Şimdi Ara

yeni NİSSAN X-TRAİL 2014 - paylaşım platformu- (46. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.637
Cevap
56
Favori
187.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu anda 2013qq+2 kullanıyorum. Aracı aldığım zaman yeni qq ler yeni gelmişti, yeni xtrail ise gelmemişti. Aile kalabalık olduğundan +2 ye karar verdik. Ay sonunda bir yıl olacak ve şimdiye kadar çok memnun kaldık.
    Kısmet olursa ilerde değiştirme durumu olursa xtrail düşünürüm çünkü 7 koltuğun faydasını çok gördük.
    Yeni xtrail çok güzel alan arkadaşlar güle kullansınlar.
    ALLAH isteyen herkese nasip etsin. Iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mtv Temmuz taksidi için bayiyi aradım sordum sizin ödemeniz gerekmez mi diye. Özür dilediler, gecikme faizi ile birlikte bizim borcumuzdur dediler. Internetten kontrol ettim, ödemişler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdembakan E kullanıcısına yanıt
    Erdem Bey sorunun çözüldüğüne sevindim. Ayrıca hakkınızı aradığınız için tebrik ederim. Bayii de iyi niyetliymiş, olay uzamadan tatlıya bağlanmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager79



    Nissan yetkili servislerde 177 TL ücretle satılan paspas tk.
    Haftaya bej rengi satışa çıkıyor.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager79

    quote:

    Orijinalden alıntı: manager79



    Nissan yetkili servislerde 177 TL ücretle satılan paspas tk.
    Haftaya bej rengi satışa çıkıyor.





    Hocam bu bejin fiyatı ne kadar? Kalite olarak güzele benziyor, siz nasıl değerlendiriyorsunuz?




  • eric cartman kullanıcısına yanıt
    Nissan yetkili servislerinde liste fiyatı 177TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager79

    Nissan yetkili servislerinde liste fiyatı 177TL

    Hocam siz gördünüz mü bu paspasları kalitesi vs. nasıldır?
  • eric cartman kullanıcısına yanıt
    Kalitesi fena değil, aracın içine tam oturuyor.
  • araca zam gelmiş galiba 137.000 olmuş en üst paket
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager79

    Kalitesi fena değil, aracın içine tam oturuyor.

    Merhaba,
    aynısından bende aldım.
    İstanbulda bir servisten.
    177 tl ye.

    acıkcası ürün oturumu oldukca güzel.
    kalitesi ise bence fena değil alınıp kullanılır.

    acıkcası biraz daha kirli binip test etmek lazım.
    sonrasında izler çıkıyor mu ya da görüntü kirliliği fazla oluyor mu diye dedim.

    herkese iyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkSidesOfMe

    MODEL YAKIT TİPİ VİTES KUTUSU MOTOR HACMİ TAVSİYE EDİLEN ANAHTAR
    TESLİM LİSTE FİYATI
    2014 MODEL YILI TAVSİYE EDİLEN KAMPANYALI
    ANAHTAR TESLİM FİYATI
    2014 MODEL YILI
    1.6 DCI Visia 17'' Dizel M/T 1598 98.900 TL -
    1.6 DCI Sky Pack 17'' Dizel M/T 1598 106.900 TL -
    1.6 DCI Design Pack 19'' Dizel M/T 1598 111.900 TL -
    1.6 DCI Black Edition 19'' Dizel M/T 1598 118.900 TL -
    1.6 DCI Platinum 19'' Dizel M/T 1598 121.900 TL -
    1.6 DCI Platinum Premium Pack 19'' Dizel M/T 1598 125.900 TL -
    1.6 DCI Sky Pack 17'' Dizel X-TRONİC 1598 113.900 TL -
    1.6 DCI Design Pack 19'' All Mode 4X4-i Dizel X-TRONİC 1598 118.900 TL -
    1.6 DCI Black Edition 19'' Dizel X-TRONİC 1598 125.900 TL -
    1.6 DCI Platinum 19'' Dizel X-TRONİC 1598 128.900 TL -
    1.6 DCI Platinum Premium Pack 19'' Dizel X-TRONİC 1598 132.900 TL -
    1.6 DCI Sky Pack 17''All Mode 4X4-i Dizel M/T 1598 116.900 TL -
    1.6 DCI Design Pack 19'' All Mode 4X4-i Dizel M/T 1598 121.900 TL -

    haziran ayında yaptığım paylaşımdan alıntı yaptım.

    9 ayda araca 5000 tl zam yapılmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkSidesOfMe

    araca zam gelmiş galiba 137.000 olmuş en üst paket

    Merhaba,

    evet araca zam gelmiş.
    acıkcası Nissan vw politikası izlemeyi öğrenmiş ve ikinci el sahiplerini güçlendirmeyi öğrenme yolunda ilerliyor sanırım.

    Güncel fiyat listesi de resimde.
    acıkcası olması gereken bir hamle.
    çünkü suan bu piyasada kabul görür görmez ama rakibi olmayan bir arac...

    biraz daha kaliteli malzeme ile aslında cok daha üst segmentte yer alabilirdi.
    düşünsenize bir infiniti kalitesinde oldugunu...

    neyse aracın bence en büyük eksisi yagmurlu hava da davlumbazlardan gelen sesler ve bana göre inanılmaz geri olan multimedia sıdır...
    bir de aracın a stünü bence virajlarda görüntü engelliyor.

    herkese iyi forumlar dilerim.




  • Bugün sanayiye gidip bir ustayla yalıtım meselesini konuştum. Komple yalıtımın böyle bir araçta neredeyse mümkün olmadığını, arabayı dağıtmak gerektiğini, adam akıllı toplanamayabileceğini söyledi. Kısacası hiç girme, zararlı çıkarsın dedi ben de vazgeçtim.
    Acaba jant küçültmek sesi azaltır mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n11'den aldığım bagaj havuzu






  • X-Trail aracına cam veya ayna modülü taktırmak isteyen arkadaşların aşağıdaki linkteki yazışmaları 22:51'den itibaren okumasını önemle tavsiye ederim:

    http://forum.donanimhaber.com/m_82991494/mpage_96/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 7 Şubat 2015; 2:20:14 >
  • Herkese selamlar

    2010 yılından beri Tiguan kullanıcısıyım ve donanımhaber başlığında da zaman zaman paylaşımlarım oluyor. Aracımdan son derece memnunum ve araba dediğin Alman malı olur kafasındaydım ki dün yeni X-Trail ile test sürüşüne çıktım. Bir süredir bu başlığı takip ediyorum ve araç ile alakalı şikayetleri dikkate alarak aracı test etme şansım oldu. Yarım saati aşkın test sürüşünde virajlı dağ yollarında aracın yol tutuş performansını, düz yolda ivmelenme performansını, panik fren ve panik frende manevra kabiliyetini, rampa yukarı sürüş performansını test etme imkanım oldu.

    Hem kendi tecrübelerimi hem de bu araçla ilgilenen ve bu başlığı takip edenler için fikirlerimi belirtmek istiyorum. Şu an oldukça severek kullandığım aracım 2010 model 4x4 150 bg ve 240 Nm torka sahip 1630 kg ağırlığında bir Tiguan.

    Teste çıktığım araç ise 2014 model 4x2 A/T 130 bg ve 320 Nm torka sahip 1540 kg ağırlığındaki Pl.Premium bir X-Trail.

    Bu iki araca ait verileri göz önünde bulundurarak ve araçları birbiri ile mukayese ederek test etmeye çalıştım. Bu arada X-Trail ile alakalı benim gördüğüm üç temel şikayet var.

