Şimdi Ara

Yeni Focus - Skoda Octavia - Golf - Citroen Picasso - kararsızım yardımmm:) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
3.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alparslan03

    quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    Golf TDI..

    aynen ömürlük araba..

    şu anda dizel otomatik siparişi almıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stompanato

    Ben bir aracı türkiyenin ömür ortalamasını aldığımızda 69 ki bu devletin belirlediği bir ortalama, ben bir ömür aynı aracı asla kullanmam.
    O yüzden ömürlük felan hikaye benim için. vw polom vardı aldım boyumun ölçüsünü o yüzden vw le işim olmazdı. ford,volvo daki motorlar psa nın motoru bunu unutmayın. geniş ferah otomatik dizel ise tercihinizi picassodan yana kullanın memnun kalırsınız...( Her marka aracın sorunları karşınıza çıkabilir ama vw sorunsuzdur felan demesin kimse bana )...

    Ford ve Volvo nun psa ile sadece 1,6 dizel motorlar konusunda işbirliği var. Onda da hersey psa da degil malesef. 2.0 litre ve üzeri motorlarda Ford ve Volvonun motorları mevcut. Burada da Ford 2,0 motorlarını psa ile paylaşmış. Dizel ve otomatik olması bence biraz uzun vadeli kullanım icin sorun teşkil edebilir. Tam otomatik sanzimanli olarak Kia ceed ve Hyundai i 30 var bildigim. Bunlar kriter olmayacaksa bence focustan biraz cusseli c-max var. Herturlu picassoya tercih ederdim ben olsam. Golf kasa değişecek yil sonunda zaten alayım da gelsin kullanayım demenize yenisi çıkmış olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arzu_atalay

    c4 picasso demeye çalışmıştım, c3 yazmışım:)
    citroeni neden eledik?

    Ön yargıdan dolayı. Hayatında Citroen kullanmamış bir arkadaşın yorumunu kaale almayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stompanato

    Ben bir aracı türkiyenin ömür ortalamasını aldığımızda 69 ki bu devletin belirlediği bir ortalama, ben bir ömür aynı aracı asla kullanmam.
    O yüzden ömürlük felan hikaye benim için. vw polom vardı aldım boyumun ölçüsünü o yüzden vw le işim olmazdı. ford,volvo daki motorlar psa nın motoru bunu unutmayın. geniş ferah otomatik dizel ise tercihinizi picassodan yana kullanın memnun kalırsınız...( Her marka aracın sorunları karşınıza çıkabilir ama vw sorunsuzdur felan demesin kimse bana )...

    degerli arkadaşım sanırım yanlış algıladın ben ömürlük diyorum ömür boyu kullan demiyorum.benim anlatmak istedigimi 1998 model bir golf ile 1998 pejo ve cit. bakarak anlayabilirsiniz..saygılar..
  • DSG'ler sorunlu olduğu için üretimine bir süre ara verildi. Şu an bir Golf TDI+DSG siparişi verirseniz 6-7 ay minimum bekleme süreniz var. Bu süre daha da uzayabilir.

    Eğer otomatik vites çok elzem değilse geniş-ferah bir araç olarak Auris önerebilirim.

    Yedek parça ve servis maliyetleri açısından rakiplerine göre uygun. Toyota sorunsuzluğu da artısı. Ben de araba ararken düşünmüştüm Auris ama performansından pek emin olamadım açıkçası, buraya kadar her şey güzel ama 1.4 dizel o kasaya biraz ufak kalıyor..

    İkinci önerim Renault Megane olabilir. EDC henüz yeni bir şanzıman, arıza çıkarabilir ama çıkarmayabilir de. Ya da bütçeyi aşmıyorsa Scenic'lere de bakabilirsiniz.

    Renault'nun 1.5 Dizel motoru performans olarak iyidir, yakıt tüketimi açısından başarılıdır.

    Açıkçası Skoda Octavia-Focus ve Golf'ü eleyin. Focus çok pahalıya satılıyor, ederinden çok fazlaya satılıyor.




  • Merhaba,

    Cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ederim.

