Malesef sizin gibi o da tam bilmediği konu hakkında yorum yapmış. Mazur görelim, enazından ustamızın işçiliği iyidir belki. |
Yeni Opel Astra K (ANA KONU) (2069. sayfa)
-
-
Merhaba. Aracım 1.6 cdti 2016 astra k paket. Arabamı yeni aldım. Benden önceki sahibi aracın yaylarını bi şekilde kısaltmış. Ben de orijinal yaylarını almayı düşünüyorum. Piyasada k paketin helezon yayı yok. Orijinal de çok uçuk fiyattan bahsediyorlar. Acaba bu yaylar başka araçlardaki yaylarla aynı olabilir mi? Başka araçların yaylarını aramayı denesem bir de. Belki o şekilde daha uygun olanına ulaşabilirim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba aynı aracın otomatik vitesli olanına sahibim. Fazla trafiğe girmeden benzer değerleri bende görüyorum. Kış ortalaması 8-9lt civarında dolaşıyor. problem daha çok bizim ekonomik durumlarla alakalı diye düşünüyorum :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sevgili kullanıcılar merhaba sorum biraz uzun olursa affınıza sığınıyorum;
Astra K 1,6Cdtı kullanıcısıyım. Aracı 152.000km de satın aldım 156.000 Km’de trigerin inceden ilk marşta ses yapması ve sesin artık daha keskinleşmeye başlaması sebebiyle risk de almamak adına triger zincir değişimine gidiyorum.
Değişimi yapacak usta turbonun içinin de yağlama yaptığını bunun normal olmadığını söyledi. Hortum girişindeki yağları gösterdi, egr tarafındaki kurumları vs gösterdi turbo değişiminin faydalı olacağını söylüyor. Orijinal parçaların da pahalı olması sebebiyle şüphe ile yaklaşıyorum. Daha öncesinde ise triger ve turboyu başka bir ustaya sorduğumda trigerin ilk marşta ses yapmasının normal olduğunu sürekli olarak yaptığı zaman değiştirmem gerektiğini söylemişti, turbonun da normal olduğunu, yağlama ya da terleme gibi işlerin normal olduğunu söylemişti. Tabiri caizse “macera” aradığımı söylemişti. İnternetten araştırdığım ve kendi çapımda uyguladıklarımla da turboda ıslık sesi ya da duman renginde bir beyazlık ya da mavilik de yok. Aranızda böyle bir durum yaşayan oldu mu sizde durumlar nasıl ?
Aracı genelde şehir içi ve kısa mesafe kullanıyorum. İlk aldığımda ilk aylarda iki kez motor ışığı yakmıştı ama sonraki gün kendiliğinden söndürmüştü. Bir usta partikül arızası olduğunu söyleyerek, depoya würth katkı maddesi koymuştuk ve o süreden beri motor ışığı hiç yakmadı. Benim aklıma da takılan husus şu; turboda söylenildiği gibi bir sorun olsa illa ki arıza ışığı yakmaz mıydı? Ya da motor yağında bir eksilme söz konusu olmaz mıydı? Bu konuda yardımlarınızı ve tecrübelerinizi bekliyorum. Teşekkür ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
hocam bence başka bir ustaya gösterin. nerde yaşıyorsunuz istanbul damı.
egr tıkandı benimde örneğin. egr nin demir bir borusu var. onu söktüler içi çamur gibi yağdı. kendiniz bile sökebilirsiniz aslında. onu temizlediler geçti.
turbo konusunda da şöyle bir durum var turbocuya götürün bence direk. hatta birkaç tane gezin.
turbo öyle kolay kolay arızalanmaz.
diğer ustanın da dediği gibi ilkte zaten triger sesi geliyor sonrasında yavaşça geçiyormu devam ediyormu.
ilk çalıştırdınız mesela soğukken geldi. stop edip bir daha çalıştırdığınızda gelmemesi lazım. yada kısa sürede geçmeli benim bildiğim kadarıyla.
turbo tabiki terleyecektir hemen değişim mi olurmuş ya o ustayı silin bence hatta.
motor arıza ışığı neden yakıyor hata kodu nedir o önemli. benimde egr tıkandığında yandı temizlik yapıldı bitti.
turboda sorun olsa arıza ışığı yanar çekişten de düşer zaten bariz.
internetten bence önce bir arıza tespit cihazı alın basitinden.
