< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Firefighter06 -- 11 Ocak 2025; 14:23:24 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
YENİ CITROEN C4 - C4X ANA KONU 2021-2025 (478. sayfa)
-
-
Fermata autoyu kullanabilen var mı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.9.9 sürümü yükle çalışıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ankara Citroen C4 ve x grubumuzda yer alan servis danışmanı bir kardeşimizin söylediklerini yazıyorum.
Full servis bakımlı olduğu sürece 175 bin km ye kadar olan süreçte triger değişimi ücretsiz yapılıyormuş. Garanti süresi dolmuş bile olsa.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Trigerde sorun çıkarsa mı ücretsiz değişim yapılıyor yoksa sorun çıkmasa bile periyodik triger değişimi (5 yıl 90.000km sanırım) mi ücretsiz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Periyodik değişim ücretli, periyod dışında erken çatlama vs olursa ücretsizmiş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Triger değişiminin periyodik bakımda kaç km'de değişiyor. Bilgisi olan var mı ?
-
Öncelikle herkese merhaba,
2 ay sonra 2022 model Citroen C4 (1.2 Puretech Shine) aracımla iki yılımı dolduracağım. Bu süre zarfı içinde çok büyük bir kısmı şehir içi olmak üzere 30.000 km yol yaptım. Aracı almak isteyenler varsa kafalarında biraz fikir oluşması adına bu yazıyı yazmaya karar verdim.
Öncelikle aracı almaya karar vermemizin sebebi rekabetçi fiyatı, sunmuş olduğu donanımlar ve konforlu sürüşüydü. İki yıllık bir kullanıcı olarak aracın iyi bulduğum yönlerini ve kötü bulduğum yönlerini sıralamak isterim.
İyi yönleri:
-Konfor: Kendi model yılındaki benzer fiyattaki araçlar arasında bu derece konforlu bir araç var mıdır zannetmiyorum. Yerden hafif yüksekliği ve süspansiyonlarının çift kademeli oluşu da konfora olumlu katkı sağlıyor. Elektronik direksiyonu gerçekten hayatımda gördüğüm en hafif direksiyon, seversiniz sevmezsiniz bilemiyorum ama göz önünde bulundurulması gerek. Ayrıca koltuklar gerçekten çok rahat.
-Donanımlar: Shine paket bir araca sahibim ve araçta olmayan gerçekten çok az özellik var, onları da arıyor muyum pek emin değilim. Anahtarsız girişten otomatik uzun fara, adaptif hız sabitleyiciden kör nokta uyarısına kadar bir sürü özellik var.
-Pratiklik: Araç yerden yüksek olduğu için yokuş inerken altım sürter mi, kaldırıma yanaşırken tampon oturur mu gibi dertler yok. Saklama gözleri bolca var ve torpido dibi görünmeyecek kadar derin.
Kötü yönleri:
-Motor: Her ne kadar benim daha başıma gelmemiş olsa da aracın triger kayışının sorun çıkardığı biliniyor zaten. Bu gibi faktörler göz önünde bulundurularak alınması gerekiyor diye düşünüyorum.
-Sportif kullanım: Eğer böyle bir niyetiniz varsa, c4 kesinlikle size göre değil. Direksiyonu inanılmaz yumuşak ve tepkisiz, süspansiyon yumuşak ve araç yüksek olduğu için virajlara hızlı girdiğinizde haliyle yatıyor. Motorun gücü bence vasat, şehir içinde sorun yaratmaz ama otoyol kullanımlarında gazı fazla kullanmanızı istiyor.
-Tüketim: Şehir içi kullanımda özellikle dur kalk trafiğe giriyorsanız 8 litrenin altına düşürmeniz çok zor. Şehirler arası yollarda giderken tüketimi gayet iyi 5-6 litre civarlarında yakabilirsiniz. Ancak otoyol kullanımlarında, özellikle 130-140 civarında kullanıyorsanız tıpkı şehir içi gibi 8 litrenin altına düşmeniz zor. Daha hızlı kullanıyorsanız zaten 9-10 diye gider.
