Şimdi Ara

yeni NİSSAN X-TRAİL 2014 - paylaşım platformu- (35. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.637
Cevap
56
Favori
187.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxima06

    Servisle görüştüm 1.6 DCI motorların tamamında zincir kullanılıyormuş.

    bu bilgi kimden geldi 1.5dci ve 1.6dci motorlar zincirli değil kayışlıdır.
  • qoqsalus kullanıcısına yanıt
    1.5 DCI için kayışlı 1.6 DCI için zincirli denildi. Ankaradaki servislerden birisine sordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxima06

    1.5 DCI için kayışlı 1.6 DCI için zincirli denildi. Ankaradaki servislerden birisine sordum.

    1.5dci ve 1.6dci qashqai veya x-trail araçlarda trigerler kayışlıdır.
    Şanzıman içinde qq araçta kayış, x-trailde ise zincir vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qoqsalus -- 30 Kasım 2014; 14:58:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qoqsalus

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxima06

    1.5 DCI için kayışlı 1.6 DCI için zincirli denildi. Ankaradaki servislerden birisine sordum.

    1.5dci ve 1.6dci qashqai veya x-trail araçlarda trigerler kayışlıdır.
    Şanzıman içinde qq araçta kayış, x-trailde ise zincir vardır.

    Alıntıları Göster
    araç iyi güzelde,dün silkelemeden dolayı servise gittim,birkaç kez yapmıştı ve servise giderken aşırı yapmaya başladı,4 saat bilgisayara bağlandı deneme sürüşüne çıkıldı,usta şanzuman değişecek dedi biz nissan'a mail ile bildireceğiz dediler,hemen araç değişimi istedim servis bizlen ilgisi yok nissan müşteri hizmetlerinle görüşeceksiniz dediler araç talep ettim belli bir süre için onada nissan müşteri hizmetleri karar verecekmiş,yarın mesaide zorlu bir tartışma başlıyacak gibi...ilk defa nissan aracım oldu nissan bakalım nasıl yol izleyecek....




  • asmf A kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Inşallah sorununuzu cozerler. Sonucu burda da paylasirsaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • asmf A kullanıcısına yanıt
    allah sabır versin, yeni araba alıp bunu yaşamanız üzücü.

    bayilerde sizin gibi sorun yaşayıp iade alınan şanzımanı değişmiş araçlar mevcut,
    demek ki değişiyorlar araçları????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yenersonmez

    allah sabır versin, yeni araba alıp bunu yaşamanız üzücü.

    bayilerde sizin gibi sorun yaşayıp iade alınan şanzımanı değişmiş araçlar mevcut,
    demek ki değişiyorlar araçları????
    şu ana kadar şikayet var com sitesinde bir arkaşaın başına gelmiş oda sorunun nasıl çözüldüğünü yazmamış...valla sıkıntı daha 3500km de şanzuman değiştir,içime sinmiyor araç değişimini isteyeceğim kabul etmezlerse mahkeme yolu açık,bu arada bana bu süre içinde araç tahsis ederlermi neticesinde mağdur durumdayım...
  • asmf A kullanıcısına yanıt
    Benimde aracım 10000 bakımı öncesi 100-120 arası hızda devir düşüşü ve silkeleme yapmaya başladı.Serviste 3 gün kaldıktan sonra şanzıman değişimi önerildi bende araç değişimi talep ettim benimde haftam sıkıntılı başlayacak.Bugün görüştüğüm bir başka arkadaşımında aynı problem olmuş ona da yazılım güncellenmesi önerilmiş,şikayet var com daki şikayetle beraber benzer problem sayısı 4 ve servis bunun üretim hatası olduğunu kabullenmiyor.Bende nissan ın tavrını merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: socmen

    Benimde aracım 10000 bakımı öncesi 100-120 arası hızda devir düşüşü ve silkeleme yapmaya başladı.Serviste 3 gün kaldıktan sonra şanzıman değişimi önerildi bende araç değişimi talep ettim benimde haftam sıkıntılı başlayacak.Bugün görüştüğüm bir başka arkadaşımında aynı problem olmuş ona da yazılım güncellenmesi önerilmiş,şikayet var com daki şikayetle beraber benzer problem sayısı 4 ve servis bunun üretim hatası olduğunu kabullenmiyor.Bende nissan ın tavrını merak ediyorum
    yakıt tüketimi ile ilgilil bende birkaç bilgi paylaşayım.

    araç ppp otomatik şanzıman yaklaşık 4000 kmde sabit 120km ile ortlama 5-5,5lt yaktı. sabit hızla araç gerçekten çok tasarruflu.
  • socmen S kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar acaba şanzımanı değişmiş araçları nissan iade aldığında sonrasında ne yapıyor bilen var mı ?

