Şimdi Ara

YENİ GOLF 6 KULLANAN VARMI? (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
827
Cevap
4
Favori
163.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Golf TSI ile dizel aracın kıyaslamamak gerektiğini söylemiştim. Yanlış anlaşılmış. Böyle bir şeyi denemem bile.

    dm7020
    Araç atmosferik olsaydı zaten VW ni alkışlardım. Çift besleme ile üretilen bu güçte beslemeler sebebiyle bu tork elde edilebiliyor.
    Birde şunu merak ediyorum. 1,4 TSI ilk çıktığında 140 ve 170 hp ile sunulurken Audi A3 e 1,4 TSI 125 Hp motor koyuldu. Ardından VW 1,4 TSI 122 Hp ve 160 Hp yi piyasaya sürdü. sorum sadece NEDEN???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dm7020


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Yalnız Auris Golf'ten daha iyi yol tutuyo virajlarda.


    Her gün arkadaşın Auris'ine biniyorum, kalitesini ve konforunu çok iyi kıyaslayabiliyorum.Toyota yılların bağımsız arka süspansiyonunu bıraktı,burulma kirişli arka süspansiyon koydu. ESP den de yoksun bir araç. Bu nedenle daha iyi yol tutuşa sahip olduğunu sanmıyorum. Kasislerden geçerken içeriye attığı sesi de çok iyi biliyorum. Eski konforlu ve tok Toyota'lardan eser yok. Kalite görüntü ile ters orantılı maalesef.


    Bizde de GolfV var fsi. Auris'i 1 kere test ettim sadece. Dediğin dogru yani kasislerden geçerken içeriye ses atıyo biraz ve konforu da Golf kadar iyi değil.
    Çünkü süspansiyonları sert ama esp'si olmasa da ki zaten bizim Golf'te de yok, virajlarda önden kaymaya Golf kadar meğillli değil gibi geldi bana. Virajlarda daha çok güvende hissettim kendimi.
    Bunda bizim arabanın üstündeki, desenine gıcık oldugum ve 30.000km'de bitme noktasına gelen 195 65 15 Bridgestone b250 lastiklerin de etkisi olabilir belki.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG

    Golf TSI ile dizel aracın kıyaslamamak gerektiğini söylemiştim. Yanlış anlaşılmış. Böyle bir şeyi denemem bile.

    dm7020
    Araç atmosferik olsaydı zaten VW ni alkışlardım. Çift besleme ile üretilen bu güçte beslemeler sebebiyle bu tork elde edilebiliyor.
    Birde şunu merak ediyorum. 1,4 TSI ilk çıktığında 140 ve 170 hp ile sunulurken Audi A3 e 1,4 TSI 125 Hp motor koyuldu. Ardından VW 1,4 TSI 122 Hp ve 160 Hp yi piyasaya sürdü. sorum sadece NEDEN???


    Bu soruyu bana değil, üretici firmaya sormanız gerekir. Ama duymak istediğiniz herhalde "125 hp Audi motoru sorunsuz, 140 hp ve 170 hp motorlar sorunluydu o nedenle VW şimdi sadece 122 hp ve 160 hp motorlar üretiyor". Ama öyle değil maalesef, bu çift şarjlı motorların sorunlu olduğu sadece safsafadan ibaret. 140-160-170 hp motorlarda sadece ECU farklı, mekanik tamamen aynı. Düşünün bir kere, çift şarjlı olan 140 ve 170 hp motorlar sorunlu olsalardı, bugün yeni ve sorunsuz diye düşünülen 160 hp lik motorun ECU'su bizim motorlara da firma tarafından geri çağrılıp uygulanırdı.Ayrıca hemen hemen aynı tadı veren farklı iki motoru sunmak ve müşterilerin kafasını karıştırmak yerine 160hp lik tek motor sunmak hem akıllıca hem de firma için daha ekonomik.




  • Eğer 308 Golf 6 dan daha sessiz ve daha performanslı ise, DSG şanzıman averaj bir şanzıman ise, TSI uyduruk bir motorsa ben araba tutkunu birisi olarak arabaları bırakın hiçbir şeyden anlamıyorum. Mühendisliği de boşuna okumuşum.

