C6 yı nasıl kimse bilmiyor ve görmüyorsa C5 ide 5sene sonra kimse yollarda göremez(bu satış politikasıyla).C4 te citroen firmasını nekadar daha sırtında götürür meçhul tabi.Ben yeni C5 için para biriktiren biri olarak 1,6motorda hyrdraktif sitem olmayan bir C5 e 40milyar bile vermem.Citroenin servis eksikliğini,yedek parça sıkıntısını,fransızlara karşı antipatimi bir kenara bırakıp bu aracı almama sebep olan hyrdraktif sistem C5in geleceğidir.Umarım bu şekilde olmaz bunların hepsi kötü ihtimaller ama böyle gerçekleşirsede elveda citroen...yollarımızı ayırıyoruz...saygılar
bende c5 i bekliyorum ama bu şekilde olursa yavaş yavaş lagunaya kaymayı düşünebilirim hatta kaydım bile
madem öyle bizde laguna'ya yönelecez demekki...
Ben açıkçası işlerimin yoğunluğundan bayiye gidip yeni C5.in hangi tip ve modellerle nasıl satılacağı hakkında hiçbir bilgi almadım. Herşey netleşmeden birşey söylemek yanlış olur ama kuvvetli ihtimaller üzerine tabiki tartışmak gerekir.
Citroen C5 modeliyle oldukça farklı bir tarza büründü. C5.in dış çizgileri tamamen değişti ve kendi çizgisinden ayrılıp başka araçlara benzetildi. Eğer bu değişikliğe Hidraktif süspansiyonu kaldırarak devam edeceklerse arkadaşlara aynen katılıyorum bu C5 için büyük kayıp olur. Fiyat politikası da çok önemli ama şunu ifade edeyim ben telafuz edilen rakamlara kesinlikle yeni kasa C5 falan almam. Ben C5.imden çok ama çok memnunum ve böyle de devam ederim.
Yavuz bey forumdaki hemen hemen herkes aynını düşünüyor ama üzülerek söylemek lazım ki 1.6 hdi da artık hydroactive süspansiyon yok sadece 2.0 da varmış. ayrıca 2.0 daki süspansiyon da hydroactive değil daha farklı bir adı var ama oldukça geliştiği söyleniyor. sizin krikosuz lastik değişme işi tarih oluyor. yeni süspansiyon lastiği herşekilde yere bastıracak deniyor.
quote:
yeni süspansiyon lastiği herşekilde yere bastıracak deniyor.
Ne güzel elimizdeki araçların kıymetini bilelim. Bizde tarih olan bir araca sahibiz demektir. İşin şakası bir tarafa ben hiçbir araca böyle bağlanmadım. İnanın kardeşimdeki BMW 520i.ye biniyorum evet mükemmel bir araç ama C5.ime bindiğim zaman yine herzaman olduğu gibi inanılmaz sürüş keyfi alıyorum. Bu C3.te, C4.te veya başka sürdüğüm bir Citroen ya da bir araçta aldığım duygu değil.
Kendim Clio sahibi de oldum, Megane sahibi de oldum, Laguna.da kullandım, Octavia.da kullandım, Passat.ta kullandım ama inanın onlar bana C5.ten aldığım sürüş zevkini asla vermediler.
Arkadaşlar merhaba; uzun zamandan beri forumu takip ediyordum ve daha önce birkaç defa görüşlerinize başvurmuştum. Sonunda ben de Citroen sahibi oldum. C5 sxpk 1.6 aldım. Yeni kasa çıkmaya az bi zaman kala bu kasayı almakta çok tereddüt etmiştim ama şu an hele de yukarıdaki yazıları okuyunca (hidractive süspansiyonun olmayışı ve konuşulan fiyatlar) arabamdan zaten memnundum bir kat daha memnuniyetim arttı. Çünkü bu aracı ben 46.5 bin ytl'ye aldım ve sunroof, mp3 de dahil. Yeni kasanın söylentilere göre 1.6'sının bu araca göre donanım olarak fazlası yok azı var. Arkadaşlar araç gerçekten her yönden benim beklentilerimin üstünde. Konforu ve sürüş keyfine diyecek yok. Araç tekerlekli vapur gibi. İnşallah bu memnuniyetim devam eder...
Tam da memnuniyetten konuşmuşken memnuniyetsizlik gibi algılanmasın ama ufak bi sorunum oldu, C5 sahibi arkadaşlar bana yardımcı olabilirse sevinirim. Cam sileceğini çalıştırınca servis ışığı 8-10 saniye yanıp sönüyor. Bilgi ekranında cam suyunun az olduğu yazıyor. Su ilave edeyim dedim 100 cc kadar koyunca doldu ve yine aynı uyarıyı veriyor. Bu konuda bi fikri olan arkadaş varsa bana yardımcı olursa sevinirim. Şimdiden teşekkürler... Herkese kazasız sürüşler......
quote:
Orjinalden alıntı: daceroo
Yavuz bey forumdaki hemen hemen herkes aynını düşünüyor ama üzülerek söylemek lazım ki 1.6 hdi da artık hydroactive süspansiyon yok sadece 2.0 da varmış. ayrıca 2.0 daki süspansiyon da hydroactive değil daha farklı bir adı var ama oldukça geliştiği söyleniyor. sizin krikosuz lastik değişme işi tarih oluyor. yeni süspansiyon lastiği herşekilde yere bastıracak deniyor.
Hydractive 3 + sistemi kullanılacak bu kesin bilgi. Zaten butün hydractive versiyonlarında herşekilde yere bastırıyor. En iyi yol tutuşa sahip süspansiyon sistemi ise Activa dır. Sadece xantia 2.0 turbo ve 3.0 v6 motorlarında kullanıldı. Bu sistemlerin tarihe karışmasının nedeni ilerleyen teklonoji ile birlikte elektronik parçalar kullanılarak yol tutuşu konfor kontrastını daha iyi şekilde ayarlanmasıdır.
krikosuz lastik değiştirme olayı sadece en yuksek ve en alt konumda mümkün bütün citroenlerde. Normal sürüş pozisyonunda ne yaparsanız yapın lastik yerden kesilmez. (araç çalışmak kaydı ile) eğer bu dediğiniz olacak olsa idi 3 tekerle gitme olayı tarih olurdu.
ben bekleyemedim leon aldım bu citroen 55 den başlıyorsa dizelleri passat 1.4tsi motor alırım daha iyi
Yav eğer dediğiniz gibi ise buna tam pişmiş aşa su katmak denir. Ben kararımı vermiştim, gelen ilk 1,6 dizellerden birini ben alacaktım. Ne olacak şimdi? Valla o zaman gider Mondeo alırım. Yada temiz 2. el şu an ki C5 lerden alırım.
quote:
Orjinalden alıntı: oluşumbilgi
Yav eğer dediğiniz gibi ise buna tam pişmiş aşa su katmak denir. Ben kararımı vermiştim, gelen ilk 1,6 dizellerden birini ben alacaktım. Ne olacak şimdi? Valla o zaman gider Mondeo alırım. Yada temiz 2. el şu an ki C5 lerden alırım.