Şimdi Ara

Yeni Clio Icon Turbo 90 bg Stop & Start **Yakıt Tüketimi**

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
17.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    böyle bir başlık gözüme çarpmadı o nedenle açma gereği hissettim.

    Clio 0,9 adayı olarak;

    Yakıtından memnun musunuz diye sormak isterim.

    Bu konu ile km hesabı yaptınız mı?Yoksa yol bilgisayarının hesabına göre mi?

    Aracınız şuan kaç bin de onu da yazarsanız sevinirim.

    Teşekkürler şimdiden



  • çeşitli forumlardan okuduğuma göre edindiğim izlenim aracın ilk alındığında 8-9 litre olan Ş.içi tüketiminin kilometre 3000 i devirdikten sonra fabrika verilerine yaklaştığı 6-6,5 civarı yaktığı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    çeşitli forumlardan okuduğuma göre edindiğim izlenim aracın ilk alındığında 8-9 litre olan Ş.içi tüketiminin kilometre 3000 i devirdikten sonra fabrika verilerine yaklaştığı 6-6,5 civarı yaktığı
    test sürüşü yaptım

    2000 km

    9,7 lt/100 km gösteriyordu.

    START &STOP ÖZELLİĞİ HİÇ KULLANILMAMIS

    BAŞKA YORUMLAR?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: b@un

    test sürüşü yaptım

    2000 km

    9,7 lt/100 km gösteriyordu.

    START &STOP ÖZELLİĞİ HİÇ KULLANILMAMIS

    BAŞKA YORUMLAR?

    Alıntıları Göster
    şu an aracım 3500 km'de şu an tüketim eco kullanımda 7.7 nasıl düşüreceğim bilemedim. bilen arkadaşlardan yardım rica ediyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alberata

    şu an aracım 3500 km'de şu an tüketim eco kullanımda 7.7 nasıl düşüreceğim bilemedim. bilen arkadaşlardan yardım rica ediyorum :)

    Sürekli turbo beslemesi sağlayın arkadaşlar.Aracı 2500-3000 devirlerde tutun.Gaz tepkilerinizide yumuşak tutmaya çalışın.İzmit-İstanbul otobanında düzlükte 4,2 yi gördüm hız 120 km/h idi .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurcHT

    quote:

    Orijinalden alıntı: alberata

    şu an aracım 3500 km'de şu an tüketim eco kullanımda 7.7 nasıl düşüreceğim bilemedim. bilen arkadaşlardan yardım rica ediyorum :)

    Sürekli turbo beslemesi sağlayın arkadaşlar.Aracı 2500-3000 devirlerde tutun.Gaz tepkilerinizide yumuşak tutmaya çalışın.İzmit-İstanbul otobanında düzlükte 4,2 yi gördüm hız 120 km/h idi .

    Alıntıları Göster
    İstanbul Ankara İzmir yoğun trafiğin olmadığı yerlerde ilk 3-4 bin KM den sonra düşeceğe benziyor sarfiyatlar fakat şöyle bişi var tamamen kullanıma bağlı değerler.

    Kimin nasıl kullandığını bilemeyiz.Sitenin yazdığı değerlere +1 litre eklemek gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RuLazz_

    İstanbul Ankara İzmir yoğun trafiğin olmadığı yerlerde ilk 3-4 bin KM den sonra düşeceğe benziyor sarfiyatlar fakat şöyle bişi var tamamen kullanıma bağlı değerler.

    Kimin nasıl kullandığını bilemeyiz.Sitenin yazdığı değerlere +1 litre eklemek gerekir.

    Alıntıları Göster
    Aracım 900 kmde yakıt ortalama 8.2 gösteriyor. SAdece şehir içi kullanım. Okuldan eve evden okula. Kullanım her şeyi etkiliyor. Benim eshot şoförü arkadaş benim araca bindi. Gidiş geliş dağdan şifalı su doldurmaya gittik geldik. Sürekli rampa çıktık. İnişide vardı. 60 kmde 8.5 den 8.1e düştü sarfiyat. Ama ben dün şehir içi yaptım yine 8.2ye yükseldi. Anlamadım ben bu işten. O vites uyarsına bakma 2500 devirden önce vites yükseltme dedi bana. Ayrıca eco mod saçmalığını kullanmıyorum artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatin -- 21 Mayıs 2013; 14:02:04 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatin

    Aracım 900 kmde yakıt ortalama 8.2 gösteriyor. SAdece şehir içi kullanım. Okuldan eve evden okula. Kullanım her şeyi etkiliyor. Benim eshot şoförü arkadaş benim araca bindi. Gidiş geliş dağdan şifalı su doldurmaya gittik geldik. Sürekli rampa çıktık. İnişide vardı. 60 kmde 8.5 den 8.1e düştü sarfiyat. Ama ben dün şehir içi yaptım yine 8.2ye yükseldi. Anlamadım ben bu işten. O vites uyarsına bakma 2500 devirden önce vites yükseltme dedi bana. Ayrıca eco mod saçmalığını kullanmıyorum artık.