    Golf 6 gerçekten sessiz. Birincisi pek çok test sonucuna göre sessiz. Ben gidip bindim evet sessiz. Bir üst sınıftaki premium araçlar kadar sessiz. Videolarını izledim, sessiz. Ama Türkiye ye gelen bazı araçlarda tıkırtılar varsa bilemiyorum. Ama bir 308 den kıyas kabul etmeyecek kadar sessiz. 308 le 2 saat şehir içi ve şehir dışı yolculuk yaptım haftasonu. Evet güzel araba, Fransızlara göre iyi gibi, Megane dan iyi bence. Ama Golf 6 ile kıyaslanmaz bile. Zaten arada fiyat farkı var.

    Ayrıca 8 yıllık Volkswagen e binen biri olarak, sağlamlık açısından da bir kıyas yapılabilmesinin mümkün olmadığını söyleyebilirim. İnsanları aptal yerine koyuyor bazıları. Aynı sınıfta aynı donanım seviyesinde bir 307 ile Golf arasında ikinci el olarak ciddi fiyat farkı var. Niye? Ha siz öyle olmadığını bile bile Peugeot daha sağlam diyorsanız, bunca insan aptal size göre.

    Volkswagen daha pahalı diye çamur atmak ayıp.

    TSI motor neresinden baksak çok başarılı, DSG şanzıman da öyle. Golf 6 da gayet sessiz bir araba. Sessizliğinden belki de normalde duyulmayacak sesler rahat duyuluyor. Piyasa canlanınca arabayı satıp Golf 6 bakmayı düşünüyorum. O kadar beğendim yani, başka arbalara göre değil, Golf standartlarına göre, 5 kasaya göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRaNZ FeRDiNaND -- 26 Ocak 2009; 22:46:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dm7020


    quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG

    Golf TSI ile dizel aracın kıyaslamamak gerektiğini söylemiştim. Yanlış anlaşılmış. Böyle bir şeyi denemem bile.

    dm7020
    Araç atmosferik olsaydı zaten VW ni alkışlardım. Çift besleme ile üretilen bu güçte beslemeler sebebiyle bu tork elde edilebiliyor.
    Birde şunu merak ediyorum. 1,4 TSI ilk çıktığında 140 ve 170 hp ile sunulurken Audi A3 e 1,4 TSI 125 Hp motor koyuldu. Ardından VW 1,4 TSI 122 Hp ve 160 Hp yi piyasaya sürdü. sorum sadece NEDEN???


    Bu soruyu bana değil, üretici firmaya sormanız gerekir. Ama duymak istediğiniz herhalde "125 hp Audi motoru sorunsuz, 140 hp ve 170 hp motorlar sorunluydu o nedenle VW şimdi sadece 122 hp ve 160 hp motorlar üretiyor". Ama öyle değil maalesef, bu çift şarjlı motorların sorunlu olduğu sadece safsafadan ibaret. 140-160-170 hp motorlarda sadece ECU farklı, mekanik tamamen aynı. Düşünün bir kere, çift şarjlı olan 140 ve 170 hp motorlar sorunlu olsalardı, bugün yeni ve sorunsuz diye düşünülen 160 hp lik motorun ECU'su bizim motorlara da firma tarafından geri çağrılıp uygulanırdı.Ayrıca hemen hemen aynı tadı veren farklı iki motoru sunmak ve müşterilerin kafasını karıştırmak yerine 160hp lik tek motor sunmak hem akıllıca hem de firma için daha ekonomik.




    Peki sizce bu ekonomik ve akıllıca yöntemi Vw mühendisleri en başta keşfedemedimi??? Merakımdan soruyorum çok kafamı kurcaladı???




  • quote:

    Orjinalden alıntı: FRaNZ FeRDiNaND

    Eğer 308 Golf 6 dan daha sessiz ve daha performanslı ise, DSG şanzıman averaj bir şanzıman ise, TSI uyduruk bir motorsa ben araba tutkunu birisi olarak arabaları bırakın hiçbir şeyden anlamıyorum. Mühendisliği de boşuna okumuşum.

    Golf 6 gerçekten sessiz. Birincisi pek çok test sonucuna göre sessiz. Ben gidip bindim evet sessiz. Bir üst sınıftaki premium araçlar kadar sessiz. Videolarını izledim, sessiz. Ama Türkiye ye gelen bazı araçlarda tıkırtılar varsa bilemiyorum. Ama bir 308 den kıyas kabul etmeyecek kadar sessiz. 308 le 2 saat şehir içi ve şehir dışı yolculuk yaptım haftasonu. Evet güzel araba, Fransızlara göre iyi gibi, Megane dan iyi bence. Ama Golf 6 ile kıyaslanmaz bile. Zaten arada fiyat farkı var.

