Şimdi Ara

Yeni Ford Mondeo (MK4) Kulübü (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.109
Cevap
48
Favori
171.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar fordclubtr de konusu açylmy? artyk ecoboost motorlara lpg takylyyor, bilginize. Yeni Kuga 1.6 ecoboost 180 hp motora prins marka lpg takylmy? , sistem direct luquimax, fiyaty 6000 tl imis, buyrun link :http://www.fordclubtr.com/forum/topic/261620-kuga-i%c3%a7in-direct-liquimax-sistemi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serzenith -- 31 Ağustos 2014; 1:57:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serzenith

    Arkadaslar fordclubtr de konusu açylmy? artyk ecoboost motorlara lpg takylyyor, bilginize. Yeni Kuga 1.6 ecoboost 180 hp motora prins marka lpg takylmy? , sistem direct luquimax, fiyaty 6000 tl imis, buyrun link :http://www.fordclubtr.com/forum/topic/261620-kuga-i%c3%a7in-direct-liquimax-sistemi/

    Valla güzel haber dizel araç için ekstradan 10000 vermek açıkçası çok koyuyordu. 1.0 ecoboost benim için çok fazla km yapmayan birisi olarak düşündüğüm bir seçenekti.Sonraki aracımda garanti sorunu çözülürse kesin ecoboost alırım.Zira garanti önemli.Su ana kadar 3500 tllik arıza garantiden karşılandı aracımda. Garantisiz arabaya binmek gözümü korkutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar Arkadaşlar,

    Haziran başında 2009 model Ford Mondeo 1.6 benzin Titanium MK4 hatchback aracıma sahip oldum. yaklaşık yaz boyunca 10 000 km yol yaptım (İstanbul Ş.içi ve ş.dışı yarı yarıya).

    Ben de deneyimlerimi anlatayım istedim.

    İlk ay benzinde gezdim sürekli ve yakıt durumu ş.içi dur kalk işin içine girince baya zorladı ve LPG taktırdım araca. Araca ilk defa LPG takıldı BRC marka ve yağlama sistemi dahil takıldı. LPG takımından sonra aracın yakıt verileri malumunuz epey bir düşüş oldu.

    Ağutos ayında tatile çıktım 15 günlük ve rota şu şekildedir:

    İstanbul --> Ordu (Karadeniz turu şeklinde)--> Antalya (Kaş) --> İstanbul

    Toplam 4200 KM yol yaptım arkadaşlar. Bu yolun 1200 km'si Karadeniz turu kısmına ait. Malum tamamen rampa :)
    4 kişi olarak bu kadar km yapıldı. Klima hep açık (21-23 derece) ve bagaj neredeyse tamamen dolu.
    Hız ortalamam gündüz seyahatlerimde 100-120 km arası akşam uzun yollarda biraz süratli gidişler yaşandı.
    Fişleri topladığımda 1020 TL'lik LPG tükettiğimi gördüm ve sadece İstanbul'dan çıkarken aldığım 50 TL lik benzin vardı aracın içerisinde.
    Söylediğim kısıtlar da max hız 210 KM olarak ölçüldü. Araç daha hafif olsaydı daha da giderdi muhtemelen.

    Görüşler:

    - Araç iç hacmi ve bagaj hacmi mükemmel
    - Yol tutuşu hiçbir hamlede üzmedi. Sanki bir el aracı yoldan çıkacakken havaya kaldırıp tekrardan yola koyuyor.
    - Asfalt sesi genelde yoktu. Yalnız asfaltın türüne göre değişiyor.
    - Süspansiyon gayet güzel.
    - Araç asfalt için yapılmış olduğu kesin. Çekiş konusunda genel itibari ile bir sıkıntı çıkartmadı (Aşağıdaki vakalar hariç)
    - Ses sitemi çok güzel ve yeterli. Aux büyük nimet kıymetini bilin :)
    - Aracın altı karadeniz ve taş yollar için alçak geliyor, altını vurmadan gitmek için dikkat etmek lazım.
    - Benim aracımda anladığı kadarı ile bluetooth yazsa bile teyp te özelliği yok. Olsaydı mükemmel olurmuş. Varsa çözümü iletmenizi isterim? (1)
    - Araç dar yollarda manevra kabiliyetini iyi bilerek hareket edilmeli.
    - Otomatik far ve sileceğin hakkını vermek lazım.
    - En güzel özellik olarak özellikle yaz günleri için kumanda dan bütün camların açılması ve kapatılması mükemmel.
    - Eskiden kalan alışkanlıklardan otomatik klimazisyonun yapamadığı konu veya ben bulamadım. Araç giderken hiç bir şey açmadan dışarıdaki havayı direkt içeri üfleme özelliği yok.
    - Eskiden kalan alışkanlıklardan sileceklerde manuellerde hatırlarsınız bir kademe kaldırınca belli mesela 10 sn de bir silecek 1 defalık çalışırdı. Belki yine ben bulamadım:)


    Vaka 1: Malum her yer asfalt olacak değil köye girdiğiniz zaman iş değişiyor. Evimize çıkan yol dik bir rampa ve rampa devam ederken 1. si sağa 90, 2. si sola 180 derece olmak üzere 2 adet viraj mevcut. Yol önce toprak sonra beton ve son virajda toprak şeklinde. İlk çıkışımda birazda (o yola göre) sürat kazanarak (ki sadece 1. vitesi kullanabilirsiniz) 2. viraja kadar çıktım ama 2. virajda araç gaz yemeyerek stop etti. Tekrar yokuş yukarı denediğimde el freni ile kalkış yaptım yalnız yine güçten kesilip stop etti. Sonra geri alarak biraz sürat alarak girdim ve çıkışı tamamladım. 90 beygir Lacetti ile çıktığıma göre (1300 KG) 125 lik mondeo ile de çıkmamda sıkıntı olmaması gerekiyordu. Sonra aradaki farkları düşününce ESP aklıma geldi. Ertesi çıkışımdan önce durum ESP yi kapadım sonra çıkışa başladım. Evet araç anlık patinaja düşüyordu ama motor güç kesmeden tırmanıyordu. . viraja yine geldiğimde tam gaz yaparak patinajlar eşliğinde :) çıkışı stop etmeden tamamladım. Demek ki köy yolunda ESP aracın torkunu düşürürmüş. :) (Bu bir varsayımdır bilen arkadaşlar açıklamasını yapması rica olunur.(2))


    Vaka 2:

    Sümela manastırı gezisinde başıma geldi. Malum yaz olduğundan ziyaretçi sayısı epey fazla idi. Gidenler bilir manastıra çıkan rampala oldukça dik ve dardır. Karşılıklı geçiş zordur ve virajlıdır. Çıkışa geçerken klimayı kapattım. Araçta 3 kişi vardı. Önceden tecrübe ESP yide kapadım (yol asfalt). Çıkarken dur kalklarda belli bir zamana kadar hiçbir sıkıntı çıkmadı. Hep el freni desteği ile balataya fazla zarar vermeden çıkmaya çalıştım. Yalnız belli bir eğimin üzerinde virajlar vardı. Oralara girerken neredeyse durarak döndük. 2 adet rampalı virajda gaza kalkışta ne kadar yüklenirsem yükleneyim araba devirden düşerek stop etti. Bende yarım debriyaj yaparak çıkmak durumunda kaldım. Yarım debriyajda sıkıntı olmadı ama debriyaj balatası kurtarın beni dedi. Çıktıktan sonra inerken de bazı dik noktalarda geri geri hareket etmem gerekti. İlgincime giden durum geri geri kalkışlarda arabanın 1000 kaplan gücünde tırmanmasıydı. Burada ki soru ise bilen arkadaşlar için bu tip rampalarda yapmam gereken herhangi bir bilmediğim işlem mevcut mudur? Arabanın önden çekiş olması bu sıkıntıdaki etkisi nedir(3)?

    Dip Not: İstanbul'da Üsküdar, Çamlıca, Kayışdağı, mecidiyeköy gibi rampalarda dur kalk dahil şu ana kadar ara sokaklar dahil hiçbir problem çıkmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mysimsit



    Haziran başında 2009 model Ford Mondeo 1.6 benzin Titanium MK4 hatchback aracıma sahip oldum. yaklaşık yaz boyunca 10 000 km yol yaptım (İstanbul Ş.içi ve ş.dışı yarı yarıya).

    - Eskiden kalan alışkanlıklardan otomatik klimazisyonun yapamadığı konu veya ben bulamadım. Araç giderken hiç bir şey açmadan dışarıdaki havayı direkt içeri üfleme özelliği yok.
    - Eskiden kalan alışkanlıklardan sileceklerde manuellerde hatırlarsınız bir kademe kaldırınca belli mesela 10 sn de bir silecek 1 defalık çalışırdı. Belki yine ben bulamadım:)





    Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın. Klima konusunda bahsettiğiniz dışarıdan gelen havayı klima kompresörünü açmadan direct üfleme özelliği var; bunun için ac yazılı butona klima açıkken dokunmanız yeterli, bu durumda klima dijital göstergesindeki a/c işareti de gidecektir.
    İkinci olarak, silecekler yağmur algılayınca yağmurun şiddetine gore otomatik olarak çalışan sensörlü silecekler, yağmur sensörlü sileceklerde fasıla ayarı olmaz, fasıla ayarı eski nesil sensörsüz sileceklerde geçerli. Sileceği en altın bir üst konumuna getirdiğinizde yağmur sensörünü aktive edersiniz ve bu konumda yağışın şiddetine gore kendi hızını ve çalışma zamanını kendini ayarlar. Gene sensore verilecek tepkinin hassasiyetini de silecek üzerindeki çevirmeli kısımdan ayarlayabilirsiniz ( üzerinde rakam gibi çizgiler olan).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: driven82

    Arkadaşlar yeni aldığım 1.6 ecoboostla güzel bi tatil geçirdim.birkaç detay paylaşayım ve aynı zamanda da kafamdaki bir kaç soruyu sorayım istedim.
    * Ankara-gaziantep ,gaziantep alanya (konya üzerinden) alanya -ankara güzergahını kullandım.aracım tatil boyunca ortalama 100 km de 6.8lt yaktı fakat genelde otoyol olduğu için 120km/h nin altına hiç düşmedim hatta yer yer 170-180km/h leri gördümve klima sürekli açıktı acaba bu normal bir yakıt değerimidir?
    * araçta genel olarak kabin sesi yok fakat soğuk kaplama asfaltta kabinde baya bi gürültü hissettim benmi abartıyorum acaba..
    * önceki aracım 2004 model 2.0 benzinli mondeo idi onunla 5. Viteste 130-140 km/h ile çıktığım rampaları bu arabamla vites düşürerek 5 hatta bazen 4. Vitese çekerek yine aynı hızlarla çıktım aracın atmosferik yada turbo beslemeli olması böyle bir sürüş farklılığı oluştururmu.yani bana sanki araba çabuk bayılıyor gibi geldi..
    kafamda soru işareti olan kıyaslamam gereken noktalar bunlar ..



    Öncelikle aracınız hayırlı olsun. SOrularınıza gelince:
    * Yakıt tüketiminiz gerçekten çok iyi.
    *Aracın yalıtımı gayet iyi ancak stabilize asfaltta yalıtımı iyi olan her araçtan da geleceği gibi ortalama bir ses geliyor. Aynı sesi benzer kıvamda a6 ve hem e90 hem de f30 320d'de de duyabiliyorsunuz. Aracın genel olarak gayet iyi rafine; yollarımız sağolsun...
    * Önceki aracınızla ilk olarak ciddi sayılabilecek ağırlık farkı var. İKincisi turbo motorları maksimum tork bandında kullanmanız gerekir; bu devrin altında turbo yeterli basıncı sağlayamaz, piyasa tabiriyle turbo dolamaz; bu durumda maksimum torkun altında güç üretir ve bu güç maksimum gücün yanında çok verimsiz olur. Bir diğer faktör şanzıman oranları. Sizin o rampayı çıktığınız hızda bir önceki aracınızın 5. viteste motor devri maksimum güç ve tork bakımından çok verimli bir noktayı yakalıyor olabilir, bu da motorun gücünden en üst şekilde faydalanabimeniz anlamına gelir. Fakat yeni aracınızda aynı rampadaki hızınıza bağlı motor devriniz 5. viteste farklı ve daha verimsiz bir devir bandına tekabül ediyor olabilir. Şanzıman oranları hız/devir/vites karakteristiğini direkt etkiler. ( TÜm bunları aracınızda herhangi bir teknik sorun olmadığını varsayarak yazıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serzenith -- 5 Eylül 2014; 9:57:34 >




  • uzun süredir keyifle bindiğim aracımı satmak durumunda kaldım. ilgilenenler için link;http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2008-mondeo-2.0-tdci-titanium-147.000km-de-senturklerford-2.el-177962824/detay
  • serzenith S kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler. Eskiden kalan alışkanlıklardan bir anda kurtulmak zor. Artık yeni alışkanlıklar edineceğiz :). Bir sorum daha olacak klima ile alakalı. Dışarıdan gelen havayı kestiğimiz tuşa bastığımda eski araçlar gibi 2 özellikli (dışarıdan hava al veya dışarıdan hava alma) değil 3. bir özelliğin olduğunu gördüm. (1. işaret yok, 2. işaret var ve 3. işaret var ve yanında "A" harfi yer alıyor.) Bu "A" harfli mod ne işe yarar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serzenith

    quote:

    Orijinalden alıntı: driven82

    Arkadaşlar yeni aldığım 1.6 ecoboostla güzel bi tatil geçirdim.birkaç detay paylaşayım ve aynı zamanda da kafamdaki bir kaç soruyu sorayım istedim.
    * Ankara-gaziantep ,gaziantep alanya (konya üzerinden) alanya -ankara güzergahını kullandım.aracım tatil boyunca ortalama 100 km de 6.8lt yaktı fakat genelde otoyol olduğu için 120km/h nin altına hiç düşmedim hatta yer yer 170-180km/h leri gördümve klima sürekli açıktı acaba bu normal bir yakıt değerimidir?
    * araçta genel olarak kabin sesi yok fakat soğuk kaplama asfaltta kabinde baya bi gürültü hissettim benmi abartıyorum acaba..
    * önceki aracım 2004 model 2.0 benzinli mondeo idi onunla 5. Viteste 130-140 km/h ile çıktığım rampaları bu arabamla vites düşürerek 5 hatta bazen 4. Vitese çekerek yine aynı hızlarla çıktım aracın atmosferik yada turbo beslemeli olması böyle bir sürüş farklılığı oluştururmu.yani bana sanki araba çabuk bayılıyor gibi geldi..
    kafamda soru işareti olan kıyaslamam gereken noktalar bunlar ..