    Bu şanzıman olayı sizce kronik bir sorunmudur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asmf

    şu ana kadar şikayet var com sitesinde bir arkaşaın başına gelmiş oda sorunun nasıl çözüldüğünü yazmamış...valla sıkıntı daha 3500km de şanzuman değiştir,içime sinmiyor araç değişimini isteyeceğim kabul etmezlerse mahkeme yolu açık,bu arada bana bu süre içinde araç tahsis ederlermi neticesinde mağdur durumdayım...

    Hocam var mı bir gelişme?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxima06

    Arkadaşlar acaba şanzımanı değişmiş araçları nissan iade aldığında sonrasında ne yapıyor bilen var mı ?

    Bu şanzıman olayı sizce kronik bir sorunmudur ?

    ben kronik olduğunu düşünmüyorum
    dünya çağında bir çok ülkede 1,6 dci satılıyor ben forumlarda rastlamadım açıkcası ancak 1 ay öncesine kadar bir nissan bayinde kenarda duran plakalı bir xtrail görmüştüm neden burada bekliyor dediğimde cevap verememişti elemanlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qoqsalus

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxima06

    1.5 DCI için kayışlı 1.6 DCI için zincirli denildi. Ankaradaki servislerden birisine sordum.

    1.5dci ve 1.6dci qashqai veya x-trail araçlarda trigerler kayışlıdır.
    Şanzıman içinde qq araçta kayış, x-trailde ise zincir vardır.

    Selamlar, Otohaber dergisinin Ekim sayısındaki X-trail test sürüşünde kayış veya zincir konusuna girilmemiş ama aynı derginin Kasım sayısında derginin alman ortağının yaptığı ve birçok SUVun kıyaslandığı karşılaştırmalı testte 1.6 dCI motorlu Qashqai için tahrik : zincir yazıyor. Karşılaştırmada 1.5 dCI motorlu Duster için ise tahrik: triger kayışı diyor. Bu bilgiler ışığında gelen yorumlar kafamı karıştırdı biraz.
    Triger değişim maliyeti yüksek olunca zincir avantaj gibi geliyor bana. Detaylı bilgi paylaşan olursa sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aabidinnakka

    quote:

    Orijinalden alıntı: qoqsalus

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxima06

    1.5 DCI için kayışlı 1.6 DCI için zincirli denildi. Ankaradaki servislerden birisine sordum.

    1.5dci ve 1.6dci qashqai veya x-trail araçlarda trigerler kayışlıdır.
    Şanzıman içinde qq araçta kayış, x-trailde ise zincir vardır.

    Selamlar, Otohaber dergisinin Ekim sayısındaki X-trail test sürüşünde kayış veya zincir konusuna girilmemiş ama aynı derginin Kasım sayısında derginin alman ortağının yaptığı ve birçok SUVun kıyaslandığı karşılaştırmalı testte 1.6 dCI motorlu Qashqai için tahrik : zincir yazıyor. Karşılaştırmada 1.5 dCI motorlu Duster için ise tahrik: triger kayışı diyor. Bu bilgiler ışığında gelen yorumlar kafamı karıştırdı biraz.
    Triger değişim maliyeti yüksek olunca zincir avantaj gibi geliyor bana. Detaylı bilgi paylaşan olursa sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Bu bahsedilen cvt şanzuman manuel olan da mı otomatik olanda mı? Ya da arıza çıkaranlar manuel mi otomatik olanlar mı? Kafam karıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bartek

    Bu bahsedilen cvt şanzuman manuel olan da mı otomatik olanda mı? Ya da arıza çıkaranlar manuel mi otomatik olanlar mı? Kafam karıştı

    Alıntıları Göster
    Kaynak:http://kimgecer.com/teknik/nissan-cvt-ayarini-degistiriyor

    Bir web sitesinde aşağıdaki şekilde bilgi var. Acaba TR'de satılan nissan CVT lerde cvt d-step shift logic özelliği var mı ?