    1. CVT şanzıman ile alakalı şikayetler ve sorunun yeni yazılım ile çözülmesi.
    2. Klima özellikle dual mod'da kullanıldığında birkaç saat içerisinde klima kompresörünün şişmesi ve sıkıntı çıkarması. Çözümü ile alakalı bilgi sahibi değilim.
    3. Yüksek hızlarda rahatsız edecek kadar çevre ve yol sesinin kabinde duyulması.

    Sondan başlayalım. Aracı 140 km/h'a kadar soğuk asfaltta kullanmama rağmen içeri giren ses beni rahatsız etmedi. Evet, tabi ki ses var ancak ekstra yalıtım gerektirecek kadar olduğunu düşünmüyorum.

    Yerden yüksek aracın 4x4 olması gerektiğini düşünerek X-Trail ile temkinli başladım sürüşe. Satış temsilcisi sürekli test sürüşüne çıktıkları yolda, gösterdiği bazı virajlara 120 km/h hız ile girmemi istedi. Başta çekinsemde dediğini yaptım ve aracın yol tutuşuna hayran kaldım. Bu yükseklikteki önden çekişli bir aracın arkasını hiç savurmaması ve yola bu kadar iyi tutunması beni şaşırttı. Aynı koşullarıda aynı virajı dönerken ani bir fren yapmak zorunda kalsaydım araç sapabilirdi muhtemelen.

    Aracın 100-140 km/h hızlar arasında ivmelenmesi gayet iyi. Aracın son hızının belki tatmin etmeyebileceğini söyledi satış temsilcisi ancak bana lazım olan yüksek hızlarda sollama yaparken mahçup etmemesi olduğu için buna aldırmadım.

    Genel olarak aracın performansını kendi aracımla kıyaslamam gerekirse altta kaldığını düşünmüyorum. Arada 20 bg'lik fark olmasına rağmen yüksek torkun faydası burada kendini belli ediyor.

    Düz yolda, yüksek hızda, panik frende araç hiç sapmadı ve çizgisinde tutundu. Ani fren ile slalom şerit değiştirmelerde ise savrulma belirtisi göstermedi.

    Trafik işareti tanıma ve şerit uyarı sistemleri çok başarılı. Belli belirsiz hız tabelaları ile neredeyse çoğu silinmiş yol çizgilerini rahatlıkla algılıyor. Çevre görüş ve geri görüş kamera sistemleri gayet başarılı. Otomatik park sistemini ilgimi çekmediği için denemedim.

    20-30 derecelik rampada aracın ivmelenmesi oldukça iyi. Malesef aynı koşullarda klima çalışırken deneme yapmayı unuttum. Bir dahaki test sürüşümde klima tam açık iken rampa performansını, ileri ve geri geri kalkış performansını denemek istiyorum.

    A sütununun genel görüşü kısıtladığı ile alakalı görüşlere katılıyorum. 3.sıra koltuklar açılmadığı zaman bagaj gayet yeterli. Benim aracımdakinden büyük. 3.sıra koltuklar ise çocuklar için. Yetişkin taşımayı düşünmemek gerek.

    Gelelim CVT şanzımana. Şanzımanın genel performansı ve ani hızlanmalara tepkisi başarılı. Otomatik mod'da 6.vitese kadar çıkan şanzıman, 140 km/h hızda 3000 deviri geçtiği için motor sesi biraz rahatsız ediyor ancak vitesi manuel moda çekince 7.vitese geçiyor ve 2500 devir civarına inip aracı rahatlıyor.

    Yerden yüksek aracın 4x4 olması gerektiğine inandığım takıntıma benzer bir durum ise otomatik şanzımanlara ait. CVT şanzımanın çalışma prensibini ve sorunsuzluğunu biliyorum ama hangi otomatik şanzıman olursa olsun 3-5 sene sonra pimi çekilmiş bomba gibi geliyor bana. Her an 10-15000 TL'lik bir arıza ile karşı karşıya kalma korkusundan dolayı şu an kullandığım aracımı da manuel almıştım. X-Trail'e karar kılarsam ikinci elde satış zorluğunda rağmen yine de M/T alacağımı düşünüyorum.

