< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
yeni nesil DSG sorun devam ediyor mu? 2021 sonrası golf (3. sayfa)
-
-
Buradaki garantiler vs yurtdışındaki gibi olsa problem yok. Amerikada garantisi 10 sene. Oradaki adamlar kafa rahat şekilde alabiliyor o yüzden. Bizde ise yok servise götürmesek garantiden çıkar mı yok boşa al el freni çek.
-
Bu çift kavrama şanzımanlar aşırı trafikte ısınıyor vs ne zaman ne olacağı belli değil sanırım
Vitesi hissettirmeden performanslı değiştiriyor vs ama gülü seven dikenine katlanır hesabı
Eski tip tork konvertör şanzımanlar bu kadar hızlı değil ama arızada yapmıyor pek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
istanbul'da yaşıyorum. dsg'nin olayı çok yoğun trafikte çok yavaş gitmemen lazım. onun yerine dur-kalk yapacaksın kararlı bir şekilde. bana bir kere şanzıman ısındı uyarısı verdi, onda da çok ağır gittiğimi farkettim, manuel'de de o kadar ağır gitsen mecbur yarım debriyaj yapıp ortalığı kokutursun. bir daha da hiç sorun yaşamadım. dar alana park ederken ne gibi bir sorun yaşanabilir bilmiyorum? bizim buralarda sağlı sollu parketmiş araçların arasında tek aracın ancak geçebildiği sokakta bir boşluk bulursan park ediyorsun, yarım saat park yeri aradığım oluyor arada bir. 70küsur bine geldim, daha tık yok dsg'de. öyle bazılarının anlattığı gibi dur, el frenini çek bilmemne öyle ritüeller de yok bende. tek dikkat ettiğim aşırı yavaş gitmemek. boğaz trafiğinde de sorun yaşamıyorum, istanbul'un hiçbir trafiğinde sorun yaşamıyorum. düz yolda aşırı yavaş gitsen de problem yok zaten, yokuşta aşırı yavaş gitmemelisin (5 km ve altı).
-
ben istanbul'da yaşıyorum ve boğaz trafiğinde bile sorun yaşamıyorum. "Sıkışık trafikte ve dur kalkın çok olduğu zamanlarda ne yaparsanız yapın" sözü çok iddialı. dsg araca sahip oldun mu yoksa bir kere mi kullandın, yoksa duyumlar mı bunlar? dsg ile aşırı yavaş (5 km ve altı) gidip aracı yarım debriyaja zorlarsan o zaman şanzıman ısındı uyarısı alır ve ortalığı kokutursun. aynını manuel şanzımanda yaparsan yine ortalık kokar. ben bir kere yaşadım, sonra da aşırı yavaş gitmeyi bırakıp kararlı bir şekilde dur-kalk yapmaya başladım ve daha da sorun yaşamadım. km 70küsur binde. tek sorun yok. hala yağ gibi.
-
O balata DEĞİŞECEK !!! İmza DSG
-
Sorun yaşamamakla, bir şanzımanın trafikte, kavrama hızlarında mükemmel akıcılıkta çalışması aynı şey değil..
ben de DSG'li araç çok kullandım trafikte, sorun yaşadım diyemem ama şunu derim, ilk hareketlerde çok keskin, benim aklımdan geçen ivmede hareket etmiyor, milim park yerlerine girerken cm cm mesafe ayarlamada hassasiyeti asla tork konvertörlü şanzıman gibi değil.
ha bunlara zamanla bir nebze alışılıyor çünkü şanzımanın tepkilerini ezberleyip ona göre kullanıyor, ustalaşıyorsun. yani sen şanzımana uyuyorsun.. fakat bunu yapamadığın yerler var, mesela karda-buzda kalkış.. sıkıntı, gücün yağ gibi gelmesi gerekirken aniden patiye başlıyor araç. hatta autohold kapalıysa daha D'ye alıp freni bırakınca gücün aktarılış şiddetinde ötürü bir pati çekiyor.
başka bir durum, çok dik yokuş kalkışı.. ıslak zeminse hele. veya dik yokuş parkları. geri geri dar parklarda falan iyi değil.
bunlar dışı pek kararsızlık, geçiş sarsıntısı vb sorunlar ben de yaşamadım. bazısı çok abartıyor kesinlikle kötü bir şanzıman değil trafikte, bazı motorlarla belki çok uyumlu olmayabilir sadece. tek kavrama robotizeler gerçekten kötüydü mesela geçmiş dönemde.
