Şimdi Ara

YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) (571. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11.579
Cevap
179
Favori
918.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 569570571572573
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hhornek kullanıcısına yanıt

    1.3 dizelden daha iyi pişman olmazsınız.

  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Deneyimleme fırsatınız oldumu 1.0 turbolu 90 bg clio kullandım 1.4 egeya göre seridi ama 1.0 turbolu egea acaba kasadan dolayı hantal kalır mı bilemedim.
  • Araç 2016 1.3
    Marş uzatma yapmaya başladı soğuk havalarda daha fazla yapıyor. Başına gelen var mı
  • hhornek kullanıcısına yanıt

    1.0 egea cross wagon var güzel. 1.6 multijetten benim gördüğüm tek fark tork eksiklği. Yokuşlarda onu hissettiriyor sadece.

  • Bayi takasa kaç bin tlden alır sizce 2020 model 1.4 urban plus kaza tramer boya değişen yok 40 bin kmde


    bunu verip 250 bin kredi kullanıp 2024 urban almak istiyorum

  • Merhabalar LPG için kullananlar bilgi verebilir mi? Motorda etkisi nasıl ve LPG sarfiyatını benzin ile karşılaştırabilir misiniz? Örneğin benzin 10lt/100km LPG 12/100km gibi.

  • davidddd kullanıcısına yanıt

    Lpg de az da olsa performans kaybı oluyor, küçük şehir şehir içi/ dışı karışık 6.6lt yol bilgisayarı, 8lt pompa verisi lpg tüketimi mevcut.

  • Yakın bir arkadaşımın Egea satın alması sebebiyle nihayet Egea'yı az çok tanıyabilecek kadar süre içinde geçirebildim. Bu kadar yaygın bir otomobil olmasına rağmen daha önce doğru düzgün içine binme fırsatı dahi bulamamıştım.


    Özetlemek gerekirse kesinlikle ama kesinlikle beklentilerimin çok ötesinde çıkan bir otomobil. Yani dışaırdan verdiği intiba ile direksiyonuna geçince verdiği intiba arasında ciddi bir uçurum var. Beni çok şaşırttı Egea.


    Öncelikle araç 1.3 Mj Easy Stil/Plus 2021 makyajlı kasa. Sırasıyla gidelim, öncelikle sürüşe ilişkim kısımlarla başlayacağım çünkü ağzımı açık bırakan esas kısım burası gerisi önemsiz ayrıntılar.



    ŞÜRÜŞ DİNAMİKLERİ


    Fiat amblemli hele de ekonomi odaklı bir otomobilden kesinlikle beklenmeyecek seviyede dinamik, keyif odaklı, sportif karakterli bir sürüşe sahip. Normalde bu sınıftaki ekonomi odaklı bir otomobilde beklerdim ki yumuşacık ama dan dun eden, yatan süspansiyonlar, esnek şasi ve bol gövde hareketleri, Allaha emanet bir direksiyon, zevksiz bir sürüş. Egea'da ise bunların tam tersi mevcut. Hatta direksiyona geçtiğimde ağzımdan dökülen ilk cümle "bu araba Ford gibi" oldu. Süspansiyonlardan başlayacağım.


    Süspansiyonlar


    Beklentimin aksine sert süspansiyonlarla geldi araç. Sert ancak sert olmanın yanında sınıfından beklenmeyecek şekilde dan dun da etmiyor yani kalite intibası da asla kötü değil süspansiyonları tabi ki konforu biraz zayıf ancak daha önce Astra J'de de deneyimlediğim sert ancak süpürür bir konfor hissiyatı var.. Yani koltuğa ilk oturduğunuzda sanki sert bir kaide üzerinde gibisibiz ancak düşük hızda 40-50 km/sa süratle ibozuk bir zeminden iilerlerken o sert kaidenin altında sanki çok hareketli ve yumuşak bir süspansiyon varmış gibi çalışıyor. Virajlarda, ani hareketlerde yana çok az yatıyor yani tahminim amortisörler yaylardan daha yumuşak. Tabi bu hissiyatı verebilmesi süspansiyonların kalitesi ile de ilişkili. Açıkçası bu fiyat segmentinde bu süspansiyonlar gerçekten taktire şayan ancak toplumun geneline asla hitap etmeyen bir karakterde olduğunu da söylemem gerek, pek çok kişi bu sertliği "adilik" olarak değerlendirecektir.


