Şimdi Ara

YENİ FORD TOURNEO COURİER ANA KONU (56. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.153
Cevap
53
Favori
491.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba ,

    2016 courier 195.000 km deki aracım için izmit için esoto servisten indirimli bakım+baskı balata fiyatı aldım .


    9650 bakım + 37000 baskı balata volant dahil değil çıkarsa ekstra .


    fiyat nasıl sizce , sürekli servise gidiyordum ama rakamlar çok yüskek geldi , dışarıda yaptırsam sorun yaşarmıyım düşüncesi haricinde bana mantıklı gelmiyor artık servis.


    önerisi olan arkadaşlar yazabilir mi ?

  • melo1903 kullanıcısına yanıt

    Hocam bu fiyat düzenli olarak bakımları yetkili serviste yaptırınca yapılan "iyi niyet garantisi indirimi" mi? Sözde %90 ını firmanın ödediği.


    Geçen ay kuzenim fiorino aracının baskı balatasını ve bir kaç ıvırı zıvırı daha değiştirtti. Sizin konuyu görünce arayıp sormak istedim. 3.000 küsür lira ödedim 1200 lirası malzemeydi dedi.


    37.000 TL bana çok abartılı geldi.


    Gerçi geçen gün aracımda devirdaymın kaçak yaptığını tespit ettiler periodik bakımda, garanti kapsamında değiştirdiler, bana verdikleri faturada 8.000 tl si devirdaym, 2.000 küsür TL si işçilik olmak üzere 10.000 küsür lira yazmışlar. Tabi tamamını indirim yapıp garantiden kullandırttılar ama yani bence o kadar da etmez. İnternette 1.200 lira o parça hadi 2.000 tl olsun.


    Hocam 37.000 tl çok fazla. Aşırı fazla geldi bana. Siz bi piyasada iyi ustalara sorun.

    Periodik bakımda 6.780 TL gibi bir ücret ödedim içeriği de şu:

    - Yağ değişimi

    - Yağ filtresi değişimi

    - Hava filtresi değişimi

    - Polen filtresi değişimi

    - Yağ tapası

    - Temizleme spreyi (sanırım motor temizleme spreyi)


    Aslında yakıt filtresini de değiştirselerdi iyi olurdu.





  • kangroo kullanıcısına yanıt

    yani parça fiyatı


    baskı balata için - 3500 tl



    www.altunyedekparca.com
    Debriyaj Set Rulmanlı | Ford Courier 2009-2018 3.500,00 TL
    https://www.altunyedekparca.com/urun/debriyaj-set-rulmanli-ford-fiesta-courier-2009-gt

    hava filtresi - 186 tl



    https://www.onlinefordyedekparca.com/
    İthal Fiesta / Courier / B-Max İthal Benzinli/Dizel Hava Filtresi (8V21 9601 A1A)
    https://www.onlinefordyedekparca.com/fiesta-courier-bmax-br-benzinli-dizel-hava-filtresi-8v21-9601-a1a

    Yağ filtresi - 687 tl


    https://www.onlinefordyedekparca.com/focus-fiesta-fusion-mondeo-cmax-courier-yeni-connect-br-yag-filtresi-dizel-2s6q-6714-ab


    Polen Filtresi - 200 tl


    https://www.onlinefordyedekparca.com/fiesta-courier-karbonlu-polen-filtresi-br-8v5j-19g244-aa


    Karter Tapası - 55 tl



    https://www.onlinefordyedekparca.com/
    Orjinal Focus, Escort, Fiesta, Fusion, Mondeo, Kuga, Cmax Dizel Karter Tapa
    https://www.onlinefordyedekparca.com/kartel-tapa

    Mazot filtresi - 1903 tl



    https://www.onlinefordyedekparca.com/
    Online Ford Yedek Parça - Güvenilir Yedek Parçanın Adresi
    https://www.onlinefordyedekparca.com/u143693mazot-filtresi-elemani-br-av6q-9155-aa-bakim-urunleri-av6q-9155-aa-1

    Castrol Yağ - 850 tl



    Hepsi toplam malzeme fiyatı olarak 3.500 baskı balata + 3.695 de bakım ekipmanları tutuyor .