    Ayrıca 8 yıllık Volkswagen e binen biri olarak, sağlamlık açısından da bir kıyas yapılabilmesinin mümkün olmadığını söyleyebilirim. İnsanları aptal yerine koyuyor bazıları. Aynı sınıfta aynı donanım seviyesinde bir 307 ile Golf arasında ikinci el olarak ciddi fiyat farkı var. Niye? Ha siz öyle olmadığını bile bile Peugeot daha sağlam diyorsanız, bunca insan aptal size göre.

    Volkswagen daha pahalı diye çamur atmak ayıp.

    TSI motor neresinden baksak çok başarılı, DSG şanzıman da öyle. Golf 6 da gayet sessiz bir araba. Sessizliğinden belki de normalde duyulmayacak sesler rahat duyuluyor. Piyasa canlanınca arabayı satıp Golf 6 bakmayı düşünüyorum. O kadar beğendim yani, başka arbalara göre değil, Golf standartlarına göre, 5 kasaya göre.



    Madem 308 ve Golf VI mukayesesine giriyoruz ben bir kaç teknik veri vereyim sanırım yeterli olacaktır. THP 175 ile TSI 160hp kıyaslamasıdır. Bilgiler Test verileridir.

    Öncelikle bangır bangır sessiz de sessiz demişsiniz
    Gürültü seviyeleri:
    Vw Golf VI 1.4 TSI DSG 160 Hp 100km/h 67dB 130 km/h 70 dB
    Peugeot 308 1.6 THP 175 Hp 100 km/h 65 dB 130 km/h 69 dB

    0-100 km/h hızlanma
    Vw Golf VI 1.4 TSI DSG 160 Hp 7,9 sn
    Peugeot 308 1.6 THP 175 Hp 7,8 sn

    Esneklik 60-100 km/h (4.Vites)
    Vw Golf VI 1.4 TSI DSG 160 Hp 5,9 sn
    Peugeot 308 1.6 THP 175 Hp 5.9 sn

    Esneklik 80-120 km/h(4.Vites)
    Vw Golf VI 1.4 TSI DSG 160 Hp 7.1 sn
    Peugeot 308 1.6 THP 175 6.1 sn

    Fren Mesafesi (boş/dolu)
    Vw Golf VI 1.4 TSI DSG 160 Hp 39.1/39.0 m
    Peugeot 308 1.6 THP 175 Hp 35.6/35.6 m




  • 1.6THP 150HP değil mi
  • 1,6 THP 150 Hp
    1,6 THP 175 Hp
    İki motor seçeneği mevcut, farkı sadece ECU

    İleriki dönemde şu an concept 308 RCZ de olan motorda üretilecek. Motorun farkı ise ikinci bir besleme oluşu...
    1,6 THP 218 Hp
  • Türkiye'deki 150lik olması lazım. Daha geçen hafta 4.Levent'teki Peugeot bayiindeydim, 308 dizel testi için. Ordaki bayanla biraz muhabbet etmiştik de THP'lerde de 6ileri otomatik şanzıman oldugunu söyledi ama bana verdigi katalogda 4ileri yazıyo
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG


    quote:

    Orjinalden alıntı: dm7020


    quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG

    Golf TSI ile dizel aracın kıyaslamamak gerektiğini söylemiştim. Yanlış anlaşılmış. Böyle bir şeyi denemem bile.

    dm7020
    Araç atmosferik olsaydı zaten VW ni alkışlardım. Çift besleme ile üretilen bu güçte beslemeler sebebiyle bu tork elde edilebiliyor.
    Birde şunu merak ediyorum. 1,4 TSI ilk çıktığında 140 ve 170 hp ile sunulurken Audi A3 e 1,4 TSI 125 Hp motor koyuldu. Ardından VW 1,4 TSI 122 Hp ve 160 Hp yi piyasaya sürdü. sorum sadece NEDEN???


