Şimdi Ara

Yeni Ford Mondeo (MK4) Kulübü (39. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.109
Cevap
48
Favori
171.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cenkay02 kullanıcısına yanıt
    2 senedir 1.6tdci kullanıyorum. Bence hantallık yok, özellikle uzun yolda çok iyi performans var. Şu anda ne kullanıyorsunuz bilmiyorum ama belki kullandığınız araca göre kalkışlarda bir hantallık hissedebilirsiniz ama alışınca oda bir sorun olmuyor.
  • Şöyle soyleyeyim, şu an aracım yok babamın 2008 vw Polo 1.4 tdi ile bir sure idare edeceğim. 2 ay içinde almayı düşünüyorum, 4 Kişilik bir aileyiz. Senede 20.000 km yol yapıyorum. Sürekli uzun yolum oluyor. Ankara'da yasıyorum . Eşim Çorlulu , ben Somalıyım. Ailelerimizin yanına senede en az 2şer kez gidiyoruz. Daha önceki araçlarım 1997 ve 1998 model Mk2 mondeo ghiaydı. Bir de ikisinin Arasında Sıfır km aldığım linea 1.3 multijet vardı . Mondeoda bulduğum konfor ve güvenliği lineada bulamadığım için sattım. Çekindiğim tek konu ikinci elde çok fazla değer kaybı yasama ihtimalim. Yoksa hiç düşünmeden almak istediğim araç ....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar öncelikle merhaba, ilk arabam ve 2008 ford mondeo 1.6 titanium. Sizden öncelikle ankara'da bu arabadan anlayan bir usta tavsiyesi isteyecem. Aracın, baskı-balata-bilya, triger seti, filtreler vs. parçalarını değiştirmek istiyorum. Aracı daha yeni aldım ama sorunsuz bir şekilde binmek istiyorum. Bu yüzden sonradan başımı ağrıtabilecek parçaları yenilemeyi düşünüyorum.
    Ayrıca sach baskı-balata (takviyeli) kullanan var mı? Orjinal serviste sadece baskı balata 1175+kdv (markasını bilmiyorum orjinal diyorlar), Sach marka baskı-balata (bilya dahil takviyeli) 350 TL, LUK marka olanda 282 TL.
    Bu konuda da yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
    Şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eygrafiker

    Arkadaşlar öncelikle merhaba, ilk arabam ve 2008 ford mondeo 1.6 titanium. Sizden öncelikle ankara'da bu arabadan anlayan bir usta tavsiyesi isteyecem. Aracın, baskı-balata-bilya, triger seti, filtreler vs. parçalarını değiştirmek istiyorum. Aracı daha yeni aldım ama sorunsuz bir şekilde binmek istiyorum. Bu yüzden sonradan başımı ağrıtabilecek parçaları yenilemeyi düşünüyorum.
    Ayrıca sach baskı-balata (takviyeli) kullanan var mı? Orjinal serviste sadece baskı balata 1175+kdv (markasını bilmiyorum orjinal diyorlar), Sach marka baskı-balata (bilya dahil takviyeli) 350 TL, LUK marka olanda 282 TL.
    Bu konuda da yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
    Şimdiden teşekkür ederim.

    Ennur Ford , Yasin usta veya Ali usta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mslm arkadaşlar MONDEO 1.6 ECOBOOST 2011 aracimi servise biraktim bakim icin fakat baski balata deyişmesi lazimmiş fiyati 3000 tl sizce bukadar cokmu bunun fiyati dişardami yaptirmam gerekir ve sadece setin fiyati bu işcilik almayacaklarmiş sizce normalmi bu fiyat nette bulamadim 1.6 ecoboost baski balata seti lütfen bilgisi olan yardimci olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • djzorbay D kullanıcısına yanıt
    Hocam bende aynı aracı kullanmaktayım sizin yazınıdan sonra biraz tellaşlandım ama şöyle bi tecrübemi paylaşayım.
    Aracımın fren balataları değişecek denmişti serviste verdikleri fiyat yaklasık olarak 4 tanesı 520 tl civarıydı(işçililk hariç)
    Bende gittim parçayı dışardan aldım ,orjnal motocarft ve 4 tanesini 260 tl.
    Sonuç olarak servise kalsak 2 katı fiyatına fren balatalarım değişecekti:( o yüzden bıraz arastırın ve belkide yarı parasına yaptırabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mysimsit

    Selamlar Arkadaşlar,

    Haziran başında 2009 model Ford Mondeo 1.6 benzin Titanium MK4 hatchback aracıma sahip oldum. yaklaşık yaz boyunca 10 000 km yol yaptım (İstanbul Ş.içi ve ş.dışı yarı yarıya).

