Arkadaşlar doblomu alalı iki ay oluyor 1.6 premio+konf.pak. 3500 km m.siyah Bu süreyi 2 ay süren bir test sürüşü gibi düşünüyorum ve çeşitli konularda değerlendirmelerde bulunmak istiyorum.
1-İlk olarak aracın fiyatının bayilere göre çok farklılık göstermesi beni ve çevremdekileri çok şaşırtıyor. ben 1.6 pr.+konf. 33800 tl ye aldım yanında da bagaj havuzu, yang.sönd.,trafik seti verdiler. Bu iki ay içersinde yüz yüze karşılaştığım bazı kişiler 1.3 premioya 34000, 1.6 premioya 35500 ödediklerini söylediler. Ben alırkende fiyatlar çok oynaktı ama bu kadar olması bana Tofaşın doğan ve şahinlerinin karaborsa satıldığı günleri hatırlattı.
2- Daha önceki aracımı da sıfır almıştım memnuniyet anketi falan yaparken çok iyi davranmışlardı, ne zaman servise uğrasam ertesi gün mutlaka arar sorunun devam edip etmediğini veya bakımdan memnun olup olmadığımı sorarlardı. Allah tarafından Fiat'ın böyle bir sorunu yok. Arka kapılar ve torpido için 4 kez servise gittim ha sanayiye gitmişsin ha servise..
3- Arka kapıların kilitleri sorun çırarıp duruyordu neyse geçen hafta yenisiyle değiştirdiler bakalım şidi ne olacak. Ama ben Yeni Doblonun arka kapı kollarını ve kilitlerini tasarlayan ve çizen arkadaşı allaha havale ediyorum. Valla arkaya birisi bindi mi karnıma ağrılar giriyor.
4- Araç çok geniş doğrudur yanlız torpido gözü çok küçük ve sarkıp duruyor ayrıca ön koltuklar birbirinden biraz ayrı olsa da arada kapalı bir bölme olsaymış çok iyi olacakmış, aracın genişliği ön camlar la sürücü arasında boşa gidiyor.
5- Araçta bariz bir şekilde kalkış ve düşük vites sorunu var. İlk zaman birkaç kez stop ettirdim özellikle klima çalışırken. Şehiriçi virajlarda vites düşürürken ara gazı veriyorum bazen devir düşmesin diye kamyoncular gibi. Bir de 1.6 sını aldık 1.3 olsa ne yapacaktık bilmiyorum. Yakıt olarak da katolokla bir alakası yok ortalama km de 20 krş yakacak anlaşıldı ama buna bişey diyemem sürücü ve yolcularla ağırlık 1700-1800 kg oluyor.
Sınıfındaki araçlardan donanımı ve sürüş zevki ile bir adım önde zaten fazla bi seçenek yok bu sınıfta. Herşeye rağmen ben çok memnunum iyiki almışım diyorum. Yaptığım eleştirilere gelince onca para verdikten sonra insan ufak tefek hatalar yüzünden keyfinin kaçmasını istemiyor.
Okuduğunuz için teşekkürler. Ekleyeceğiniz şeyler varsa bekliyorum.
Araçtan memnun olmanız güzel Kazasız belasız sürün inşallah.
BEnm yeni dobloda merak ettiğim start stop özelliği. Sİzin aracınızda var mı acaba. Şehir içinde mesala durdunuz ayagınızı debriyajdan çeker çekmez araç devam ediyor mu yoksa biraz bekleme oluyor mu.. Faydalı mı yoksa opsiyon olarak gösterilip pahanın artmasından başka bir etkisi yokmu? şimdiden teşekkürler
Teşekkür ederim, sağolun. Bende Start & Stop özelliği yok. Test sürüşü yaptığım araçta vardı ama ben farkında değildim kırmızı ışığın birinde arabaya açayip bişeyler oldu (stop etti sonra marşa basmadan çalıştı falan) satış elemanı bişey de söylemedi, sonradan öğrendim bu özellik varmış bence çok saçma ve çok gereksiz.
Benim bildiğim tüm araçlar az biliyorsam en azından dizel araçlar en çok yakıt yaktıkları ve akü olsun marş motoru olsun en çok yıprandığı olay marşa basma durumu ve dolayısıyla arabanın ilk çalıştırılmasıdır. Yakıt tasarrufu sağlıyacaz diye kırmızıda 30 sn stop edecek sonra çalışırken misli ile yaptığı tasarrufu geri alacak bir sistem. Sanki hybird sistemi gibi yani hem elektrikli hem içten yanmalı motor varmış da durup kalkmalarda yakıt harcamayacak. Üstelik 750 tl ek ücret istiyolar bu özellik için. Hem yaz günü kırmızıda 30-40sn klimanın durmasını kim ister?
