< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
YENİ RENAULT AUSTRAL | ANA KONU | HAYATIN AKIŞINI DURUŞUN BELİRLER (18. sayfa)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Geçmiş olsun aynısını ben de yaşadım, hatta buraya da yazdım. Sistem muhtemel bir kazadan korudu.
Bu vesile ile dün öğrendiğim bir özelliği de yazayım. Şile tarafında bir köy yolunda gidiyordum, bir yandan da navigasyona adres giriyordum farkına farmadan hafif sağ doğru yol dışına çıkmışım. Aracın tekerleği sağ taraftaki su yoluna girmeden araç uyarı verip direksiyona müdahale etti. Kısacası yoldan çıktığımı anladı. Sonra araştırınca anladım ki bu özellik aktif güvenlik sistemlerinin içinde yer alıyor, şerit konumlandırmayı falan açmaya gerek yok.
Evet araçta neden ACC olmadığını anlayamıyoruz, TR paketinden çıkarılması çok saçma geliyor ama şahsen yukarıda yazdığım aktif güvenlik özelliklerinin araçta olması ACC olmasından daha önemli. Özellikle aracın sadece uyarı vermeyip direksiyona da doğru şekilde müdahale etmesi dalgınlık anında çok kritik. Aracımı dün biraz daha sevdim
Herkese güvenli sürüşler...
-
bende okudum hocam, şunu anlayamadım bunu yaya ve bisiklet için yapıyorsa neden araç içinde yapmıyor? yani yaya yada bisiklet görünce ani franleme yaparken öndeki aracı fark etmeyip hızlı yanaştığımızda neden ani frenleme devreye girmiyor?
-
Muayene geçerlilik tarihi aracın ülkeye girişinden itibaren başlıyor.
-
Kişisel kanaatimce olay tamamen yazılımsal ve cihazlarda bu özellik kapatılmış olarak Türkiye'ye geliyor, yoksa ACC için araçta olması gereken radarlar ve kameraler mevcut ki zaten bunları diğer 20 adas için kullanıyor, durum tamamen VAG grubu araçlarda ki gibi bu özelliğin kapalı gelip sonrasında bu işi yapan firmalar tarafından yazılımla açılması gibi birşey...
-
katılıyorum hocam, onun içinde biraz zaman geçmesi gerekiyor sanırım. multimedya andriod 10 sürümü. usb ile apk kurulması bile mümkün olabilir dış kaynak uygulamaları açmayı başarırsak eğer. multimedyaya google maps kurulabilse o zaman kadranda da harita görmek mümkün olabilir.
-
Bence de öyle çünkü ACC'un çalışması için gereken her şey araçta var. Yani bunu çıkarmak neyin kafası anlamak çok zor... Toplu, organize bir baskı yapılırsa belki servisler bile halledebilir, çünkü tek eksik yazılım, araçta donanım mevcut...
-
quote:
Orijinalden alıntı: Frd0101Bence de öyle çünkü ACC'un çalışması için gereken her şey araçta var. Yani bunu çıkarmak neyin kafası anlamak çok zor... Toplu, organize bir baskı yapılırsa belki servisler bile halledebilir, çünkü tek eksik yazılım, araçta donanım mevcut...
youtube da Hakan diye biri var. talisman kullanıcısı. megane araç aldığımda takibe almıştım. çok kıymetli donanım ve yazılım çalışmaları var. kanal üzerinden yazıştık Austral için bir çalışma yapabilir misin diye ama döner araç olması gerekiyor dedi. kendisi kocaelinde. yazılımla ilgili olan tüm opsiyonları kendi aracında aktif etmiş. eğer o tarafata olan varsa bir iletişime geçebilir. bana uzak olduğu için gidemedim maalesef.
youtube
OTOMOBİL,RENAULT R-LİNK 2 GİZLİ ÖZELLİK AÇMA,KENDİN YAP (DIY) VE HOBİ İLE İLGİLİ BİRÇOK ŞEYİ BU KANALDA BULABİLİRSİNİZ.https://www.youtube.com/@HakanHeh
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skull67 -- 17 Ağustos 2023; 14:41:55 >
-
-
Austral Full Hibrid gelmiş gözüküyor.
Mild hibrid modelden beni soğutan yakıt tüketimiydi. Bunda yakıt tüketimi değerleri çok daha makul. Sadece teknik bilgim çok kısıtlı. Full hibridde sanırım ayrıca dışardan şarj gerekiyor? Yakıt tüketimi avantajlı, peki dezavantajları nedir?
-
frenleme ve yelken modunda şarj ediyor ilave fişe takmaya gerek yok onlar plug in hybrid (phev) diye geçiyor, austral mild hybrid (mhev). dezavantaj yok normal bir araç gibi bakımları var. avantajı biraz daha performans (özellikle kalkışlarda) ve düşük yakıt tüketimi. 200bin fark vermeye değecek bir şey mi bilemiyorum. sonuçta 100 km'de 4 lt farketse ki abarta abarta hesaplıyorum, yılda 20.000km yol yapan biri için 30-35bin TL yakıt tüketiminden farkeder. bir tek 4 control özelliği güzel ona da ilave 100bin isteniyor.
-
Bence aracın yakıt tüketimi makul. Zaten mild hibrit'in hiç bir zaman süper yakıt ekonomisi iddası olmaz, fonksiyonu emisyon değerleini düşüp aracın güncel standartlar içinde kalmasıdır.