    Yorumlardan anladığım kadarıyla, golf'ü pek bulamayacak gibi duruyorum (zaten golfle ilgili başka topic'lerde de epeyce yazı okudum, azıcık fiyat indirmişler ama ellerinde yok)

    Focus'un powershift şanzuman sahibi olanının dizeli vardır diyordum, fiyat listesine ayrıntılı bakmamıştım, hayallerim yıkıldı... Cmax'ın dizel var sanırım ama onda da otomatik şanzuman yok. Artık senelerdir manuel kullanmaktan özellikle trafikte fenalık geldi, bu nedenle otomatik bakıyorum:)

    Citroen için hem iyi hem de kötü yorumlar var, ferahlıksa konu tüm bu markaların içerisinde o ferahlığı hissettiğim için listeye aldım ama en ferahı Citroen cidden:) ama gözüm korktu şimdi, performansı çok mu kötü? DSG gibi bunda da kronik sorunlar var mı?

    Şu an kullandığımız otomobil Renault Clio ve 10 yaşında kendisi... Renault'larda motor hararet sorunu çıkma olasılığı oluyor, hatta bu nedenle geri çağırıp onarılan çok araç biliyorum(arkadaşlarımın ikisininki geri çağırıldı) Bu nedenle eşim de renault'a pek sıcak bakmıyor ama işin ilginç tarafı da bizim düldül bizi hiç yolda bırakmadı, acaba Renaul'a haksızlık mı ediyoruz diye de düşünmüyor değilim... Dizel fluance mesela?

    Skoda Octavia'yı webde inceledim, Ambition Optimal olanı özellikler olarak tam aradığım gibi aslında...55.700 TL..tuzlu sanırım biraz ama sizce değer mi? Mesela jetta'nın fiyatını kesinlikle hak etmeyen, üzerine çok para istenen bir araç olduğunu düşünüyorum.

    Çok karıştı kafam çok...




  • uzun süre kullanırım diyorsanız Octavia uygun ancak yakında kasa değişecek şahsen beklerdim...
    Opel modellerine de bakabilirsiniz üstelik MTV avantajlı 1.3 dizeller...
  • 1- focus
    2- golf
    3- octavia
    4- picasso



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhan032 -- 11 Mart 2012; 21:34:38 >
  • octavia bana daha mantıklı geliyor.
  • Focus II tdci sahibiyim. Diğer otoları da imkan oldukça test etmeye, kıyaslama yapmaya sık sık çalışırım. Bu araçlar hakkında edindiklerim şunlar:

    Focus: Focus III ü sayısal verileri dışında tanımıyorum. Kullanmadım ama gidip inceledim. Sayısal veriler en performanslısı(dizel açısından inceliyorum) focus III diyor. Gerçekten de 115 hp 270 tork 1,6 bir motor için ciddi başarı. (tabi 128hp 262 torkluk şehir içi 5,4 tüketim değeri olan accent blue yu saymıyorum:) Focus II ise çok sert kullanım özellikleri olan(süspansiyon, direksiyon tepkileri), fakat oldukça seri bir araçtır. Ama sertliğinden ötürü bazen kamyon mu kullanıyorum diye kendime çok sormuşumdur. Ufak çukurlara bile kütür kütür düşüyorum. Süspansiyonların darbe emme gibi bir vasfı yok ama yol tutuş süper. Hb focus un esp ye ihtiyaç duymadığı abartılarak birçok kişi tarafından savunulur. Her ne kadar focus III focus II kadar sert değil dense de ford araçları genelede sert karakterli ve yorucu sürüş özellklerine sahip. 1,5 senedir kullanıyorum ama benim aracımın bu olmadığına kanaat getirdim. Yani bundan sonra ford markası alacağımı zannetmiyorum.

    Citröen: Binmişliğim var ama çok tanımıyorum. Hoşuma giden yönü kullanımının süspansiyon olsun direksiyon tepkileri olsun oldukça esnek ve yumuşak olması. Ford citröen peugeot un aynı motoru kullandığı söyleniyor ama nedense citröen dışardan daha gürültülü ve bir traktör gibi ses veriyor. İç malzeme hoş görünüyor ama focus ve vw kadar kaliteli olduğunu düşünmüyorum.