    Şasi


    Sanırım sürüş başlığı altında en çok övgüyü hak eden kısım burası zira en Ford'umsu hissettiren yeri de şasisi. Şasi çok katı ve bütün hissettiriyor, esneme kesinlikle yok. Yana yatma çok az, gövde hareketleri sınırlı ve tahmin edilebiliriği çok yüksek. Ayrıca şasinin iletişim düzeyi de üst seviyede. Kesinlikle çok iyi olmuş. Ön kulelere baktım ancak gizliler, gözükmüyorlar bu sebeple herhangi bir gergi kullanılıp kullanılmadığını da göremedim. Sürüşümde limitlerin pek üzerine çıkma şansım olmadı ancak tahminim limit üzerindeki tepkisinin de doğal ve kontrol edilebilir olduğu yönünde yani ESP olmadan da bu araba çizgisine geri döneceğini hissettiriyor.


    Direksiyon


    EPS'ye sahip bir direksiyon. Hidrolik desteği yok. Ancak EPS'ler içerisinde bence iyi bir noktaya yerleşiyor. Benim EPS direksiyonlardaki en hoşuma gitmeyen ayrıntı şudur. Tarifi biraz zor. Sanki direksiyonun sağına ve soluna çok güçlü mıktanıslar konulmuş da direksiyonu çevirdiğinizde sağa veya sola sizi vakumlar gibi çeker. Bu histen nefret ederim ve pek çok EPS'de bu his vardır, en barizlerinden birisi de Passat B8. Bu his Egea'da yok, bu büyük bir artı. Tabi ki EPS'lerin tek dezavantjı bu his değll, iletişim düzeyi ve yapay hissetirmesi de EPS'lerin genel eksikliklerindendir. İletişim düzeyi ortalam bir EPS'den kesinlikle daha iyi Egea'nın direksiyonunda ancak daha iyilerini de kullandım tabi bu yorumu yaparken söz konusu aracın Egea olduğu düşünülürse övgüyü artırmak gerekir. Yapay his konusu biraz karışık hem artı yönleri ve hem de eksi. Öncelikle sertlik çok tadında ayarlanmış ne şehir içi sürüşte kas yaptırıyor ne de sportif sürüşte mahçup ediyor, yalnız City modunu denemedim, açıkçası umrumda da değil. Haliyle diresiyonu döndürüyorken yapaylık pek yok. Ancak beğenmediğim kısım direksiyon düz duruyorken sanırım çoğu EPS'de olduüu gibi desteği kesiyor, siz direksiyona dokunup tork uygulayınca elektrik desteği devreye giriyor, Bu yüzden direksiyon simidinin düz konumda durduğu anlarda ilk çevirmeye başladığınızda yapay bir hisle devreye giriyor elektrik desteği, bu tarafı olmamış. Netlik açısından pek iyi olduğunu söyleyemem, yeterince hızlı çalışıyor ancak daha net olmasını isterdim. Özet olarak direksiyonunu beğendim, ortalamanın üzerinde olduğu kanaatindeyim, en azından pek çok EPS'den iyi. Örnek vermek gerekirse Passat B8, Megane 4, Astra J gibi araçların direksiyonundan bariz şekilde üstün olduüunu söyleyebilirim.


    Pedallar


    Pedalları genel olarak beğendim. Gaz pedalı şaşırtıcı biçimde çok da yavaş değil, hatta hızlı çalıştığını bile söylersem yalan söylemiş olmam. Fren pedalını çok beğendim, ne kadar basarsanız o kadar tutuyor, tam olması gerektiği gibi. Debriyaj araba Sart&Stop özellikli olduğu için biraz garip. Ben bu garip hissi sevmesem de kolayca uyum sağlayabildim debriyaja, kavraması kolay, yumuşak bir pedal ancak bence biraz titreşimli çalışıyor, en beğenmediğim pedal debriyaj oldu.