    Öncelikle aracınız hayırlı olsun. SOrularınıza gelince:
    * Yakıt tüketiminiz gerçekten çok iyi.
    *Aracın yalıtımı gayet iyi ancak stabilize asfaltta yalıtımı iyi olan her araçtan da geleceği gibi ortalama bir ses geliyor. Aynı sesi benzer kıvamda a6 ve hem e90 hem de f30 320d'de de duyabiliyorsunuz. Aracın genel olarak gayet iyi rafine; yollarımız sağolsun...
    * Önceki aracınızla ilk olarak ciddi sayılabilecek ağırlık farkı var. İKincisi turbo motorları maksimum tork bandında kullanmanız gerekir; bu devrin altında turbo yeterli basıncı sağlayamaz, piyasa tabiriyle turbo dolamaz; bu durumda maksimum torkun altında güç üretir ve bu güç maksimum gücün yanında çok verimsiz olur. Bir diğer faktör şanzıman oranları. Sizin o rampayı çıktığınız hızda bir önceki aracınızın 5. viteste motor devri maksimum güç ve tork bakımından çok verimli bir noktayı yakalıyor olabilir, bu da motorun gücünden en üst şekilde faydalanabimeniz anlamına gelir. Fakat yeni aracınızda aynı rampadaki hızınıza bağlı motor devriniz 5. viteste farklı ve daha verimsiz bir devir bandına tekabül ediyor olabilir. Şanzıman oranları hız/devir/vites karakteristiğini direkt etkiler. ( TÜm bunları aracınızda herhangi bir teknik sorun olmadığını varsayarak yazıyorum)

    Teşekkürederim ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • serzenith S kullanıcısına yanıt
    Teşekkürederim....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 BENZİNLİ POWERSHİFT 240 HP OLAN ARACIMI ALDIM VE GERİ GÖRÜŞ KAMERASI FALAN TAKTIM.

    ALMAK İSTEYEN VEYA KAFASINDA SORU İŞARETİ OLAN ARKADAŞLARA VE ARAÇ HAKKINDA BİLGİ EDİNMEK İSTEYENLER OLURSA DETAYLI BİLGİLER VEREBİLİRİM..
  • arkadaşlar 2 araç arasında kaldım sizce fiyatlar nasıl Selective aradaki farka değermi
    2013 titanyum 1,6tdci 67bintl 35,500km boyasız
    2012 Selective 1,6tdci 74bintl 17,500km boyasız
  • hrnayn H kullanıcısına yanıt
    Bende titanium var selective le benim bildiğim ısıtmalı deri koltuk ve opsiyonel sunrof ve yine opsiyonel yani isteğe bağlı navgasyon ve şerit takip gibi güvenlik ekipman farkı var.Bence Km ve temizlik farkı yoksa titanium tercih edilebilir.Ben şahsen üste para versen deri koltuk ve sunroof(Şahsen güvenli bulmuyorum kaza anında) istemem zevk meselesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnrskr

    Bende titanium var selective le benim bildiğim ısıtmalı deri koltuk ve opsiyonel sunrof ve yine opsiyonel yani isteğe bağlı navgasyon ve şerit takip gibi güvenlik ekipman farkı var.Bence Km ve temizlik farkı yoksa titanium tercih edilebilir.Ben şahsen üste para versen deri koltuk ve sunroof(Şahsen güvenli bulmuyorum kaza anında) istemem zevk meselesi.

    şunları yazmış
    SESLİ KONTROL SİSTEMİ ( telefon, klima, radyo için sesli komut özelliği ), SUNROOF, LEDLİ GÜNDÜZ FARLARI, ADAPTİF XENON FARLAR, LEDLİ ARKA STOPLAR, AKILLI SAĞ DİKİZ AYNASI ( GERİ VİTESE UYUMLU KENDİLİĞİNDEN YUKARI AŞAĞI SAĞ SOL YAPMA ÖZELLİKLİ ), HAFIZALI KOLTUK VE AYNALAR, ISITMALI ÖN KOLTUKLAR, HILL HOLDER, 18' JANT VE LASTİKLER, DİJİTAL ÇİFT TARAFLI KLİMA, 240V SOKET, ORTA SOĞUMALI KOL DAYAMA, IŞIK PAKETİ ( DIŞ DİKİZ AYNASI ALTI, ÖN KONSÖL ALTI AYDINLATMA, İÇ LED AYDINLATMA), COLORMATİK ÖN CAM, IŞIKLI MAKYAJ AYNASI, IŞIK PAKETİ (KONSOL ALTI AYDINLATMA, DIŞ DİKİZ AYNA ALTLARI, KAPILAR), HIZ SABİTLEME(SINIRLAMA), RENKLİ CAMLAR VS.




  • hrnayn H kullanıcısına yanıt
    Yani standart olarak sunmıuyorlar ekleterek alınıyor çoğu fiilen bakmak lazım bazen ilana sallama dolduruyorlar.Saydıkların ama hep paket özelliği.Titaniumdasaydıklarından olmayanlar xenon,hafızalı koltuk ve aynalar,ışık paketi aynaların park hareketi,deri koltuk gerisi var dediğim gibi ben sanroofu arabalarda güvenliksiz görüyorum ve kesinlikle tercih etmiyorum.Yalnız donanım dışında sana vereceğim bilgi araç çok alımlı tank gibi sağlam,ilk hızlanması dışında performansı oldukça yerinde.Sınırları çok zorlamazsan şehir içi 8lt şehir dışı 6 lt geçmen zo yakıtta.Benim 13 bin kmde ağırlıklı şehir içi ortalamam 7,4.Süspansiyon ve ses yalıtımı dışında her konuda emsali passata 10 basar.Yakıt tüketimi biraz passattan yüksek ama karşılığında performansıda biraz ondan iyidir.1,6 dizelinde otamatik kullanmayarak ve abartı fiyat politikasıyla passata pazar şansı veren centilmen bir firmadır ford.Bu centilmenliğini satış politikalarındaki ve servisindeki başarısızlıklarıyla taçlandırır.Yinede Wv grubunun para dışında sınavla araç sattığı düşünülürse yinede Ford 2. el çok makul rakamlarda.Volvo da kullanılan aynı motor ve şanzıman ikilisi görev yapar.




  • açıklama için teşekkür ederim hocam.bende 2011 focus 1.6tdci titanyum vardı ses yalıtımı pek iyi değildi.bunda nasıl acaba.
  • hrnayn H kullanıcısına yanıt
    Ford mondeo 1.6 ecoboost kullanıyorum, Motor sesi az olabilir ama rüzgar sesi ve lastik sesini yine duyacaksınız fakat aşırı rahatsız edici değil..ben 2004 mondeo dan sonra tüm seslerin azaldığını gördüm fakat yinede istediğim kıvamda değil.fakat ben bu ford larda motor sesinin kabine gelmesinin müsteri beklentisiyle ilgili olduğunu okumuşum biryerde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi driven82 -- 11 Eylül 2014; 23:23:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar 2009 2.0TDCİ Trend sahibiyim.8 Eylülde pazartesi günü Tekirdağa çok yağmur yagdı 50 60 ile mahalle arasında ilerlerken esp kapalıydı virajı biraz sert döndüm araç kıç kısmını hiç beklemedigim bir şekilde savurdu tarlaya girdim.Tampon yamulmustu plakalık kırılmıs ıvız zıvır tamponu elimle düzelttim neyseki onların dısında altında falan hiçbir sıkıntı yok.Tek sıkıntım intercool un önünde 2 tane kapak var sis farlarının yanında bu kapaklar intercool un kablolarının önüne denk gelmekde ve cıktı takamıyorum elim girmiyor.Servise gittim motor yıkatmassan sıkıntı yapmaz ama sürekli motor yıkatıyorsan oksitlenme yapar arıza ısıgı yakar dediler.İcim rahat etmedi hala söktürtmekde istemiyorum ön ızgarayı bosuna sizce bir sıkıntı yapar mı veya sizin aracınızda bu kapaklar varmı? Teşekkürler.
  • merha arkadslar kardesıme ford mondeo 1.6 dcı ları onerdım.nasıl 40 48 mlyr 2011 temzlerı.kullananlar varmı onerırmısınız.
  • Arkadaşlar aracımın sol ön camından bir çıtırtı geliyor...nasıl çözebilirim..çok sinir bozucu bir durum.yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi ki mk4 almayı düşündüm Arkadas en ufak bi Paylaşım yok
    1.6 tdci çok Hantal kalirmi kullanan Arkadaşlar tavsiye eder mi saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.