Full hibrit'e ne kadar fark verip, o farkı nasıl amorti edeceğinizi iyi düşünmeniz lazım. İkisi aynı fiyata değil ki... Şahsi fikrim yaptığınız kilometrenin %70'ı şehir içi değilse full hibrit mantıklı değil. Pazartesi günü 3.köprü ve yolunu kullanarak Pendik'ten Tekirdağ gittim. Araç ful dolu 3 kişi. 125 km'ye sabitti ama ara ara çok hızlanma yaptım. Sonuç olarak 6.9/100 km ortalama ile ulaştım gittiğim yere. Dizel 3008 ile 6 litre civarında gidiyordum. Bence tüketim mükemmel...
Dün akşam aynı yere yine aynı rotadan gittim, bu sefer araçta tektim ama hızım 140'a sabitti. 7.3 litre yaktı. Daha ne olsun?
Şehir içinde eco modu kullanıyorum ve ciddi fark ediyor. Sınıfına/ağırlığına göre aracın yakıtı asla fazla değil. Daha önce hiç SUV kullanmadıysanız fazla gelebilir ama o zaman SUV almamanız lazım. Yakıt tüketimi kişiden kişiye de değişir, ben dikkatli kullanırım. Sürekli gazlarsanız her araç yakar.
Ayrıca şehir dışı yollarda hibrit modeli de benzer yakıt değeri verecektir çünkü enerji kazanacağı bir ortam yok. Hibrit tekenolojisi mucize değil, o pile enerjinin bir yerden gelmesi lazım...
-
Dediğim gibi Kadjar kullanıcısıyım, Crossover diye geçiyor sanırım SUV sayılır mı bilmem. Yakıt açısından kıyasım hep şu an kullandığım Kadjar ile. Zaten Kadjar'ın yerine konumlandırılmış bir araç Austral. Şehir içi ulaşımım büyük oranda akıcı yolda ama her gün 45 km en az.
-
Sanırım büyük ekran, cama yansıtma özelliği gibi ilk versiyonda koymadıkları özellikler de var araçta anladığım kadarıyla.
-
İnternet sitesinden incelediğim kadarıyla dediğiniz iki özellikle bu full hybrid olan modelde olmayacak, katalogta yine 9” multimedya ekranı yazıyor çünkü…
Aracı aldıktan sonraki ilk uzun yolumu bu hafta başında yaptım ve malum EDS koridorları sebebiyle 100-130 km hız limitlerinde, araç dolu ve klima sürekli açık şekilde yaptığım yakıt tüketimi aşağıdaki gibi rodajı tamamlayınca ne olur bilmiyorum ama bence kabul edilebilir seviyelerde tüketimi var aracın…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Demeye çalıştığım bu işte, aracın yakıt ile bir sorunu yok. Normal kullanımda gayet tutumlu. Gerçekten çok güzel değer.
-
Bu yakıt tüketimi gayet iyi.
3 hafta önce Türkiye'de yayınlanmış bir inceleme videosuna bakıp bu özelliklerin olacağını varsaydım. Büyük ekran, öndeki ekrana haritayı yansıtma, cama yansıtma, hepsi gösterdiği araçta var.
Kara Carsyoutube
Merhaba! Kara Cars'a hoş geldiniz! YouTube kanalımızda otomobil severlere harika içerikler sunmaktan büyük bir heyecan duyuyoruz. Kanalımızda, birbirinden ilginç ve etkileyici otomobilleri inceliyoruz ve sizlere en yeni teknolojileri ve inovasyonları sunuyoruz. Bu videomuzda, Renault Austral Esprit Alpine Full Hibrit modelini detaylı bir şekilde inceledik. Bu muhteşem hibrit otomobilin performansını, tasarımını ve özelliklerini yakından keşfedeceksiniz. Elektrikli ve içten yanmalı motorların mükemmel uyumunu bir arada görmek gerçekten harika! Ayrıca, bizi diğer sosyal medya platformlarında da takip edebilirsiniz. TikTok ve Instagram hesaplarımızın bağlantılarını aşağıda bulabilirsiniz, böylece güncel içeriklerimizi orada da takip edebilirsiniz: TikTok: [ https://www.tiktok.com/@karaxcars ] Instagram: [ https://www.instagram.com/karaxcars ] Eğlenceli ve bilgilendirici içeriklerle dolu bir yolculuğa çıkmak için kanalımıza abone olmayı ve otomobil dünyasının heyecanını birlikte yaşamayı unutmayın! Teşekkür ederim! Sunan: [ https://www.instagram.com/hakankarahk ] Kameraman: [ https://www.instagram.com/ozan_kuecuekdere ] Editör: [ https://www.instagram.com/veuxedits ] Timestamp: 00:00 Giriş 00:08 Aracın Tanıtım Intro'su 00:36 Giriş 00:59 Aracın Tasarımı ve Teknik Özellikleri 01:47 Aracın Önü 02:22 Aracın Yanı 02:41 Aracın Arkası 04:02 Aracın İçi - Arka 04:50 Aracın İçi - Ön 14:05 Aracın Teknik Özellikleri 15:02 Kapanışhttps://www.youtube.com/watch?v=ybFktLMxYbo&t=3s
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 18 Ağustos 2023; 23:55:32 > -
TR de çekilmemiş. sim kart sorunundan dolayı büyük ekran rlink gelmez. en dolu hali sitedeki opsiyonlar. 1.2 motor güzel ancak robotize şanzıman kötü 5 ileri 175km max hız :) bu araba 1.3 EDC mild hybrid full opsiyonlarıyla gelse alabilirdim.
-
Ben bayiye de sordum 200 beygir full hybrit olanda aynı şekilde standart ekran ile gelecekmiş. Bana söylenen bu. Araç gelince bayiye bakmak daha net bilgi verir tabi. Yazılımla kısıtlama yapılan uygulamalar açılabilir ise eğer kadrana harita yansıtmak ya da acc aktif etmek mümkün olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X