Genel olarak aracınn motoru ve şanzımanı tatmin edecek düzeyde. Şanzıman tork konvertörlü olduğu için daha sorunsuz ancak bir çift kavramalıya alıştıysanız onun kadar atik gelmeyecektir.
Genel kanaatim şu şekilde: Eğer sportiflik kaygınız yoksa, daha çok şehir içinde kullanacağınız konforlu bir araç arıyorsanız bu araç size göre olabilir. Eğer araçla ilgili sormak istedikleriniz olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım, iyi günler diliyorum :)
-
5 yıl ya da 90 bin km diye biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dün servis ile garanti konusunda görüşürken. 9 Ocakta bakım ücretlerine zam gelmiş. Garanti uzatmaya henüz gelmemiş. Bilginiz olsun sizlerinde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
C4'te yelken modu denilen zamazingo var mı arkadaşlar ?
-
-
Bugün Hanım aradı, araba ondaydı, yan aynalar açılmıyor dedi. Dedim aha, servis, telefon, git gel senaryolar beynim döndü. Sonra bir google amcaya sorayim dedim. Sürücü kapısında her iki aynayı ayarlama düğmesini ortaya getirip aşağı çekersen aynalar katlanıyormuş. Dar yerlerden geçmek içinmiş. Tekrar aynı yere basmadığın sürece de açılmıyormuş. Sahiden de camı açacağım diye bu düğmeye basmış yanlışlıkla. Hanım sayesinde bir özellik keşfetmiş oldum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koyay -- 13 Ocak 2025; 5:29:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Genel merkez biraz önce aradı, boyanacak değer kaybı da veremiyoruz. Sebebini sorduğumda ise kapı iç aksamında olduğundan dolayı diye yantladılar. Kabul etmiyorum türkiye şartlarında bir aracın herhangi bir yeri boyandığında değer kaybetmez mi değer kaybı alınan örnekleri var vs dedim ama biz bunu karar verdik isterseniz gidin boyatın tarzında konuşuyorlar. Dava vs açsak üstte arkadaş yazmış min 1-2 yıl sonucu ne olacak belli değil. Şöyle başı dik distribütörleri öttürecek bi ticaret bakanlığımız bi hukuk sistemimiz olsa bunlar da böyle olmaz. 75 asgari ücret vererek alınan araçlarla ilgili yaşadığımız sorunlara aldığımız cevaplara bakar mısınız? Yazıkquote:
Orijinalden alıntı: tshoba
Bile bile lades yaparak aldığımız araçtaki malum sorun bizi de bulmuş oldu. Sol arka kapı alt kısmında boya atması başladı ve kabarmalar mevcut ilerleyecek gibi görünüyor. Servise gittik servis genel merkezle görüşün diyor. Aracı alım karar sürecinde chery mg dandik çinlilerle uğraşmayalım dedik 2023 model aracın paslanmasıyla uğraşıyoruz. Mail gönderdim dönüşle ilgili tecrübe edinmeniz adına burada paylaşacağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tshoba -- 13 Ocak 2025; 13:34:16 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Hiç denemedim, sürüş tarzım çok yatkın esasen yelken modunda kullanmaya, varsa harika olur.
Grubun aynı motorlu diğer markasında (opel) eco modda, (şartlar uygunsa) ayağı gazdan çekince boş viteste gittiğini yazanlar olmuş.
-
Merhaba. Kapıyı söküp komple mi boyayacaklar yoksa boyası kalkmış yerlere rötüş mu yapacaklar?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eko modda uygun eğimde aracı boş vitese alıyor. Fotoğrafta da görüleceği üzere devir 700 yani rölanti devri . Araç 6. Viteste gösteriyor ama boş viteste gittiğinizi anlıyorsunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal modda böyle bir durumda 900 devirde gidiyor.
-
Mahkemeye mutlaka vermelisiniz. Emsal kararlar mevcut kaç sene sürerse sürsün.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ne oldu o emsal kararlarda, nasıl sonuçlandı ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X