Şimdi Ara

Yeni Peugeot 508 225 Hp'nin Performansındaki Gariplik (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
2
Favori
25.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nbacıshaquılle

    Yavaşş. 150 golf önce 156thp 308 i geçebilsin sonra 75hp fazla abisini geçer.
    İki araca sahip olan ,hatrı sayılır şekilde tecrübesi olan biri olarak, bırakın 150 lik golfü 125 lik 1.4 'ün bile 308 i paket edeceğini biliyorum. Tamam peugeot eski peugeot değil bende beğeniyorum. Ama denildiği gibi vag in aktarmasına diyecek laf yok. Uzun lafın kısası 150 lik Golf, 156 thp 308 i her türlü her şekilde yer daha doğrusu yiyor. Ne pug nede vag babamızın mali değil tabi ama sezarın hakkı sezara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fulcrum299 F kullanıcısına yanıt
    0-100'de en fazla başa baş yürür 508 ile sonra boy boy fark yemeye başlar. Senin Golf'ün 100-200 hızlanması kaç saniye 508'in kaç saniye?

    Her ne kadar satmış olsam da Golf gelsin önce eski aracım 1.6 THP 308'i haşat etsin, güldürmeyin




  • Tek önemli şey 0-100 hızlanması değildir. Evet gönülleri fethettirir ancak ara hızlanmalar ve yüksek hızlardaki hızlanma isteği daha önemlidir, özellikle uzun yolda. Bazı firmalar buna ağırlık verirken vw gibi firmalar da 0-100 hızlanmayı ön plana çıkarırlar. Vw ye de çakmış olalım .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ztyfnp kullanıcısına yanıt
    Şu dediklerinize 308 THP sahibi olmasaydım dahi inanmak için akıl tutulması yaşamak gerekir. Hadi diyelim Peugeot'dakiler sütçü beygiri ve aktarma başarımı ile 150'lik geçiyor. Peki nasıl oluyor da 125'lik TSI 156'lık THP'yi geçebiliyor? 0-100'de şanzıman konuşur, 100'den sonra motor konuşur. Arabayı "yemek" için en az 180'lere kadar çıkmanız gerekir
  • EAT6 olsaydı büyük ihtimal istediğiniz değerleri görürdünüz (bknz. 3008'in EAT6-EAT8 0-100 hızlanması)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim f20 den 0.5 saniye hızlı ha nerde kaldı 136 hp ve 225 in farkı
  • direksiyona kendisi geçince arabaya +50 bg geldiğini düşünen bir kitle var. 125 lik tsi ile 156 thp yi geçecekmiş. yıllarca apaçi civic tayfası aynı muhabbeti ilk tsi lara karşı yaptı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörü performansı törpülüyor ayrıca yakıt ve emisyon da önemli. Eat bence thp ile pek uygun değil. Dsg ve türevleri doğrudan aktarım olduğu için daha verimli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Hicbir gariplik yok. Tamamen peugeot muhendislerinin ayarlamasi. Dusuk hacimden yuksek guc aldigin motoru boyle agir bir kasaya koyarsan, surusu daha akici olsun diye sanziman oranlarini ELASTIKIYET uzerine ayarlarsin. Obur turlu araba hot hatch'e doner.

    O kasanin hakki 2.0 litre. Keza passat B8'de 2.0 tsi 220 hp motor secenegi var. Ama bu ulkede 2.0 tsi passat'a vergiler yuzunden sahip olmak yurek isterken 1.6 225 hp peugeot 508'e daha rahat sahip olunabilir.

    Bu arada 1.6 225 hp pug motoru baya saglam ve sorunsuz bir motordur.
    1.4tfsi 150hp audi a4 / 0-100 8.5sn
    2.0tfsi 245hp audi a4 / 0-100 5.8sn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörü gücü %20 azaltır

    ama konforlu ve uzun ömürlüdür baskı balata değiştirme derdi yok sadece 60-80-100k servis ne öneriyorsa yağı mutlaka değişmeli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Şu dediklerinize 308 THP sahibi olmasaydım dahi inanmak için akıl tutulması yaşamak gerekir. Hadi diyelim Peugeot'dakiler sütçü beygiri ve aktarma başarımı ile 150'lik geçiyor. Peki nasıl oluyor da 125'lik TSI 156'lık THP'yi geçebiliyor? 0-100'de şanzıman konuşur, 100'den sonra motor konuşur. Arabayı "yemek" için en az 180'lere kadar çıkmanız gerekir
    Mümkün değil zaten.125 lik TSİ Önce 1,2 thp 130 hp yi geçsin.1,4 tsi,1.16 i 136 hp den net yavaş.Her iki aracıda 1-1,5 sene kullandım.ne 156 sı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemy -- 14 Aralık 2019; 1:38:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1400 kilo kasa ağırlığı, bir de 1.6 litre motor.