Neyse yine açtık ağzımızı yumduk gözümüzü.. Kasap savdiği deriyi... misali
Bende farklı düşünmüyordum açıkçası Teşekkürler
öncelikle aracını güzel günlerde kullanmanı dilerim. bahsini ettiğin sorun ve memnuniyetsizlikler tüm doblo kullanıcılarının ortak sorunu hatta eksiği bile var. örneğin frenlerin zayıflığı. memnun kaldığın yerlerde yine tüm doblo kullanıcılarının hemfikir olduğu noktalar. yeni çıkan bir araç almanın en kötü yanıda budur işte. bir iki seneye kadar aracı neredeyse sorunsuz bir şekle sokarlar ama iki sene kim beklemek ister dimi.
iyiki doblonun yenisini almamışım diyeceğim :)
şu an izmir istanbul yolundayım aracım 12 ocak trafiğe çıkışlı 1.3 dizel.36338 kilometrede.
arka kapıların kapı kollarını yapan arkadaşı bende tebrik ediyorum yeri gelmişken.arabaya her binen bi kapı koluyla boğuşuyor.birde arka camlar neden arkadan öne doğru açılır o ne mantıktır anlamak mümkün değil.ilk fırsatını bulduğumda yenilerdeki gibi aşağıya açılır yaptıracağım :) benim bunların haricinde hiçbir şikayetim yok.hatta 1.3 motorun gayet performanslı olduğunu söyleyebilirim.
arabam henüz gelmedi ama evrakları trafiğe vermişler bayiden az önce görüştüm. aracın bazı eksiklerini yazdığınız zaman hatamı ettim diye düşünüyorum . ama her kesin yorumunun sonunda herşeye rağmen mutluyum yazması beni sewindiriyo:D partner tepe 110 bg lik yerine doblo 1.6 premio seçtim inş pişman olmam
Kazaız belasız kullanmanızı dilerim. Eminim memnun kalırsınız. Ufak tefek sorunlar çıksa bile emin olun pişman olmazsınız..
İyimser yaklaşıyorum; "yine nazar değdi herhalde" Biraz önce sağ arka kapıyı açamadım kilitli kalmış.. Bize yine servisin yolu gözüktü anlaşılan.. Eee bayağı olmuştu uğramayalı..
bi dergide doblo partner ve connectin karşılaştırmalı testi vardı. 100 km deki hızla giderken yapılan frenlerde doblo ve partner 38 metre, connect 39 metrede durabilmiş, 120 km hızda mesafeyi hatırlamıyorum ama doblo ve partner aynı metrede connect yine 1 metre fazla mesafede durmuştu, 150 hızla yapılan testte ise doblo partnerden 1 metre connectten 2 metre daha kısa mesafede durmuş. buda fren mesafesinin gayet iyi olduğunu gösteriyor. hissiyatta sorun varmış gelebilir. dergide autocar dı herhalde. auto ile başlayan bi ismi olduğunu kesin hatırlyorum ama
aracınız hayırlı olsun 1.3 motor demek ki kasa için yetersiz kalıyor bunu duyduğum iyi oldu
yaw bwn yorumlardan anlamadım bi olumsuz biri olumlu :D rica etsem yorumlarınızı alsam sizden ?? BEN YENİ DOBLO PREMİO 1.3 90 + KONFOR PAKETİ ALMAYI PLANLIYORUM .. bişiler taşımak içinde güzel genişlii .. kullanalar frenlerde sorun sıkıntı varmı ? ben hepsiner baktım tepe olsun cango vs doblo konfor bakınımdan iç dizanyn açısından önde gibi sizce ????
yaw bwn yorumlardan anlamadım bi olumsuz biri olumlu :D rica etsem yorumlarınızı alsam sizden ?? BEN YENİ DOBLO PREMİO 1.3 90 + KONFOR PAKETİ ALMAYI PLANLIYORUM .. bişiler taşımak içinde güzel genişlii .. kullanalar frenlerde sorun sıkıntı varmı ? ben hepsiner baktım tepe olsun cango vs doblo konfor bakınımdan iç dizanyn açısından önde gibi sizce ????
Kapısını ...tiğimin arabası. 2 kez kilit değişti 5 kere bozuldu hala da bozuk..
Artık tavsiye etmiyorum, en az bir yıl beklenmeli
quote:
Orijinalden alıntı: ertandogann
bi dergide doblo partner ve connectin karşılaştırmalı testi vardı. 100 km deki hızla giderken yapılan frenlerde doblo ve partner 38 metre, connect 39 metrede durabilmiş, 120 km hızda mesafeyi hatırlamıyorum ama doblo ve partner aynı metrede connect yine 1 metre fazla mesafede durmuştu, 150 hızla yapılan testte ise doblo partnerden 1 metre connectten 2 metre daha kısa mesafede durmuş. buda fren mesafesinin gayet iyi olduğunu gösteriyor. hissiyatta sorun varmış gelebilir. dergide autocar dı herhalde. auto ile başlayan bi ismi olduğunu kesin hatırlyorum ama
bende megane vardı oda 38 metrede duruyor deniyordu testlerde ve gerçekten duruyordu . onu sattık 6 ay eski kasa kangoo ya bindik sonra doblo aldık kangoo yu arar oldum frenlemede. bunun neresi 38 metrede duruyor anlamadım .10 km hızla frene basıyorum aracın lastikleri kızaklıyor. bence en büyük etken arka kampana sistemi ve lastiğin dandikliği.
benim buraya mesaj yazdığımdan beri aracımda bi 7-8 bin km daha yaptım.40 bin km deneyimlerimi paylaşabilirim...
-40 bin km ye gelince aracın lastikleri hakkaten performanstan düştü :) bunun araçla değil bridgestone ile alakası var.Şu an kafadan kayma konusunda rekor kırıyorum (kuru zemin) yağmurlar yağmaya başlayınca lastik almak şart oldu, -frenlerine asla laf söylettirmem doblonun (benimki doblo classic) hissiyatı çok güzel ve duruş mesafesi bence yeterli. -araç içerisinden gelen bir ses ve tıkırtı yok. -40 bin bakımı balatalarının değişmesiyle ve KDVdahil 263 TL tuttu.Sırf bu bakım maliyeti bile alma tercihi olabilir. -arka kapılarının açılma şekliyle hala arabaya binen herkes boğuşmakta.koltuk arkalıklarına kapı nasıl kapatılır diye açıklama yazacağım. -performans olarak makul hızlara kadar gayet iyi gidiyor.130-140 km hızda bile gaza bastığınızda hala hızlanmaya çalışıyor ama 160 a kadar :) ondan sonrasında hızlanıyor ama 170 dediğinde kalıyor.zaten devirde 4400 civarına gelmiş oluyor ki o motorun daha fazla çevirmesi mümkün değil.
şimdilik izlenimlerim böyle.bir problemim yok şükür. -hala arka camları yaptırtamadım.vakit bulamıyorum.yaptıran varsa nasıl olacağını anlatabilirmi ?
2007 de ticari bi araç almaya karar verdik dobloyla connect arasında kaldık doblo güzel bi araba ama şasisi zayıf dediler ne demek dedim kazalarda fazla hasarlı çıkıyo dediler connectte böle bi sorun yokmuş aslında tercihim dobloydu ama connect aldım aldığıma şu ana kadar hiç pişman olmadım aracım 110 ps olduğu için doblodan fazla yakıyo birde arkada makas olduğu için doblo kadar konforlu değil ancak şöyle bi özelliği de varki gaza bastınmı araç hiç durmaksızın 190 - 200 km çıkıyo tabi benim sevdiğim bi özelliği ama dobloyu beğendiğimide belirtmek istrim. yeni doblolar hariç..
Bizde 2 aydır Doblo kullanıyoruz.1.3 90 hp şuana kadar sorunsuz.Araç 6 bine geldi.Hiçbir şekilde tık yok.Yakıtta çok iyi.
quote:
Orijinalden alıntı: gokmavı
Bizde 2 aydır Doblo kullanıyoruz.1.3 90 hp şuana kadar sorunsuz.Araç 6 bine geldi.Hiçbir şekilde tık yok.Yakıtta çok iyi.
Sizde yeni symbol yokmuydu yada nick benzerliği mi?Eğer karıştırdıysam kusuruma bakmayın.
quote:
Orijinalden alıntı: Adalet mülkün temeli
quote:
Orijinalden alıntı: gokmavı
Bizde 2 aydır Doblo kullanıyoruz.1.3 90 hp şuana kadar sorunsuz.Araç 6 bine geldi.Hiçbir şekilde tık yok.Yakıtta çok iyi.
Sizde yeni symbol yokmuydu yada nick benzerliği mi?Eğer karıştırdıysam kusuruma bakmayın.