34 bin km de kiti taktırdım.1000 km olmadan üç defa arıza lambası yandı.ilk iki sorun fakir ve zengin karışımdan kaynaklandı(öyle söylendi). üçüncü yanmada birinci silindirden lambayı yaktığı söylendi.yani birinci buji imiş.servise gittim .bujilerin 100bin km lik.buji olduğu dolaysıyla bujiden olma ihtimalinin olmadığı belirti.yetkili usta da izine ayrıldığı için bakılamadı. arkadaşalar bu zavollinin aracımla derdi ne? ya da aracımın zavolli ile derdi ne? valla lpg taktırdığıma ne yalan söyliyeyim şu an pişmanım. ayrıca lpg yetkili serviste takıldı.kıytırık bir yerde değil yani.. ustalarım lütfen cevap verin .ne yapmalıyım. aracım 2007 corolla 1.6 elegant....
Maalesef yetkili servis de olsa araca düzgün kalibrasyon yapabilecek, OBD cihazını düzgün okuyabilecek ve yorumlayabilecek servisler hala sınırlı sayıda.
Karışım hatası almışsınız zaten. Bu kalibrasyonda sorun olduğunu gösteriyor.
Sonrasında da muhtemelen 1.silindir için "misfire" hatası düşmüş. Misfire hatası LPG enjektörünün düzgün püskürtememesinden de kaynaklanır. Çünkü benzin enjektörü emüle edildiği için ECU enjektör veya yakıt hatası vermezken düzgün püskürtülmeyen yakıt yüzünden ateşleme avansını ayarlayamaz ve sorunu ateşlemeden sanır. Çünkü enjektörden düzgün püskürttüğüne dair emüle edilmiş sinyal dönüşü alır.
Yapılması gereken öncelikle birinci silindirin LPG enjektörünün ve nipellerinin ve manifolda bağlantı noktalarının kontrol edilmesidir. Sonrasında ise bir süre araç benzinde kullanılıp yakıt haritası düzelince tekrar araca düzgün bir kalibrasyon yapılır. Ama bu sefer OBD ile de kontrol edilerek, hataya yer verilmeden, yük, yol, rölanti ayrı ayrı ayar yapılır.
çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.Önümüzdeki hafta sonu tekrar servise gidip verdiğiniz bilgileri paylaşacağım.inşallah sorun hallederler.iyi akşamlar...
quote:
Orijinalden alıntı: O.B.K
Maalesef yetkili servis de olsa araca düzgün kalibrasyon yapabilecek, OBD cihazını düzgün okuyabilecek ve yorumlayabilecek servisler hala sınırlı sayıda.
Karışım hatası almışsınız zaten. Bu kalibrasyonda sorun olduğunu gösteriyor.
Sonrasında da muhtemelen 1.silindir için "misfire" hatası düşmüş. Misfire hatası LPG enjektörünün düzgün püskürtememesinden de kaynaklanır. Çünkü benzin enjektörü emüle edildiği için ECU enjektör veya yakıt hatası vermezken düzgün püskürtülmeyen yakıt yüzünden ateşleme avansını ayarlayamaz ve sorunu ateşlemeden sanır. Çünkü enjektörden düzgün püskürttüğüne dair emüle edilmiş sinyal dönüşü alır.
Yapılması gereken öncelikle birinci silindirin LPG enjektörünün ve nipellerinin ve manifolda bağlantı noktalarının kontrol edilmesidir. Sonrasında ise bir süre araç benzinde kullanılıp yakıt haritası düzelince tekrar araca düzgün bir kalibrasyon yapılır. Ama bu sefer OBD ile de kontrol edilerek, hataya yer verilmeden, yük, yol, rölanti ayrı ayrı ayar yapılır.
kesinlikle doğru yaklaşım..ek olarak yapmanız gereken kesinlikle enjekltürlerin her 4 dünü ayar cihazında ayarlatın..akabinde obd test cihazıyla yakıt karışımını ayarlatın..sorun kesinlikle çözülür.geçmiş olsun..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme