Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
30.595
Cevap
293
Favori
1.581.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 130 benzin ve 120 dizelin C4 e ETG6 ile gelmesini merakla bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    130 benzin ve 120 dizelin C4 e ETG6 ile gelmesini merakla bekliyorum.

    Yeni 308 de bu motorlar 6 ileri tam otomatikle gelecek.c4 bu motorları kullandığı taktirde sanırım aynı şanzımanı kullanır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemy


    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    130 benzin ve 120 dizelin C4 e ETG6 ile gelmesini merakla bekliyorum.

    Yeni 308 de bu motorlar 6 ileri tam otomatikle gelecek.c4 bu motorları kullandığı taktirde sanırım aynı şanzımanı kullanır

    tam otomatik bize gelmez. yeni bir Hyundai olur. manuele talim yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    quote:

    Orijinalden alıntı: icemy


    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    130 benzin ve 120 dizelin C4 e ETG6 ile gelmesini merakla bekliyorum.

    Yeni 308 de bu motorlar 6 ileri tam otomatikle gelecek.c4 bu motorları kullandığı taktirde sanırım aynı şanzımanı kullanır

    tam otomatik bize gelmez. yeni bir Hyundai olur. manuele talim yani...

    Yeni nesil olduğu yakıt tüketimine pek negatif tesiri olmadığı söyleniyor.pratik belirleyici olur tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük ihtimal yarı otomatik olacaktır.
  • 16 senedir Peugeot kullanıyorum. Önce 98 model 406 2.0 sv 0 km olarak almıştım. Sorunsuzca 2005 ortalarına kadar bindim. 120.000 km idi araç. Rutin olarak değişen parçalar haricinde sadece 7. yılda egsoz son susturucusunu değiştirdim pastan. Bunun haricinde sadece rutin bakımlar. Araçla 2005 senesinin sonbaharında İstanbul'da büyük bir kaza yaptım. Kabak lastiklerin de etkisiyle yağmurlu bir gece direksiyon kontrolünü kaybedip Ankara Asfaltı'nda önce kafadan beton bariyerlere, ardından onları aşıp refüjdeki alt geçidi örten kalın demir bariyerlere girdim. Hızım 120'ydi. Aracın burnu neredeyse cama kadar geldi. Perte ayrıldı haliyle. Fakat benim burnum kanamadı. Sadece emniyet kemeri olduğu gibi morluk yaptı göğsümde.

    Sonra yeni araç olarak o sıralar yeni olan 407 2.0 almaya karar verdim. Ankara Göral'da çok uygun fiyata 0 km 2004 model 406 Coupe 2.2 bulunca dayanamadım onu aldım. 2006 modeller çıkmıştı araçlarda o sırada. Kağıt üzerinde 2004 model göründüğü için 2/3 fiyata aldım. 8 seneyi aşkın süredirde Coupe'ye biniyorum. Bu aracımda da hiçbir sorun çıkmadı. Deri döşemeler bile gıcır gıcır duruyor. Sadece rutin bakımlar yapıldı şimdiye kadar. Bir tek yine egsoz son susturucusu değişti 8. senesinde.(sanırım 406 serisinin zayıf noktası bu)

    Demem o ki, 16 senelik Peugeot kullanıcısı olarak ne yolda kaldım, ne çözülmez bir sorunum oldu, ne milyarlarca lira parça değişimi derdim oldu. Araçlarım hep diri kaldı. Benim lastik değiştirmeyi ihmal etmiş olmam sebebiyle olan ciddi bir kazada da araç beni tümüyle korudu. Daha ne istenir bir araçtan? Markalara kara çalmaya gerek yok. Bence tüm markalar artık belli bir çıtanın üzerinde araçlar üretiyor. Fakat turbo gibi tronik şanzımanlar gibi teknolojiler tüm markalarda sorun çıkarabiliyor. Dizel motorların bakım ve parça maliyetleri yüksek olabiliyor. Bu sebeple ben tüketici olarak benzinli, atmosferik motorlar ve manuel şanzımanlar tercih ediyorum mesela. Peugeot, Volvo, Mitsubishi, Subaru, Citroen, Alfa gibi markalar Türkiye gibi tuhaf tüketim eğilimlerine sahip bir ülkede değerini bulmayan markalar bence. Varsa yoksa Alman aracı ve Toyota, Honda, Renault. Bu sebeple bir VW'nin bir BMW'nin bir Toyota'nın fiyatı haddinden fazla bu ülkede. Alışkanlığımdan ötürü yeni araç alacak olsam öncelikli Peugeot'ya bakarım. İstediğim gibi bir araç bulamazsam ürün gamında(mesela suv bakıyor olsam) yukarıda saydığım markalara bakarım. Premium araç baksam Jaguar'a yönelirim. Alman aracı ve Renault ile işim olmaz. Kötü araç oldukları için değil. Türkiye'de haddinden fazla şımartılmış markalar olmaları sebebiyle haketmedikleri paraları talep ettikleri için.

