Şimdi Ara

Yeni otomobil alacakların dikkatine ..!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
3.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AutoClubyoutube
    Turgut Yüksekdağ ve Halit Bolkan 7 Temmuzda yürürlüğe girecek olan GSR 2 Regülasyonu kararlarını değerlendiriyor! GSR 2 Regülasyonu Kapsamında Tescil Şartı Olan Güvenlik Donanımları Listesi GSR 2 regülasyonu, 7 Temmuz 2024'ten itibaren Türkiye'de de yürürlüğe girerek, araçların tescilinde önemli değişikliklere yol açtı. Bu değişikliklerden biri de, belli başlı güvenlik donanımlarına sahip olmayan araçların tescil edilemeyecek olmasıdır. GSR 2 regülasyonuna göre tescil için gerekli olan güvenlik donanımları şunlardır: Acil Durum Frenleme Sistemi (AEB): Bu sistem, sürücünün fren yapmadığı durumlarda otomatik olarak fren yaparak kazaları önlemeyi amaçlamaktadır. Şerit Takip Sistemi (LDWS): Bu sistem, sürücünün şerit dışına çıkmasını algılayarak uyarı verir ve direksiyon müdahalesi ile aracı şeritte tutmaya yardımcı olur. Kör Nokta Uyarı Sistemi (BLIS): Bu sistem, sürücünün yan aynalarında göremediği kör noktalardaki araçları algılayarak uyarı verir. Yorgunluk Tespit Sistemi (DAS): Bu sistem, sürücünün yorgunluk belirtilerini algılayarak uyarı verir ve kazaları önlemeye yardımcı olur. Yaya Algılama Sistemi (PAS): Bu sistem, aracın önünde bulunan yayaları algılayarak uyarı verir ve çarpışmayı önlemeye yardımcı olur. Otomatik Acil Durum Frenleme Sistemi (AEB-P): Bu sistem, yaya ve bisikletlileri algılayarak otomatik olarak fren yapar ve kazaları önlemeye yardımcı olur. Elektronik Stabilite Kontrol Sistemi (ESP): Bu sistem, aracın kaymasını engelleyerek sürücüye kontrolü kaybetmeden virajları almasını sağlar. Hız Sınırlama Sistemi (ISA): Bu sistem, sürücünün belirlenen hız limitini aşmasını engeller. Alkol Kilit Sistemi (ADS): Bu sistem, sürücünün alkollüyken aracı kullanmasını engeller. Tıbbi Uyarı Sistemi (MAS): Bu sistem, sürücünün tıbbi bir acil durum yaşadığını algılayarak yardım çağırır. Yukarıda listelenen güvenlik donanımlarına ek olarak, GSR 2 regülasyonu, hava yastığı, emniyet kemeri ve çocuk koltuğu gibi diğer standart güvenlik donanımlarının da araçlarda bulunmasını zorunlu kılmaktadır. GSR 2 regülasyonu ile getirilen bu güvenlik donanımları, trafik kazalarının önlenmesi ve can kayıplarının azaltılması açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle, araç satın alırken GSR 2 regülasyonuna uygun olan ve tüm gerekli güvenlik donanımlarına sahip modelleri tercih etmeniz önemlidir. Not: Bu liste, GSR 2 regülasyonunda yer alan tüm güvenlik donanımlarını kapsamamaktadır. En güncel bilgiler için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın resmi web sitesini (https://www.uab.gov.tr/) ziyaret edebilirsiniz. Henüz aramıza katılmadıysanız şimdi ABONE OL butonuna basabilir, sevdiklerinizle paylaşabilir veya eklemek istediğiniz konuları yorum olarak bizimle paylaşabilirsiniz. AutoClub - Otomobil Tutkunlarının Buluşma Noktası https://autoclub.com.tr https://twitter.com/AutoClubTR https://facebook.com/AutoClubTR https://instagram.com/AutoClubTR
    https://www.youtube.com/watch?si=GI_H9KsU7LdWLYN9&v=2KMqggn8aU4&feature=youtu.be




    Yukarıda ki Videoyu izlemenizi tavsiye ederim


    GSR 2 regülasyonuna göre aşağıdaki güvenlik donanımları zorunlu olacak tüm otomobillerde.



    - Acil Durum Frenleme Sistemi (AEB): Bu sistem, sürücünün fren yapmadığı durumlarda otomatik olarak fren yaparak kazaları önlemeyi amaçlamaktadır.


    - Şerit Takip Sistemi (LDWS): Bu sistem, sürücünün şerit dışına çıkmasını algılayarak uyarı verir ve direksiyon müdahalesi ile aracı şeritte tutmaya yardımcı olur.


    - Kör Nokta Uyarı Sistemi (BLIS): Bu sistem, sürücünün yan aynalarında göremediği kör noktalardaki araçları algılayarak uyarı verir.


    - Yorgunluk Tespit Sistemi (DAS): Bu sistem, sürücünün yorgunluk belirtilerini algılayarak uyarı verir ve kazaları önlemeye yardımcı olur.


    - Yaya Algılama Sistemi (PAS): Bu sistem, aracın önünde bulunan yayaları algılayarak uyarı verir ve çarpışmayı önlemeye yardımcı olur.


    - Otomatik Acil Durum Frenleme Sistemi (AEB-P): Bu sistem, yaya ve bisikletlileri algılayarak otomatik olarak fren yapar ve kazaları önlemeye yardımcı olur.


    - Elektronik Stabilite Kontrol Sistemi (ESP): Bu sistem, aracın kaymasını engelleyerek sürücüye kontrolü kaybetmeden virajları almasını sağlar.


    - Hız Sınırlama Sistemi (ISA): Bu sistem, sürücünün belirlenen hız limitini aşmasını engeller.


    - Alkol Kilit Sistemi (ADS): Bu sistem, sürücünün alkollüyken aracı kullanmasını engeller.


    - Tıbbi Uyarı Sistemi (MAS): Bu sistem, sürücünün tıbbi bir acil durum yaşadığını algılayarak yardım çağırır.




    Bu konu daha önce açılmış olabilir ama yeni otomobil alacakları bilgilendirmek gerekiyor.


    Avrupa uyun yasalarına göre ..!

    27 Kasım 2019 tarihinde kesinleşen GSR II yönetmeliğinin yürürlük tarihi de o dönemde belirlenmişti.

    Ancak her ülkenin yürürlüğe alış şekli konusu ülkelere kendi yöntemlerini belirleme özgürlüğü verilmişti.


    Türkiye’de yayımlanan yönetmeliğe göre GSR II regülasyonunda belirtilen donanımlara sahip olmayan araçlar 7 Temmuz’da itibaren satılamayacak.


    Bu durumun istisnası ise markanın 2023 yılında yaptığı satışın yüzde 10’u kadar GSR II uyumlu olmayan otomobili satabilecek olması.

    Bu sınırlama ticari araçlarda yüzde 30 olarak uygulanacak.


    Avrupa Birliği’nin yeni otomobillerde zorunlu hale getirdiği ‘Genel Güvenlik Yönetmeliği’ne (GSR) ilişkin değerlendirmede bulunan Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği Başkanı Ali Haydar Bozkurt, uygulamanın Türkiye’de 7 Temmuz’da yürürlüğe girecek olmasının, sektörü olumsuz etkileyeceğini belirtti.


    Şu an satılmayan 0 otomobiller için yeni yasa çıkar mı bilmiyorum ama yukarıda ki donanımların bir kısmı yada hiç biri olmayan otomobiller yıl sonundan sonra satılmayacakmış.


    Sonuç olarak zaten pahali olan olan otomobillerin ederleri neredeyse % 30 civarında artacak.

    Tüm otomobillerde standart olması gerektiği için ucuz ve donanımsız otomobiller satılamayacak vede esas önemli olan Çin markalı otomobillerde artık rekabetçi fiyatlarda olamayacaktır.








  • Bu 7 Temmuz düzenlemesi ya gelmeyecek, ya da gelip uygulanmayacak. 1 ay kaldı, 1 ayda Türkiye'de uygulanması imkansız.

  • Why Shy kullanıcısına yanıt

    katılıyorum, dün gezdiğim bir çok bayi erteleneceğini düşünüyor. güvenlik donanımsız bir çok araç ellerinde kalmış. ay sonuna doğru kulis yaparak ötelenmesini sağlayabilirler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni AB Genel Güvenlik Yönetmeliği mutlaka uygulanacaktır.Çünkü Avrupa'da bu donanımları olmayan otomobil üretilmeyecek.



    Sanırım şu yapılacak yada yapılıyor.Tüm distribütör ve bayi lerden stok envanteri istenecektir ve yıl sonuna kadar bunları

    satmaları söylenecek.Ama bunu yapmak o kadar kolay değil zira bazı otomobilleri satmak kolay ama lüks otomobilleri satmak zor.


    Birde 1 kaç öncesinden sipariş verip otomobil bekleyenlerin durumu ne olacak.


    Eminim yıl sonunda bu karmaşa bitecek.Çünkü yeni üretilen otomobiller AB Genel Güvenlik Yönetmeliğine göre üretieceği için sorun olmayacak.


    Lakin uyumsuz ÇİN Otomobillerin satışı nasıl olacak yada satılmayacak mı belli değil.


    Sadece yeni otomobil alacaklar biraz daha zamlı fiyatları görecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 2 Haziran 2024; 13:31:4 >
  • Haziran ayında bu gereksinimleri karşılamayan sıfır araçlarda ciddi kampanyalar yapacaklar veya bu araçların tümünü plakalandırıp 2. el olarak satacaklar.


    Bir çok markanın boş ve orta paketleri bu gereksinimleri karşılamıyor bildiğim kadarıyla. Kör nokta üst paketlerde mevcut hep.

  • Yerinde bir uygulama. Binlerce insanın hayatı daha değerli. Sürücü hatalarını azaltarak can kayıpları da azaltacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik Acil Durum Frenleme Sistemi bayon da var kaç kere beni kazdan korudu harika çalışıyor


    İstanbul gibi büyük şehirlerde tüm araçlarda olsa trafik %30 azalır genelde trafiğin sebebi kaza kaynaklı ufak dokunma bile olsa insanlar ona bakarken yavaşlayarak trafik oluşturuyor.

  • ertelenmemeli ve hatta geç kalınmış bir uygulama

  • Şimdi Doğuş vs. gibi otomobil firmaları düşünsün..! Donanım fakiri otomobilleri vatandaşa yüksek ederlere kaktırıyorlardı.


    Bu donanımlar her modelde zorunlu olacağı için B sınıfı otomobillerde malzeme kalitesini ve burada zorunlu olmayan donanımları kısacaklar.


    Sanırım yalıtım ise yerlerde sürünecek.


    C sınıfı ve üstü modellerin fiyatları ise şu anki fiyatları mumla aratacak gibi.


    Bence lüks markalar dışında bir çok otomobilde malzeme kalite çok düşecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 3 Haziran 2024; 1:23:47 >
  • Fiyat artışları ile belki ÖTV'de indirim masaya gelebilir. B sınıfı bile 1.5M'den başlayacak böyle olursa.

  • bizde ufak bir düzenleme çıkartacaklar ve yıl sonuna kadar istenen GSR'yi karşılamayan araçları yol sonuna kadar mühlet verecekler...

    bakalım görelim...

  • infinite kullanıcısına yanıt

    İmzalanmış anlaşmalar gereği Avrupa Birliği'ne mülakiyiz. Yani kafamıza göre uzatma veya uygulamama gibi bir alternatifimiz olamaz.

  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt

    ben 25 yıllık ortalama yaşadıklarımıza binaen yazdım

    biliyorsun 2 dudak arası kararlara bakıyoruz

    olabilir, oluşabilir, bir lobi faaliyeti sağlanabilir şeklinde...


    bizim kafamıza göre hareket ettiğimiz için bir çok şeyi eğip büküldüğünü bu milyon tane gözler gördü zaman içerisinde...


    umarım olmaz ve kural işler bu arada...

  • infinite kullanıcısına yanıt

    Sana o konuda katılıyorum ama kendilerini alakadar etmeyen bir husus olduğu için uluslararası temaüllere uyacaklardır. Hatta bu donanımlar ile araç taban fiyatı artacağı için üst ÖTV dilimine geçeceğinden aldıkları haraç artacağı için işlerine bile gelecektir.

  • Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel



    Ertemel konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Yüksek mevduat oranları, krediye erişimde yaşanan zorluklar, kredi faizleri ve artan sıfır otomobil fiyatları gibi etkenler sebebiyle 2024 yılının sıfır otomobil piyasası açısından durağan geçeceği ve bir önceki yıla oranla %20-25 oranında daralma yaşanabileceği tüm sektör temsilcilerinin ortak öngörüleri dedi ve


    Bu süreçte 7 Temmuz itibarıyla uygulamaya konacak olan “Genel Güvenlik Yönetmeliği” sebebiyle, stokta bulunan ve yönetmeliğe uygun olmayan araçların satılması noktasında Temmuz ayına kadar daha uygun fiyatlarla sıfır otomobile erişmek mümkün olabilir.Gerçekleştiği taktirde satış adetlerine pozitif yansıyacaktır. Aksi durumda ise daralmanın yıl sonuna kadar etkisini sürdüreceğini söyleyebiliriz.





    Son söz olarak 7 Temmuza kadar stoklarında kalan eski üretilmiş otomobilleri satabilmek için cazip kampanyalar yada indirimler olabilir.Otomobil almak isteyenler kampanyaları takip etmeli bence.

    Daha sonrası için bir çok arkadaşın söylediği gibi devlet ÖTV indirimi yada bazı kolaylıklar sağlamazsa fiyatlar çok zıplayacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 3 Haziran 2024; 22:14:15 >




  • Olması gereken bir durum ama benim merak ettiğim şöyle bir durum var, ülkemizde en çok satan araç Egea ve Egea hiçbir paketinde gsrII standartlarını Karşılamıyor, şu saatten sonra egeanın her paketine bunları eklemek ne kadar mümkün olur, oldu diyelim fiyatlar nerelere gider....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Avrupa'da üretilsin yada ülkemizde yeni norm ve kurallara uygun üretim olacak.

    Ne olur gelirsek bu donanımları zorunlu olduğu için yerli otomobil üreticileri ekler ama başka yerlerden ( donanım yada malzeme kalitesini iyice düşürürler ülkemizde satılacaksa ) kısarlar.Eğer Avrupa ülkerine ihracat yapılacaksa kaliteyi düşürülmezler.


    Başka örmek vereyim size


    Ben bir süre beyaz eşya üreten bir fabrikada çalıştım.Ülkemizde satılacak ürünler standart üretilirdi ama Avrupa ülkelerine satılacak ürünlerde en kaliteli malzemeler kullanırdı.Yoksa Avrupa ülkelerine satış yapılamazdı.


    Buradan şu sonuç çıkıyor.Biz bunları hak ediyormuyuz ..!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 3 Haziran 2024; 22:29:6 >
  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt
    2016 yılında aldığım araçta var olan sim kart ve dahili SOS acil yardım arama sistemini bile imei kayıt BTK falancasıyla kullanılamaz hale getirdiler ..


    Bunlara kalsa 999.999 TL ye Ortadoğudan (131 Şahin) ithal ederler vatandaşlarına.


    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dün sıfır araç sormak için peugeot citroen bayisine gittim .güzel indirim yapıyorlar .sebep belli oldu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.