Evet devam ediyor. 2021 model 40 km de 8. nesil golf aracımı yıllık bakım için VW yetkili servise götürdüm. araçta farklı zamanlarda ilk marşta şanzıman arıza ışığı yandı stop edip tekrar çalıştığında söndü. bu olaylar sonrası aracı sorunsuz kullanmaya devam ettim. Bakım takvimi geldiğinde rutin bakım işlemi için WV yetkili servise gittim. bakım tesliminde durumu anlattım. bakım yapıldığı gün içinde şanzımanda parça değişimi yapılacağı bunun iyi niyet garantisi ile yapılacağı işçiliği benim ödeyeceğim parçanın %30 unu ödeyeceğim söylendi. şanzımanda hali hazırda bir sorun olmadığı neden değişim gerektiğini sordum cevap alamadım. değişim yapılmazsa ne gibi sorun olabileceğini sordum cevap alamadım. 40 binde bu sorunla karşılaıyorum bunda kusurlu ben miyim ben niye ödeme yapacağım anlamadım hadi ödedim yaptırdım diyelim bundan sonra arıza ışığı tekrar yanarsa rutin bakımlarda yağ yağ filteresi şanzıman olarak mı ilerleyeceğiz anlamadım. günün sonunda aracın rutin bakımını yapın başka bir şey yapmayın diyerek konuyu kapattım. Yetkili servis pişmanlıktır. şuan araç sorunsuz çalışmaya devam ediyor. gerçekten bir sorun varmıydı yoksa servis boş atıp dolu tutmaya mı çalıştı bilmiyorum. Yeni nesil DSG mi sorunlu yoksa VW Servisimi yaşayıp göreceğiz. Bu olaydan anladığım VW kesinlikle müşterinin yanında değil garantisi devam etsin mantığı ile fazladan bakım ödemesi yapmanın hiçbir mantığı yok. forumda okuduklarım ve başıma gelen olayda gördüğüm. tek amaçları daha fazla para kar elde etmek. |
yeni nesil DSG sorun devam ediyor mu? 2021 sonrası golf
-
-
Geçmiş olsun, eğer yeni bir gelişme olursa başlığı günceller misiniz?
-
değişen parça dsg mikro şalteri mi ?fatura'da detay belirtmişler mi ?
ne kadar işçilik ödediniz ?
-
Siz öncelikle fabrikadan çıktığından beridir aynı aküyü kullanıyorsanız, önce onu bir kontrol ettirin. 2 yaşında akü mü değiştirilir demeyin, fabrikaların adını duymadığınız markaları taktığı çok görülen bir şey. Varta'nın aracınıza uygun aküsünü takın, ondan sonra bu ilk marş anında olacak mı duruma bakın. İnanın, yeni nesil dsg'nin arızasının kendisinden değil, aracın elektriksel sorunundan olduğuna baya kanaat getirdim ben. Bu da araçtaki tesisattan değil, sarf malzeme olarak geçen akünün ta kendisi. Nelere sebep olduğunu bir araştırın, akü ne alaka ya dersiniz...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huan8 -- 28 Aralık 2023; 18:34:57 > -
40 binde aracın şanzuman parçası değişiyor ve iyi niyet adı altında müşteriden ek ücret talep ediliyor ve bunun neden yapıldığı konusunda bilgi bile verilmiyor. Ne denilebilir buna bilmiyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yaklaşık 10 yıldır hep aynı muhabbet "şu yıldan sonraki dsg sorunsuz" diye kendilerini kandırıyorlar
Güzel seri bir şanzıman tamam da ocağımıza incir ağacı diktikten sonra yemişim seriliğini
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Avrupa ve abd'de olduğu gibi 8 sene şanzıman garantisi verilmeden dsg falan alınmaz.
-
Şu yıldan itibaren sorun yok, falanca seneden beri sorun yok denir ama düzeldigi de yoktur. Dsg' de sorun yok haber ve duyumları bitmez. Ama hep de gündemden düşmez. Koysalar adam gibi tork konvertörlu tam otomatik şanzıman ZF, Aisin EAT6 veya EAT8 gibi keşke Vw kullananların kafası da rahat olsun, markaya soğuk bakanlar mesela ben gibi almaya niyetlensin. Müşterileri iyi niyet garantisinden yararlanmak için deney tahtasina çeviriyorlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 1 Ocak 2024; 1:47:22 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dsg sorunlu demek için dsg çalışma mantigini bilmek gerekir. Kavraması olan her yarı otomatik sanzimanin bazi parçaları belirli km sonra değişmek zorundadır. Fren balatasi gibi düşünün. Bazısı 20 binde bitirir bazisi 80 bin. Ama eninde sonunda o balata biter.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben bu olayı 2014 2015 yıllarında öğrendim. Tr serverinde otomatik sanziman kültürü 2 3 senedir gelişmeye başladığı için toplum yeni yeni öğreniyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir vag araç sahibiyim ancak marka bağlılığım yoktur, umrumda da değildir. Lakin bu dsg konusunun fazla abartıldığı kanaatindeyim.
