Şimdi Ara

Yeni İbiza aldım, görüşlerim (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
644
Cevap
1
Favori
92.784
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OK YAYDAN ÇIKTI!

    Bazı otomobil modelleri vardır, yıllar geçse de isimleri hep baki kalır. Konsept aynıdır ama şekiller sürekli değişir ve gelişir. Bazen kendilerini unuttururlar, sonra aniden trendi yakalamış ve hatta çoğu zaman da aşmış bir şekilde karşımıza çıkarlar. Onların arkasındaki en büyük güç ilk günden itibaren isimlerinin arkasına takılıp, onları takip eden sadık müşterileri olsa gerek. Tabii bunun en büyük sebebi de müşterilerinin isteklerine her zaman doğru cevap verebilmeleri. İşte bu modellerden biri de 23 yıldır pazarda olan ve bu yıl dördüncü nesliyle otomobil severlere merhaba diyen Seat Ibiza.

    Dinamik tasarım

    Son derece dinamik bir görünüme sahip olan Ibiza bundan önceki neslinde olduğu gibi yine günceli yakalamış görünüyor. Küçük hatchback modellerin en büyük özelliği olan tasarıma, Ibiza’da fazlasıyla önem verilmiş. Hem köşeli hem de yuvarlak hatların çok iyi harmanlandığı Ibiza’nın “Ok tasarım” felsefesinin izlerini farlardan başlayıp, profilde devam eden çizgilerde bile görmek mümkün. Bu tasarım anlayışının etkisiyle yumuşak hatların içinde gizli gergin çizgiler otomobile dinamik bir görünüm ve aynı zamanda sportif bir duruş sağlıyor. Otomobilin arka tasarımı nispeten daha sakin çizgilere sahip olsa da arka lamba grubu genel tasarım çizgisiyle bağların koparılmadığını gösteriyor.



    Otomobilin iç tasarımında da aynı çizgiler devam ediyor. Hareket halindeymiş gibi dinamik görünen direksiyon simidi, şık havalandırma ızgaraları ve gösterge paneli Ibiza’nın dinamik yüzüne işaret ediyor. İçeride bu anlayışla tezat oluşturan tek şey ise orta konsolun son derece iddiasız ve sönük tasarımı olsa gerek. Sert plastik malzeme biraz itici gelse de kalite hissi nispeten yakalanmış diyebiliriz. Çift renk seçimi yapılarak çekici bir görünüm elde edilmeye çalışılması fikir olarak güzel ama renk seçimi bu amaca hizmet etmiyor, daha açık ve koyu iki zıt renk seçilseydi ferahlık hissi artabilirdi.



    Yeterli iç hacim

    Seat Ibiza’nın kabin içerisi yeterli konforu sunuyor. Bu sınıftaki hatchback bir araçtan daha fazlası da beklenilmezdi zaten. Sürücü koltuğunun yan destekleri yeterli, ayrıca yükseklik ayarı da bulunuyor. İç tasarımda can sıkan iki şeyden biri yetersiz müzik sitemiyse diğeri de arka görüşün sınırı olması…



    4.052 mm’ye uzayan boyu ile selefine göre 99 mm uzayan Ibiza, 2.469 mm’lik aks mesafesine sahip. Ibıza’nın içerisi de yeterli baş ve diz mesafesi sunuyor ama uzun boylular eğimli tavandan dolayı biraz rahatsız olabilirler. Bagaj hacmi 25 litre artarak 292 litre olan Ibiza, kendi sınıfı için yeterli bagaj hacmini sunuyor diyebiliriz.



    Ibiza yol gürültüsünü içeri almıyor ama bir miktar rüzgâr sesine katlanmak gerekiyor. Her ne kadar yüksek hızlarda motor gürültüsü artsa da bunun araca sportif bir tat kattığını itiraf etmek zorundayız. Zaten test aracımızdaki üç silindirli 1.2 lt motorun böyle bir ses çıkarması da gayet normal, hatta üst sınıf araçlarla kıyaslandığında sessiz bile sayılabilir.



    Tatminkâr performans

    Ülkemizde üç benzinli ve bir de dizel motor seçeneğiyle satışa sunulan Ibiza testimize 1.2 litrelik üç silindirli motorla katılıyor. 70 HP güç üreten bu motor 3000 d/d’de 112 Nm tork üretiyor.



    Eğer direksiyona oturup yola çıkmadan önce kimseyle konuşmadıysanız bu motorun üç silindirli ve 70 HP güç üreten bir motor olduğuna inanmazsınız. Özellikle 112 Nm’lik tork sizi yanıltabilir. Yüksek hızlara çıkılmadıkça torkun tekerleklere aktarılması ile kendinizi bir yarışın içindeymiş gibi hissedebilirsiniz, buna bir de hafif motor sesi eklenince…



    Ibiza’nın yol tutuşu da beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Orta sertlikteki süspansiyon ayarları hem konforu bozmuyor hem de yol tutuşu sağlamlaştırıyor. Hızlı girilen virajlarda limitlerde kalındığı sürüce kontrollü bir sürüş mümkün. Öyle çok fazla sportif bir sürüş beklemeyin ama biraz hissiz gibi duran direksiyon sistemine rağmen Ibiza beklenmedik sürprizler de yapmıyor.



    0-100 km/s hızlanmasını 15 saniyede alan Ibiza’nın son sürati ise 163 km/s. İş yakıt tüketimine gelince biraz durmak gerekiyor. Özellikle yüksek devirlerde kullanıldığında yakıt tüketimi bir miktar artsa da testimiz esnasında ortalama olarak 6.1 litre yakıt tüketen Ibiza’nın cebinizi de yakmayacağı söyleyebiliriz.



    Türkiye’de üç benzinli ve bir de dizel motorla satılan Ibiza’nın 3 ve beş kapılı versiyonları bulunuyor. 25.900 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Ibiza’nın özellikle küçük hatchback otomobillere meraklı ve aynı zamanda VW Grubu modellerine aşina genç müşteri kitlesi tarafından tercih edileceğini düşünüyoruz. Euro NCAP’ten beş yıldız alarak ne kadar güvenli olduğunu da ispatlayan Seat Ibiza, yüksek donanımı, farklı motor seçenekleri ve düşük yakıt tüketimiyle kendi sınıfında rekabete hazır görünüyor

    http://www.arabam.com/testDetay.aspx?id=541




  • quote:

    quote:

    Eğer direksiyona oturup yola çıkmadan önce kimseyle konuşmadıysanız bu motorun üç silindirli ve 70 HP güç üreten bir motor olduğuna inanmazsınız. Özellikle 112 Nm’lik tork sizi yanıltabilir. Yüksek hızlara çıkılmadıkça torkun tekerleklere aktarılması ile kendinizi bir yarışın içindeymiş gibi hissedebilirsiniz, buna bir de hafif motor sesi eklenince…

    Ibiza’nın yol tutuşu da beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Orta sertlikteki süspansiyon ayarları hem konforu bozmuyor hem de yol tutuşu sağlamlaştırıyor. Hızlı girilen virajlarda limitlerde kalındığı sürüce kontrollü bir sürüş mümkün. Öyle çok fazla sportif bir sürüş beklemeyin

    Bu yorumlar aynen dogru.


    quote:

    İç tasarımda can sıkan iki şeyden biri yetersiz müzik sitemiyse diğeri de arka görüşün sınırı olması…

    Müzik sistemini ben cok begendim. Ayarları güzel yapıldıgında cok berrek bir ses veriyor, bassı da kuvvetli aynayı bile titretiyor, ama tiz biraz daha iyi olabilirmiş.


    quote:

    Ibiza yol gürültüsünü içeri almıyor ama bir miktar rüzgâr sesine katlanmak gerekiyor. Her ne kadar yüksek hızlarda motor gürültüsü artsa da bunun araca sportif bir tat kattığını itiraf etmek zorundayız.

    Aynen katılıyorum

    edit:Bu arada paylaşım için tesekkürler @strong84



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 28 Ekim 2008; 12:48:52 >




  • Hayırlı olsun güle güle kullan kazasız belasız
  • arkadaşlar bugün gittim servise bu kol dayama ve aynalar için aynalar aksesuarlarda gözükmüyomuş o elektroniğe girer 5milyar çıkar dediler yuhhh dedim nesee.. kol dayamayada işçilik hariçç 314 dediler indirim olmaz dediler... ii tmm dedim kapora verdim.. 3haftaya gelicek inş. (bu fiyat ankara-doğuşdan) şimdide aynalar için ankara daki seat- ata servisini aradım onlarda aynalara yakşalık 1.100 olur dediler bide bidee kol dayamayaa işçilik dahil 350 dediler ... içime oturdu doğuş ucuz iidir dedim ama yanıldım... paramı geri aalabilirmiyim acaba :( pofs kötü geçirdiler haaa....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wizard12 -- 30 Ekim 2008; 17:34:45 >
  • bu arabanın yakıt durumu nedır
    incelem fırsatınız oldu mu hiç
  • ilk depoyla 240-245civarı yaktı. 45lt depoyla 590km gittim yaklaşık
  • sehır içi dışı karışıktır her halde
    normal kullanımda olcak sekılde
    ben motor sızınkınden 6 bg daha az ama aynı motor sonuçta
    bursa s içinde tam ş içide saylmaz gercı
    18 21 ykr gıbı bı rakam yakıom
    tabı uzun yolda 80 i gecmezsenız 15 yr gıbı komık bı rakam yakmaktadır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: wizard12