    Megane: Tipik fransız aracı. Süspansiyonlar yumuşak, direksiyon tepkileri de öyle. Rahat bir kullanımı var. Ama vw kadar kaliteli iç malzeme yok. Bir de içine oturunca gerçekten kendimi güvende hissedemiyorum. Özellikle de kapıyı kapatınca duyduğum basit ses sinirimi bozuyor. avantajı servis ve yedek parça daha uygun.


    Jetta-golf: Tsi jetta ya uzun süre bindik. Kullanma imkanım da oldu. Kesinlikle bir araçtan ne bekliyorsam bana sunuyor. Süspansiyonlar çok başarılı, konfor ve malzeme kalitesi bence sınıfının en iyisi, işçilik on numara ama benim için en önemlisi direksiyonu yumuşacık. Kesinlikle yorucu bir araç değil. Dizel teknolojisi açısından ford dan biraz geri kalmış olsa da olaya bütün olarak baktığınızda bence sınıfının en iyisi vw grubu. Diğer araçların tüm olumlu yanlarını birleştirmeyi başarmışlar.

    Şimdi sen büyük ihtimalle focus- golf arasında kalacaksın. Ben de focus sahibiyim ama sen beni dinle. Her ne kadar focus motor teknolojisinde önde de olsa 10 hp lik fark seni kandırmasın. Golf her şeyiyle focus tan çok daha iyi bir araba. Kesinlikle pişman olmazsın. Satayım dersen de ikinci eli sınıfının en güçlüsüdür golf. Hakikaten ölüsü bile para ediyor.

    Sen git ikisini test et. Ne demek istediğimi araçlar sana anlatır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arzu_atalay

    Merhaba,

    Cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ederim.

    Yorumlardan anladığım kadarıyla, golf'ü pek bulamayacak gibi duruyorum (zaten golfle ilgili başka topic'lerde de epeyce yazı okudum, azıcık fiyat indirmişler ama ellerinde yok)

    Focus'un powershift şanzuman sahibi olanının dizeli vardır diyordum, fiyat listesine ayrıntılı bakmamıştım, hayallerim yıkıldı... Cmax'ın dizel var sanırım ama onda da otomatik şanzuman yok. Artık senelerdir manuel kullanmaktan özellikle trafikte fenalık geldi, bu nedenle otomatik bakıyorum:)

    Citroen için hem iyi hem de kötü yorumlar var, ferahlıksa konu tüm bu markaların içerisinde o ferahlığı hissettiğim için listeye aldım ama en ferahı Citroen cidden:) ama gözüm korktu şimdi, performansı çok mu kötü? DSG gibi bunda da kronik sorunlar var mı?

    Şu an kullandığımız otomobil Renault Clio ve 10 yaşında kendisi... Renault'larda motor hararet sorunu çıkma olasılığı oluyor, hatta bu nedenle geri çağırıp onarılan çok araç biliyorum(arkadaşlarımın ikisininki geri çağırıldı) Bu nedenle eşim de renault'a pek sıcak bakmıyor ama işin ilginç tarafı da bizim düldül bizi hiç yolda bırakmadı, acaba Renaul'a haksızlık mı ediyoruz diye de düşünmüyor değilim... Dizel fluance mesela?

    Skoda Octavia'yı webde inceledim, Ambition Optimal olanı özellikler olarak tam aradığım gibi aslında...55.700 TL..tuzlu sanırım biraz ama sizce değer mi? Mesela jetta'nın fiyatını kesinlikle hak etmeyen, üzerine çok para istenen bir araç olduğunu düşünüyorum.

    Çok karıştı kafam çok...

    Sizin şartlarınıza en uygun araçlar fluance ve oktavia dizel otomatikler gibi görünüyor. En iyisi heriki aracı da bayisine gidip incelemeniz ve hatta mümkünse test sürüşü yapmanız. Bende de 1.2 clio3 benzinli yarı otomatik vardı, satıp oktavia 1.6 tdi dsg elegance aldım. Elegancedeki donanımlar fazlasıyla yeterli, bütçenizi zorlayarak mümkünse elegance tercih edin.