Taner AydınyoutubeVgate iCar serisi, OBD2 cihazlarına bir yenisini ekledi ve PRO 2S ismiyle piyasaya sürdü. Cihaz ihtiyacı olan arkadaşlar aşağıdaki linkten alabilirler. https://www.sahibinden.com/arama?userId=a2xYyQQ4ZqoM5eonjytRumw Özellikler elektrikli araçlar için harika bir diagnostik ve arıza teşhis cihazı olan ve ayrıca batarya grubunun durumunu öğrenmek için kullanabilecekleri çok faydalı bir cihaz. Ayrıca ABRP şarj planlama uygulaması ile de çalışıyor. OS ve Android telefonların yanı sıra Windows PC ye kablosuz bağlanır 1. Arıza okuma, silme, canlı verileri görüntüleme ve kodlama yapma 2. Elektrikli araçlarda otomatik uyanma desteği 3. Tüketim değerleri İcar 2S çalışırken 34mA güç tüketirken uyku moduna geçtiğinde 3mA gibi çok düşük bir seviyede akım tüketir. 4. Bluetooth versiyonu Önceki Vgate sürümlerinin bluetooth bağlantısı 4.0 idi. Şimdi İcar 2S de Bluetooth 5.2 protokolü sayesinde iletişim mesafesi arttı hem de veri aktarma hızı 2 katına çıktı. 5. Veri aktarım hızı İcar 2S’in bağlantı hızı çok yüksek. İcar pro 38.4Kps hıza sahipken İcar 2S Bluetooth 5.2 sayesinde 3Mbps hızlara kadar veri aktarım hızı sunar. 6. Windows PC bağlantısı Vgate icar pro 2S artık Windows PC de de kullanılabilir hale geldi. Cep uygulamaları ile aracın ECUsuna giremiyorsanız bu yazılımları deneyebilirsiniz. Mesela Renault grubu araçların özel yazılımı olan DDT4all, yada tüm FCA grubu fiat, jeep, alfaromeo grubu araçların özel yazılımı olan Multiecuscan gibi yazılımlar için USB ara kablosuna gerek kalmadan direk bluetoth ile bağlanabilirsiniz. 7. Cihaz koruması Aşırı voltaj, aşırı sıcaklık, aşırı akım koruması var. 8. Araç uyumluluğu Tüm OBD2/EOBD uyumlu araçlarla çalışır. Avrupa'da 2001 model dizel 2004 model ve üstü benzinli araçlarda çalışır. Genel olarak otomobil ve 5 ton altı 12volt ile çalışan hafif ticari araçlarda çalışır. 24 volt araçlarda çalışmaz. 9. Güncellemeler Cihaza gelen bütün güncellemeleri ücretsiz alabilirsiniz. Bu arada korsan cihazlara karşı Vgate yeni önlemler almış durumda sahte cihazlar güncelleme alamıyor. ANA ÖZELLİKLER: • Aşırı voltaj, aşırı sıcaklık, aşırı akım koruması. • Hızlı Bluetooth OBD-II adaptörü (baud hızı: 3Mbps) . • Ücretsiz yazılım güncellemeleri. • BatterySaver teknolojisi - düşük güç modu. • Otomatik uyku ve kablosuz uyanma. • 208 gruba kadar geçiş, blok ve akış kontrol filtreleri. • Üstün uyumluluk - diğer adaptörlerden daha fazla üçüncü taraf uygulaması ve yazılımıyla çalışır. Otomatik uyandırma fonksiyonu: ✔ iCar Pro 2S, elektrikli araçların otomatik uyandırma fonksiyonunu iCar Pro'ya ekleyerek müşterilere daha fazla seçenek sunuyor! ✔ Tüm OBD2 protokolleri ve komutlarıyla tam uyumludur, benzersiz otomatik uyku/uyandırma işlevine sahiptir. 34 mA'da çalışır ve rölanti durumunda 3 mA kadar düşük bir değerde otomatik olarak uyur ve aracın aküsünün ömrünü korur. ✔ 'Otomatik Uyandırma Fonksiyonu' şu araç tipini de destekleyebilir: Hibrit / Saf Elektrikli Araç. Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCRMqMsYlPQg2ufpyNDMk5uw/join #obd2 obd2scanner #arıza #327https://www.youtube.com/watch?v=4hZG-W4yQCo&list=PLUnIVQYioVWKjKy1b3lkVniLveIdipOBsbuna göre arıza nerden kaynaklı önce kendiniz tespit edin ve ona göre bence çözersiniz.
birde şu var.
araç yağ basıncı düşük uyarısı verir ve fren sertleşirse bir daha hiç marşa bile basmadan triger zinciri değişmelidir.
-
Çok teşekkür ederim hocam yanıtlarınız için. Triger konusunu epey araştırdım ve sizin de dediğiniz gibi benzer yorumlar gördüm hep. Benim şu aşamada değiştirme nedenim daha çok km de yüksek olduğu için hiç risk almamak ve gönül rahatlığıyla binmek aracımı seviyorum çünkü…Turbo’yu ise söylediğiniz gibi farklı ustalara göstermeyi düşünüyorum. Triger değişirken şu an yağ değişecek (Liqui Moly 4600) aldım, filtreler değişecek. Egr borusunu da temizlettiriyorum hali hazırda zaten. Motor ışığı yaktığı zaman baktırmıştımk Egr arızası vermişti zaten söylediğim gibi dpf temizleyici katkı kullandığım zamandan beri tekrar yakmamıştı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İlk çalıştırmada zincir sesi geliyor aynı motora sahibiz. Önemli olan birkaç saniye sonra kesiliyor mu devam ediyor mu? Havalar soğuk olduğu için neredeyse her çalıştırmada zincir sesi geliyor bir iki sanşye sonra kesiliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam ses çok gelmiyorsa bariz bence ona bile gerek yok.