Bunun en büyük sebebi Türkiye'de uzun yıllardır çok adette satılan yegane çift kavramalı otomatik şanzımanın dsg olmasından kaynaklanıyor. Vag zamanında senede 100 bin dsg araç satarken benzer çift kavramalı şanzımanlar hangi araçta vardı, o araçtan kaç tane sattı?
Edc'sinden powershift'ine birçok çift kavramalı şanzımanın sorun çıkardığını gördüm. Tam otomatik olanların sorun çıkardığını gördüm. Hepsi sorun çıkarıyor ancak araç stoğundaki otomatik şanzımanların belki de yarısı hatta daha fazlası dsg. E haliyle sorunu çok göze batıyor. Ancak sorunun çözümü de artık iyice kolaylaştı. Ufak illerde bile bu işten anlayan ustalar var.
Vag'lardaki en büyük problem devirdaim pompasıdır. Dsg'yi bu kadar gömenlerin esas en büyük derdi görmemesi de garip.
-
Konfor ve kararlılık konusunda DSG kesinlikle rakipsiz bir şanzıman.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam çok satıp da çok arıza vermesini normal karşılayamayız. eğer arıza çoksa oran orantı bile farketmez. satıyorsan düzeltecek ve düzgün şekilde vermek zorundasın. müşteriye müşteri hatası deyip enayi yerine koymakla olmuyor ww markalılığı. madem çok satıyorsun ona göre argen ona göre düzeltmek için elinde imkan olur.
hadi 1. nesil arabada arızalıydı 2010. 2023 gelmişiz. 13 yılda zaten sorunu düzeltemiyorsan, sorunun kaynağını kökten değiştiremiyorsan (başka ülkede dsg siz tam otomatik olarak satıldığını da duymuştum. adamlar dsg kabul bile etmiyordu.) bırak kapat kepengi git.
ww çok satıyor. eeeeee çok sattığından çok arızalı çıkması normal.. e bu mantıkla gidiyorsan dsg arızasına müşteri hatası denilip zaten geçiriverirler faturayı...
-
EAT8 kullanıyorum, abartılıyor DSG. Herhangi bir vites geçişi vs. de hissetmiyorum.
-
DSG de plate kırma sorunu vardı. İçerisindeki basınç tüpü zamanla gevşeyebiliyor. Tüp çelik plate aluminyum olduğu için yüksek basınç altında plate kırılabiliyor. Tüp gevşekse sabahları vitese geç geçer, düşük basınç hatası da veriyor sanorım. Youtube da videolar var.
Yan sanayi çanaktan monte tüp üretiliyor yerli. O tüpü kırık plate e alttan sabitliyorlar. Güçlendirilmiş tüp diye aratın çıkar.
Servis birşey gördüyse söylemiştir tekrar gidip sorun ne ise detayını öğrenin hocam aksatmayın.
Bunun yanı sıra dsg yi ilk çıktığında revizyona sokabilen tamir eden yoktu ondan en ufak şikayette yüklü masraflar yol açıyordu.
Artık tamir edecek kadar hem piyasada parçası var hem ustası var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
En büyük konfor öğesi 1-2-3 dahil her geçişin tıkır tıkır olması.. o konuda ok. tork konvertörlüler bazen yağ soğukken silkeler katılıyorum.
ama ilk hareket kavrama ayarı ve pürüzsüzlüğü tork konvertörlü şanzımanlara göre net geride. özellikle dik yokuşlarda hoş değil. işin aslı artık modern tork konvertörlülere göre toplamda geride bile kaldılar ama bu saatten sonra full elektrikli çağına geçileceği ve şanzıman manzıman işi biteceği için Dsg ile gittiği yere kadar gidiyorlar..
Dsg'nin en tatlı hali performans araçlarında.. Golf GTI, R, Audi Rs'ler falan. onlarda bam güm vites atışı hissi harika. günlük araçlarda ise artık eat8 gibi çözümler daha iyi.
-
Dsg nin de farklı versiyonları var herhalde. Dizel dsg jetta kullandım. Bu şanzımana konforlu diyen konfordan anlamıyor. O kadar net. Titreme, yığılma, kararsızlık her şey vardı. Tümsekli, hızlanmalı yavaşlamalı güzergahta kullanın, ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Tümseğe yaklaşınca gazdan çekiyorsunuz, devir iyice düşüyor. Tümsekten geçiyorsunuz düşük devirde devam etmeye çalışıyor, titretiyor. Spor moda alıyorsunuz bu sefer de motor gürültüsü, gazdan çekiyorsunuz öne yığılma yapıyor. Dur kalk hızlarda ikiye geçmesini istemiyorsunuz ama ikiye atıyor, öne atılıyor mecbur fren yapıyorsunuz.
Konforlu şanzıman cvt'dir, tam otomatiktir.
-
artık sorunu yok diye yazmaya girenleri durduran konu.
Her araçta sorun çıkabilir, önemli olan satış sonrası destektir.