    Düşük devirde vites değiştirmeyin muhabbeti hep döner.. Motorun ömrünü düşürdüğü gibi bir rivayet de var ama şu da unutulmamalı; adamlar binlerce testten sonra koyuyorlar oraya o uyarıyı.. Açıkçası ben çok rağbet etmiyorum, eğer rampa durumu söz konusu değilse; 2200 devirden itibaren vites değiştirilebilir özellikle düşük hacimli motorlarda..

    İnsanların kullanım disiplinleri ile birlikte benim hep söylediğim bir şey var; şehiriçi var şehiriçi var.. Ankara'dan, kendimden örnek verecek olursam; iş yerim ile evimin arası 4,5 km ve 5 tane ışık geçiyorum ve yine genelde yoğun bir trafik durumu var.. Güzergah; Yenimahalle - Gimat.. Yenimahalleden, Anadolu Bulvarı üzerinden Eskişehir yoluna geçerek Ümitköy'e git gel yaptım diyelim.. Normalde bu da şehiriçi olacak ama kazın ayağı aynı değil işte.. Ne kadar uzun mesafeli trafiğin aktığı güzergahta kullanırsanız yol bilgisayarı o kadar düşük gösterir. Yine ilk sıfırladığınız durumda, bu şekilde açık trafikte kullansanız dahi sonra yoğun trafikte kullansanız dahi yol bilgisayarı bir yere kadar yükseliyor.. Aynı şey tersi durumunda da geçerli.. Bir kaç gün yoğun trafikte kullandığınızda sonradan açık akıcı trafikte kullansanız dahi tüketim değeri pek düşmüyor. Bunları iyi ayıklamak lazım.. Kitapçık değeri ne yazarsa yazsın, ne kadar dikkatli kullanırsanız kullanın, aracın motoru ne kadar düşük hacimli olursa olsun; benzinli bir araç, akıcı olmayan bir güzergahta 8.0 litreden aşağı yakmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roque_Jn

    quote:

    Orijinalden alıntı: suatin

    Aracım 900 kmde yakıt ortalama 8.2 gösteriyor. SAdece şehir içi kullanım. Okuldan eve evden okula. Kullanım her şeyi etkiliyor. Benim eshot şoförü arkadaş benim araca bindi. Gidiş geliş dağdan şifalı su doldurmaya gittik geldik. Sürekli rampa çıktık. İnişide vardı. 60 kmde 8.5 den 8.1e düştü sarfiyat. Ama ben dün şehir içi yaptım yine 8.2ye yükseldi. Anlamadım ben bu işten. O vites uyarsına bakma 2500 devirden önce vites yükseltme dedi bana. Ayrıca eco mod saçmalığını kullanmıyorum artık.

    Düşük devirde vites değiştirmeyin muhabbeti hep döner.. Motorun ömrünü düşürdüğü gibi bir rivayet de var ama şu da unutulmamalı; adamlar binlerce testten sonra koyuyorlar oraya o uyarıyı.. Açıkçası ben çok rağbet etmiyorum, eğer rampa durumu söz konusu değilse; 2200 devirden itibaren vites değiştirilebilir özellikle düşük hacimli motorlarda..

    İnsanların kullanım disiplinleri ile birlikte benim hep söylediğim bir şey var; şehiriçi var şehiriçi var.. Ankara'dan, kendimden örnek verecek olursam; iş yerim ile evimin arası 4,5 km ve 5 tane ışık geçiyorum ve yine genelde yoğun bir trafik durumu var.. Güzergah; Yenimahalle - Gimat.. Yenimahalleden, Anadolu Bulvarı üzerinden Eskişehir yoluna geçerek Ümitköy'e git gel yaptım diyelim.. Normalde bu da şehiriçi olacak ama kazın ayağı aynı değil işte.. Ne kadar uzun mesafeli trafiğin aktığı güzergahta kullanırsanız yol bilgisayarı o kadar düşük gösterir. Yine ilk sıfırladığınız durumda, bu şekilde açık trafikte kullansanız dahi sonra yoğun trafikte kullansanız dahi yol bilgisayarı bir yere kadar yükseliyor.. Aynı şey tersi durumunda da geçerli.. Bir kaç gün yoğun trafikte kullandığınızda sonradan açık akıcı trafikte kullansanız dahi tüketim değeri pek düşmüyor. Bunları iyi ayıklamak lazım.. Kitapçık değeri ne yazarsa yazsın, ne kadar dikkatli kullanırsanız kullanın, aracın motoru ne kadar düşük hacimli olursa olsun; benzinli bir araç, akıcı olmayan bir güzergahta 8.0 litreden aşağı yakmaz..

    Alıntıları Göster
    8 çok fazla yalnız .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RuLazz_

    8 çok fazla yalnız .

    Alıntıları Göster
    2000 dedimi vites buyutun. Yokus yukarı baska tabi. Olabildigince 2000devirde kullanın. Gaza cokyumusak basın. yani 100kmye 20-25 saniyede cikin. Yavas kullanın acaip dusuyor yakıt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzkirer

    2000 dedimi vites buyutun. Yokus yukarı baska tabi. Olabildigince 2000devirde kullanın. Gaza cokyumusak basın. yani 100kmye 20-25 saniyede cikin. Yavas kullanın acaip dusuyor yakıt.

    Alıntıları Göster
    900cc ama bu kadar aşırı beslemeli bir motor yerine atmosferik 1.4 90-100 beygir motorlar tercih edilir. Turbolu küçük motorun yakıt tüketiminde bir avantajı yok. 1.4 100 beygir chevrolet aveo'm ortalama 6 litre yakıyor 100km'de. Ayrıca turbolu 0.9lt motordan en az 2 kat ömrü olacağı aşikar atmosferik 1.4 motorların.
    Yabancılar da 0.9 tce motoru test etmiş beğenmemiş. Motor düşük devirde çekmiyormuş vites küçültünce de yakıt tüketimi artıyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    900cc ama bu kadar aşırı beslemeli bir motor yerine atmosferik 1.4 90-100 beygir motorlar tercih edilir. Turbolu küçük motorun yakıt tüketiminde bir avantajı yok. 1.4 100 beygir chevrolet aveo'm ortalama 6 litre yakıyor 100km'de. Ayrıca turbolu 0.9lt motordan en az 2 kat ömrü olacağı aşikar atmosferik 1.4 motorların.
    Yabancılar da 0.9 tce motoru test etmiş beğenmemiş. Motor düşük devirde çekmiyormuş vites küçültünce de yakıt tüketimi artıyormuş.


    Alıntıları Göster
    senin bahsettiğin aveo değeri şehir dışı zannedersem, zira şehir içi o motorun fabrika değeri 7,7 litre. ben 0.9 motorlu aracımla 3000 klometriyi yeni devirdim şu an için ortalam yakıt tüketimim şehir içi 6,5 ortalama hızım ise 17 km/saat bundan daha az tüketim değerlerine sahip bir atmosferik benzinli motor olduğunu düşünmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -kain-

    senin bahsettiğin aveo değeri şehir dışı zannedersem, zira şehir içi o motorun fabrika değeri 7,7 litre. ben 0.9 motorlu aracımla 3000 klometriyi yeni devirdim şu an için ortalam yakıt tüketimim şehir içi 6,5 ortalama hızım ise 17 km/saat bundan daha az tüketim değerlerine sahip bir atmosferik benzinli motor olduğunu düşünmüyorum.

    Yukardaki mesajlarda 8 litre ortalama yakanlar var, uzun yolda da 6 litre altına 0.9 turbo motorla inenleri görmedim ona dayanarak 1.4 atmosferik daha mantıklı olur diye yazdım çünkü 0.9 turbo ile aynı hatta daha az benzin yakıyor 1.4 atmosferik ve ekonomik gidicem diye gaz pedalına ayak ucuyla dokunmanın da gereği yok. Şehiriçinde kalkışları yumuşakça yaparsanız 7.5 litre yakıyor uzun yolda duble yol 100-110 hızla klima açık 6 litre, otoyolda klimasız 130km sabit 6.5 litre yakıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: -kain-

    senin bahsettiğin aveo değeri şehir dışı zannedersem, zira şehir içi o motorun fabrika değeri 7,7 litre. ben 0.9 motorlu aracımla 3000 klometriyi yeni devirdim şu an için ortalam yakıt tüketimim şehir içi 6,5 ortalama hızım ise 17 km/saat bundan daha az tüketim değerlerine sahip bir atmosferik benzinli motor olduğunu düşünmüyorum.

    Yukardaki mesajlarda 8 litre ortalama yakanlar var, uzun yolda da 6 litre altına 0.9 turbo motorla inenleri görmedim ona dayanarak 1.4 atmosferik daha mantıklı olur diye yazdım çünkü 0.9 turbo ile aynı hatta daha az benzin yakıyor 1.4 atmosferik ve ekonomik gidicem diye gaz pedalına ayak ucuyla dokunmanın da gereği yok. Şehiriçinde kalkışları yumuşakça yaparsanız 7.5 litre yakıyor uzun yolda duble yol 100-110 hızla klima açık 6 litre, otoyolda klimasız 130km sabit 6.5 litre yakıyor.

    Alıntıları Göster
     Yeni Clio Icon Turbo 90 bg Stop & Start      **Yakıt Tüketimi**



    Bu modelde ki fabrika test sonuçları ve standart donanım yukarıda ki gibidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: -kain-

    senin bahsettiğin aveo değeri şehir dışı zannedersem, zira şehir içi o motorun fabrika değeri 7,7 litre. ben 0.9 motorlu aracımla 3000 klometriyi yeni devirdim şu an için ortalam yakıt tüketimim şehir içi 6,5 ortalama hızım ise 17 km/saat bundan daha az tüketim değerlerine sahip bir atmosferik benzinli motor olduğunu düşünmüyorum.

    Yukardaki mesajlarda 8 litre ortalama yakanlar var, uzun yolda da 6 litre altına 0.9 turbo motorla inenleri görmedim ona dayanarak 1.4 atmosferik daha mantıklı olur diye yazdım çünkü 0.9 turbo ile aynı hatta daha az benzin yakıyor 1.4 atmosferik ve ekonomik gidicem diye gaz pedalına ayak ucuyla dokunmanın da gereği yok. Şehiriçinde kalkışları yumuşakça yaparsanız 7.5 litre yakıyor uzun yolda duble yol 100-110 hızla klima açık 6 litre, otoyolda klimasız 130km sabit 6.5 litre yakıyor.

    Sen iyi araştır arkadaşım şehir içi 6.5 şehir dışı 4.5 ve aşağısı yakalayan var.

    sen biraz daha araştır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RuLazz_

    quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: -kain-

    senin bahsettiğin aveo değeri şehir dışı zannedersem, zira şehir içi o motorun fabrika değeri 7,7 litre. ben 0.9 motorlu aracımla 3000 klometriyi yeni devirdim şu an için ortalam yakıt tüketimim şehir içi 6,5 ortalama hızım ise 17 km/saat bundan daha az tüketim değerlerine sahip bir atmosferik benzinli motor olduğunu düşünmüyorum.

    Yukardaki mesajlarda 8 litre ortalama yakanlar var, uzun yolda da 6 litre altına 0.9 turbo motorla inenleri görmedim ona dayanarak 1.4 atmosferik daha mantıklı olur diye yazdım çünkü 0.9 turbo ile aynı hatta daha az benzin yakıyor 1.4 atmosferik ve ekonomik gidicem diye gaz pedalına ayak ucuyla dokunmanın da gereği yok. Şehiriçinde kalkışları yumuşakça yaparsanız 7.5 litre yakıyor uzun yolda duble yol 100-110 hızla klima açık 6 litre, otoyolda klimasız 130km sabit 6.5 litre yakıyor.

    Sen iyi araştır arkadaşım şehir içi 6.5 şehir dışı 4.5 ve aşağısı yakalayan var.

    sen biraz daha araştır

    Alıntıları Göster
    Ben 3 silindirli hem de 900cc arabaya binmem ki niye araştırıcam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    Ben 3 silindirli hem de 900cc arabaya binmem ki niye araştırıcam.

    Troll burda ne işin var o zaman ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz®

    quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    Ben 3 silindirli hem de 900cc arabaya binmem ki niye araştırıcam.