    Gelelim yeni 308'e. Peugeot belli ki yeni stratejiler belirlemiş.

    1-Mesela son yıllarda bütün markaların takip ettiği moda olan araçların boyutunun büyütülmesi eğilimini terketmiş. Segmentlerin klasik sınırlarında araçlar üretmeye karar vermiş. B segmenti şehir aracı mı yapıyor, 208 gençlere ve kadınlara yönelik ufak bir hatch boyutuna çekilerek 207'ye göre ufalmış. Keza 308 de gerçek bir kompakt hatchback boyutuna gerilemiş eski 308'e göre. Sınıflararası kavram kargaşasına en azından kendi markasında son vermek istemiş Peugeot. B segmentiyse B boyutunda, C segmentiyse C boyutunda.

    2-Yeni nesil araçlarında yeni platformlar ve malzemeler kullanarak hafiflemeye yönelik teknolojilere eğilmiş. Bu hem aracın sürüş stabilitesini artırırken hem de tüketim ve salınımı azaltan bir durum. Böylece tüketiciye gitgide pahalılaşan yakıt konusunda tasarruf sağlama ve çevreye daha az zarar verme imkanı sağlamış.

    3-Yine boyutlar, platform, ufak direksiyon simidi gibi unsurlarla sürüş kalitesini ve zevkini artıran bir bütün yaratmak istemiş.

    4- Head up display, yukarı konumlanmış dashboard, ufak direksiyon, konsolda düğmelerden arınmış minimalizm ile konfordan çalmadan sürücünün aracın içine değil, dikkatini dağıtmadan aracın dışına odaklanmasını sağlamak istemiş.

    5- Daha Premium malzemeler ve yüksek işçilik kullanarak marka algısını bir zamanlar Audi'nin yaptığı gibi zamanla daha yukarıya konumlandırmayı hedeflemiş.

    6- Numaralandırma karmaşasına son vermişler. İlk rakam kasa büyüklüğü, çift sıfır olursa klasik segmentlerin dışında bir araç, sonu 8 ise ana akım segmentlere ait araçlar, sonu 1 ile bitiyorsa belli coğrafyaların tüketim ihtiyaçlarına yönelik üretilmiş araçlar gibi bir sınıflandırma yapmışlar.

    Tabii bunlar benim sade ama dikkatli bir tüketici olarak şahsi yorumlarım. Bence gayet başarılı stratejiler. Bu stratejilerle doğru yolda olduklarını düşünüyorum. Tabii full size ve inhouse üretim bir SUV(Touareg gibi), yine full size bir Coupe(406 Coupe tarzı) ve E segmenti bir araç (BMW 5 serisi gibi) üretmeleri gerektiğine inanıyorum. Tabii bu kasa tiplerine uygun çekiş sistemleri, güçlü dizel, benzinli ve hibrid motor gamı, tam otomatik ve çift debriyajlı otomatikleştirilmiş yeni nesil şanzıman grubu gibi kasa altı teknolojileri de üretmeleri gerekiyor. Ayrıca Kuzey Amerika pazarında bir şekilde var olmaları gerekli. Tüm bunlar olursa hedeflerine ulaşırlar. Ama şimdilik en azından doğru yolda oldukları çok açık bence.

    Ben 308'i iç ve dış dizaynı ve kağıt üzerindeki teknik özellikleri ve yeni teknolojileri ile gayet başarılı buldum. Tabii bunları gerçek hayatta tatmak lazım ciddi bir fikir sahibi olabilmek için. Hatta uzun vadeli kullanımlar sonunda(2 sene sonra gibi) 308'de ortaya koydukları yenilik ve iddialar kağıt üstünde mi kalmış yoksa başarıyla gerçeğe dökebilmişler mi ancak netleşir.

    Son bir söz; herkes aracı başka başka araçlara benzetmiş. Ben adı geçen araçlardan hiçbirine benzetmemekle birlikte profilden Alfa 147'ye benzettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 5 Şubat 2014; 0:00:30 >




  • İç mekanı beğenmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İç tasarım güzel olmuş
  • tasarım güzel ama çok pahalı
  • Araç bayilere geldi mi arkadaşlar? Ne zaman geliyor gelmediyse haberi olan?
  • Dışı A180 içi 208 olmuş
  • bluehdi motorları daha gelmemiş anladığım kadarıyla zaten onlarda gelse iyice pahalı olur.
  • yeni 308 bayilere gelmiş.yarın fırsat bulursam incelemeye gideceğim
  • aracın yandan ve arkadan görünüşü Audi A3 gibi duruyo, çok akıcı bi tasarım. içte kokpit tasarımına pek alışamadım, nedense aklıma renault twingo geliyor. ortası hadi neyse de, devir göstergeleri çok ufak ve direksiyon arkasından kopuk içerde kalmış. bitek devir göstergesinin ters yönlü olması çok actractive olmuş, o iyi. gaza bastığınızda hız ve devir göstergelerinin ibreleri birbirine yaklaştığını düşünün. dehşet.. bunun bide spor versiyonu vardı.. memleketimize yeni otoban rallicileri kazandırır.
    Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu)




  • Peugeot mail atmisti.

