Birol aracın hayırlı uğurlu olsun. Allah kazadan, beladan korusun.
@umitoz: amacım polemik yaratmak değil.fransız malı olmasına rağmen citroen teknoloji ve ilklerin temsilcisi olmasından dolayı her zaman için sempatiyle baktığım bir marka olmuştur.keşke elektronik aksam ve distribütör-bayi-servis olarak kalitesini biraz daha güvenilir kılsa.honda babamın malı değil ve gerçekleri yazdığından dolayı seni asla tenkit etmedim. yaptığım yorum sadece piyasanın gerçeğiydi.... yarın hondayı satar,alman ya da kore manşeili birşey alırsam bu araba dünyanın en iyi otomobili olmaz sadece benim tercihim olarak kalır...
güvenlikten bahsediyorsun:aracımı alırken, bu konu kafamı kurcalamdı değil. ama bu konudaki fikrim de şöyle 4 yıldız alan bir araçtan sağlam çıkmazsam 5yıldız dahi beni koruyamaz. herkez kendi güvenliğinden aklı ve bilgisi dahilinde sorumludur...4 yıldızlık bir aracı pert ettim ve burnum dahi kanamadı.emniyet kemerim bağlı değildi.resimdeki benim eski arabam. 0 liste fiyatı 2 yıl önce 32 000ytl di. benim arabada çıkan masraf 29 700ytl
c5 kullanan arkadaşlar böyle br resim koyup topiğin ambiansını bozduğum için hepnizden özür dilerim. sonuçta burada cillop gibi olan yep-yeni c5 resimleri daha hoş duruyor... saygılar...
Bence de konuyu daha fazla uzatmaya gerek yok. Özetle;
Honda Civic kendi kategorisinde oldukça seri bir araç. Citroen, özellikle C5 ile zaten Avrupa.nın en güvenli aracı (Euro Ncap testiyle sabit).
arkadaşım,geçmiş olsun,Allah daha beterinden korusun.
yıldız olayı çok abartılmamalı bence,tedbir herzaman tedbirdir diyoruz gerçi.yıldızı bol olan daha dayanıklı ve sağlam olurken,yıldızı az olan tabiiki hafif oluyor.hiçbirimizin ne şekilde bir kazaya maruz kalacağını kimse bilemez. her kişinin odaklandığı noktalar farklı oluyor,çünkü her kişinin öncelik ve ihtiyaçları farklıdır. birimiz performansa önem verirken,diğerlerimiz bunun yanında,satınalma ve kullanım maliyetlerine,güvenliliğine,ekonomisine,sürüş dinamiklerine vs.... daha niceleri.
işte araç satın alırken hangisi alacağımıza karar verdiren başlıcaları bunlar. çok beğenerek aldığım bir aracın ağır olması,arkada oturanların rahat olmaması,çok tüketmesi gibi konular benim ilgim daşında kalır.çünkü ben sadece ve sadece onu beğendiğim için almışımdır. yada yıldızı 3 olan ama korkunç az tüketen bir aracı,sadece ve sadece az yaksın diye aldıysam,parasal dengelerim buna göre kurulu ise,bu aracın tipine filan çok önem vermemeşimdir
netice olarak, hepimiz kendisine göre,ihtiyacına en iyi cvp verecek olan bir markada karar veriyor,ve onun için en iyisi o olduğuna inanıyor ve öyledir zaten.sen neden bunu almadın,bu daha iyi dediğimizde,İYİ kavramı kişilere göre farklılık göstereceğinden,başkasına iyi olan bana olmayabilir.bana iyi olan,başkasına iyi olmayabilir.bu yüzden benim tercihim bana göre en iyidir,genele göre olamaz. öyleki,en iyisini ben aldıysam,neden herkes benimle aynı fikirde değil?