    Bu soruyu bana değil, üretici firmaya sormanız gerekir. Ama duymak istediğiniz herhalde "125 hp Audi motoru sorunsuz, 140 hp ve 170 hp motorlar sorunluydu o nedenle VW şimdi sadece 122 hp ve 160 hp motorlar üretiyor". Ama öyle değil maalesef, bu çift şarjlı motorların sorunlu olduğu sadece safsafadan ibaret. 140-160-170 hp motorlarda sadece ECU farklı, mekanik tamamen aynı. Düşünün bir kere, çift şarjlı olan 140 ve 170 hp motorlar sorunlu olsalardı, bugün yeni ve sorunsuz diye düşünülen 160 hp lik motorun ECU'su bizim motorlara da firma tarafından geri çağrılıp uygulanırdı.Ayrıca hemen hemen aynı tadı veren farklı iki motoru sunmak ve müşterilerin kafasını karıştırmak yerine 160hp lik tek motor sunmak hem akıllıca hem de firma için daha ekonomik.




    Peki sizce bu ekonomik ve akıllıca yöntemi Vw mühendisleri en başta keşfedemedimi??? Merakımdan soruyorum çok kafamı kurcaladı???



    Diğer markalar ; Ford ,Bmw vs. daha yeni bu teknolojiyi (Küçük hacimden büyük güç elde etme) hazırlamaya çalışırken Vw bunu başarmıştır ve ilerletmiştir.Daha ne bekliyorsunuz anlamadım.




  • vw golf 6 bir kere bu kasayla şu anda bmw 1 serisi ve audi a3 le tüm dünyada kıyaslanıyor.yani rakipleri bunlar.yani premıum marka modelleriyle.ve dünyanın en saygın dergilerinin hepsinde tüm testlerin hemen hemen tüm disiplinlerinde( performans tüketim yol tutuş sessizlik frenler)en iyi kompakt sınıf aracı olarak bu sınıfın referans aracı olarak görülüyor.bu araçla ilgili kafası karışan çeşitli anlamsız karşılaştırmalar yapan arkadaşlara bu ayki automotorsport
    dergisini alıp bmw 1 serisi audi a3 ile golf 6 nın karşılaştırma testini okumasını tavsiye ederim.sonuç golf çok rahat 1.

    bir kere bu aracın tsı motoru şu anda dünyada 3 yıldır dünyanın en iyi motoru seçiliyor.2006 2007 2008.dünyada şu anda komprösör ve twın turbo uygulaması sadece bu araçta var.mercedes de sadece komprösör.bmw de ise sadece twın turbo. v.s

    bir önceki kasayla beygir farklılıgı ise sadece yazılımdan kaynaklı.
    audi a3 le motor durumu zaten audi vw gruop içinde olan bir marka.a3 golf 5 kasa bazlı.motorlarda dogal olarak kasa gibi vw le ortak kullanıla biliyor teknoloji maliyetleri için.
    kıyaslamalarda objektif değerleri ölçü alarak değerlendirme yaparsak daha akıllıca olur diye düşünüyorum.bu araca haksızlık etmemek açısından ve bu sınıfın referans ve en iyi aracı olarak.bu sözler benim değil şu anda tüm dünyada ki test değerlendirmelerinden sonraki kabul görmüş kanı.sonuç.
    kullanıcılarda zaten ilk tercih golf u seçiyorlar.seçmeme veya daha doğrusu seçilememe nedeni ise diğer bu sınıftaki araçlardan daha pahalı olduğu için insanlar diğer markalara yönleniyorlar.Fransada biraz durum farklı onlarda milliyetçilik ön planda.

    dsg şanzumana gelince nerdeyse mükemmele yakın.bu şanzumanın diğer şanzumanlardan farkı çift kavrama.siz herangi bir vitesteyken 2 kavrama sürüş stiline göre bir sonraki vitese geçişe hazır olmuş oluyor ve hiç kesintisiz saniyenin 5 te 1 i gibi çok hızlı bir zamanda sürüş akıcılığına 1 saniye bile ara vermeden görevini yerine getiriyor.en öemli özelliği ise manuel e göre 0.2 lt daha az yakıyo.