    Troll burda ne işin var o zaman ?


    Senin ne işin var asıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz®


    quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: -kain-

    senin bahsettiğin aveo değeri şehir dışı zannedersem, zira şehir içi o motorun fabrika değeri 7,7 litre. ben 0.9 motorlu aracımla 3000 klometriyi yeni devirdim şu an için ortalam yakıt tüketimim şehir içi 6,5 ortalama hızım ise 17 km/saat bundan daha az tüketim değerlerine sahip bir atmosferik benzinli motor olduğunu düşünmüyorum.

    Yukardaki mesajlarda 8 litre ortalama yakanlar var, uzun yolda da 6 litre altına 0.9 turbo motorla inenleri görmedim ona dayanarak 1.4 atmosferik daha mantıklı olur diye yazdım çünkü 0.9 turbo ile aynı hatta daha az benzin yakıyor 1.4 atmosferik ve ekonomik gidicem diye gaz pedalına ayak ucuyla dokunmanın da gereği yok. Şehiriçinde kalkışları yumuşakça yaparsanız 7.5 litre yakıyor uzun yolda duble yol 100-110 hızla klima açık 6 litre, otoyolda klimasız 130km sabit 6.5 litre yakıyor.

    Sen iyi araştır arkadaşım şehir içi 6.5 şehir dışı 4.5 ve aşağısı yakalayan var.

    sen biraz daha araştır

    Şöyle boş muhabbet yapan insanları gördükçe sinirlerim bozuluyor. Adam aracı ya yoldan geçerken ya da park halinde görüyor. yok efendim yakıtı böyle yok arkadaşım 3 silindiri böyle diye atıp tutuyor.

    Şu an istanbul şehir içi 6.4 teyim. yaklaşık 800 km dir sıfırlamadım ve yaklaşık 100 km yüksek hızda (140 km/h--- 170 km/h arasında) kullandım. klima da yaklaşık 400 km açık kullanıldı. Böyle arkadaşlara itibar etmeyin. kullanıcı yorumu almadan fikir sahibi olmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz®


    quote:

    Orijinalden alıntı: panda34

    quote:

    Orijinalden alıntı: -kain-

    senin bahsettiğin aveo değeri şehir dışı zannedersem, zira şehir içi o motorun fabrika değeri 7,7 litre. ben 0.9 motorlu aracımla 3000 klometriyi yeni devirdim şu an için ortalam yakıt tüketimim şehir içi 6,5 ortalama hızım ise 17 km/saat bundan daha az tüketim değerlerine sahip bir atmosferik benzinli motor olduğunu düşünmüyorum.

    Yukardaki mesajlarda 8 litre ortalama yakanlar var, uzun yolda da 6 litre altına 0.9 turbo motorla inenleri görmedim ona dayanarak 1.4 atmosferik daha mantıklı olur diye yazdım çünkü 0.9 turbo ile aynı hatta daha az benzin yakıyor 1.4 atmosferik ve ekonomik gidicem diye gaz pedalına ayak ucuyla dokunmanın da gereği yok. Şehiriçinde kalkışları yumuşakça yaparsanız 7.5 litre yakıyor uzun yolda duble yol 100-110 hızla klima açık 6 litre, otoyolda klimasız 130km sabit 6.5 litre yakıyor.

    Sen iyi araştır arkadaşım şehir içi 6.5 şehir dışı 4.5 ve aşağısı yakalayan var.

    sen biraz daha araştır

    Şöyle boş muhabbet yapan insanları gördükçe sinirlerim bozuluyor. Adam aracı ya yoldan geçerken ya da park halinde görüyor. yok efendim yakıtı böyle yok arkadaşım 3 silindiri böyle diye atıp tutuyor.

    Şu an istanbul şehir içi 6.4 teyim. yaklaşık 800 km dir sıfırlamadım ve yaklaşık 100 km yüksek hızda (140 km/h--- 170 km/h arasında) kullandım. klima da yaklaşık 400 km açık kullanıldı. Böyle arkadaşlara itibar etmeyin. kullanıcı yorumu almadan fikir sahibi olmayın.

    Alıntıları Göster
    touch start stop dizel kullanıyorum. istanbul içinse satış elemanıyım. araca 8000 km de 11 depoda max ortalama 7 gordum. ortalama 5.5 ile 6.5 arası degişiyor. bu arad 140 kg yum ve bolca agresiv kullanısım var.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.