-
@beyinsis insanlar nedense kullandıkları araçları vatanını savunur gibi savunuyor. Oysa sadece bir haftalık dsg şanzımanlı dizel araç kullanma maceramda yaşamış olduğum "akıcılık" sorunlarından bahsettim.
Bunları anlayabilmek için tork konvertörlü planet dişli sistemine sahip şanzımanlar ile CVT şanzımalı araçları kullanmış olmak aradaki farkları görebilmek için faydalı olacaktır. Sadece çift kavrama şanzımana sahip araçları kullananlar bu sorunları hiç görmüyor veya bunların sorun olduğunu anlamıyor da olabilir.
Tork konvertörlü planet dişli sistemine sahip şanzımanlarda 1'den 2'ye atmadan önce atıyorum 16-18 km gibi hızlarda devir yükselir ama bir türlü vitesi atamaz azıcık daha hızlanıp vites geçişini sağlayıp arabayı rahatlatmak istersiniz. İşte tam bu hızlarda DSG şanzıman 1'den 2'ye atamayıp yarım debriyaj yaptı durdu. Bu da sanki arkadan bir iple aracı çekiyorlarmış gibi tuhaf bir his yaratıyor.
Bakın burada her iki şanzıman tipinde de akıcılık konusunda sorun var ama hissiyat olarak da şanzımana binen yük olarak da çift kavrama şanzımanlar daha kötü.
Neden bu hızlarda kullandın azıcık daha gaza bassaydın gibi fikirler gelecektir muhakkak ama akan trafik bu hızda ise yapabileceğiniz birşey kalmıyor.
Çok dar alana park ederken aracın dizel olmasından da kaynaklanıyor olabilir ayağını gazdan çekince 1 saniye kadar tepkisiz kaldıktan sonra sanki gaza basmış gibi devir yükselip araba birden hareketleniyor ama önündeki araca mesafe 30-40 cm olunca çarpmamak için ani bir refleks ile frene basmak gerekiyor.
Tork konvertörlü planet dişli sistemine sahip şanzımanlarda ise ayağını yavaş yavaş gazdan kaldırıyorsun ve araç yavaş yavaş hareketlendiği için milim milim ilerleyerek çarpma riski oluşmadan istediğin kadar dar alana sokabiliyorsun.
Cvt şanzımandan ise hiç bahsetmedim bile çünkü vites geçişi olmadığı için çok yavaş akan trafik dahil aralarındaki en "akıcı" şanzıman. İster 12, ister 17, ister 26 km hızla git şanzıman dişli oranı olmadığı için her hızda devir yükseltmeden, yarım debriyaj yapmadan akıp gidiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 31 Aralık 2023; 18:21:24 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Amerikada dsg bile yok. Kolay mı öyle sıkıntılı şanzımanı usada satmak? Jettalar tiguanlar 8 ileri zf şanzımanlı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Civic’deki hangi tip otomatik bilmem ama ben bir artısını göremedim (çok kullandım şirkette). Dsgde bahsettiğin sorunların hiçbirini yaşamadım, benimki de dizel dsg
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu bir şehir efsanesi, VW ABD'de DSG şanzımanlı araç satıyor. Mesela Golf GTI 7 vites DSG ile satılıyor ABD'de:
2024 Golf GTI from Volkswagen (vw.com)
VW'nin ABD'de DSG'yi arka plana almasının nedeni Amerikalıların bu şanzımanı sevmemiş oluşundan. Amerikalılar klasik tork konverterli şanzımanlara alışık ve piyasaya ilk sunulduğunda DSG'yi sevmediler ve VW satışları düştü. Bunun üzerine VW orta ve orta üst modellerinde DSG yerine klasik şanzıman sunmaya başladı ama Golf ve Polo'yu DSG ile satmaya devam etti. Artık Polo da satmıyor ABD'de.