    Vites Kolu - Şanzıman


    Vites kolunu beğendim, kemikli ve net geçişleri var. Yolları da kısa, biraz sert yapıda. Yani sportif sürüşe uygun bir vites kolu bulunuyor, açıkçası bu da beni şaşırtan yanlarından birisi oldu Egea'nın. Şanzıman kısa oranlı bir şanzıman. Ben kısa oranları şanzımanları pek sevmiyorum ancak kısa oranlı olması aracı şehir içi sürüşte daha akıcı ve konforlu kullanmaya olanak sağlıyor. Yükske süratlere çıkma şansım olmadığı için seyahat süratlerinde kısa oranlı şanzımanın olumsuz tarafını deneyimleme şansım olmadı ancak ben daha uzun oranlı bir şanzıman veya son iki vitesin (6.vites bulunacak elbette bu senaryoda) uzun oranlı geriye kalanların kısa oranlı olduğu bir şanzıman isterdim.


    Motor


    Şasiden sonra beni çok etkileyen kısım motor. Diyeceksiniz ki altı üstü 95 beygir 1.3 dizel bir motor, nesi etkileyebilir ki? Kazın ayağı öyle değil. Kabul ediyorum motor güçsüz, aracı sürerken de bunu hissediyorsunuz ancak motor karater olarak o kadar iyi ki yıldızlı pekiyi'yi kesinlikle hak ediyor. Adeta benzinli motor gibi çalışıyor, devirlendikçe artan güç hissi ve devirlenmeye olan isteği taktire şayan. Vites düşürümlerinde verdiği tepki çok iyi. Yani sportif sürüşle uyum sağlayan bir motor olmuş. Yakıt ekonomisi hakkında pek fikrim yok, ancak diğer dizellerden daha fazla sarfiyatı olduğunu duymuştum ayrıca çok sağlam bir motor olması da beni sevindiriyor. Tabi ki 95 beygirlik güç çıkışı Egea'nın yetenkleri düşünülürse bence yetersiz, yani normal kullanımda kesinlikle yeterli olmakla beraber sportif sürüşü biraz baltalıyor. Daha güçlü olsa mükemmel bir motor olacakmış. Açıkçası bu motoru bu haliyle Fiesta'ya çok daha yakıştırırım. Üstelik senelerse DV4 (1.4 HDI) denilen motoru kullanarak bir insanlık suçu işledikleri düşünülürse bu motor ona çok yakışırdı.


    Frenler ve Sürüş Destek Sistemleri


    Pedallar kısmında bahsettiğim gibi dozajlaması çok güzel. Kuvvet ve performans olarak da yeterli hissettirdi tabi ki daha ayrıntılı ve kesin konuşabilmem için çok daha uzun sürüş yapmam gerekir. Yalnız not düşmeliyim ABS'nin karakterini beğendim, hatara küretere kendini hırpalamıyor biraz kitlemesine izin veriyor tekerleklerin, bu bir artı. ESP ve TCS için yorum yapamam, limitleri biraz daha zorlamam gerekir intiba edinebilmek için, açıkçası düzgün bir elektronik difransiyel kilidi simülasyonu yapabiliyorsa çok yakışır bu araca.




    MALZEME - TRİMLER ve İŞÇİLİK


    Araçtaki hemen hemen her malzeme ekonomi ve dayanıklılık önceliklenerek tercih edilmiş, dokunup da mutlu hissettiğim tek bir malzeme bile yok. Hepsi ticari araçlardan çıkmış gibi. Peki bundan rahatsız oldum mu? Asla çünkü amacına uygun. Yani eğer Egea alıyorsanız yani ticari bir maksatla alıyorsunuzdur ya da ekonomik sebeplerle alıyorsunuzdur. Bu durumda malzemelerin iyi hissetirmesinden ziyade uzun ömürlü olmasına ihtiyacınız var. İşçilik ise beni şaşırttı yani her şey yerine sıkıca tutturulmuş ve trim sesi de yok. Aracın yakklaşık 40 bin km olduğunu da not düşeyim.



    FARLAR


    Ampul tipini bilmiyorum ancak farları beğenmedim. Hem menzili kısa hem de kesilme çizgisi net değil, bulanık. Bu araca güzel ve kaliteli bir LED veya Nightbreaker gibi performanslı halojen şart duruyor. Mevcut haliyle şehirdışında kesinlikle yetersiz gelecektir. Selektörleri amiyane ifadeyle çat çat tipinde, öyle uzunları 2-3 saniye boyunca sürekli kaldıran tipten değil, artı ancak selektör kolunu beğenmedim.



    SES SİSTEMİ


    Arabada VP2 denilen tablet ekranlı ünite mevcut. Sanırım Egea'nın açık ara en zayıf olduğu kısım burası. 4 Hoparlör içeriyor, kontrol etmedim ama sanırım 2 twetter ve 2 mide sahip, arkalar boş. Ses kalitesi kötü, iyi gibi hissettirmek istemişler ama bence kötü. Bağlanılabilirlik de bence yetersiz, Bluetooth var ama Bluetooth ses iletmek için pek sevdiğim bir yöntem değil, otomobillerde kullanılan kodeklerle de yüksek çözünürlüklü ses taşımak mümkün olmuyor. Bluetooth haricinde bir bağlanabilirlik sunmaması çok kötü. En azından 3.5mm aux bulunsaydı yüksek çözünürlüklü ses aktarma şansı olurdu, diyeceksiniz ki ses sistemi zaten kötü yüksek çözünürlük olmasa ne olur, ben bluetooth'un o rezil hoparlörlere rağmen yine bir şeyleri geriye çektiğini hissettirdiğim için söylüyorum bunu. Ben OEM donanıma ellemeye tamamen karşı birisi olsam da bu arabayı ben almış olsam ses sistemine ekleme yapardım diye düşünüyorum.



    KOLTUKLAR


    Koltuklar çok sert hamurlu. Hatta bugüne değin deneyimlediğim en sert koltuklar olduğunu ifade edebilirim. Ancak şaşırtıcı biçimde bir süre sonra bu duruma alıştım ve rahatsız olmamaya başladım. Uzun yolda iyi olacaktır. Sportif sürüşte de iyi oluyor ancak koltukların yan destekleri ve genel formu sportif sürüş için yetersiz ayrıca konfor odaklı sürüş için de yetersiz ama ilginç biöimde alışınca rahatsız olmamaya başladım. Araç yerden epey bir yüksek, adeta SUV gibi buna rağmen sürücü koltuğunun epey aşağıya inebiliyor olmasıni beğendim, sürüş pozisyuonunu nispeten iyileştiriyor.



    DİĞER AYRINTILAR


    -Kapıların kapanma hissiyatını beğendim.

    -İç kapı kolları düz siyah plastik, görsel aşıdan facia olsa da hissi fena değil.

    -Far anahatarı sinyal koluna entegre ki bundan nefret ederim. Keşke Almanlardaki gibi yuvarlak far anahtarı olsaydı.

    -İklimlendirme sisteminin tuşları çok kaliteli hissetiriyor. Mercedes tasarımcısı olsam hiç çekinmeden E serisine bile koyabilirim bu tuşları.

    -Tavan el tutacakları çok kötü hissettiriyor. Çok yumuşak, hiç geri kuvvet yok. Tutmayın daha iyi.

    -Korna yeni nesil pek çok aracın aksine dit yapabiliyor. Hoşuma gitti.

    -Lastikler 205/55R16 ebatlı, üzerinde fabrika çıkışı Goodyear Efficent Grip Performance'larla gelmiş, artık eski sahipleri nasıl mülayim kullanmışlarla 40 bini aşkın kilometreye rağmen lastikler aşınmamış. Ben bu lastikleri çok beğeniyorum daha önce Fiesta üzeride kullanmış ve hayran olmuştum tek kötü yanı 40 binde kabaklaması ve zayıf yanak dayanımı olmuştu. Ayrıca tercih edilen ebat da güzel bir ebat, her tür lastik bulunabiliyor, ekonomi, performans, ucuz, pahalı ve sair.