    Black Edition paket aracı da galeride inceledim. Bence gayet yeterli donanıma sahip. Pl.Premium ile arasındaki en büyük eksiklik bence Bi-Led far sistemi. Diğer farklar olan deri koltuk, ısıtmalı ve elektrikli koltuklar, otomatik park sistemi, kör nokta uyarı sistemi vs.den tercihlere göre cayılabilir.

    Servis müdürü ile görüşüp Black Edition paket alırsam farları değiştirip değiştiremeyeceğimizi sordum. Orjinal Bi-Led farlar Japonya'dan sipariş edilir ve yetkili serviste montaj yapılırsa aracın garanti dışında kalmayacağı konusunda yazılı teminat istedim. Teminat verebileceklerini ancak farlar orjinal bile olsa far sisteminde ya da bu değişikliğin tetikleyebileceği farklı arızalarda garanti dışı olması koşuluyla olur dediler.

    Genel olarak aracı beğendim ve Japona karşı olan birçok önyargım dağıldı. Önümüzdeki sene aracım kasa değiştirecek. Yeni kasanın görüntüsüne göre gene Tiguan alabileceğim gibi kanım iyice ısınan X-Trail'e de geçiş yapabilirim.

    Iyi paylaşımlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeRakLeIoN -- 7 Şubat 2015; 23:14:08 >




  • HeRakLeIoN H kullanıcısına yanıt
    Sn. HeRakLeIoN, ayrıntılı paylaşımızı zevkle okudum. Bir kaç noktada ben de düşüncemi paylaşmak isterim.

    Öncelikle benim gibi düşünen birini bulduğuma sevindim. Bu araçtaki ses seviyesi nedense beni de rahatsız etmiyor. Forumda arkadaşların yorumlarını okudukça arabayı sürerken sürekli kulak kabartıyorum. Ama gelen seslerden bir türlü rahatsız olamadım gitti Yani tabii ki ses var ama normal karşılıyorum. Bunda belki de daha önce daha gürültülü bir 4x4 kullanmamın etkisi vardır ama dediğim gibi rahatsız olmuyorum.

    4x4 konusunda farklı düşünüyorum. Ben 4x4 cvt gelseydi bile yine 4x2 tercih ederdim. Bu tamamen ihtiyaçlarla alakalı birşey. Ben İzmir'de yaşıyorum. Burada 0.5 cm kar yağdığı zaman ejderha görmüş gibi şaşırıyoruz Genelde uzun seyahatlerimi yazın ve deniz kenarı bölgelere yapıyorum. Arabamı %99.9 asfaltta kullanıyorum. Yani gerçekten 4x4 ihtiyacı duyacağım durum neredeyse yok gibi. Ama benden götürecekleri var bildiğim kadarıyla. Bizim araçlar ruhsatta otomobil olarak geçiyor. Yanlışım varsa düzeltim ama bildiğim kadarıyla 4x4 arazi araçlarının hız sınırı farklı. Yani bizimkilerin bölünmüş yol hız sınırı 110 km/saat iken, arazi aracı olarak geçenlerin hız sınırı 90km/saat. Keza otobandaki hız sınırları da daha düşük. Arazi araçlarının muayene süreleri daha kısa, seferberlik gibi bir demokles kılıcı var. Ayrıca 4x4 mekanizmasının getireceği ekstra ağırlık nedeniyle yol tutuş, frenaj ve yakıt sarfiyatının da farklı olduğunu tahmin ediyorum.

    Bundan önceki aracımda 4x4 modu mevcuttu. 6 seneden fazla kullandım. Keyif amaçlı kullanımlar dışında hiç ihtiyaç duymadım diyebilirim. Eğer audi veya subaru'daki sistem gibi sürekli torku ihtiyaca göre dağıtan bir 4x4 sistemi olursa o zaman iş değişir. Tabii ki yol tutuşu olumlu etkiler. Ama benim gibi kar yüzü görmeyenler için çok da gerekli değil hatta zararı var.