-
Vag (özellikle VW) birçok binek modelinde Abd'ye DSG bile göndermiyor. Alayı tam otomatik. Biliyorlar neyin ne olduğunu aslında.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG'yi sevdiler de ilk DSG'ler onları sevmedi :) çok sorun çıkardı şanzımanlar, orada toplu tüketici davaları çok yaygın ve iç pazar markası değilsen sana karşı açılan böyle büyük davaları kazanma şansın yok gibi bir şey.. bu işin sonu bütün şanzımanları sıfırlama-değiştirme vb gibi yapılması korkunç maliyetli noktalara gideceğinden Vw normal otomobillerinde Dsg şanzımandan vazgeçti..
Birde amerikalılar dünyanın geri kalanı gibi insan gibi yol yapmıyor.. çok çabuk yüksek km yapıyorlar ve eskiyor araçlar. çoğu doğru düzgün otomobil kullanmayı da bilmez, ilgilenmeyi de bakıma falan götürmeyi de sevmez.. Dsg gibi kompleks ve narin teknolojiler onlara boylarından fazla. bu yüzden kendini ıspatlamış daha geleneksel teknolojiler daha yaygındır orada..
ama dediğiniz gibi performans araçları GTI-R modeller falan Dsg devam tabiki. onlara müthiş uyuyor sistem ve çok seviyor müşterisi de.
-
Dsg otomatik şanzıman değildir. Dq200 ve türevlerini otomatik şanzıman gibi kullanamazsınız. Kavrama bittiğinde silkeleme yapar, servis mekatronik yağı ömürlük dese de iki yılda bir değişimi yapılması gerekir vs. Otomatik araç istiyorsanız tork konvertörlü alacaksınız. Ülkemizde anlaşılmayan dsg ve türevlerinin otomatikleştirilmiş manuel olduğudur. Bu kadar problemli bir teknoloji olsa koenigsegg kullanmaz bu şanzıman teknolojisini(9g7c)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Golf’ün DSG sorunu yoktur.
Bağımsız ve tarafsız otomotiv otoriteleri istatistiksel olarak bir test yapmışlar ve DSG basit mantıklı demode verimsiz diğer otomatik şanzımanlardan daha az arıza sıklığına sahip çıkmış.
Ayrıca, Volkswagen AG dünyada en çok satan grup. Arıza sıklık oranı çok olmasına rağmen adetinin çok yüksek olması, yolların DSG li araçla kaynaması bu düşük olasılığın bile gerçekleşmesine sebep olup, rutin aksaklıkları ortaya çıkarıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
O zaman emisyon hilesi gibi DSG testlerinde de hile yapmış :) Belki de tork konvertörlü şanzımanı teste sokup işte bu DSG dediler
Golf'ün nasıl DSG sorunu yok;
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
6-7 sene boyunca golf 6 tdı dsg kullandım, hergün işe gidip geldim, uzun yollar yaptım
Hiçbir arıza, sorun, uyarı ısıgı vb. yaşamadım, adeta vites nedir onu unuttum d ye aldım devam ettim hayatıma
son 1 yıldır da golf 7 tsı dsg kullanıyorum, ne hikmetse bu da aynı şekilde, ben etrafında şanssız olarak bilinen işleri ters giden biriyim ama nasıl oluyorsa bu dsg bir bende bozulmuyor galiba :)
-
O arkadaşa göre DSG sorunsuzdur, hatalı olan her zaman kullanıcıdır. Çok da şaapmayın o yüzden.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
ya arkadaş sene 2024 oldu almayın şu zıkımı artık. sağda solda sayfa sayfa ağlıyorsunuz. sistemi kötü,bozuk işte. araba dediğin kontağı çevirince gidecek ister 3 aylık ister 30 yaşında olsun .
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X