-
Donanımhabere bu soru sorulmaz.
Donanımhaberdekilerin dsg leri hiç bozulmamıştır. Akrabaları, 7 sülalesinden bozulan hiç dsg yoktur. Bazıları 150-200bin km görmüştür, kavrama bile değişmemiştir.
Burası dh.
Bozulur tabii ki, nasıl bozulmasın o kadar komplex makine. Asıl sıkıntı bence markanın eskisi gibi iyi niyet göstermemesi. Bir zamanlar 5 yıllık da olsa ücretsiz tamir ederdi artık yapmıyor. Neyse ki piyasada dsg den anlayan usta çok. Cvt falan arıza yapsa saç baş yoldurur. Gidecek yer ararsınız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 29 Aralık 2023; 13:20:33 > -
2021 passat dsg kavraması titremeden dolayı 15 bin kmde garantiden değişti. 30bin kmde değişenini de gördüm
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Yaklaşık 10 yıldır hep aynı muhabbet "şu yıldan sonraki dsg sorunsuz" diye kendilerini kandırıyorlar
Güzel seri bir şanzıman tamam da ocağımıza incir ağacı diktikten sonra yemişim seriliğini |
Yeni nesili eski nesili yok DSG DSG dir. Şu yıldan bu yıldan o yıldan itibaren üretilende sorun yok diye kandırmayın kendinizi.
|
Dsg nin de farklı versiyonları var herhalde. Dizel dsg jetta kullandım. Bu şanzımana konforlu diyen konfordan anlamıyor. O kadar net. Titreme, yığılma, kararsızlık her şey vardı. Tümsekli, hızlanmalı yavaşlamalı güzergahta kullanın, ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız. Tümseğe yaklaşınca gazdan çekiyorsunuz, devir iyice düşüyor. Tümsekten geçiyorsunuz düşük devirde devam etmeye çalışıyor, titretiyor. Spor moda alıyorsunuz bu sefer de motor gürültüsü, gazdan çekiyorsunuz öne yığılma yapıyor. Dur kalk hızlarda ikiye geçmesini istemiyorsunuz ama ikiye atıyor, öne atılıyor mecbur fren yapıyorsunuz. Konforlu şanzıman cvt'dir, tam otomatiktir. |
audi a3 var babamın illahlah ediyoruz arabadan :D dsg nin yediği parayı benim 30 yaşındaki aracım yemedi audiyide sıfır almıştık sanayiciler gelirimize ortak oldular düzenli olarak kar payı alıyolar :D şu anda kapı önünde yatıyo araç kimse binmek istemiyo :D vitese geçmiyodu 60 bin yedi gene geçmiyodu ardına bi 40 daha yedi şimdi geçiyo bakalım kaç gün dayanacak :D kendimize bi araç aldık 1 tane devlete aldık bide sanayicilere aldık :D 30 yaşında japonuma hergün teşekkür ediyom ona yaptığımı audiye yapsam ne olur düşünemiyom :D |
EAT8 kullanıyorum, abartılıyor DSG. Herhangi bir vites geçişi vs. de hissetmiyorum. |
Amerikada dsg bile yok. Kolay mı öyle sıkıntılı şanzımanı usada satmak? Jettalar tiguanlar 8 ileri zf şanzımanlı. |
Dsg sorunlu demek için dsg çalışma mantigini bilmek gerekir. Kavraması olan her yarı otomatik sanzimanin bazi parçaları belirli km sonra değişmek zorundadır. Fren balatasi gibi düşünün. Bazısı 20 binde bitirir bazisi 80 bin. Ama eninde sonunda o balata biter.
|
hocam çok satıp da çok arıza vermesini normal karşılayamayız. eğer arıza çoksa oran orantı bile farketmez. satıyorsan düzeltecek ve düzgün şekilde vermek zorundasın. müşteriye müşteri hatası deyip enayi yerine koymakla olmuyor ww markalılığı. madem çok satıyorsun ona göre argen ona göre düzeltmek için elinde imkan olur. hadi 1. nesil arabada arızalıydı 2010. 2023 gelmişiz. 13 yılda zaten sorunu düzeltemiyorsan, sorunun kaynağını kökten değiştiremiyorsan (başka ülkede dsg siz tam otomatik olarak satıldığını da duymuştum. adamlar dsg kabul bile etmiyordu.) bırak kapat kepengi git. ww çok satıyor. eeeeee çok sattığından çok arızalı çıkması normal.. e bu mantıkla gidiyorsan dsg arızasına müşteri hatası denilip zaten geçiriverirler faturayı... |
Eat varken dsg'de neymiş?
|
Benzer içerikler
- taşıt taksit by türkel yorumlar
- tutulmayan ama iyi arabalar
- araba ilk çalıştığında motordan gelen ses
- dsg kavrama değişimi fiyatı 2024
- hyundai i20 kronik sorunları
- citroen ami özellikleri
- kia sorento 2024 fiyat
- peugeot e 208 fiyat
- passat 2022 fiyat listesi
- corolla gr
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X