    "Nissan, pazarda CVT şanzımanları en yaygın kullanan üreticilerden biri, hatta muhtemelen zirvede. Ülkemizde, Micra, Note, Juke, Qashqai ve X-Trail modellerinde CVT şanzıman kullanılıyor. Evet farketmişsinizdir, ülkemizde başka binek Nissan da satılmıyor. Fakat bu şanzıman türünün tüm pazar tarafından sevilmediği de ortada. Avrupalı rakipler harıl harıl çift kavramalı şanzımanlar üzerinde çalışırken ABD’li üreticilerse tork konvertörlü ve gezegen dişli setli bilindik otomatik şanzımanlardan şaşmıyor. CVT ise Uzak Doğulu üreticilerin favorisi. Peki üreticileri CVT’den uzak tutan ne?

    CVT, iki konik kasnağın arasındaki bir kayıştan oluşuyor. Kayışın konik kasnakların üzerindeki konumuna göre aktarma oranlanıyor. Yani önceden belirlenmiş oranlar yok, yani devirlenme kaygısı yok, yani uzun ya da kısa vites oranları yok. Sadece sürücünün gaz pedalına basış şekline göre motorun uygun devre çıkmasını sağlayan bir oran belirleniyor. Üstelik aracın hızı artsa da motor devri sabit kalabiliyor. Motorun hep en verimli devrinde çalışması ne büyük avantaj değil mi?

    Teoride bu kadar iyi olan sistem pratikte tam anlamıyla çöküyor. Çünkü tüketiciler teknik ayrıntılar yerine kendi hislerine göre hareket ediyor. CVT ile hızlanan bir sürücü, doğal olarak sadece motoru çığlık atmasına rağmen hızlanmayan bir araç görüyor. Bu nedenle, neredeyse tüm modellerinden CVT şanzıman sunan Nissan, şanzımanlarının işletim sistemlerine D-Step Shift isimli yeni bir fonksiyon ekliyor. Nissan’ın D kısaltmasıyla alıp veremediği ne bilmiyoruz ama Step Shift, CVT şanzımanın vites değişimlerini simule etmesi anlamına geliyor. Yani gaza basıyorsunuz, motor önce devirleniyor ve bir anda vites değiştirilmiş gibi 500 d/d yavaşlıyor. Aslında motor devamlı olarak verimli olduğu devir seviyesinin 500 d/d altında ya da üstünde kalıyor ve güç üretiminde aynı başarı yakalanıyor. Böylece sürücü dikkati bu dalgalanma ile dağıtılıp hızdaki artışı daha iyi gözlemlemesi sağlanıyor. Yani bir nevi vites illüzyonu yaratılıyor.

    Bu size tanıdık mı geldi? Sizin Toyota Corollanız bunu zaten yapıyor mu? Evet Toyota bir süredir CVT şanzımanlarında bu tür bir yazılım kullanıyor ve sürüş keyfi konusunda da oldukça iyi sonuçlar elde ediyor. Nissan’ın yeni yazılımı, öncelikle Kuzey Amerika pazarları için ve 2015 model yılı üretimlerinde kullanacağı açıklandı. Ne yazık ki basit bir yazılım gibi görünse de sistem eski şanzımanlara uygulanamayacak. Çünkü yazılımın uygulanması için işletim sistemi ve şanzıman beyninde de değişiklikler gerekecek."

    nissan cvt d-step shift logic




  • aabidinnakka A kullanıcısına yanıt
    Tüm QASHQAI dizel araçlar triger kayışlıdır.
  • bartek B kullanıcısına yanıt
    tespit edilen kronik bir arızamız yok, 'CVT' şu an kullanılan 'X-TRONIC' otomatik şanzımanın altyapısıdır. Yeni yazılım araçlarda mevcut.
  • Bu konuda yetkili de bilgili de değilim fakat test aracında vitese hayran kaldım ben şahsen. Şu an elimizde hyundai i20 1.4 otomatik ve astra 1.4t otomatik araç var ve xtrail Bakıyoruz. Test ederken birkaç kere dip gaz yaptım eco modda bile ciddi bi ivme gösterirken eco dan çıkınca daha da atikleşiyor araç. Söylenenler gibi sadece bağıran motor yok astradan daha iyi bir hızlanması var o ağırlık o motor ve benzin dizel farkına rağmen. Daha önce 2-3 yıl captiva kullanmış biri olarak bu arabanın motoru da vitesi de daha başarılı bence. Fakat zamanla ne olur bilemem.