çarpışma testinde yüksek puan alan ve yıldız sayısı en yüksek olan 5 yıldız bir aracımız olsun.bu testler uluslararası standartlra göre 48 km/saat süratte yapılıyor.120 km sürat ile kaza yaptığımızda halimiz ne olur düşündünüzmü.yada yıldızsız bir kamyona göre,10 yıldızlı bir otomobilin şansı nedir.
birazda olsa farklı pencerelerden değinmek istedim.tercihimiz ne olursa olsun,kazasız,cezasız,arızasız,uzun yıllar mutlu bir beraberlik dilerim.
merhaba, İyi dileklerin için Teşekkür ederim Yavuz'cum.. Allah herkesi ve seni de kazadan, beladan korusun.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Birol aracın hayırlı uğurlu olsun. Allah kazadan, beladan korusun.
selam arkadaşlar,
C5 alan tüm arkadaşlara arabalarının hayırlı uğurlu olmasını temenni ederim..C5'ci arkadaşların arbalarının resimlerini forum da görmek isterim..Ayrıca arkadaşlar kendinize göre arabanızın iyi ve kötü yanlarını yazarsanız hepimizin ortak bir bilgisi olur...Bana gelince; Ben arabamı alalı 15 gün oluyor..Bana göre şimdiye kadar önemli bir sıkıntı olmadı..Önceki arabamdaki seriliğe ve ataklığa alışkanlığımdan dolayı, ilk günler 3-4 kez ani kalkışlarda c5'imi stop ettirdim..Ama zaman geçtikçe ve alıştıkça arabayı kullanmaktan büyük zevk alıyorum..Bu arada 1.000 km.yi devirdim..hem uzun yolda hemde şehir içinde kullanma şansım oldu..Yakıt konusunda şu sıra biraz gözüme fazla gibi geliyor ama araba rodaj döneminde olduğu için ileriki zamanlarda sanırım katalog değerlerine yaklaşabileceğim..Uzun yolda ve şehir içinde sessizliği ve konforuna hayran oldum..Camlar kapalıyken dışarıda konuşulanları duyamıyorsunuz..Birde hoşuma giden yanı araba yolda giderken herkesin dikkatini çekiyor, arabaya bakan dönüp tekrar bakıyor şaşkın gözlerle..Ayrıca arabayı şimdiye kadar detaylı inceleyen bütün arkadaşlarım hayran oluyor..Özellikle şu anda 1 yıldır Passat binen arkadaşımın bile benim arabama hayran olması hoşuma gitti..Arabanın beğendiğim özelliklerine gelince (beğenmediğim olmadı hiç ); Gece dönüşlerde viraj içi aydınlatmaları çok hoş..Birde Gündüz farları çok güzel görünüyor..Yanlız anlamadığım gündüz farlarını normal farlarla aynı anda yakamıyoruz...Yada ben yapamadım bilemiyorum..Farlar kapalıyken devreye giriyor..acaba bütün c5 lerde aynımı yoksa benmi ayarını yapamadım? Şİmdilik aklımda olan görüş ve düşüncelerim bunlar..Sonuç olarak; şu ana kadar gözlemlerim neticesinde parasını hakeden bir araba olarak sanırım C5 'im beni utandırmayacak..İNŞALLAAAHHH..