    arkadaşlar bugün gittim servise bu kol dayama ve aynalar için aynalar aksesuarlarda gözükmüyomuş o elektroniğe girer 5milyar çıkar dediler yuhhh dedim nesee.. kol dayamayada işçilik hariçç 314 dediler indirim olmaz dediler... ii tmm dedim kapora verdim.. 3haftaya gelicek inş. (bu fiyat ankara-doğuşdan) şimdide aynalar için ankara daki seat- ata servisini aradım onlarda aynalara yakşalık 1.100 olur dediler bide bidee kol dayamayaa işçilik dahil 350 dediler ... içime oturdu doğuş ucuz iidir dedim ama yanıldım... paramı geri aalabilirmiyim acaba :( pofs kötü geçirdiler haaa....

    350 ytl ye sadece kolumu degıl
    heryerımı dayarım ben




  • walla bayab i devirli kullanıyorum arabanın sürüşü ve sesi çok hoş 1. 2 .vitesde anında 4500-5000devirde
  • quote:

    350 ytl ye sadece kolumu degıl
    heryerımı dayarım ben



    Bu arada yakıt durumunu sormuşsunuz sehir içinde, ilk depo ile 600km gittim yarı agresif yarı sakin kullanımda. 2.depo ile 550km gittim ama son 100kmsi hariç hep bastım desem yeridir. Bu depo ile karar verdim sakin kullanıp denicem kaç km gidebilecegimi.

    depo=45lt
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    quote:

    350 ytl ye sadece kolumu degıl
    heryerımı dayarım ben



    Bu arada yakıt durumunu sormuşsunuz sehir içinde, ilk depo ile 600km gittim yarı agresif yarı sakin kullanımda. 2.depo ile 550km gittim ama son 100kmsi hariç hep bastım desem yeridir. Bu depo ile karar verdim sakin kullanıp denicem kaç km gidebilecegimi.

    depo=45lt

    bu arabayı sakin kullanmak o sesi duymadan 600kmden fazla yolmu :D ışıklarda ani kalkış yapmadanmı .. bütün gözler üzerindeyken ordan kaçmamakmı D: zor be abii.. bende hep diorum kullanmıycam etmiycem die biri çıkıyo kafa tutmaya çalışıyo sıkıştırmaya agresifleşiyosun birden eheheh..




  • İbiza'ya 'Altın Direksiyon'
    Yeni SEAT Ibiza, Almanya'nın en prestijli ödüllerinden olan 'Altın Direksiyon' ödülüne layık görüldü.SEAT, Yeni Ibiza’yla küçük araç kategorisinde Almanya’nın en prestijli ödüllerinden biri olan ‘Altın Direksiyon’ ödülünü aldı. Yeni Ibiza, Bild am Sonntag otomobil dergisinin okurları, teknisyenler ve araç kullanıcılarının katıldıkları oylama neticesinde ödüle layık görüldü.

    Ödül Töreni’nde bir konuşma yapan SEAT S.A. AR-GE Başkan Yardımcısı Frank Bekemeier, “Altın Direksiyon ödülünü kazanmış olmaktan ötürü büyük bir mutluluk duyuyoruz. Bu aracın geliştirilmesinden, pazara sunulmasına kadar emeği geçen SEAT ekibi adına, jüriye ve oylarıyla bize destek veren Bild am Sonntag dergisinin okurlarına teşekkür ederim. Bu üstün kaliteli dinamik Yeni Ibiza, hiç şüphe yok ki SEAT markası için belirlediğimiz yeni standartların bir dönüm noktası” dedi.

    SEAT’ın Altın Direksiyon ödülünü daha önce de 1997 yılında Arosa modeliyle elde ettiklerini belirten SEAT Almanya Genel Müdürü Rolf Dielenschneider ise, “Bu ödülü özel kılan bir başka unsur da, Yeni Ibiza’nın sınıfında birçok önemli rakibi geride bırakarak kazanmış olması. Ödül ayrıca yeni araç almak isteyen kullanıcılar için de iyi bir sebep” dedi.