    7500 yapıyor hadi kargosu vs 8000 tl olsun geri kalan full işçilik .


    yani baskı balata değişimi mutlaka zor bir işlem hak veriyorum fakat fiyatın bu kadar şişmesine sebep olan şey ne olabilir insan bir düşünüyor .


    saatlik çalışma ücreti 2000 tl bile olsa 10 saatte toplanamaz mı bir arabanın baskı balatası .


    20.000 işçilik alsalar 10.000 de parçalara yazsalar ki kendileri çok daha ucuza mal ediyordur yine de kar yazarlar .


    yani yakın çevremde bu işi layıkıyla yapabilecek bir usta önerisi olursa ya da bulursam oraya gidip fiyat alacağım .


    randevum hala duruyor serviste , cumaya kadar karar vermem gerekiyor .





  • melo1903 kullanıcısına yanıt

    Yetkili Servis : Sağlam bakım sağlam kazık.

    O böyle kocaman kocaman binalar nasıl yapılıyor sanıyorsunuz, klimalı dev salonlar. Kocaman araç park alanları, yıkama istasyonları. Türkiye'de yetkili servis vatandaşın fütursuzca kazıklandığı yerdir. Bu sebeple kimse aracını yetkili servise götürmek istemiyor. İstenilse önlem alınır mı? Elbette bu parçaları sağlayan zaten firma, firma kendi tedariğinde olan parçanın kendine olan faturasını görmüyor mu? Görüyor. Zaten firmaların isteği sizin araçlarınıza bakım yapmak yada onlarla uğraşmak değil ki. Amaç sıfır araç satmak firmalar için en iyisi bu. Aslında keşke firmalar başka özel taşeron firmalarla anlaşsalar şu bakım işleri acayip ucuzlar. Ya da almayacaz. Yani ben arabayı satın alırken çektiğim suratsızlığı hiç unutmuyorum ok yarası gibi duruyor.

  • kangroo kullanıcısına yanıt

    hocam pandemide duster almak istedim 4x4 satış temsilcisi kadın bana gülerek pişkin pişkin 30k peşin para istedi sıraya alıcaz dedi araç ne zaman gelirse alırsınız dedi . ülkemizde her sektör bir şekilde birlerinin rantı olmuş .


    ama Allah büyük şimdi hepsi kan ağlıyor . kampanya üstüne kampanya yapıyorlar .


    yani benden neredeyse 2 asgari ücret parası talep ediyorlar .

    bunu benim kendimin değiştirmesi mümkün değil , fakat bunun hakkının bu kadar çok para olması aklıma yatmıyor . gerçekten bu işin hakkı da bu ise hakedene vericez artık ona da yapacak birşey yok .

  • melo1903 kullanıcısına yanıt

    üste sen para istiyceksin şimdi. motosiklet firmaları da aynısını yaptı şu an 530 bin liste fiyatı olan motosikletleri peşinde 460 a filan iniyorlar. üste de açıktan 50 - 60 bişeyler veren olursa alırım diyeceksin. şirketler karaborsa ortamını yaratırken bir şeyi unuttu. para bizde. o para olmadan da yaptıkları işin hiç bir değeri yok.

  • haklısınız hocam ama bu ortamı hazırlyanlara , bu işe çanak tutanlara göz yumanlara aslında birşeyler yapmak gerekiyor .


    yoksa hırsızlık bizim ülkemizde suç değil meslek haline gelmiş .


    hayatın her alanında mevcut .

  • Yukarıda paylaşılan parçaların hiçbiri güvenilir değil. Gidip yetkili serviste yaptırın demiyorum ama internetten ucuzluğa göre almak olmuyor yani. O parçaları taktırdıktan sonra ne zaman ne olacağı belli olmaz. Castrol yağın bile orijinalliği şüpheli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi whisper242 -- 23 Temmuz 2024; 15:19:18 >
  • whisper242 kullanıcısına yanıt

    hocam arıza olduktan sonra servisin de yaptığı işin arkasında duracağını sanmıyorum bir çok örneği var .


    ama bu sadece benim tespit edebildiğim , ben bu işi layıkıyla daha uyguna yapacak bir yer bulursam zaten parça işçilik vs danışarak ürünleri alacağım yada ustadan takmasını isteyeceğim garantisini soracağım .


    ucuzları paylaşmamdaki amaç parçaların üç aşağı beş yukarı fiyatlarıyla yapılacak işten alınacak işçilik ücretini çıkartmak ...

    (belki 2 katı bedel ödeyip parçaları temin edeceğim parçacıdan ürünleri alırken)


    servisteki işçilik ücreti avrupadan daha pahalı ...


    yoksa bende serviste arabamı yaptırmaya devam edip , arabanın karnesine o yapılan bakımları işletmek isterim .

  • Konuyu devir almak isteyen üyemiz var mı acaba?

  • Stones kullanıcısına yanıt

    Hocam bu kasa bitti aslında ama dilerseniz ben alabilirim. Eklenecek pek bir şey de yok gerçi.

  • whisper242 kullanıcısına yanıt

    Valla hocam babam yıllardır 2001 model transit 100v aracımızın yağ değişimini burada bi yağcı var ona yaptırıyor hiç sorun da yaşamadık. Alt tapayı da açmadan üstten makineyle sifonluyorlar hortumu. Ama her sene yakıt filtresi filan da değişir 2-3 bin tl para veriyor o kadar. kaç yıllık araçda daha çok şükür ne motor ne şanzuman bir sorun yaşatmadı. Elektronik zaten yok  

  • kangroo kullanıcısına yanıt

    Konuyu size devredeceğiz hocam. Ana başlığı ve konuyu güncellersiniz.

  • Stones kullanıcısına yanıt

    tamamdır teşekkürler

  • harika :)

  • melo1903 kullanıcısına yanıt

    Düzgün bir usta veya özel servis tarzı bir yer bulabilirseniz yardımcı olurlar. Araçtan ne söküyorlar ne takıyorlar bakarsınız başında durmak önemli. Bu tarz ürünleri internetten almayın demek istedim çünkü ne geldiği belli olmuyor gerçekten. Dediğiniz şeye ben de katılıyorum çok gereksiz pahalı servisler.

  • Günaydın ,


    Öncelikle araştırmalar sonucunda İzmit sanayide tesadüfen bir usta buldum .(Google haritalardan o bölgedeki ford servislerini ararken buldum , yorumlar fena değildi)

    Telefonla bilgi aldım , randevu aldım c.tesi gittim .


    Ufak bir dükkandı, gittiğimde açıkçası biraz tereddütlerim vardı ama usta ile konuştukça tereddütlerim gitti hatta içten içe mutlu oldum.

    (usta uzun yıllar yetkili serviste çalışmış , araç üstündeki hakimiyeti bilgisi muazzam)


    Aracı teslim ettim ufak bir tur attı hataları tespit etmek için (benim aracın zaten hata baskı balataydı ama aynı zamanda bakım zamanı da geçmişti)

    Geldi bir çay içelim dedi , oturduk hem çay içiyoruz hem de araç için ne alınacak liste yapıyoruz .(Saat sabah 9)


    Baskı balata için değişim yapılacağını ve bakımı da baskı balata değişiminden sonra yapıp aracı akşam teslim edeceğini söyledi.

    Ama aracın kilometresini yazarken herşey değişti .


    195.000 e gelmiş araç trigerin de zamanı gelmiş diyince ,hem üzüldüm hem sevindim :) üzüldüm ekstra masraf , sevindim bana kalsa ben triger falan değiştirmezdim :)


    Aracın planlamasını 1gün olarak yapmıştık ama aracın muhtemelen pazartesiye kalacağını söyledi dedim usta akşama yetişmez mi triger de eklendi sonuçta , zor ama bakalım nasip dedi ben senden daha çok isterim yetiştirmeyi dedi .


    Alınması gereken parçaları yazdı tren gibi oldu liste dedim ayvayı yedik bakalım kaç para tutacak parçalar .


    Usta sadece şunu söyledi parçaları alırken orjinal parça almazsan yaptığım hiçbir işe kefil olmam dedi arıza verirse sil baştan değerlendiririm dedi , ha yok orjinal parça takarsan arıza durumunda her türlü yaptığım işin arkasındayım gerekiyorsa tekrar sök tak yaparız tüm sorumluluk bende dedi (diyorum içimden tam aradığım usta)


    Bakım için 1000 tl yazdı + Triger + Baskı balata için 10.000 yazdı toplam 11.000 işçilik olarak anlaştık .


    Parça olarak aldıklarım ruhsata göre verdi parçacı orjinal olarak , usta hepsini onayladı(polen filtresi hariç :)


    Baskı Balata İçin

    Luk marka baskı balata(Set oluyor)

    Şanzıman Alt takoz(Parçalar söküldükten sonra alınmasına karar verildi)


    Triger İçin

    Triger set + Devirdaim

    V kayışı

    Gergi bilyası komple kütüklü

    Antifiriz


    Bakım İçin

    Yakıt filtresi

    Yağ filtresi

    Hava filtresi

    Yağ

    Polen fitresi(Orjinali yoktu ustayı aradık sıkıntı olmaz dedi)

    Fren hidroliği hediye verdiler .

    Balata temizleme spreyi hediye verdiler (gelenek gibi bir şey sanırım bu :)


    Parçaların tamamı 10.500 tl tuttu .


    Her anında aracın başında durdum birlikte muhabbet ede ede 1 günde aracı çıkarttı sağolsun .


    Herşey aslında 4 gibi bitmişti aracı çalıştırdık bir sıkıntı gözükmüyordu , aracın fan açmasını bekliyoruz , 10 dk boyunca araç tepki vermedi klimayı açtık fan motorunun arızalı olabileceğini düşündü sigortalarını kontrol etti yok çalışmıyor en son fan motorunun pervanesine eliyle kontrol etti motor dağılmış bozukmuş çalışmıyormuş artık ne zaman bozuldu kim bilir . Motor nasıl hareret yapmadı diyor bana iyi motoru yakmadın diye söylenip duruyor :)


    Parçacıdan bir de fan motoru aldık , orjinali ellerinde yoktu ve fiyatı biraz pahalıydı yan sanayi 2000 tl ye taktı ürünün 2 yıl garantisi var en azından parçacı öyle dedi .


    Baskı balata ve bakım olarak , yetkili servisten 47k fiyat aldığım yolda(Trigeri de eklesek herhalde 100k isteyecek) ;


    Triger + baskı balata + bakım + fan motoru toplam işçilik dahil 23.500 tl yaptırmış bulunuyorum .





  • melo1903 kullanıcısına yanıt

    Devirdaym değişimi yapıldı mı? Genelde devirdaym da trigerle birlikte değişmesi yönünde tavsiye edilir ki km baya bir var. Daha önce değişmediyse bile değiştireniz iyi olurdu.


    Siz şanslı olanlardanmışsınız. Google yorumları konusunda yakın zamanda bir arkadaşımın başından geçen olayı anlatıyorum.