  • 1. C sınıfında hiç bir araç her yönüyle iyi olmaz..Bu sınıfın özelliği budur ki kafanıza taktığınız eksik yönünü bir üst sınıfla telafi edebilesiniz..
    2. Golf5 140 hp DSG'yi test etmiştim, performansına hayran kalmıştım..Ama yol sesini bayağı alıyordu..( bakınız 1. madde)..
    3. Golf6'yı henüz test edemedim..Öne çıkan en önemli vurgusu sessizliği..Ama buna şimdilik şüpheyle bakıyorum..neden? 1. neden madde 1, 2. neden kullanıcı yorumları ( Ziebart yaptırmayı düşünen bir arkadaş bile vardı sanırım), 3. neden bu kasanın biraz da 5.5 gibi düşünülmesinden ( dolayısıyla 5'in olumsuzluklarını kısmen de olsa barındıracaktır)..4. neden yabancı ve yerli otm dergilerinin test sürüşlerinde "daha asessiz olduğu ama hala yol sesini aldığı şeklinde yorumlar ve değerler ( daha önce de yazdım 50/ 100 ve 130 km/h'taki Db değerleri Megane ve Auris ile aynı)..

    4. Takırtı- Gıcırtı- eskime sorunu; rekabet arttıkça standart olarak sunulan özelliklerin sayısı ve içeriği artıyor bu da maliyetleri arttırıyor..maliyetten kısılabilecek tek alan ise malzeme kalitesi oluyor..Corolla'nın 93 modelinin 10 yılda yapmadığı sesi 2008 modeli 1 yılda yapabiliyor..aynı şey Golf için de egeçerli..Eski sağlamlık ve dayanırlılığı ondan da beklemeyin..Arkadaşımın Golf plus'ı var, Focus kadar yol sesi alıyor..1 yaşını doldurmamasına rağmen ön panelden devamlı gıcırtılar duyuyorsunuz..İncelediğim Golf6'nın kapı iç kolunu tuttuğunuzda tam baş parmağınızın temas ettiği noktadaki plastik şerit yerinden oynuyordu, bastırınca ses yapıyordu, aynı sorun diğer 2 araçta da vardı..

    5. 308 Peugeot için bir prestij yenileme hamlesi gibi görülmekte (307 ile ciddi bir imaj kaybı yaşadılar)..Bu nedenle işçiliğinde , malzeme kalitesinde, sürüş dinamiklerinde ve de donanımında sınırlarını zorlamakta, satış sonrası servis hizmetlerinde de eşine az rastlanır bir "sorun giderme-şikayet takip etme" uğraşı içindeler..PSA'nın ortak üretim stratejisi sayesinde de daha az maliyetle araç üretme şansına sahipler..Test ettiğim 308 HDi auto6r premium araç son derece kaliteli malzeme ve Peugeot standartlarının üzerinde bir işçiliğe sahipti..yarı otomatik autor6 DSG ile kıyaslanamayacak olmasına rağmen vites geçişleri rahatsız edici değildi..Aracın en önemli iki artısı motor yalıtımının kompact sınıftaki bir dizele göre çok iyi olması, yol tutuşunun ise çokça kulandığım 307 ve sınıfındaki bir çok araca göre çok iyi olmasıydı..307'deki en büyük şikayet olan süspansiyon gürültüsünden de eser yoktu..

    6. Golf6 her yönüyle üstün değil, bazı yönleriyle daha üstün..( TSİ motor, DSG şanzıman, marka imajı, 2. el değeri..vs)..308'in de Golf6'dan üstün yanları var ( bu da son derece doğaldır, neden? bakınız madde 1)..Bir kere daha konforludur..Çünkü Fransızlar her zaman konforu ön planda tutarlar, daha yumuşak süspansiyon seçerler, Almanlar ise sürüş dinamiklerine öncelik verirler, bu nedenle sert süspansiyon yaparlar..Bir karadeniz yolculuğumuzda giderken Polo klasik ile dönerken de 206 ile gelmiştim ve aradaki fark çok barizdi..2.cisi büyük bagaj ihtiyacı olup ta HB tarzı spor bir araç kullanmak isteyenler için 430 lt bagaj hacmiyle neredeyse rakipsizdir..

    7. Artıları eksileri toparladığımızda bir otm vites kullanıcısı olarak Golf öncelikli tercihim olur ama fiyat olarak 308'in biraz yakınına gelirse..:) Kabul edelim, fiyatının yükselten şey biraz da marka-prestij-imaj .. Bu ise Doğuş'un satış stratejisinden başka bir şey değil..Alırken fark edeceksiniz , kullanırken farketmeyeceksiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 27 Ocak 2009; 0:24:14 >




  • 4,Leventte müdür ve bir satış danışmanı bayan çok bilgili oldukların ısanmıyorum keza ikisinide tanıyorum.