    Otomatik şanzıman da kişisel tercih ama benim olmazsa olmazım. Hatta birkaç seçeneği sadece otomatik vites olmadığı için eledim. Hatta bu süreçte insignia ile bir deneme sürüşü yapmıştım. Vites geçişleri nasıl azap haline gelebiliyormuş görmüş oldum. Sadece şanzıman nedeniyle almadım bile diyebilirim. CVT nin pürüzsüz sürüşünden çok memnunum. İleride ya sorun çıkarırsa diye bu konfordan vazgeçmezdim. Tekrar belirteyim tamamen kişisel tercih.

    Bu arada bir önceki aracımı 130.000 km'de sattım. Otomatik şanzımanla ilgili en ufak sorun yaşamadım.

    Donanımlar konusunda size katılıyorum. Bence de black edition mantıklı bir seçenek. (benim aracım design pack bu arada)

    Herkese iyi forumlar.




  • Dr. Frasier D kullanıcısına yanıt
    Merhaba

    Bende Antalya'da yaşıyorum ve hava koşullarından dolayı 4x4'e bugüne kadar neredeyse hiç ihtiyaç duymadım. Yaşadığım yer engebeli ve bol rampalı olduğu için tercih ettim 4 çekeri ancak şehirde de yaşasaydım gene tercihim aynı olurdu diye düşünüyorum.

    4x4'ün ihtiyacını uzun yolda, yüksek hızlarda ani şerit değiştirmelerde ve panik frende hissedebilirsiniz. Ağırlık merkezi yükseldikçe aracın savrulma riski ve takla atma ihtimali artıyor. Yüksek hızda, uzun yolda viraj dönerken önüme köpek fırladığında ani fren ile beraber şerit değişiminde 4x4'ün faydasını bizzat tecrübe ettim birden fazla defa. Evet, belki aracın kullanıldığı tüm süre boyunca bir kere lazım olur ancak gerektiğinde de hayat kurtarır.

    All Mode sistemi henüz inceleyemedim. Bizdeki 4motion sistemde araç gene otomobil sınıfında kalıyor ve 4x2 araçlarla aynı şartlarda muamele görüyor çünkü diferansiyel kilidi yok araçta. Satış temsilcisine 4x4 aracın hangi kategoride olduğunu sordum ve arazi aracı olarak sayılacağını ve sizin mesajınızdaki durumlar ile karşılaşacağımı söyledi. Bunlar 4x4'ten caymak için geçerli sebepler olabilir. Daha sık muayene, hız sınırı mevzuatı, seferberlik durumu vs. benim de canımı sıkar. 2009 yılında ilk gelen Tiguan'larda Track & Field diye bir model vardı ve diferansiyel kilidi olduğu için ruhsatta arazi aracı olarak geçiyordu. Bahsettiğimiz sıkıntılardan dolayı ömrü uzun olmadı ve 4 çeker olarak sadece 4motion sistemli araçlar gelmeye başladı. Nissan'daki ALL MODE 4x4 sistem acaba hangi kategoriye giriyor?

    Manuel/otomatik şanzıman ise tamamen kişisel bir tercih. Ben sanırım tercihimi M/T'den yana kullanacağım.

    Netice olarak önümüzdeki sene kendi aracımın yeni kasası gün yüzüne çıkana kadar bekleyip bu arada X-Trail'in 4x4, manuel ve en az Black Edition paket seviyesinde bir araç getirmesini umacağım. All Mode sistem araçlar ruhsatta arazi aracı oluyorsa 4 çekerden de vazgeçebilirim.