    2013 model 55.ooo km de olan Renault Clio araç kendi kendine ekranda hata vermeye başladı (esc, yokuş kalkış, enjeksiyon, esp hatası). Çok sıradan anlarda hata bir an ekranda görünüp kayboluyordu. Araçta tekleme vb. pek yoktu başta. Arkadaşım titiz olduğu için aracı tamiryice gönderdi, hemde 80km mesafe için kaskodan çekici hizmetinden faydalanarak.


    - Google üzerinden bulduğu hakkında hep iyi yorumlar olan ustaya götürdü yer Mersin, Motor ustası önce elektriğe baktıralım dedi, Elektrikçi çağırıldı, kontroller yapıldı sorun elektrikte değil dendi,


    - Bu sefer usta araçta kompresyonu ölçtü onda da bir sıkıntı yoktu


    - Bu sırada ben sürekli olarak arkadaşıma sensörlerini kontrol etmesini , kendi edemiyorsa bile bir başkasına kontrol etmesini tembihliyorum.


    - Usta sonunda malum cümleyi fışkırttı ağzından, motor inecek. Elektrikte ve kompresyonda sıkıntı yoksa sorun motorda olabilir dendi. Ben telefonda arkadaşa yalvarıyorum artık "gözünü sevdiğim telefona bile takılan modeller var, motor içine kamera sarkıtmadan motora dokundurtma", Usta tabi bi yandan da diyor ki abi eğer sorun motorda değilse beyindedir, Beyin daha pahalı biz en iyisi motora bakalım , motor indi üst kapak açıldı, motor temiz. Hoydaa topla geri, e sökülen motor contası tekrar kullanılamıyormuş, 5.ooo tl conta, 10.ooo tl usta el emeği, 15.ooo tl aldılar.


    - 20 gün kadar süre geçti arıza bile bulunamadan cepten 15.ooo çıktı. Sonra arkadaş arabayı yetkili resmi servise götürdü, Serviste detaylı hata olarak 1. ve 4. enjeksiyon görünüyordu. Servis "abi bunun beyni sorunlu. Eğer biz bunu yaparsak 300.ooo tl tutar, Falanca yerde bir beyinci var işinde çok iyi sen ona yaptır." deyince artık rota belli oldu. Ama ben hala diyorum sensörlere baktır, beyindeyse bile basit bir kondansatör hatası olabilir değiştirtmeden mutlaka bana resmini at, Daha öncesinden de aynı beyinciden fikir alınmış ortak bir tanıdık bulunmuş o da demiş önce motora baktırın diye.


    - Arada bir de bosh servisine gidiyor araç, oraya da tavsiyeyle gidiliyor. Diyorlar ki çok detaylı rapor çıkartabiliyorlar. Gidiyor onlarda beyin diyor 4.ooo tl de oraya veriyor.


    - Bu sırada araç hata vermeden önce satılık ilanına konulduğu için sürekli arayan soran var, hatta alıcılardan biriyle anlaşılmış önden bir miktar kapora alınmış durumda. Alıcı sıkıştırmıyor ama sen sorunu hallet benim için problem değil satışın gecikmesi filan diyor.


    - Araç kurban bayramı öncesi beyinciye teslim ediliyor. Bakacak, beyin bulunacak, değişim yapılacak. Up uzun tatil boyunca yatıyor araç, Arkadaşın da araca ihtiyacı var malum bayram zamanı. Neyse beyinci diyor ki abi 30.ooo civarı tutuyor çıkma beyin. Bir de işin garantisi yok çünkü arıza kesin olarak tespit edilememiş durumda, beyni aldın değiştirdin sorun beyinde değilse aynen devam edecek.


    - Neyse arkadaş facebook gruplarından daha önceden muhabbeti olan birinden beyin takımı buluyor. 12.ooo e anlaşıyorlar. Ama parça temiz, satan zaten modifiye için yurtdışından beyin getirtmiş o yüzden ekstra duruyor. Arkadaş alıyor beyni (yanında baya da bi eşantiyonu da var hatırlayamadığım parçalar.) Gelen beyni beyinciye teslim ediyor arkadaş.