quote:
Orjinalden alıntı: birolperisan
selam arkadaşlar,
C5 alan tüm arkadaşlara arabalarının hayırlı uğurlu olmasını temenni ederim..C5'ci arkadaşların arbalarının resimlerini forum da görmek isterim..Ayrıca arkadaşlar kendinize göre arabanızın iyi ve kötü yanlarını yazarsanız hepimizin ortak bir bilgisi olur...Bana gelince; Ben arabamı alalı 15 gün oluyor..Bana göre şimdiye kadar önemli bir sıkıntı olmadı..Önceki arabamdaki seriliğe ve ataklığa alışkanlığımdan dolayı, ilk günler 3-4 kez ani kalkışlarda c5'imi stop ettirdim..Ama zaman geçtikçe ve alıştıkça arabayı kullanmaktan büyük zevk alıyorum..Bu arada 1.000 km.yi devirdim..hem uzun yolda hemde şehir içinde kullanma şansım oldu..Yakıt konusunda şu sıra biraz gözüme fazla gibi geliyor ama araba rodaj döneminde olduğu için ileriki zamanlarda sanırım katalog değerlerine yaklaşabileceğim..Uzun yolda ve şehir içinde sessizliği ve konforuna hayran oldum..Camlar kapalıyken dışarıda konuşulanları duyamıyorsunuz..Birde hoşuma giden yanı araba yolda giderken herkesin dikkatini çekiyor, arabaya bakan dönüp tekrar bakıyor şaşkın gözlerle..Ayrıca arabayı şimdiye kadar detaylı inceleyen bütün arkadaşlarım hayran oluyor..Özellikle şu anda 1 yıldır Passat binen arkadaşımın bile benim arabama hayran olması hoşuma gitti..Arabanın beğendiğim özelliklerine gelince (beğenmediğim olmadı hiç ); Gece dönüşlerde viraj içi aydınlatmaları çok hoş..Birde Gündüz farları çok güzel görünüyor..Yanlız anlamadığım gündüz farlarını normal farlarla aynı anda yakamıyoruz...Yada ben yapamadım bilemiyorum..Farlar kapalıyken devreye giriyor..acaba bütün c5 lerde aynımı yoksa benmi ayarını yapamadım? Şİmdilik aklımda olan görüş ve düşüncelerim bunlar..Sonuç olarak; şu ana kadar gözlemlerim neticesinde parasını hakeden bir araba olarak sanırım C5 'im beni utandırmayacak..İNŞALLAAAHHH..
Abi, gündüz farı aynen dediğin gibi çalışıyor, kabahat sende değil. İptal edebiliyorsun, ama farlar yanarken de yansın modu yok. Bende sağa sola dönen adaptif xenon farlar olmasına rağmen sabit köşe lambası da duruyor. C5 i gaz vermeden kaldıramıyor 110HP. Bu şikayeti şimdiden çok duydum. Neyse ki benim araç 2.0
Sayın Ümit bey,
Yavaş yavaş alışıyorum artık:)))) Stop olayı bitti..Ya şu gündüz farlarını, "farlar yanarken de yansın" Modu yaptıramazmıyız Servisde..C4 lerin kaş olayı gibi bizim C5 lerde yapamazlarmı acaba yani farlarla birlikte yanması için Servis değişiklik yapamaz mı acaba?
Bilmem ki, yolum düştüğünde sorarım. Aynalar otomatik katlanıyor ya, kitapçıkta yazdığına göre onu serviste kaldırabiliyorlarmış. Belki gündüz farıyla ilgili de birşey vardır.
quote:
Orjinalden alıntı: birolperisan
Sayın Ümit bey,
Yavaş yavaş alışıyorum artık:)))) Stop olayı bitti..Ya şu gündüz farlarını, "farlar yanarken de yansın" Modu yaptıramazmıyız Servisde..C4 lerin kaş olayı gibi bizim C5 lerde yapamazlarmı acaba yani farlarla birlikte yanması için Servis değişiklik yapamaz mı acaba?
Selam arkadaşlar, Size bir soru soracağım; C5 imi alırken Servis'de xenon far taktırmıştım (kısa farlara)..Arabamın önceki sökülen orjinal farlarını bana teslim etmediler..Bunlar daha sonra benim işime yarar mı? Servisden istemeyi düşünüyorum.Ne dersiniz? Ayrıca arabamı aldığım ilk gün servisde renkli cam filmi yaptırmıştım..15 gün geçti bazı yerlerde çizik gibi hatlar var. ayrıca camların hepsinde küçük küçük hava kabarcığı gibi şeyler görünüyor dikkatli bakınca..Bunlar telafi edilebilirmi? Bu sorularımın cevabını bilen arkadaşlar yanıtlarsa çok sevinirim..Şimdiden teşekkürler..
