Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11.578
Cevap
179
Favori
917.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    Aegea C sınıfı bir araç ve yukarıda saydığım arabalarla aynı sınıftadır.Sizin veya başkasının FİAT'a ön yargısının olması,Aegea'yı sınıfındaki diğer araçlarla kıyaslanmaz yapmıyor maalesef.Benim anlamadığım ise sadece resimlerinden gördüğünüz ve koltuğuna dahi otumadığınız bir aracı sırf Fiat diye hemen rakiplerinin arkasında görünüyorsunuz ? Neden rakiplerinden 5-7 bin TL ucuz olmalı,yani bu olayın mantığı nedir.Seat Toledo'nun full dizeli 75 bin TL eğer 1.6 full dizel otomatik olsaydı 85-90 dan aşağı istemezlerdi.Toledonun motorundan başka kaliteli olan bir yeri var da biz mi kaçırdık ki bu kadar para istiyorlar.Ayrıca Leonun neyine 76 bin TL verelim,yani sizinki sırf ön yargı.Arabadan anlamaz değiliz Leonun neresi kaliteli ?

    Önyargı tecrübedir...
    Tecrübe önyargı sağlar...
    Leondan 10 bin azını bile etmez bu araba ki... Leon 76 ise bu 66 olsa vermem diyorum ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • YSF_023 kullanıcısına yanıt
    agea c sınıfı değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    Şimdi olay laf yarışına dönüyor lakin;tecrübe önyargıyla olmaz,araştırmayla ve karşılaştırmayla olur,tam aksine ön yardıyla yaklaşılan olaylar hakkında tarafsız yorum yapılamaz,bu kadar bilim adamı ön yargıyla tecrübe kazanmadı,deneyerek kazandı. Demek istediğim şu;sizin gözünüzde arabanın kaç bin TL ettiğinin önemi yok o sadece sizin yorumunuz olur.Ha şu parayı eder etmez meselesine gelirsek,ne Leon 76 bin eder ne de Aegea 70 bin TL eder,ne de Jetta 80-90 Bin tl eder.Ama ülkemizdeki vergi sistemi yüzünden maalesef ediyor.Bizim millete göre arabanın önünde Vw,Toyota,Honda amblemi varsa o araba daha piyasaya çıkmamış olsa bile çok kalitelidir ama Fiat en kral arabayı yapsın her yerini yumuşak plastik doldursun yine de Fiat olduğun için beş para etmezdir.Olay bu şekil yani.

    Laf yarışı olsun istemiyorum ama sölediğim lafı doğru anlamıyosunuz ve üstüne yorum yazıyosunuz...
    Önyargı tecrübeyle oluşur...
    Fiat'a olan önyargım demek ki daha önceki tecrübelerin sonucunda bugünkü halini almış...
    Tecrübe etmişim, tekrar şans vermişim, sonunda bi halt etmez bu markanın arabaları, sadece piyasa rakiplerinden çok ucuz olursa alınır diye önyargımı koymuşum ...
    Bunda anlamıycak bişey göremiyorum ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • YSF_023 kullanıcısına yanıt
    teknik bilgiye gerek yok göz var nizam var, linea c sınıfı mı? aynı ayarda araç işte:) koç un size vereceği 1.3mjet 90hp 65binden hayırlı olsun:) Araç gelince hayal kırıklığına uğrarsınız zaten. yeni megane yeni civic yeni astra dururken agea? de get yaaaa:D
  • Aegea lineanin aksine b+ degil C olacak.

    Bunu fotograftaki en boy oranindan bile anlayabiliriz. B+ arabalarin hepsinde bi egretilik var, bu oransal olarak ben C yim diyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu araç tam anlamıyla safkan bir C Sınıfı.
    B diyen arkadaşlar fotoğraftan falan mı değerlendiriyorlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 70 liraya dizel otomatik full satar, daha altında ki rakamlara köpek gibi satar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel manuel orta donanım 55binden çıksa ortalık yıkılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alacak durumum yok ama mutlaka kiralayip felan test etmek istedgm arac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • YSF_023 kullanıcısına yanıt
    Sen işin mantığını anlamıyorsun😀 sadece ölçülerine bakarak araç segment atlamaz. Linea puntonun sedanı punto b segment iken linea c mi oluyor? Octavia avensis ile aynı boyutta octavia D segment mi? İnsanı güldürmekten başka işiniz yok. Bişeyi idda ederken insan biraz düşünür de cevap yazar. Ben tüm c sınıfının fanatiğimiyim ne alaka?😀 bizde linea var ve ben bugün b segment araç baksam fiesta yerine yine linea alırım. Linea doblo hariç fiat tek tük binek araç satar hale geldi ki linea çok satan olduğu için aynı ayarda yeni araç ürettiler. Tamam iyi fiyata çok satar ama kalitesi linea kadar olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Line C sınıfı değil evet ama Egea C sınıfı zahmet olmazsa okuyun teknik özelliklerini orada ölçüleri yazıyor jetta ile aynı ölçülerde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmet3976 -- 23 Eylül 2015; 9:00:44 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar otopark.comda bur resim girmustum eagea motir secenekleri diye burada tjet motor yoktu.Aciklama felan geldi mi bu konuda tjet kullanilmayacak gibime geliyor benim.

    150hp tjet beklerken 120lik tjetten de olduk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motor konusunda;

    Fiat motor konusunda doğru yaptı. Corolla Civic bunlar benzinli C sınıf içinde en çok satanlar ve atmosferikler. Turbo benzinliler basınca çok yakıyor ve LPG ye uyumsuZ. Benim itirazım atmosferik motora klasik otomatik koymaları .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SertyAdams

    Sen işin mantığını anlamıyorsun😀 sadece ölçülerine bakarak araç segment atlamaz. Linea puntonun sedanı punto b segment iken linea c mi oluyor? Octavia avensis ile aynı boyutta octavia D segment mi? İnsanı güldürmekten başka işiniz yok. Bişeyi idda ederken insan biraz düşünür de cevap yazar. Ben tüm c sınıfının fanatiğimiyim ne alaka?😀 bizde linea var ve ben bugün b segment araç baksam fiesta yerine yine linea alırım. Linea doblo hariç fiat tek tük binek araç satar hale geldi ki linea çok satan olduğu için aynı ayarda yeni araç ürettiler. Tamam iyi fiyata çok satar ama kalitesi linea kadar olur.

    Segment ölçülere göre belirlenmez demissiniz. Peki neye göre belirlenir?
    Octavia- avensis örneği vermissiniz doğrudur. Madem ölçülere göre belirlenmez kıstası söyleyin de öğrenelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle tüm DH Forumdaşların Ramazan Bayramını kutlarım.

    Segment konusuna pek takılıp birbirinizin kalbini kırmaya gerek yok. Hele ki ülke olarak içinde bulunduğumuz şu hassas günlerde daha yakın ve sıcak olmamız gerektiğini düşünüyorum. Forumda elbette tartışma ve görüş alışverişi olacaktır ancak bunu kötü söz söylemeden kalp kırmadan yaparsak daha yapıcı oluruz.

    Bir aracın segmentini belirlemek için sadece boyutu yeterli olmayabilir. Boyutta elbette segment belirmede öcneliklidir ama boyut yanında donanım, çekiş tipi, yakıt ekonomisi, iç & dış dizaynı gibi şeylerde belirleyici olabiliyor.

    Öyle bir segment olmamasına rağmen B, B+ veya C+ gibi ara segmentler bile konuşuluyor. Bunun tam bir tarifi veya şartı yok. Ancak ilk başlarda otomobiller ÜST, ORTA ve ALT segment olarak belirleniyordu daha sonra A, B, C, D, E, F, S, M ve J şeklinde segmentler duyup göremye başladık. Hatta SUV tipi araçlar bile kendi içinde C-SUV veua D-SUV gibi ayrılmaya başladılar. Bazı markalar SUV değil CUV veya MPV şeklinde sınıflandırma yaptılar.

    Ancak genelde dünyada kabul gören segmentler şu şekilde yapılmıştır

    A – Basic – Mini Sınıf – Minicar – Şehir arabası – Economy car – City car
    B – Small – Küçük Sınıf Otomobiller – Küçük aile arabası
    C – Lower Medium – Alt orta sınıf otomobil
    D – Upper Medium – Üst orta sınıf otomobil
    E – Executive – Üst sınıf otomobil
    F – Luxury – Lüks sınıf otomobil
    S – Sports – Spor otomobil
    M – Multi purpose cars
    J – Sport utility cars


    Not: sıralama alıntıdır.


    Konumuza gelecek olursak yeni çıkacak olan AEGEA için görmeden ve incelemeden aracı bir segmente şimdiden yapıştırmamak gerekir diye düşünüyorum. Dıştan gördüğüğim kadarıyla C segmenti denilebilecek bir araçtır. Ülkemiz için hayırlı olur inşallah.