    308 in benzinli otomatiklerinde kullanılan (VTI veya THP) şanzıman AL4 diye bilinen Tripronic System Porsche adıyla satılan 4 İleri otomatiktir. 6 İleri Otm. Am6 ise şu an 407 ve 607 de kullanılıyor. Yani katalog doğru söylüyor.

    Türkiyede ki 308 THP ler 150 Hp Peugeot 175 Hp yi getimeyi düşünüyordu. Şu an Türkiyede basına test için verilen bir adet 308 GT 1,6 THP 175 Hp araç var.

    Bahsettiğim test verileri almanya kaynaklıdır.

    DSG ile 4 İleri otm. i kıyaslayamam elbette Peugeot bu şanzımanda neden diretir onu da hiç anlayamam.

    TSI konusunda benim kafam karışık şuda ilginçtir ki iki motor var şu an Vw de
    1,4 TSI 160 Hp
    1,8 TSI 160 Hp güç üretiyor. İki farklı motor aynı güç sizede ilginç gelmiyor mu? Bu üretimlerin maliyeti ayrı bir boyut

    Dizel otomatiği kullandıysanız o biraz farklıdır. Auto6R diye anladırılan Yarı otomatik şanzımandır. 6 ileridir. Ama tabiki klasik otomatiklere göre biraz daha belirgin vites geçişleri vardır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG

    1,6 THP 150 Hp
    1,6 THP 175 Hp
    İki motor seçeneği mevcut, farkı sadece ECU

    İleriki dönemde şu an concept 308 RCZ de olan motorda üretilecek. Motorun farkı ise ikinci bir besleme oluşu...
    1,6 THP 218 Hp

    Günümüzde bir motordan farklı güçler çıkarmak, firmalar için artık çok kolay. Ancak amaç, mümkün olan en az yakıtla alınabilecek maksimum güç olduğunda TSI gerçekten de açık ara öne çıkıyor. (otomatik vites için, THP 120 ortalama 7,3 lt, THP 140 ortalama 7,9 lt. TSI ve DSG ortalama 6,0 lt).
    Ayrıca peugeot vw veya başka bir marka kıyaslaması bana göre kişisel faktörlerin çok ön plana çıktığı bir konu. Sonuçta herkes için en iyi olan direksiyonuna geçince onu tatmin eden araçtır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gfl13


    quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG

    1,6 THP 150 Hp
    1,6 THP 175 Hp
    İki motor seçeneği mevcut, farkı sadece ECU

    İleriki dönemde şu an concept 308 RCZ de olan motorda üretilecek. Motorun farkı ise ikinci bir besleme oluşu...
    1,6 THP 218 Hp

    Günümüzde bir motordan farklı güçler çıkarmak, firmalar için artık çok kolay. Ancak amaç, mümkün olan en az yakıtla alınabilecek maksimum güç olduğunda TSI gerçekten de açık ara öne çıkıyor. (otomatik vites için, THP 120 ortalama 7,3 lt, THP 140 ortalama 7,9 lt. TSI ve DSG ortalama 6,0 lt).
    Ayrıca peugeot vw veya başka bir marka kıyaslaması bana göre kişisel faktörlerin çok ön plana çıktığı bir konu. Sonuçta herkes için en iyi olan direksiyonuna geçince onu tatmin eden araçtır.



    TSI ın THP ye karşı bir üstünlüğü yok fakat daha önceki mesajlarda belirttiğim gibi bu yakıt tüketim değerleri AL4 denilen klasik otomatik şanzıman sebebiyle bu değerlere çıkıyor. Düz vitesine nazaran 0,5 lt den fazla tüketime sebep oluyor bu şanzıman... DSG de ise işin tam tersi 0,2 lt az yakıyor. TSI ın 1,4 oluşunun etkiside yok değil.