    Ben de deneyimlerimi anlatayım istedim.

    İlk ay benzinde gezdim sürekli ve yakıt durumu ş.içi dur kalk işin içine girince baya zorladı ve LPG taktırdım araca. Araca ilk defa LPG takıldı BRC marka ve yağlama sistemi dahil takıldı. LPG takımından sonra aracın yakıt verileri malumunuz epey bir düşüş oldu.

    Ağutos ayında tatile çıktım 15 günlük ve rota şu şekildedir:

    İstanbul --> Ordu (Karadeniz turu şeklinde)--> Antalya (Kaş) --> İstanbul

    Toplam 4200 KM yol yaptım arkadaşlar. Bu yolun 1200 km'si Karadeniz turu kısmına ait. Malum tamamen rampa :)
    4 kişi olarak bu kadar km yapıldı. Klima hep açık (21-23 derece) ve bagaj neredeyse tamamen dolu.
    Hız ortalamam gündüz seyahatlerimde 100-120 km arası akşam uzun yollarda biraz süratli gidişler yaşandı.
    Fişleri topladığımda 1020 TL'lik LPG tükettiğimi gördüm ve sadece İstanbul'dan çıkarken aldığım 50 TL lik benzin vardı aracın içerisinde.
    Söylediğim kısıtlar da max hız 210 KM olarak ölçüldü. Araç daha hafif olsaydı daha da giderdi muhtemelen.

    Görüşler:

    - Araç iç hacmi ve bagaj hacmi mükemmel
    - Yol tutuşu hiçbir hamlede üzmedi. Sanki bir el aracı yoldan çıkacakken havaya kaldırıp tekrardan yola koyuyor.
    - Asfalt sesi genelde yoktu. Yalnız asfaltın türüne göre değişiyor.
    - Süspansiyon gayet güzel.
    - Araç asfalt için yapılmış olduğu kesin. Çekiş konusunda genel itibari ile bir sıkıntı çıkartmadı (Aşağıdaki vakalar hariç)
    - Ses sitemi çok güzel ve yeterli. Aux büyük nimet kıymetini bilin :)
    - Aracın altı karadeniz ve taş yollar için alçak geliyor, altını vurmadan gitmek için dikkat etmek lazım.
    - Benim aracımda anladığı kadarı ile bluetooth yazsa bile teyp te özelliği yok. Olsaydı mükemmel olurmuş. Varsa çözümü iletmenizi isterim? (1)
    - Araç dar yollarda manevra kabiliyetini iyi bilerek hareket edilmeli.
    - Otomatik far ve sileceğin hakkını vermek lazım.
    - En güzel özellik olarak özellikle yaz günleri için kumanda dan bütün camların açılması ve kapatılması mükemmel.
    - Eskiden kalan alışkanlıklardan otomatik klimazisyonun yapamadığı konu veya ben bulamadım. Araç giderken hiç bir şey açmadan dışarıdaki havayı direkt içeri üfleme özelliği yok.
    - Eskiden kalan alışkanlıklardan sileceklerde manuellerde hatırlarsınız bir kademe kaldırınca belli mesela 10 sn de bir silecek 1 defalık çalışırdı. Belki yine ben bulamadım:)