    Birde AEGEA'nin halkımızca nasıl telaffuz edileceğini merak ediyorum. İngilizce telafguz yerine EGE denilmesi hoşuma giderdi çünkü esprili bir yaklaşım telaffuzuyla AEG bile diyen çıkacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    "...Bişeyi idda ederken insan biraz düşünür de cevap yazar..." Yorum yazarken saygı sınırlarını aşmayalım.Yaşın 15-20 ise önce bilgi açığını kapat sonra forum tartışmalarına katıl.Yazdıklarını kendin çürütüyorsun.Az önce göz var nizam var diyordun şimdi ölçüye göre sınıf belirlenmez diyorsun.Sınıf ölçüye göre belirlenir tabiki..Sadece ölçülere bakılmıyorsa neye bakılıyor anlat ta öğrenelim diyorum işte.Anlatamazsın çünkü şahsi subjektif yorumdan öteye gitmez anlatacakların.Senin dediğine göre piyasada C sınıf araba kalmıyor.Civic,Jetta,Corolla,Aegea v.s.. neredeyse hepsi aynı boyutta o zaman bunlar da C sınıfı değil senin dediğine göre.Ben Aegea diyorum sen halen Linea diyorsun.Octavia ile avensis aynı ölçülerde değil.Eğer aynı ölçülerde olsaydı o zaman avensis istediği kadar ben D segmentiyim desin ama C segmenti olurdu.Eski modelleri kast ediyorsan zaten günümüzdeki bir çok c segment araç eski D segmentlerden daha büyük veya aynı boyutlarda.Diyorum ya hep göreceli ve ön yargılı yazı yazıyorsunuz.Aegea Linea ile aynı kalitede olamaz çünkü kullanılan parçalar 500X ile aynı kalitede olacak,git 500X'i bir incele bak bakalım Linea ile benzer yönü var mı ?.Ayrıca Senin kaliteli sandığın arabaların koltuğuna otur incele ondan sonra söylediklerini geri alırsın.Özellikle Civic,Megane ve corollayı bir incele.Her tarafının sert plastiklerle dolu olduğunu görünce ve bu arabaların -80-90 bin TL olduğunu düşününce paranın nasıl boşa gittiğini anlarsın.

    Segment ayrımı tamamen boyutlara göre yapılmaz hocam yanlış bilgi vermeyelim. Firmalar segmentini kendi belirler ve onun üstüne çalışırlar. Motorun atmosferik olduğunu gördüğünüz zaman piyasada kiminle yarışacağını fark edip anlamanız gerekli. Muhtemelen C serisi olacaktır. Çünkü rakipleyle yarışacak duruma göre hazırlık yapılıyor.

    İç tasarım ve + özellikler fazla olursa da o segmentin premium sınıfına girer bu da dipnot olsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • YSF_023 kullanıcısına yanıt
    Arkadaş benden önce cevaplamış kendine tşkler. Segment aracın dış ölçüsüne bağlı olarak iç kullanım hacmi ve donanımına göre belirlenir. Bu araç çıktığında baz donanımı 50bin liraya çıkarsa b+ dır. Aracın video ve resimlerinden kullanılan malzemeye bakarak diyorum ki bu araç c sınıfı değil. Yaşım 30 ve kimseye de kırıcı birşey yazmadım. Aracı sen çizmişsin gibi yorum yazacağına biraz objektif ol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cidden vestayi bundan mi çaldılar acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce bi başlıkta daha yazmıştım. Bu aracın hangi segment olduğunu merak ediyorsanız Tofaş'ın açıklamalarına bakın. Bundan bir iki yıl önce Tofaş CEO'su birden fazla kez basına B-Sedan araç geliştiriyoruz diye demeç verdi.

    Bu araç büyükçe bir ihtimal 500L platformu (yani B segment) üzerine yapılmış durumda. Arka süspansiyonlar yarı bağımsız. C segment araçların artık müşterilerine sunduğu anahtarsız giriş, elektronik el freni vs gibi donanımlara sahip değil (bkz resmi iç görseller). Kliması bile çift bölgeli değil.. Yani araç sunabildiği (standart olarak sunduğu demiyorum, onları daha bilmiyoruz) Özellikler bakımından güncel C standartlarını karşılamıyor.

    Bununla birlikte diğer B sedan araçlarla kıyaslayınca da elli bin kat daha yakışıklı ve oturaklı (hatta bu konuda başta Fluence olmak üzere C sedan araçların bir kısmından bile daha başarılı), ayrıca ölçü olarak da C'ye daha yakın. E bu durumda B+ demek çok da absürt olmayacak.

    Ben henüz fiyatları donanımları görmeden bile şunu anlayabiliyorum. Fiat (aslında Tofaş) deli gibi yükselen piyasada, insanlara çok büyük paralar ödemeden eli yüzü düzgün bir araç sunma mottosuyla yola çıkmış. Linea'da yaptıkları yapısal hatalardan ders almışlar. Normalde Linea dahil olmak üzere bu segmenti temel olarak filo araçları oluştururken, artık Egea ile bizlerin de alabileceği bir otomobil üretmişler.

    Ben bu araç için uçuk fiyatlar beklemiyorum. Gelgelelim, Accent'in baz versiyonu 52.000 lira.. Ee Accent o paraysa Egea'nın ondan daha ucuza başlaması için bir sebep görmüyorum. C sedanların en ucuz dizellerinin (plastik kokan bomboş versiyonlarının) fiyatı 80e dayanmış durumda, hal böyleyken Egea'nın en üst donanımlı 1.6 dizel motorlusu 65 binden fazla etmez demeyi de art niyetlilik olarak değerlendiriyorum.

    Özetle bu otomobil bence piyasanın F/P lideri olacak. Varolduğu her fiyat skalasında en alınabilir otomobil Egea'nın sunduğu alternatif olacak. (Bu mesajımı 2 ay sonra dönüp tekrar değerlendireceğim). Bu noktada ha B olmuş, ha C olmuş çok da önemli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç satışa sunuldu mu? Bugün sabah gökyüzü mavisi renginde bursa trafiğinde gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.