    Küçük sınıfta 9 aracın mücadele ettiği organizasyonda, Bild am Sonntag okurlarının oyları neticesinde 5 araç finale kaldı. Daha sonra gerçekleştirilen test sürüşleri sırasında da sürücüler tarafından, motor performansı, yol tutuşu, tasarım, konfor ve kullanım özellikleri konularında en iyi puanları alan Yeni Ibiza, son olarak, araç geliştirmeden sorumlu teknisyenler tarafından, güvenlik yönleri, azaltılmış emisyon seviyeleri ve maliyet etkinliğiyle ilgili olarak değerlendirildi ve jüri tarafından ‘Altın Direksiyon Ödülü’ne layık görüldü.

    http://www.ensonhaber.com/Otomobil-/162182/ibiza-ya--altin-direksiyon-.html




  • ya gitti gide benzin yakma azalacağına daha fazla yakmaya başladı yaw buu .... bi tuhaflıkmı war ne....
  • Vallahi wizard12 sen baya bi basıyosun tahminimce Benim yakıt sarfiyatım da arttı gerçi ama sebebi belli benimkinin. İlk 1000km hep ekonomi kullandım aracı zorlamadan o zamanlar 100km'de ortalama 7lt filan yakıyodu. Şimdi habure basıyorum desem yeridir. Yakıt sarfiyarım 100km'de 8lt civarlarına cıktı ama ben vazgeçtim artık ekonomik sürmekten Basınca da zaten max. 8 8,5lt yakıyo 1,5lt için aldıgım zevkten vazgeçmek istemiyorum. Eski Astram'la basmadan veya arada bir cok az basarak 8-9lt arası yakıyodum bunla basarak bu kadar bile yakmıyorum.
  • arkadaslar an ıtıbarıyle ıbızanın 1.4 benzınlı stylance + esp hill holder + panaromık sunroof + elektrıklı katlanır yan aynalar + saklama gözleri + tasarım paketi almaya nıyetlendım sıtede toplam 34 900 e gelıyor bıraz ındırım yapabılırım herhalde
    bu arada stylance de ıpod usb baglantısı standart

    edit: renk beyaz dusunuyorum o sunroof u koyunca sıyahta epk bellı olmuyor ama beyazda ortalık kaynıyor:)

     Yeni İbiza aldım, görüşlerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jubahakan -- 16 Kasım 2008; 22:53:06 >
  • @techfash, ben de beyaz alcaktım en başta ama kısmet değilmiş, benim aracı Cem almış benden yarım gün önce davaranarak
    Arabanın üstünde yay jant ve cam filmi var. Bir de plakalık siyaha boyandı ve tavana da siyah folyo cekildi.

     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


    SCT'den sevgili Cem'in izni ile sizlerle de paylasmak istedim bu güzelliği

    Bu arada @techfash bildigim kadarı ile dediğin gibi opsiyonları ayrı ayrı alamaıyosun her nekadar anasayfada opsiyon fiyat listesi olsa da... Ama yine de bir sor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 16 Kasım 2008; 23:20:35 >




  • super olmuş ya wuu harika 10numara
    bu arabadamı 1,2 i eksoz super durmuş bendemi takdırsam nee... kaça patlarki bana..
  • beyazı cok sık masallah nazar degmesın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    @techfash, ben de beyaz alcaktım en başta ama kısmet değilmiş, benim aracı Cem almış benden yarım gün önce davaranarak
    Arabanın üstünde yay jant ve cam filmi var. Bir de plakalık siyaha boyandı ve tavana da siyah folyo cekildi.

     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


    SCT'den sevgili Cem'in izni ile sizlerle de paylasmak istedim bu güzelliği

    Bu arada @techfash bildigim kadarı ile dediğin gibi opsiyonları ayrı ayrı alamaıyosun her nekadar anasayfada opsiyon fiyat listesi olsa da... Ama yine de bir sor.

    SCT DEN CEM KIM BU TAVAN KONUSUNDA KENDISINDEN BILGI ALALIM VE SCT NEDEMEK SEAT CLUP TURKIYEMI ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: techfash


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    @techfash, ben de beyaz alcaktım en başta ama kısmet değilmiş, benim aracı Cem almış benden yarım gün önce davaranarak
    Arabanın üstünde yay jant ve cam filmi var. Bir de plakalık siyaha boyandı ve tavana da siyah folyo cekildi.

     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


     Yeni İbiza aldım, görüşlerim


    SCT'den sevgili Cem'in izni ile sizlerle de paylasmak istedim bu güzelliği

    Bu arada @techfash bildigim kadarı ile dediğin gibi opsiyonları ayrı ayrı alamaıyosun her nekadar anasayfada opsiyon fiyat listesi olsa da... Ama yine de bir sor.

    SCT DEN CEM KIM BU TAVAN KONUSUNDA KENDISINDEN BILGI ALALIM VE SCT NEDEMEK SEAT CLUP TURKIYEMI ?


    Çok güzel




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.