ama bariz ses gitmiyorsa artık tabiki değiştirin. bunlar 200 bine kadar bile gidebilir.
km çok da yüksek değil yani aslına bakarsanız. araç gerçekten güzel ve segmentindeki en donanımlı ve en güçlüsü bencede. bende seviyorum aracımı.
triger zinciri değişme fiyatı aldınız mı, yağ pompasını da değiştirecekler mi.
bursada bir abi var yağ pompasını değiştirmeden 55 bin fiyat veriyor. nisa oto hüseyin abi 75 bin yağ pompası değişiyor.
yetkili servis güncel 100 bin ila 120 bin arası değişebilir diyor maksimum güncel olarak.
ona göre işinin ehli birine yaptırın illa yaptıracaksanız.
-
aynen öyle.
benimki hatta bir kere kesilmedi. onuda gösterdim. o seferlik olmuş birdaha birdaha tekrarlarsa bakalım dediler.
yoksa devam. car car ses gelene kadar
-
Arkadaşlar 1,6CDTI zincir değişirken şanzıman ve tork konvartör de ayrıldığı için şanzıman yağı değiştiren oldu mu hiç? Araç yaklaşık 4.000km dir bende. Benden önce hiç değişim yapıldı mı bilmiyorum. Şanzıman yağı değişiminin de bazı riskleri olduğu söyleniyor ama değiştirilmesi gerekiyor diyen de var. Araç 156.000km’de Motul ATF VI koyulacak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şanzıman yağını değiştirin hocam bence.
o kadar açılmışken araç. şanzıman yağının serviste 40binde değiştiğini hatırlıyorum.
bence şanzıman yağını değiştirin. şanzıman yağının tam kodunu bilin ona göre değiştirin illa motul olmasına gerek
varmı yokmu bilmiyorum. önemli olan şanzımana uygunmu. gerekirse servise arayıp sorun yağ olarak ne koyuyorsunuz diye.
-
Servislerin bazısı daha motora hangi yağı koyacağını bilmiyor piston kırıp duruyor 1.4tler
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
oda doğru hocam malesef ülkede iyice herşeyden emin olmak lazım.
gerekirse üreticiye müşteri hizmetlerinden ulaşıp sorsun yani.
-
Ben de hazır zincir de değişirken değiştirme taraftarıyım hocam zaten. Değiştirdikten sonra genelde de olumlu dönüşler alınmış hep nadiren de olsa vuruntu yapmaya başladı diyenler falan olmuş ama yağ tekrar değişince eski yağdan eser kalmayınca normale dönüyormuş. Genelde tapadan değişimde mutlaka eski yağdan da kalıyormuş içeride o yüzden yağ değiştirdikten sonra 500-1000km sonra tekrar bir yağ değişimi daha yapın deniliyor eskiden kalan bütün atıkların da gitmesi için ben de öyle yapmayı düşünüyorum. Epey araştırdım yerli yabancı kaynaklarda Dexron6 yağ önerilmiş her yerde, ben de o şekilde sipariş verdim zaten.
Yağı temin ettiğim yer işte bende de Bmw vardı değiştirdim 15km sonra şanzımanı elime aldım falan dedi vites geçişlerinde sorun yoksa dokunma falan dedi o biraz kafamı karıştırdı ama sonuçta aracın da kmsi yükseldikçe farklı bir sonuç çıkma ihtimali de olabilir yani. Sürekli en kötüsünü düşünüp kötüyü de çağırmamak lazım diye düşünüyorum. Vakit ayırıp yanıt veriyorsunuz tekrar teşekkür ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
zinciri nerde hangi ustaya değiştireceksiniz. bu iş biraz ince işçilik biliyorsunuz.
yabancı kaynaklarda daha çok araştırılmıştır eminim iyiki araştırmışsınız.
bmw ler değişik araçlar onlara birşey diyemiyorum da bizim aracın şanzımanına açıkçası güveniyorum.
bir direksiyon kolonu birde bu zincir can sıkıyor bu araçta bence. diğer türlü gerçekten güzel araç.
tertemiz değiştirip yağ gibi akarsınız en yakın zamanda umarım.
-
Güvendiğimiz, bir süre Rusya’da da çalışmış Ahıska Türkü bir ustamız var o yapacak kendi atölyesinde. Fiyatı da tanıdık olmamız vesilesiyle sanayi piyasasına göre epey uygun söyledi. Başladı zaten sökmeye, bakalım inşallah da sorunsuz çıkarır ve sonrasında da keyifle kullanmaya devam ederiz hocam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X