    Vaka 1: Malum her yer asfalt olacak değil köye girdiğiniz zaman iş değişiyor. Evimize çıkan yol dik bir rampa ve rampa devam ederken 1. si sağa 90, 2. si sola 180 derece olmak üzere 2 adet viraj mevcut. Yol önce toprak sonra beton ve son virajda toprak şeklinde. İlk çıkışımda birazda (o yola göre) sürat kazanarak (ki sadece 1. vitesi kullanabilirsiniz) 2. viraja kadar çıktım ama 2. virajda araç gaz yemeyerek stop etti. Tekrar yokuş yukarı denediğimde el freni ile kalkış yaptım yalnız yine güçten kesilip stop etti. Sonra geri alarak biraz sürat alarak girdim ve çıkışı tamamladım. 90 beygir Lacetti ile çıktığıma göre (1300 KG) 125 lik mondeo ile de çıkmamda sıkıntı olmaması gerekiyordu. Sonra aradaki farkları düşününce ESP aklıma geldi. Ertesi çıkışımdan önce durum ESP yi kapadım sonra çıkışa başladım. Evet araç anlık patinaja düşüyordu ama motor güç kesmeden tırmanıyordu. . viraja yine geldiğimde tam gaz yaparak patinajlar eşliğinde :) çıkışı stop etmeden tamamladım. Demek ki köy yolunda ESP aracın torkunu düşürürmüş. :) (Bu bir varsayımdır bilen arkadaşlar açıklamasını yapması rica olunur.(2))


    Vaka 2:

    Sümela manastırı gezisinde başıma geldi. Malum yaz olduğundan ziyaretçi sayısı epey fazla idi. Gidenler bilir manastıra çıkan rampala oldukça dik ve dardır. Karşılıklı geçiş zordur ve virajlıdır. Çıkışa geçerken klimayı kapattım. Araçta 3 kişi vardı. Önceden tecrübe ESP yide kapadım (yol asfalt). Çıkarken dur kalklarda belli bir zamana kadar hiçbir sıkıntı çıkmadı. Hep el freni desteği ile balataya fazla zarar vermeden çıkmaya çalıştım. Yalnız belli bir eğimin üzerinde virajlar vardı. Oralara girerken neredeyse durarak döndük. 2 adet rampalı virajda gaza kalkışta ne kadar yüklenirsem yükleneyim araba devirden düşerek stop etti. Bende yarım debriyaj yaparak çıkmak durumunda kaldım. Yarım debriyajda sıkıntı olmadı ama debriyaj balatası kurtarın beni dedi. Çıktıktan sonra inerken de bazı dik noktalarda geri geri hareket etmem gerekti. İlgincime giden durum geri geri kalkışlarda arabanın 1000 kaplan gücünde tırmanmasıydı. Burada ki soru ise bilen arkadaşlar için bu tip rampalarda yapmam gereken herhangi bir bilmediğim işlem mevcut mudur? Arabanın önden çekiş olması bu sıkıntıdaki etkisi nedir(3)?

    Dip Not: İstanbul'da Üsküdar, Çamlıca, Kayışdağı, mecidiyeköy gibi rampalarda dur kalk dahil şu ana kadar ara sokaklar dahil hiçbir problem çıkmadı.


    selam ne kadar a aldınız aracınız??




  • isseyy kullanıcısına yanıt
    Kışlık lastikleri ve vergileri (temmuz pulu ve noter masrafı) dahil 41 500 TL 'ye alındı.
  • Arkdaslar herkese merhaba... 1-2 hafta içinde mondeo 2.0 tdci almayı istıyorum. Su an kullandıgım 2001 laguna 1.9 dtı aracımon müsterisi hazır ve arkadasım. 15 gün süre istedim. Manuel ve km si 100.000 cok gecmemiş istiyorum . Modeo yu ilk cıktıgında kullamıstım patronumda vardı 2009 da ceyrek depo ile ank-ist geldim 110 km/h cc ile. Sehir içi ne kaç lt yakıyor (istanbul) yada kaç krş yanız dur kalk trafikte? Aracın konforunu anlatmaya gerek yok zaten yolda tank ın içinde gidiyomuş gibi güvende hissediyor insan. Teşekkürler yorumlar için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2010-2011 model Ford Mondeo 1.6 125 Beygir benzinli araçların tüp uyumu nasıl?
  • iyi akşamlar arkadaşlar 25 Aralık 2012 tarihinde almış olduğum 1.6 tcdi mondeo aracım 30 bin km. oldu ve garanti de 2 yıl olduğundan dolayı son bir iki ayı kaldığından dolayı 30 bin bakımını sizce servistemi yaptırmalıyım yoksa parçaları temin edip, dışarıda mı değiştirmeliyim yakın zamanda 30 bin bakımı yaptıran varmı acaba bilgi verirseniz çok sevinirim. Bu arada bir önceki aracım yine sıfır opel astra sedan 1.3 ctdi idi ve 90 beygir araçtı, bu araçtan sonra 1.6 tcdi mondeo haliyle daha atak geldi. Yol tutuş konfor ve kalite kendisini her haliyle belli etmekte, 15 bin bakım hariç her hangi bir sorun çıkmadı ve Trabzon da hergün dik yokuşlar çıkmama ve genellikle sehiriçi kullanmama rağmen ortalamam 36 km/h ve 5,8 lt olarak göstermekte yol bilgisayarı herkese iyi akşamlar.
  • Arkadaşlar bu aracın sw'si hakkında ne düşünüyorsunuz. Sizce station wagon tercih edilir mi bu arabada? Açıkçası benim çok hoşuma gidiyor.
  • 2009 mondeo sahibiyim. dü bagajım kilitli kaldı sanırım motor dişlisi arızalandı. tamiri mümkünmü???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trbzn061

    iyi akşamlar arkadaşlar 25 Aralık 2012 tarihinde almış olduğum 1.6 tcdi mondeo aracım 30 bin km. oldu ve garanti de 2 yıl olduğundan dolayı son bir iki ayı kaldığından dolayı 30 bin bakımını sizce servistemi yaptırmalıyım yoksa parçaları temin edip, dışarıda mı değiştirmeliyim yakın zamanda 30 bin bakımı yaptıran varmı acaba bilgi verirseniz çok sevinirim. Bu arada bir önceki aracım yine sıfır opel astra sedan 1.3 ctdi idi ve 90 beygir araçtı, bu araçtan sonra 1.6 tcdi mondeo haliyle daha atak geldi. Yol tutuş konfor ve kalite kendisini her haliyle belli etmekte, 15 bin bakım hariç her hangi bir sorun çıkmadı ve Trabzon da hergün dik yokuşlar çıkmama ve genellikle sehiriçi kullanmama rağmen ortalamam 36 km/h ve 5,8 lt olarak göstermekte yol bilgisayarı herkese iyi akşamlar.

    Bende yeni bakım yaptırdım mondeoların garantisi 3 seneymiş bilginize.




  • iyi akşamlar evet garanti üç yılmış iki yıl olduğunu düşünüyordum, mecburen serviste yaptıracağım 30 bin bakımını siz ne kadar fiyata yaptırdınız acaba?
  • Lpg kit uyumu ve lpg fiyatlardaki indirim ile birlikte 62,5TL ile 305 KM yaptım (200km'si otobanda 110-120 ile,100km'si şehiriçi), şu anda nerdeyse dizellerden az yakıyor.

    Aracım 2009 1.6 125hp Titanium

    Lpg kiti zavolli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaTToRi -- 8 Aralık 2014; 12:43:20 >
  • Benden once yapan varmi bilmem ama buyrun otomatik acilan bagaj kapagihttp://m.youtube.com/watch?v=jh7-CnNo1dM&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 18 lik amortisor 600+ basincli, icli disli ciftli yay, 4 adet 5-16 pul, Ankarada yaptirmak isteyenlere adresleri verebilirim, Ankara disindakilerede olcu ve resim koyarak yardimci olabilirim ya da firma telefonlarini verip kargolatma yoluda dusunulebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trbzn061

    iyi akşamlar evet garanti üç yılmış iki yıl olduğunu düşünüyordum, mecburen serviste yaptıracağım 30 bin bakımını siz ne kadar fiyata yaptırdınız acaba?


    merhaba kusura bakmayın yeni gördüm 30bin bakımı 600tl.anahtar pili zayıf alarmı veriyordu onuda değiştirin dedim 14tl.dediler.yaptırdım pil normalde 2.5tl.
  • merhaba mondeocu abiler kardeşler.2011 mod. 2.00 tdci otom. aracımın yakıt değerlerini paylaşmak istedim.3.750 tl den aldığım euro dizel mazotla 730 km yol yapıp tekrar full yaptığımda aracımın 201 tl lik mazot aldığını gördüm.aracımın 0.275 krş yakması beni sevindirdi işin açığı. 120 yi geçmedim.günlük 100 km mesafe ile bu değerlere ulaşıldı.eminim ki şöyle 1000 km lik bir şehir dışı yolculuğunda değer biraz daha düşecektir.hayırlı günler iyi forumlar
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.