    -Aracın üzerindeki jant kapaklarını arkadaşım ikaz edene değin jant zannediyorum, tasarlayının ellerinden öperim.

    -Tavan döşemesi plastik gibi sert bir şey. Elleyince kötü bir hissiyatı olsa da çok uzun ömürlü olacağını düşünüyorum, zaten tavana elleyip ne yapacaksınız ki  

    -Bagaj çok geniş, mafyalar için ideal bir seçim olacaktır  

    -Lastik basınç tablosu aracın sürücü kapsının içerisinde yer almıyor, çok büyük bir eksi. Her seferinde kitapçığa mı bakacak insanlar. Saçmalık.

    -Lastik basınçleri araç bilgisayarından görüntülenebiliyor, güzel bir özellik.





  • Uzun yolda 120 e sabitleyip gidiyorum çoğu zaman 5,3 lt lere düştüğü oluyor. 9/10 yaksa binmezdim herhalde. 1,4 urban paketi var bende. Anlık olarak 11-12 leri görüyorum ama anlık. Bence tam bir şehir arabası. Bagajı geniş. Koltukları rahat. Arka kısım gayet geniş. Benim dizlerim değmiyor 1,85cm boy ile. Deri direksiyon. Multimedyası güzel çalışıyor. Tam bir f/p araç.

    Yokuşlarda da çekmediği kanaatinde değilim. Araç atmosferik motor. Rampalara girerken biraz yüksek devir girmek gerekiyor hepsi bu. Dizeldeki torku beklememek lazım. Gayet çıkıyor devirli kullanıldığı zaman.

    Sıfır olarak aldığım arabam şuan 3 yaşında. Şehir içi de 6,5-7 arası ortalama yakıyor. 10 yaşında geçmişini bilmediğin arabalara 800-900 vereceğine 0 almak en mantıklısı diye düşünüyorum. Yeni kasanın led farları da çok hoş duruyor. Herkes ister bmw audi'ye binmek ama şartlar dahilinde güzel araç diyebilirim. Tavsiye de ederim. Tam bir aile arabası.

    Sıfır alınacaksa en uygun araba diyebilirim. Gerçi sıfır bile 1,024,000 TL olmuş. Fiyatlar şaka gibi.





  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Çok güzel ve yerinde tespitler ki en boş paket araçtan bahsediyorsunuz. HB ve dolu kasalar daha tatmin edici. Özellikle eski aracım 1.6 e-torq da yalıtım (Siz değinmemişsiniz) muadili corollalardan çok daha iyiydi. Şu an citroen c4x sahibiyim, Egeamı halen çok özlüyorum. 6 Sene bindim, hiç bir deformasyon yada trim sesi yoktu araçta. Yeni kasa çıkartmış olsalar, başka araç bakmaz yeni bir egea alırdım. ÖTV istisnalı olacağı için 6 sene üzerine bir 5 sene daha binersem sıkılacağımı hissettim. Yoksa Hybrid bir crosswagon epey kafamı meşgul etmişti.

  • Selamlar.


    Dün gece kısa bir mesafe gidip geldim. Gece olduğu için de ortalık sessizdi haliyle. Radyo falan da kapalı.

    Direksiyonu tam tur çevirirken sürtünmeye benzer bir ses duydum ama belli belirsiz. Ortalık sessiz olmasa duyulmayacak kadar. Normal sağ sol yaparken de geliyor tabi. City mod kapalı.


    Büyük ihtimalle önemsiz bir şey ama tecrübe eden vardır belki diye yine de sormak istedim. Teşekkürler.

    1.4 fire, EU6 easy plus.

  • ne_demek kullanıcısına yanıt

    Şehirler arası 5-5.5 arası gidiyorum ben de, evet. Şehir için ayrı bir dava. Mesafe, trafik , dur kalk. 12lt de gördüm ben.