    Saygılar




  • HeRakLeIoN H kullanıcısına yanıt
    Sn. HeRakLeIoN tekrar selamlar,
    Aslında belki de çok önemli olmamakla birlikte 4x4 sistemle ilgili yazdıklarınızla ilgili farklı şeyler düşünüyorum, o yüzden kendi bildiklerimi yazmak istedim.
    Benim bildiğim kadarıyla ani şerit değiştirmeler ve panik frenlemede 4x4 sisteminin pek etkisi yok. Burada ani ağırlık değişimlerine aracın sürüş dinamiklerinin verdiği cevap rol oynuyor. Yani kasanın ağırlığı, ön/arka ağırlık dağılım oranı, süspansiyon sistemi, fren sisteminin nasıl çalıştığı ve hatta aerodinamiği bile rol oynar. Bir tek 4x2 veya 4x4 olması rol oynamaz.
    Önden çekişli araçlarda güç ön lastiğe iletilir. Viraj içinde araca yön veren ön lastikler olduğu için zaten üzerlerine güç biner. Eğer fazla gaz verilirse bu iki gücün toplamını sürtünmeyle karşılayamaz ve patinaj dediğimiz olay oluşur. Bu da önden kaymaya sebep olur. Araç sadece ön tekerler tarafından aktif olarak sürüş doğrultusuna yönlendirilir.
    Arkadan çekişli araçlar daha avantajlıdır. Ön lastiklere sadece yön değiştirmeden dolayı güç biner. Motor gücü arka lastiklere iletildiği için daha fazla motor gücünü karşılayabilir. Daha zor kaymakla birlikte aşırı yüklenildiğinde arkadan kaymaya eğilimlidirler. Araç sadece arka tekerler tarafından aktif olarak sürüş doğrultusuna yönlendirilir.
    Sürekli 4x4 sistemi bu konuda en avantajlısıdır. Viraj içinde güç daha çok arka tekerlere, gerektiği kadar da ön tekerlere iletilir. Güç 4 teker arasında paylaşıldığı için her tekere daha az yük düşer ve patinaj sınırından uzak kalırlar. Ayrıca hem arka hem ön tekerler aracı yola yönlendirdiği için yol tutuşları daha iyidir.
    Yani sürekli 4x4 sistemi viraj içinde en güvenli sistemdir, ama bildiğim kadarıyla şerit değiştirme ve panik frende rol oynamaz. Tam tersine 4x4 sisteminin size getireceği ek ağırlık burada dezavantaj olacaktır.
    Bu araçlardaki 4x4 sistemi bildiğim kadarıyla düğmeyle aktif hale getirilen bir sistem. Bildiğim kadarıyla bu sistemler sürekli kullanıma ve yüksek hıza uygun değildirler. Yani yüksek hızda girdiğiniz virajda aracınız yine önden çekişli bir araç olarak davranacaktır. Bu araçlardaki sistem daha çok arazi şartları ve karlı yollar için düşünülmüş bir sistem.
    Bunları yazmakta ki amacım kesinlikle polemik yaratmak değil. Sadece farklı bildiğim şeyleri paylaşmak amacındayım. Eğer yanlış bilgilerim varsa düzeltilmesinden ve yeni bilgiler edinmekten her zaman mutluluk duyarım.
    İyi forumlar.




  • Ben küçük ama beni rahatsız eden ek bir parametresinden bahsetmek istiyorum. Araç yakıt tüketimi göstergesinin yetersiz olduğunu düşünüyorum. Anlık yakıt tüketimi vermiyor, yaklaşık 200 m'de bir tüketim verilerini yeniliyor. Aracı durdurduğunuzda ise tüketim hesaplaması baştan başlıyor. Yani bir yolculuk sırasında mola verirseniz, benzin almak için durursanız vs. yakıt tüketimi ile ilgili veriler sıfırlanıyor. Bu durum biraz sinir bozucu. (Not: Önceki aracım VW bora idi. Tüketimi anlık gösterip, yolculuk sırasında 2 saatlik molaya kadar kendini sıfırlamıyordu )
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.