    Ekleme: çok kısa bir süre eski kasa cvt focus kullandım o araçta gaza yüklenince bağırma ve Güçsüz kalma oluyordu ama sanırım o eski bi teknoloji.

    Ekleme 2: xtrail da zaten manuel Kullanım için 7 ileri vites sunuyor cvt. Yani vites dişli simulasyonu yapıyor zaten araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrHolyday -- 2 Aralık 2014; 18:34:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrHolyday

    Bu konuda yetkili de bilgili de değilim fakat test aracında vitese hayran kaldım ben şahsen. Şu an elimizde hyundai i20 1.4 otomatik ve astra 1.4t otomatik araç var ve xtrail Bakıyoruz. Test ederken birkaç kere dip gaz yaptım eco modda bile ciddi bi ivme gösterirken eco dan çıkınca daha da atikleşiyor araç. Söylenenler gibi sadece bağıran motor yok astradan daha iyi bir hızlanması var o ağırlık o motor ve benzin dizel farkına rağmen. Daha önce 2-3 yıl captiva kullanmış biri olarak bu arabanın motoru da vitesi de daha başarılı bence. Fakat zamanla ne olur bilemem.


    Ekleme: çok kısa bir süre eski kasa cvt focus kullandım o araçta gaza yüklenince bağırma ve Güçsüz kalma oluyordu ama sanırım o eski bi teknoloji.

    Ekleme 2: xtrail da zaten manuel Kullanım için 7 ileri vites sunuyor cvt. Yani vites dişli simulasyonu yapıyor zaten araç.
    Teşekkürler qoqsalus...
    1.6 dci dizel motor ile ilgili şöyle bir link buldum:



    Reno sayfası ama söylenen aynı motor. 1.6 dCi R9M motor.

    Dikkate değer yerler:
    Low pressure EGR : EGR li motor.
    Euro 5 compliant and Euro 6 ready : Anlamı Euro 6 çıkınca da aynı motor kullanılacak
    Timing chain: lifetime : triger kayış değil, zincir kullanılıyor. Ömür boyu kullanım.
    Diesel Particulate Filter: lifetime Tüm dizel motorların belası partikül filtre var. Yine de ömürlük yazmışlar.
    Oil change intervals: up to 40,000 km 40.000 km ye kadar yağ değişimi demiş, bakalım bizim servisler 10.000 kmye zorlayacak mı?
    Common Rail var, ama tipini öğrenemedim. Umarım Bosch ağır hizmet tipidir.
    Üstten valfli demişler. Eğitimini almayan biri motoru açarsa toplayamaz , toplarda ayar zor yapar. Yetkili servis dışında motor servisi zor demek.
    Burdan da motor broşürü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bartek -- 3 Aralık 2014; 9:53:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bartek

    Teşekkürler qoqsalus...
    1.6 dci dizel motor ile ilgili şöyle bir link buldum:



    Reno sayfası ama söylenen aynı motor. 1.6 dCi R9M motor.

    Dikkate değer yerler:
    Low pressure EGR : EGR li motor.
    Euro 5 compliant and Euro 6 ready : Anlamı Euro 6 çıkınca da aynı motor kullanılacak
    Timing chain: lifetime : triger kayış değil, zincir kullanılıyor. Ömür boyu kullanım.
    Diesel Particulate Filter: lifetime Tüm dizel motorların belası partikül filtre var. Yine de ömürlük yazmışlar.
    Oil change intervals: up to 40,000 km 40.000 km ye kadar yağ değişimi demiş, bakalım bizim servisler 10.000 kmye zorlayacak mı?
    Common Rail var, ama tipini öğrenemedim. Umarım Bosch ağır hizmet tipidir.
    Üstten valfli demişler. Eğitimini almayan biri motoru açarsa toplayamaz , toplarda ayar zor yapar. Yetkili servis dışında motor servisi zor demek.
    Burdan da motor broşürü


    Alıntıları Göster
    Aracı yeni alanlara hayırlı olsun, kazasız belasız yolculuklar diliyorum. Kullananlara bir sorum olacak. Sunroof üzerinde perde var mı? Yok ise sıcak memleketlerde güneş ışığı rahatsız edici oluyor mu?




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.