    Gelmistir herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 model aracımdaki silecek ve sinyal kolları ile devam. Ucuna incecik krom eklemişler.
    Devir göstergesinin ters yönde oluşu bence daha iyi olmuş.
  • Araç eski kasadan çok daha iyi.Bu arada bazıları makyaj falan demiş araç tamamen değişmiş.İlk bakışta golf 7 yi andırsa da kendi çizgileri ve tarzı olan bir araç.Psa sonunda c segmentinde liderliğe oynayacak bir araç yaptı.İç tasarım da hayatımda c segmentinde gördüğüm en sade ve en şık tasarımlardan.Genelde sadelik kalitesiz bir hava yaratır.Ayrıca aracın aydınlık iç ortamı da artı bir değer ve araç buna rağmen hala sportif duruyor.Biraz uzun yapısı wagon havası verse de araç oturaklı ve kaliteli.Yalnız fiyatlar golften aşağı değil.73 77 bin civarı en dolu paket deniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighteen

    Araç eski kasadan çok daha iyi.Bu arada bazıları makyaj falan demiş araç tamamen değişmiş.İlk bakışta golf 7 yi andırsa da kendi çizgileri ve tarzı olan bir araç.Psa sonunda c segmentinde liderliğe oynayacak bir araç yaptı.İç tasarım da hayatımda c segmentinde gördüğüm en sade ve en şık tasarımlardan.Genelde sadelik kalitesiz bir hava yaratır.Ayrıca aracın aydınlık iç ortamı da artı bir değer ve araç buna rağmen hala sportif duruyor.Biraz uzun yapısı wagon havası verse de araç oturaklı ve kaliteli.Yalnız fiyatlar golften aşağı değil.73 77 bin civarı en dolu paket deniyor.

    İyi hoş ta bu arka amortisör olayı ne olmuş en önemlisi o




  • Galathian G kullanıcısına yanıt
    bahs ettiğiniz stratejiler aslında sadece pejo ya özgü değil.
    mesela yenileon eski kasaya göre dış ölçülerde büyümediği halde iç kullanımda genişletilmiş. hatta bagaj gerçekten çağ atlamış büyümüş ve yükleme eşiği genişlemiş. araç 250 kğ civarında hafifletilmiş ve iz aralığı genişletilmiş. bu sayade daha ekonomik ve yere sağlam basan bir araç olmuş.
    benim şahsi görüşüm, çoğunlukla şehiriçi, ara sıra uzun yol yapan 4 kişilik aileler için c sınıfı hatbackler en ideal araçlar. hem yeterli genişliği ve konforu sunuyor hemde güveni veriyor. park etme vs. de kolay oluyor. d sınıf araçlar gerçekten daha rahat park alanı ve daha fazla uzun yol yapanlar için ideal.
    bu meyanda sınıfların sürekli boyutlarının artmasına bende karşıyım. tasarımları geliştirerek yukarıdaki örnekteki ve yeni 308 deki gibi yapılması daha doğru.
    308 çok güzel bir araç, ancak tek sıkıntısı otomatik şanzımanları. Bakalım yeni seriler nasıl olacak? hep birlikte pratik kısmını göreceğiz.
    kendim test etmedim ancak, @umutsirvan test ettiğinde yeni denilen auto6r nin geliştirilmişi olan tek kavramalı yarı otomatiğin pekde farklı olmadığını belirtmişti. otomatik sever olarak benim kriterlerime pek uymayan bir şanzıman. TAm otomatik alabilirim ancak tek kavramalı yarı otomatik alamam. bir kere aldım. pişman oldum. Benim için kullanım pişmanlığı sağlamlıktan önemli bu arada.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamlar laf olsun diye bir broşür yapmış, ne teknik veri var ne motor-şanzıman kombinasyonları, ne donanım seviyeleri. THP 156 da hangi şanzıman var, eski tip tam otomatik mi yoksa robotize mi? Araç geldiyse niye fiyatlar belli değil?
    Videolardan gördüğüm eski kasadan küçük ama bagaj ve iç hacim oldukça iyi. Dış tasarım da iyi. İçerde direksiyon simidi beni çok rahatsız ediyor, malzeme kalitesine görmeden birşey diyemem ama çok iyi olacağını sanmıyorum.
    Eğer benzinli otomatik ile dizel otomatik arasındaki fark 2008 deki gibi olursa dizel düşünebilirm, 5000 TL gibi bir fark olursa 1,6 THP alır, cam tavan, dolu donanımla güzel güzel binerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kankkunen -- 8 Şubat 2014; 12:09:36 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.