Bu arada Sayın Ümit beye ilgisinden dolayı teşekkür ederim..
quote:
Orjinalden alıntı: birolperisan
Selam arkadaşlar, Size bir soru soracağım; C5 imi alırken Servis'de xenon far taktırmıştım (kısa farlara)..Arabamın önceki sökülen orjinal farlarını bana teslim etmediler..Bunlar daha sonra benim işime yarar mı? Servisden istemeyi düşünüyorum.Ne dersiniz? Ayrıca arabamı aldığım ilk gün servisde renkli cam filmi yaptırmıştım..15 gün geçti bazı yerlerde çizik gibi hatlar var. ayrıca camların hepsinde küçük küçük hava kabarcığı gibi şeyler görünüyor dikkatli bakınca..Bunlar telafi edilebilirmi? Bu sorularımın cevabını bilen arkadaşlar yanıtlarsa çok sevinirim..Şimdiden teşekkürler..
Xenon dediğin, hani yüksek voltajı sağlayan kutusu da olan, en az 120 YTL verdiğin birşey mi? Yoksa sadece beyaz ampul mü taktırdın, ona da xenon diyen çok (max 100 YTL'dir)? Her halükarda eski ampulleri teslim etmeliydiler. İşine yarar yaramaz, o seni ilgilendirir. Her halükarda yaptığın değişikliği geri alabilirsin ileride, mesela arabayı değiştirirken yeni arabana taşımak isteyebilirsin, lazım olur eski ampuller.
Cam filmini iyi yapamadılar herhalde. Gittiğinde bozuk atarsın bakalım ne diyecekler.
Burada ortak ilgi alanımız hakkında, samimi bir ortamda muhabbet ediyoruz... Sayın filan deme bana kardeş...
Valla bana servis'de 250 ytl.ye xenon far takacaz dediler ve taktılar..Bunun için 250 ytl.ödedim..Beyaz ampul olduğunu sanmıyorum..Ayrıca cam filmleri için de 250 ytl.ödedim Ümit kardeş..Az önce servise telefon ettim..Abi eski çıkanları kutusuyla veririz ama pek işine yaramaz dediler..Olsun ben yinede alayım dedim..Tamam dediler.Haftaya Alsancak oto'ya ilk ücretsiz bakım için gitmeyi düşünüyorum..Hem bakım yaptırırım hemde cam filmlerine baktırırım..Bakalım nolacak??
quote:
Orjinalden alıntı: birolperisan
Valla bana servis'de 250 ytl.ye xenon far takacaz dediler ve taktılar..Bunun için 250 ytl.ödedim..Beyaz ampul olduğunu sanmıyorum..Ayrıca cam filmleri için de 250 ytl.ödedim Ümit kardeş..Az önce servise telefon ettim..Abi eski çıkanları kutusuyla veririz ama pek işine yaramaz dediler..Olsun ben yinede alayım dedim..Tamam dediler.Haftaya Alsancak oto'ya ilk ücretsiz bakım için gitmeyi düşünüyorum..Hem bakım yaptırırım hemde cam filmlerine baktırırım..Bakalım nolacak??
Kesin Xenon dur farlar o paraya. Servise gideceğin günü ve yaklaşık saati bildirirsen, o taraflarda işim var, belki uğrarım, tanışırız. Bana da film çekelim deyip duruyorlar, bir görelim senin filmlerdeki problemi. Benim araçta arkada perdeler var, delikli yapılmış, pek güneşi kesmiyor, çocuk rahatsız oluyor. Filmi onun için düşünmüştüm...
Merhabalar.