    1.6 litre motor olduğundan dolayı bu gücü zorlamayla vermiş durumda. Nasıl turbonun zorlamasıyla? Mesela 2.0 TSI 190 beygir motorda, turbo 1500 devirden 4100 devire kadar sabit 320 nm tork verirken, hedeflenen güç 190 beygir olduğu için, 4100 devirden sonra tork sabit bir eğri ile düşürülürken beygir gücü sabit tutulmuş ve 4100 devirden 6000 devire kadar da 190 beygir sabit bir güç üretilmiş. 1.6 motorda ise, küçük motordan yüksek güç almak için konulan turbo 300 nm torku 2000 devirde sunabilmiş ama 2500 devirden sonra 300 nm tork korunamamış ve yavaşça 280 nm'e doğru kaymış. Bu yüzden de üretilen güç 5500 devirde korunmuş 280 küsur nm tork sayesinde 225 beygir gücü üretebilmiş olmasına rağmen 4500 devrin altındaki her alanda, 2.0 TSI motordan az güç üretmiş.

    Yani motorun üretebildiği maksimum güce bakmak yanıltır. Hangi devirde ne kadar güç geliyor, şanzıman motoru hangi devirler arasında tutarak hızlanma sağlıyor bunlara bakmak lazım. Mesela VW Passat'ı 4100-6000 devir aralığında tuttuğu sürece, sürekli 190 beygir güç üreterek hızlanma yapabilir. Oysa 1.6 THP motorda sürekli motoru 4500-5500 devir aralığındaki dar bir bantta tutmanız gerekiyor ki 190 beygir üstü gücü kullanabilin. 1000 devirlik aralık çok dar bir bant ve DSG gibi seri bir şanzımanınız yoksa, 1000 devirde 200-225 beygir aralığını kullanarak iyi hızlansanız da, zırt pırt vites değişimi yaparken de zaman kaybedersiniz. Ya da motorun daha güçsüz kaldığı devirleri kullanırsınız. Böylece 190 beygirlik bir motor sürekli 190 beygir güç üreterek hızlanabilirken, siz aynı 2000 devirlik devamlılığı sağlamak için bu sefer 145 beygir güç ürettiğiniz bandı da kullanmak zorunda kalırsınız. Zaten bu yüzden 8 oranlı bir şanzıman ile daha dar bir bant kullanarak, daha fazla gücü kullanmak hedeflenmiş gibi duruyor.

    Yani tıpkı torkun tek başına bir şey ifade etmediği gibi, beygir gücü de tek başına bir şey ifade etmez.




  • kkvan kullanıcısına yanıt
    Mesele 1.6 motor degil ki 225 beygir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Detayli cevap icin tesekkurler hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • veni60 kullanıcısına yanıt
    F20 max hız nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Yalniz arkadas burada aktarma kayiplarindan bahsetmis ve siz manuel araclari atmissiniz. Cok mantikli olmamis. Dsg ve eat8 olmasi durumunda 150’lik golf 0-100’de 0.5 ile 1 saniye arasi fark acacaktir. Fakat tabiki 125’ligin sansi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 2:47:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • icemy kullanıcısına yanıt


    Sitede 1.4 tsi’da otomatik olmadigi icin 1.5 tsi kullandim.(150hp) Yine 1.16’da otomatik olmadigi icin 1.18(146 hp) kullandim. Ki onceki aracim 1.20 idi zf8 hizli bir sanziman olsa da Dsg kadar hizli degil.

    150’lik Golf’un Dsg ile 136’lik f20’den yavas olmasi imkansiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 14 Aralık 2019; 2:46:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en büyük törpü 1.6

    bu araçtan fazlasını beklemek ucuz iyimserlik

    çok fazla albenili olması çok hızlanacağı anlamına gelmiyor malesef..
  • Zerathull kullanıcısına yanıt
    Arkadaş 125 lik tsi de 156 lık thp yi geçer diyor.Benim kastettiğim 125 lik motor.150 liği kullanmadım hiç.Arada 14 hp ve daha hafif araç olan tsi tabiki daha hızlıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.