  • Eski bir Astra G kullanıcısı ve yeni bir 1.6 125 ps benzinli style plus paket focus 3 sedan kullanıcısı olarak yazıyorum bunları.Diğer belirttiğiniz modellerle ilgili bir yorum yapmam yanlış olur çünkü bilgim yok.Ancak Focusla ilgili biraz bilgi vermek isterim.Öncelikle tasarımı çok iyi özellikle iç tasarımı gerçekten kaliteli.birçok ayrıntı atlanmadan tasarımı yapılmış aracın emin olabilirsiniz.Konsol kalitesi en hoşuma giden bölüm.style plus paketteki eksikliği belirteyim size tabi o da eksiklik sayılırsa otomatik klima mevcut değil.Geri kalan tüm özellikler mevcut araçta.hepsinin kullanımı da çok hoş özellikler.telefon rehberini araca yükleyip kendi sesinizle kayıt yapabiliyorsunuz ve sesli komutla arama yapabiliyosunuz.yol bilgisayarı,ön cam ısıtması(kışın buğu derdi yok),hız sabitleyici ve limitleyici,yağmur,far sensörü mevcut.usb ve aux da mevcut.kendi kendine park özelliği gerçekten çok iyi.tek hamlede giremeyeceğiniz yere araç da en fazla iki hamlede giriyor.

    Gelelim aracın motoruna gerçekten çok seri bir araç benzinli olmasına ve torku çok olmamasına rağmen.Rodajı tamamladıktan sonra kısa mesafeli hız denemesi yaptım çok seri bir şekilde 200e kadar geldi ve gaza tam yüklenmemiştim.230-240 arası bir hızı görürdü diye tahmin ediyorum çünkü 200e geldiğinde bile hala iyi bir şekilde ivmeleniyordu.Astrayla karşılaştırılacak tek yönü yakıt tüketimi o da astraya göre fazla gerçekten.uzun düz eğimsiz bir yolda hız sabitleyici 100km/sa hızla giderken 5,3lt civarı tüketimi var ama şehir içi 8 8,5 litre oluyor.agresif kullanımda daha da artar.Astra 7 litre falan tüketiyordu.uzun yolda 5,2 litre civarıydı.

    Çok km yapan birisi olmadığım için benzinli aldım.çünkü 8000 lira dizele vereceğim farkla (dizel benzinli arası yakıt tüketimi km de 10 kuruş olduğunu düşünürsek) yaklaşık 80000 km yol yapmam gerekiyor.bu da benim için ortalama 7-8 yıllık bir süreç.
    Zaten ilk sahibi olduğum 10 yaşındaki Astrayı sattığımda 85000km civarındaydı

    SONUÇ olarak focusu (özellikle sedanı) gerçekten tavsiye ederim.İyi ki almışım diyorum.




  • Sayın muhibbi bende 2011 focus dizel kullanicisiyim, ama sizin focusla sikayetlendiginiz seyleri ben hiç yasamıyorum. Ben aracımı alacağım zaman gidip jetta yi da inceledim. Malesef istediğimi bulamadım yeni jetta da. Gerek fiyat olarak, gerekse bekleme süresinden dolayı. Golf focusa göre yer yer daha iyi araba ama onda da bekleme süresi cok fazla. Kac model focus kullanıyorsunuz bilmiyorum ama yeni kasa focus önceki kasaya göre bambaşka bir araba. Yani bir jetta ya kesinlikle tercih edilebilir. Fiyat olarak gunümüzde sadece benzinli highline golf dısında bence hiçbir arac ederi fiyatında degil. O yüzden bu kısmına değinmiyorum. Ama focus titanyum bence cok başarılı bir araba. Golf kasa değişmese önerim golf olurdu ama bence focus bu durumda avantajlı.
    Daha önce 2002 model 1,6 bora Pasific sahibiyim, sonrasında da 2006 Citroen c4 aracım da oldu. Yani dizel ve otomatik düşünüyorsanız ve ferahlik istiyorsanız, gözünüzü yumup picasso alacaksınız, yada saçma olacak ama ya gidip dualogic doblo, yada dsg li caddy alacaksınız ki bunlara gerek yok. Bence c-max bu sınıfta gayet iyi. Ama otomatik olacaksa yapacak birsey de yok dizel ile