Xenon dediğimiz tertibat, gücünü aküden alan, 2 adet balastı ve ampulleri olan bir düzenek. Sadece xenon ampuller çıkarılıp orijinal ampuller takılarak balastlar araç üstünde bırakılabilir tabiki. Bunun için size öyle söylemişlerdir.
Cam filmi konusunda ısrar edin. Cam filminde en önemli şey işçiliktir. Bu konuda kesinlikle taviz vermeyin ve memnun olana kadar gerekirse 10 sefer söksünler yapsınlar. Bende bebek olunca 2 yıl üstüne artık cam filmi yaptırmayı düşünüyorum en açığından.
Aslında ilk bakımda parasını almak kaydıyla yağ ve yağ filtresi değişseler mükemmel olur. Çünkü onlar her ne kadar rodaj yok deselerde mekanik kural olarak segmanlar ilk km.lerden itibaren silindir yüzeyine oturmaya çalışır. Bunu yaparken de tabiki silindirdeki mikroskobik tepecikleri traşlar. İşte bu çapak diye tabir ettiğimiz artıklar yağa ve yağ filtresine karışır. Serviste dikkatli takip etmişseniz motorunuza 1 lt kadar yağa ilave etmişlerdir. İşte bu bile rodajın bir kanıtıdır çünkü yağ görevini yaparak doldurması gereken yüzeyleri doldurmuştur.
Bende bu uygulamayı yaptırtamadım servise ama en güzeli ilk 1.500 km.de yağı komple boşaltıp yağ filtresini de değiştirerek komple yağ ve yağ filtresi değişimi yapmaktır. Hatta daha da güzeli en azından ilk 30.000 km.ye kadar 7.500 km.de bir komple yağ ve yağ filtresi değişimi yapmaktır. 30.000 km periyodundan sonra servisin 15.000 km periyoduna uyulabilir.
Şunu unutmayın. Erken servis yapmak motorunuzun asla zararına değildir. 15.000 km bakım aralığı da gayet yeterli (chip tuning vs yoksa) bir servis aralığıdır.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Merhabalar.
Xenon dediğimiz tertibat, gücünü aküden alan, 2 adet balastı ve ampulleri olan bir düzenek. Sadece xenon ampuller çıkarılıp orijinal ampuller takılarak balastlar araç üstünde bırakılabilir tabiki. Bunun için size öyle söylemişlerdir.
Cam filmi konusunda ısrar edin. Cam filminde en önemli şey işçiliktir. Bu konuda kesinlikle taviz vermeyin ve memnun olana kadar gerekirse 10 sefer söksünler yapsınlar. Bende bebek olunca 2 yıl üstüne artık cam filmi yaptırmayı düşünüyorum en açığından.
Aslında ilk bakımda parasını almak kaydıyla yağ ve yağ filtresi değişseler mükemmel olur. Çünkü onlar her ne kadar rodaj yok deselerde mekanik kural olarak segmanlar ilk km.lerden itibaren silindir yüzeyine oturmaya çalışır. Bunu yaparken de tabiki silindirdeki mikroskobik tepecikleri traşlar. İşte bu çapak diye tabir ettiğimiz artıklar yağa ve yağ filtresine karışır. Serviste dikkatli takip etmişseniz motorunuza 1 lt kadar yağa ilave etmişlerdir. İşte bu bile rodajın bir kanıtıdır çünkü yağ görevini yaparak doldurması gereken yüzeyleri doldurmuştur.
Bende bu uygulamayı yaptırtamadım servise ama en güzeli ilk 1.500 km.de yağı komple boşaltıp yağ filtresini de değiştirerek komple yağ ve yağ filtresi değişimi yapmaktır. Hatta daha da güzeli en azından ilk 30.000 km.ye kadar 7.500 km.de bir komple yağ ve yağ filtresi değişimi yapmaktır. 30.000 km periyodundan sonra servisin 15.000 km periyoduna uyulabilir.
