Yıllar önce internette takip ettiğim bir otomobil sitesinde Amerikalıların DSG'nin geleneksel olmayan tepkilerine alışamadıklarını, on yıllarca klasik şanzıman kullanmaya alışmış Amerikalıların bu yeni nesil çift kavrama şanzımanları yadırgadıklarını ifade eden ve pazar araştırmalarıyla da desteklenen uzunca bir makale yayınlanmıştı. Kuşkusuz sportif kullanmayı seven Amerikalı tüketiciler çift kavramayı sevmiş olabilir ama otomobili işten-eve-işe (commuter) tarzı kullanan Amerikalıların ekseriyeti bu şanzımanların tepkilerini yadırgamıştır. Tork konvertör ile debriyajın kullanıcıda yarattığı hisler aynı değil. Ama ilk nesil çift kavramaların çok sorun çıkardığı da bir gerçek ve bu yüzden gerek Ford gerekse Honda ABD'de çift kavramadan çabucak vazgeçtiler. Bir VW biraz direndi ve hala kısmen direniyor çünkü masada tüm parasını DSG'ye yatırmıştı. O makaleyi bulamadım çünkü site paralı abonelik sistemine geçti ama aşağıdaki linkte de benzer şikayetleri görmek mümkün: "The main problem is hesitation and shifting at inappropriate times, particularly at low speeds. If motorists press on the gas and it doesn't accelerate, then it's not meeting their expectations." |
yeni nesil DSG sorun devam ediyor mu? 2021 sonrası golf (4. sayfa)
-
-
-
Hocam dsg kullandiktan sonra elektrikli otomobil tepkileri cok cok baska oluyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hs ye epeydir binmedim. Hanımda. En son 8.1 di ilk günden beri olan ortalaması. 110 civarı uzun yolda 6 litrelere düşeceğini sanmıyorum. 7, 7.5 arası olur tahminen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sondaki cümle özellikle önemli.. ipucunu alıyorsun, onların derdi çift kavrama şanzıman değil aslında, çift kavrama+düşük hacim turbo motor kombinasyonu. tork çarpanı görevi gören bir konvertör olmayınca motor turbonun doldurmadığı devirleri atlayamıyor, bazen geberik kalıyor araç. her çift kavrama turbo araçta biraz vardır bu.
Amerikalılar yüksek hacimli V6-V8 atmosferik+tork konvertörlü şanzıman birlikteliğine çok alışkınlar.. aslında bu güç aktarımında yıldız kombinasyondur. gaza üfle amasız niçinsiz uzar araba. çift kavrama şanzımanlar doğası gereği turbo motorlara çok güzel uyuyor ve çok verimliler ama rolanti ve rolanti üstü-alt devir güç boşluklarını çok belli ediyorlar..
birde son 10-15 yılda çift kavrama şazımanlar 3 geliştiyse tork konvertörler 10 gelişti. ilk çıktıklarında 4-5 ileri otomatiklerin yanında uzay teknolojisi gibiydi valla Dsg'ler. ama şuan tam otomatikler neredeyse mükemmel. bu yüzden prime dönemleri bitti.
-
Sıralı 3 silindir turbo motor ile Aisin AWF8F35 tork konvertörlü şanzımanların da uyumu 10 üzerinden 10 hocam. 1.2T Puretech + EAT8 kombinasyonunu kullanıyorum, muhtesem 2li diyebilirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet, Amerikalı tüketicinin derdi, şanzımanda hangi teknolojinin kullanıldığı değildir muhtemelen. Amerikalıların çok uzun bir geçmişi var klasik otomatik şanzımanla. Dededen toruna Amerikalılar hep otomatik şanzıman kullandı ve hep klasik tork konvertörlü güneş dişli sistemli otomatik şanzımanı kullandılar ve bu şanzıman hep güçlü motorlarla eşleştirilmişti. Amerikalıların ortak hafızasında kalıcı bir yeri var bu kombinasyonun verdiği tepkilerin. Bu nedenle ortalama bir Amerikalının yeni bir otomatik şanzıman türüne hemen adapte olmasını beklemek pek gerçekçi olmayabilir çünkü bunların ezelden gelen bir klasik otomatik şanzıman alışkanlığı var. Öte yandan Avrupalılar neredeyse 2010 yılına kadar hep manuel şanzıman kullandılar ve bu şanzımanlar çoğunlukla düşük güçteki motorlarla eşleştirilmişti. Bu nedenle ortalama Avrupalı tüketici otomatik şanzımanla DSG aracılığıyla tanıştı desek çok abartmış olmayız diye düşünüyorum. Böylelikle otomatik şanzımana Amerikalılar kadar aşina olmayan Avrupalı tüketicinin DSG'nin tepkilerine alışması çok kolay oldu tahminimce ve DSG'yi çabucak benimsediler.