    - 2 -3 gün sürüyor parçalar geldikten sonra beyinci arıyor diyor ki " abi sen yarın gel, sanırım arızayı buldum, ne olduğunu gelince anlatırım. ", Arkadaş gidince usta akşamdan yapmış aracı, testler yapılmış hiç bir sıkıntı yok.


    - Alınan parçalar ve motor indi bindi şu ana kadar edilen masraf 27.ooo tl üzerinde. Usta diyor ki " abi arıza beyinde değilmiş, enjeksiyon tesisat kablosu motorun kendi sıcaklığından yanmış. değiştirdim sorun filan kalmadı. "


    - Ağlar mısın güler misin. harcanan o kadar para, vakit (1.5 ay sürüyor tüm bu süreç) tüm arıza basit bir tesisat kablosundan. Tabi beyinci de işçilik mişçilik kanırtacak ya 5.ooo tl almış. Neyse sorun çözülüyor bizim arkadaş arabanın bagajında aldığı o beyinle birlikte geri dönüyor. Bu arada 1.5 aylık süreçte alıcı vaz geçiyor kapora geri veriliyor (biraz da bizim arkadaş ısrar ediyor sen paranı al ne olacağı belli değil diye) , araç tamirden geliyor bizim arkadaş 3-4 gün kullanıyor bakıyor sıkıntı yok, o sırada başka bir alıcıyla anlaşıyor aracı satıyor satarken de tüm olanları anlatıyor.



    Uzun lafın kısası google yorumları tek başına usta kalitesi belirlemiyor. Bakın o arabaya kaç usta baktı üstelik elektrikçi bile baktı. Belki 2-3 bin lira tutmayacak tamirat için 1.5 ay ve 30 binin üzerinde para harcandı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kangroo -- 29 Temmuz 2024; 11:47:51 >




  • kangroo kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam ,


    doğrudur devirdaim ile birlikte değişti.


    usta yetkili servis çıkışlıydı o süreci kendi yönetti ben dedim ki usta madem açtık değişmesi gereken ne varsa hepsini değiştirelim okeyledi.

    bir nevi full ağır bakıma girdi araç .


    Usta işi gerçekten biraz şans işi birinin iyi dediği yere gidiyorsun usta seni kanser ediyor , kötü denilen yere gidiyorsun seni memnun ediyor .

    Bu devirde işten anlayan usta bulması çok zor .(dürüst esnaf bulması çok daha zor )


    yukarıdaki arkadaşın oalyında belki 300-500 tlilik bir kablo parçası belki 40-50 binlik bir zarara uğratıyor insanı.




    Google yorumlara göre gittim ama orada yazan usta zaten oradan ayrılmıştı başka bir usta vardı hocam ..


    bala şansa oldu evet birazcık , yoksa benimde başımdan polo varken yukarıda bahsettiğiniz arkadaş gibi hatalar silseliyle saçma sapan bedeller ödeyip hata 100 liralık müşür çıkmıştı cebimden çıkan para 5000 lira civarıydı o zamanlar , aracı 12000 e almıştım :)





  • Merhaba, 2023 Tourneo courier aldım. Araç Mayıs 2023'te tescil edilmiş ilk olarak. Şu anda 200 km'de. 3 yıl garantisinin dolmasına da 2 yıl var yaklaşık. Arac hiç kullanılmamış daha. Yağı tertemiz, poşetleri vs duruyor. Bu araca bakım yaptırmaya gerek var mıdır? Yaptırmazsak garanti ile ilgili bir sorun olur mu? 6500-7000 arası ilk bakım ücreti var yetkili servislerde.

    Bir de orijinal görünümlü lens arka park sensörü taktırmak istiyorum. Orjinal görünümlü taktıran var mı Ankara'da? Bilgisi tavsiyesi olan varsa çok sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gaggos0614 -- 24 Ağustos 2024; 22:15:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.