Şunu unutmayın. Erken servis yapmak motorunuzun asla zararına değildir. 15.000 km bakım aralığı da gayet yeterli (chip tuning vs yoksa) bir servis aralığıdır.
Rodaj olayını oldukca guzel izah etmişsin, ancak günümüz motorlarında, sadece 1500km'de hangi rodaj şartı olursa olsun 1 lt yağ ilave edildiyse çok ciddi bir problem var demektir.
Bu ilk bakımda, imalat/montaj esnasında gözden kaçmış olabilecek civata vs, gevşemeleri, yağ seviyeleri vs kontrol ediliyor, yani bir tür son kalite kontrol. Buna neden gerek duyuluyor: Çünkü her fabrikadan günde ortalama 1000 araç çıkıyor. (C5 Rennes'de üretiliyor kapasite yıllık 300.000-350.000 araç) 24 saat kalite kontrol olsa 1440 dakika yapar, yani araç başına tek kişi kontrol etse 2 dk'sı bile yok. O yüzden olası gözden kaçmış hataların kontrolü için yapılıyor bu. Kullanımla ortaya çıkabilecek işaretler aranıyor.
Yağ seviyesinin 1 litre düşmesi rodajın değil ciddi bir problemin işaretidir diye düşünüyorum. Umarım senin gerçekten böyle bir gözlemin olmamıştır kendi aracın için.
Rodaj'ın eskisi kadar ciddiye alınmamasının başlıca iki sebebi var: 1-Artık tezgahlar tüm parçaları eskisinden çok daha hassas işliyor, yani microskobik tepecikler ile çukurlar arasındaki mesafe (yüzey prüzlülüğü) çok az, ayrıca ölçü hassasiyetleri mikron mertebelerine ulaştı. 2-Tüm motorlar araç üzerinde olmasa da bir test çalıştırması sürecine tutuluyor. Yani bir tür ÖN rodajlı geliyor.
Yukarıdaki ikisini 2008 yılında yapmadan arabaya motor takan firma kalmadı artık.
Eskiden rodajda yağ eksiltmesinin sebebi bahsettiğin tepeciklerin/çukurların henüz düzleşmemesi sebebiyle sızdırmazlık problemi olması, yani yağın pistona kaçarak yanmasıydı.
1980 den sonra üretilip de 1500 km'de 1 litre yağ ilavesini isteyen tek bir motor vardı, bilirsiniz, Tempra ve Dogan SLX lerde kullanılan benzinli bir motordu bu. Üzerinde 'her 1500km'de bir yağı kontrol edin' yazardı. Türkçe'si ilave edin demekti aslında. O motorun dizaynında problem vardı, sübap yataklarından kaçırıyormuş yağı...
Yağ değiştirmekte acele edenlere bilgi olarak:
C5'in yağ değişim periyodu Avrupada 1.6 için 20.000km de ve ya 2 yılda, 2.0 motor için 30.000 km'de ve ya 2 yılda. Bizim ülkemizi ZOR ŞARTLAR kabul ediyorlar nedense 15.000'de çağırıyorlar. Servisler ekmek yesin
walla abiler xenon u bende düşündüm ama merceksiz xenon olmuyor yakışmıyor..Bir de bu geri vitese takıp gaza basınca sanki bir zorlama gibi bişey oluyor..Güvenlik açısından geri viteste 2 devirden yukarı çıkmıyormuş..Biraz garip..Ama 1.6 motor özellikle yokuş kalkışlarında felan gerçekten zayıf kalıyor..Gaza basıyorsun birkaç saniye sonra tepki veriyor..Bilmiyorum makine müh. abiler ne der buna..=?
Cam filmindeki çizikler için bişey diyememde o ufak baloncuklar güneş yedikçe zamanla gidiyor. Kötü işçilik olunca baloncuk oluyor ama neyseki zamanla gidiyor bu yüzden baloncuklardan çok çizik için laf söyle yapan vatandaşlara.