  • citroen c4 picasso'nun dezavantajlari nelerdir?
  • alın bi golf dizel bakın keyfinize..fransızlara hiç el sürmeyin hele ki mevzu bahis peugot ve citröen ise...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacecake

    alın bi golf dizel bakın keyfinize..fransızlara hiç el sürmeyin hele ki mevzu bahis peugot ve citröen ise...

    bayilerde golf yok ki:(
  • vw'nin tipik sorunu :( ..hemen hemen her model aracı sipariş üzerine geliyor..
  • hali hazırda skoda var ise skoda olabilir..neticesinde vw bünyesinde üretiliyor..vw'den bir alt gömlek düşük üretim fakat sizin için başarılı ford'dan yana ise tercihinizi 1.4 yada 1.6 ecoboost'dan yana yapınız..1.6 biraz sizi yakıt sarfiyatı açısından yorarsa 1.4'e yönelmenizi tavsiye ederim..yani ben golf'ü bekleyemem derseniz skoda'ya göz atın..skoda'da hoşunuza gitmezse ford..ford bayanlar tarafında fiesto c-max modelleri fln var fıstık yeşili çelik grileri mavi renkte olanları cidden çok hoş ve bayanlar tarafından da rağbet görüyor..onun dışında kafanızı fazla araç modelleri ile meşgul etmeyin pek bi sonuca varamazsınız..onu mu alayım bunu mu alayım derken kararsız kalırsınız..citröen ve peugot'u cidden kafanızdan bir kalemde silin..sizi hem yakıt konusundan üzecektir hem yol tutuşu hemde diğer etken faktörlerden dolayı verdiğiniz paraya pişman olacaksınız ve keşke almasaydım diyeceksiniz..golf-ford ek opsiyonel olarak skoda arasında size en hızlı ve aklınıza hangisi yatıyorsa tercihlerinizi yapınız..




  • Peki Nissan Qashqai 1.5 tekna DCI nasıl? 65.175 TL liste fiyatı...Bütçemizi zorlar ama Citroen'e 62 vermektense sanki bu daha iyi gibi geldi?
  • Golf bulunabiliyor olsaydi, bu secenekler icinde bence bir adim onde. Belki az kullanilmis ikinci eline yonelinebilir?

    Ikinci tercihim ise Megane HB olurdu acikcasi. Kalite olarak belki Golf'un bir gomlek altinda, ama fiyatini hak ediyor ve belirgin hicbir faulu olmayan bir arac. Ben bu secenegi cok ciddi degerlendirirdim.

    C4 Picasso hakkinda fazla bilgim yok. Fakat Citroen'lerin ikinci elinin pek kuvvetli olmadigini biliyorum. Bu yuzden C4'e biraz mesafeli yaklasirdim. Para kolay kazanilmiyor.

    Focus ise bence hem ederinin cok uzerinde satiliyor, hem de arka kabinin kasvetli olusu beni Focus'un yeni kasasindan tumuyle sogutmus durumda. Gene de gidip gormekten zarar gelmez.

    Isiniz kolay degil... En cok talebin oldugu arac kombinasyonu dizel otomatik, ama belki en az dogru duzgun secenek de burada. Ya bulunmuyor, ya sorunlar cok, ya fiyatlar cok abartili...

    Bir ara secenek su olabilir: Benzinli duz vites bir Golf Comfortline (45.000 TL) ya da Highline (50.000 TL) alinir, 2-3 yil keyifle kullanilir. O zaman zarfinda dizel-otomatikte secenekler mutlaka artacaktir, DSG sorunlari muhtemelen cozulur, belki fiyatlar da biraz gevser. Minimum zararla elden cikarip yenilersiniz. Yillik kullaniminiz cok yuksek degilse tabii...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.