Bence DSG'nin ABD'de tutmayışının 2 temel nedeni var:
- Amerikalılar DSG'nin klasik otomatikten farklı tepkilerine alışamadı, Mesela klasik tork konvertörün sayesinde mükemmel bir "creeping" (bu nasıl Türkçeye çevrilir bilmiyorum - araç rölanti hızı diyelim) etkisi yaratırken, DSG'de bu biraz sıkıntılı, DSG'li araç rölantide akarken öngörülemeyen tepkiler verebiliyor.
- DSG ilk nesillerinde çok sorun çıkardı ki Amerikalılar geleneksel olarak sorunlu otomobilleri tercih etmezler çünkü ABD'de diğer sektörleri bilmiyorum ama otomotivde işçilik ücretlerinin çok yüksek olduğu söyleniyor. Amerikalılar en az sorun çıkaran araçları seviyor ve tercih ediyorlar. Bu durum zaten satışlardan da belli oluyor.
Yavaş akan şehir trafiğinde DSG'nin çok hızlı vites değiştirmesinin kime ne faydası var bilemiyorum. Ben DSG'nin diğer şanzımanlara üstünlük olarak sunulan bu özelliğinin aslında bir pazarlama argümanı olma dışında günlük kullanımda kayda değer bir işlev ve avantaj sunduğunu düşünmüyorum.
Sırf bu yüzden daha çok sorun çıkaran bir şanzıman da tercih edilmez sanırım. Yani Amerikalıların kafasındayım.
Not: 10 yıldır DSG'li bir VW sahibiyim.
-
Onun kayış parçalama muhabbeti noldu? 1.2 t nin?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Araştırmalarım sonrasında 2020 de triger üreticinin değiştirilip konunun kapandığını öğrenmiştim. Ama yine de km atlanmadan triger değişimi ve yağ bakımı yapmak önemli. Motorun içinde dönen triger için aslında multijet gibi lastik yerine zincir kullansalar daha mantıklı olurmuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Triger kayışının yağlama sistemi içerisinde dönüyor olması çok daha fecaat bir tasarım hocam Puretech için. Tabi bunu daha yüksek yakıt tüketim verimliliği ve düşük Co2 emisyonu için yaptıklarını iddia etselerde bedeli ağır oluyor böyle dandik malzeme seçimi yaptıklarında.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 2 Ocak 2024; 18:42:27 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen hocam ilk versiyonlarda kayıştan kopan parçalar yağda dolanarak yağ filtresini tıkıyormuş, ama neyse ki çözülmüş durumda.. Tabii yine de senesi dolmadan 15.000km olarak önerilen bakım aralığını 10.000km olarak yaptıracağım.
Markanın belirlediği standartta yağ koyulması da önemli, rastgele 5-30 yağ doldurmakta mantıklı değil aşağıdaki usta öyle demiş.. Gerçi ben 2 bakımda 1 liqui moly engine flush yaptırıyorum her aracıma
Öz Simge Serdal UstayoutubePeugeot 1.2 puretech yağ basınç sorunları triger sorunlarıhttps://www.youtube.com/watch?si=etLK1Vdpas5fdLoo&v=guL8S1F_f9A&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Yeni üretimlerde zincir geliyor. Ama şanzıman, içinde elektrik motoru olan bir çift kavrama olacak
Elektrik motoru kalkışların daha yumuşak olmasını sağlar, yakıt tüketimini düşürür. Ama dayanıklılık soru işareti
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X