  • Egea easy paket usb ye takılan ve telefonla bağlanan bluetooth dongle arıyorum. Aliexpress veya uygun fiyatlı yurtiçi ürün önerebilir misiniz?

  • rcknrll kullanıcısına yanıt

    Maksimum 8.5 gördüm hocam ben. Ama genel itibari ile 7 lt civarlarında şehir içi. Sürekli bakan birisi değilim zaten ama ara ara baktığımda değerler 7 bandında şehir içi.

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Evet, yalıtımı es geçmişim. Beni açıkçası rahatsız etmedi, neticede arabanın fiyatı belli fyatına göre değerlendirmek lazım. Kısaca Egea o kadar yeriliyor ki beklentim çok düşüktü, bindiğimde bu denli tenkit edilmesine asla anlam veremedim.


    Zaten aracın sürüş dinamikleri bence araçtaki olumsuz kısımları da örtüyor. Yani en azından ben sürmesi keyifli bir arabada duyduğum rüzgar sesini de, trim sesini de, konforsuzluğu da görmem. Zaten Egea'da bunların hiç biri bariz olarak da yok. Olsaydı da yadırgamazdım.


    Yazımda bahsettim mi bilmiyorum ama keşke mevcut oranlara ilaveten uzun oranlı bir 6.vites veya daha uzun oranlı bir 5. vitesin bulunmasını isterdim. Bunun haricinde beklentileri kalite yönünde sivrilmemiş herkesin memnun kalacağı bir otomobil olduğunu düşünüyorum.

  • 1.4 hb urban 2022 model egea ile yorumlarım genel olarak gayet iyi. Yokuşlarda bayıyor ama devirli girerseniz gayette gidiyor.

  • xeqtr_cs X kullanıcısına yanıt

    Buradaki sorunda şu işte sürekli devirli motoru zorlayınca da çok ısınıyor yağ buharlaşıp motorda yakılıyor. Hele ki yokuşları devirli çıkınca birde LPG varsa zaten motorun içinde her yanma olayınca benzine göre 200 derece daha fazla ısı ortaya çıkartıyor LPG de.

  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Günümüz şartları için gayet yeterli fiyatı göz önüne alındığında. Şantiyelerdeyken bir çok araca binme fırsatı buldum. Aşağı yukarı hepsi aynı bu fiyat bandında. Hatta symbol daha kötü diyebiliriz o konuda.


    Trim sesi yok diyemem. Stabilize yolda girdiğimde çıtırtılar başlıyor. Kilit parke taşında, çok bozuk olmadıkça, sorun yok.



    Vites konusuna ben de katılıyorum. 2500-3000 devir arası 110 biraz değişik oluyor.

  • 2024 model 1.6 dizel urban paket, uzun yolda 5lt, ş.içi 6,5-7,5 arası yakıt tüketimi var. motoru ve vites geçişleri güzel, seri bir araba.

  • Kablosuz android auto kullanmak ve hatta YouTube video izlemek için bir cihaz alacağım, YouTube'da
    By Keskinyoutube
    EGEA CROSS URBAN ARACIMA KABLOSUZ CARPLAY EKLEDİM
    https://www.youtube.com/watch?si=ghyfTwFdUQg73O-b&v=8j7NIhYJJdA&feature=youtu.be
    bu videoda bir cihaz var, detaylı araştırmadım, ancak YouTube oynatıyor, fiyatı da uygun.
    Link:https://tr.aliexpress.com/item/1005006001314624.html?spm=a2g0n.order_detail.order_detail_item.2.af7d1261Csy2gT&gatewayAdapt=glo2tur

    Instagram'da da birkaç cihaz reklamı gördüm. YouTube uygulamasını çalıştıracak android auto cihazı işimi tam anlamıyla görecektir.
    Tavsiyesi olanlar varsa yazsınlar.

    YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN) YENi Fiat EGEA (ANA KONU PAYLASIMLAR BURADAN)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.Luther King -- 28 Mayıs 2024; 13:24:37 >




  • 
Sayfa: önceki 569570571572573
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.