    1,4 TSI 122 Hp Düz 6,2 Lt
    1,6 VTI 120 Hp Düz 6,7 Lt




  • tp://www.automotorsport.com.tr/tes-31000205-24,25@3100.html
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG


    quote:

    Orjinalden alıntı: gfl13


    quote:

    Orjinalden alıntı: OmerG

    1,6 THP 150 Hp
    1,6 THP 175 Hp
    İki motor seçeneği mevcut, farkı sadece ECU

    İleriki dönemde şu an concept 308 RCZ de olan motorda üretilecek. Motorun farkı ise ikinci bir besleme oluşu...
    1,6 THP 218 Hp

    Günümüzde bir motordan farklı güçler çıkarmak, firmalar için artık çok kolay. Ancak amaç, mümkün olan en az yakıtla alınabilecek maksimum güç olduğunda TSI gerçekten de açık ara öne çıkıyor. (otomatik vites için, THP 120 ortalama 7,3 lt, THP 140 ortalama 7,9 lt. TSI ve DSG ortalama 6,0 lt).
    Ayrıca peugeot vw veya başka bir marka kıyaslaması bana göre kişisel faktörlerin çok ön plana çıktığı bir konu. Sonuçta herkes için en iyi olan direksiyonuna geçince onu tatmin eden araçtır.



    TSI ın THP ye karşı bir üstünlüğü yok fakat daha önceki mesajlarda belirttiğim gibi bu yakıt tüketim değerleri AL4 denilen klasik otomatik şanzıman sebebiyle bu değerlere çıkıyor. Düz vitesine nazaran 0,5 lt den fazla tüketime sebep oluyor bu şanzıman... DSG de ise işin tam tersi 0,2 lt az yakıyor. TSI ın 1,4 oluşunun etkiside yok değil.

    1,4 TSI 122 Hp Düz 6,2 Lt
    1,6 VTI 120 Hp Düz 6,7 Lt


    Bir şeyi kaçırıyorsun , TSI Golf te aldığın zevki 1.6 VTI 308 de alamazsın.Nedeni hem TSI ın düşük devirde daha fazla tork vermesi hemde 308 in uzun tutulmuş vites oranlarıdır.
    Ayrıca şehir içi yakıt tüketimi değerleri ise Golf TSI 122 Hp 8.2 lt , Peugeot 308 1.6 VTI 9.3 lt.Hala daha TSI THP den üstün değil diyorsan sana daha diyecek birşey bulamıyorum.




  • VTI Sürekli değişken zamanlamasına sahip bir motordur. 1,6 VTI 120 Hp 160Nm tork üretir. Thp de ise Turbo beslemesi mevcuttur. VTI motora Turbo uygulanması ile THP motor elde edilmiştir. Beslemeli bir motora göre bu atmosferik motor gayet makul bana göre veriler aşağıda, Tabiki yakıt hesabı düşünürken aracın alım maliyetini de düşünürsünüz sanırım veya servis giderlerini...
    Bu arada Peugeot'un bu benzinli motorları BMW-PSA ortaklığında geliştirilmiştir. BMW ye motor gönderimi Peugeot tan yapılmaktadır.

    1,6 VTI 120 Hp 0-100 km/h 10,9 sn Maks Hız 195 km/h
    1,4 TSI 122 Hp 0-100 km/h 9.5 sn Maks. Hız 200 km/h

    308 Comfort 1,6 VTI 120 Hp 33,550 TL
    Golf VI Trendline 1.4 TSI 122 Hp 41,690 TL
  • Bu arada ben de bir şeyi belirtmek istiyorum, üretim maliyeti sadece kalite düşürülerek azaltılmaz, endüstri mühendisi olduğum için bu konuda detaylı bilgilere sahibim.

    Gereksiz operasyonların çıkarılması, çalışma sahalarının düzenlenmesi, işçi ihtiyacının optimizasyon ile belirlenmesi gibi bir takım üretim sırasında zaman kazandıran ve gereksiz harcamaları azaltan çalışmalar maliyeti azaltırken kalitede değişiklik olmamasını sağlar, hatta parçaların üretimi sırasında kimi operasyonların düzenlenmesi ( iki parçayı bir bütün olarak üretmek* ) bütünlüğü sağladığından kalite artışına bile neden olabilir.

    *bknz Apple Macbook Pro Yekpare gövdehttp://www.apple.com.tr/tur/mac/macbookpro/design.html

    Koskoca VW bunları düşünmez mi derseniz, Golf VI bu yüzden yapıldı. Golf V de neden yoktu derseniz, sürekli gelişen teknoloji bu tür iyileştirmelerin sonradan ortaya çıkmasına neden olabiliyor ya da üretime geçmede acele edilmesi bu tür sonuçlar doğurabiliyor.




  • 16500€ dan satılan ancak ülkemizde olmayan 1.4 motorun teknik verileri

    0/100 hızlanma :13.9 sn
    maksimum hız :168 km/saat
    yakıt tüketimi genel :6.9 l
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.