Şimdi Ara

Yeni Renault Captur'un tasarımı sızdırıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Fransız üreticinin ilk kez 2013 yılında tanıttığı başarılı crossover modeli Renault Captur, artık yeni nesline kavuşmaya hazırlanıyor. Son zamanlarda sıkça casus kameralara yakalanan yeni Renault Captur, yoğun kamuflaj nedeniyle tasarımındaki değişimi gizli tutuyordu. Fakat bugün sızdırılan ve yeni Renault Captur olduğu iddia edilen bir görsel vasıtasıyla tasarımın bir kısmı ortaya çıkmış oldu.
     

    Söz konusu görsel, yeni Renault Captur’un dünya prömiyeri için yapılan çekimler esnasında yakalanarak Fransız basınına servis edilmiş. Yeni Renault Captur’da gözümüze çarpan ilk şey, Magane dahil Renault ailesinin pek çok modelinde gördüğümüz yeni far tasarımı oluyor. Bunun yanı sıra ızgara yapısının eskiye nazaran pek değişmediği, sis farlarının alttaki hava deliklerinden ayrılarak dikey bir yerleşime kavuştuğu görülüyor. Ayrıca, eski modelde gördüğümüz koruma plakası yeni Renault Captur’da da varlığını sürdürüyor.

     
     

    CMF-B platformu üzerine inşa edilen yeni Renault Captur, yanlardaki kaslı görünümü ve yükseltilen ön profili sayesinde eskiye nazaran daha heybetli duruyor. Yeni Clio’da da gördüğümüz bu platform, hibrit ve tam elektrikli versiyonlara imkan verecek şekilde geliştirilmiş. Dolayısıyla yeni Renault Captur’un yeni motorların yanı sıra plug-in hybrid güç ünitesiyle gelmesi pek sürpriz olmayacak.

     

    Yeni Renault Captur, hibrit versiyonla birlikte gelecek 

    Yeni Renault Captur’daki hibrit sistemin Clio’dakiyle benzer olması yüksek ihtimal. Bu sistem, 89 bg’lik 1.6 litre benzinli motor, 1,2 kWh batarya paketi ve 40 bg’lik elektrik motorunun bir araya gelmesinden oluşuyor. Yeni Renault Captur’un hibrit versiyonunda bu bataryanın 9,8 kWh’e yükseltileceği söyleniyor. Bu sayede saf elektrik modunda 40-50 kilometre gibi bir menzil elde edilebilecek.

     

    Yeni Renault Captur’un önümüzdeki aylarda resmi olarak tanıtılması bekleniyor. Aracın tasarımı ve özellikleriyle ilgili henüz resmi bir paylaşım yok. Dolayısıyla sızdırılan bu görselin sahte olma ihtimalini de göz önünde bulundurmakta fayda var.








  • Amaç da o zaten, kaza anında dağılan araç üretmek. Çünkü araç kaza yaptığı zaman dağılarak hasarı sönümlüyor, bu da kabin içine hissedilen hasarı düşürüyor. Keza ağırlık düşürülerek de yine aracın kabini içerisinde hissedilen kuvveti düşürmeyi çabalıyorlar. Mesela, 1998 model Corolla ile 2015 model bir Corolla'nın çarpışma testi,



    Ayrıca, ekonomik olarak da düşünür isek, araçlar ne kadar ağırsa o kadar daha fazla yakar. Hem de ağır araçtaki süspansiyon vs gibi zımbırtılar daha çok yıpranır hafif araçlara göre. Araç üreticileri için de daha az malzeme kullanmak, ya da daha hafif, üretim maliyetinin düşmesi, bu da aracın daha ucuza satılması demek, nispeten tabi. İşin çevresel boyutu da var. Yani hafif araç çöptür, aman kalitesizdir, çabuk dağılır gözüyle bakmak yanlış hocam. Bu kadar devasa mühendislik argeleri, çalışmaları boşuna mı var?
  • Keşke hiç sızmasaymış. Bu reno fabrikasında tasarımı bilerek tipsiz yapsınlar diye tasarımcı çalıştırıyorlar mavrası sanırım gerçek.

  • süreyya koş seni çağırıyorlar
  • Tamam tasarım sızdırıldı da, hesap makinesi ile mi çekmiş fotoğrafı sızdıran kişi. O çözünürlük ne öyle.
  • Yav bende mi sıkıntı var, 2000'den sonra arabalar yavaş yavaş teneke gibi gözükmeye başladı (tasarım anlamında değil, malzeme kalitesi anlamında) ve bir kazada her tarafı dağılıcakmış gibi hissettiriyor.
    Benim pederin laguna 2.0 rxt 1998'i var ama araba taş gibi yav. Dolu yağdı ne göçük ne çizik var. İç dizaynı desen o dönemlerde süngeri bol, rahat ve deri koltukları efsane. İç kısmındaki plastik çok kaliteli. Jantlar metal şimdiki gibi alüminyum değil.
    O zamanın diğer arabaları da böyle. Bmw, volvo, audi vs..
    Git gide kaba hatlı en ucuz malzemenin bulunduğu araçlar çıkıyor ortaya.
    Bana artık mantıklı gelen 2000 li yıllların dolu araçlarını alıp kullanmak. Bu zamanda paran olmadıkça o devirdeki araçlardan daha kötü bir araca sahip olup daha fazla para bayılmış olucaz. Kaliteli ürünün fiyatı git gide artıyor her konuda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmahmutd -- 13 Haziran 2019; 12:48:50 >
  • Gran Turismo 1'e yeni araba mı gelmiş?

  • Eski tasarımına göre daha güzel. Talismanla başlayan tasarıma ayak uydurmuş. Güzel de olmuş.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tasarım çok mu içmiş ?
  • madmahmutd kullanıcısına yanıt
    Aşağıda yazdığına göre, tüm otomotiv üreticileri daha çevreci olmak adına, geri dönüştürülmüş/geri dönüştürülebilir malzeme kullanımında azami seviyeye ulaşmaya çalışmaktalar.

    quote:

    Alman kökenli otomobil firmaları ürettikleri otomobillerdeki bazı metal aksamın geri dönüştürülebilir olduğunu belirtmektedirler (Ehrenfeld, 1995). Metal parçaların dışında plastik malzemeler için daha kolay demontaj ve geri kazanıma imkan sağlayan yeni donanımların geliştirilmesi için çalışmaları devam etmektedir (Anonim, 2010). Otomotiv sektöründe, 2017 yılından itibaren araçların % 90’ının geri dönüştürülebilir malzemeden yapılması için çalışmalar yapılmaktadır. Araçlarda kaplama yapılırken kurşun, civa ve kadmiyum metallerinin kullanımı azaltılmış olup, nikel kullanımının azaltılması konusunda çalışmalar devam etmektedir (Anonim, 2014).

    Kaynak:https://dergipark.org.tr/download/article-file/202913




  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam
    Okumadım fakat bu etkenlerden bir tanesidir diye düşünüyorum.
    En büyük etken bu mudur onu bilmiyorum.
    Ama pahalı araçlara baktığımda hala kaliteli hissiyat veren malzemeler kullanılıyor.
    Yani şu aklıma geliyor demek ki kaliteli hissiyat veren parçalar da geri dönüşümü olan daha çevreci maddelerden yapılabiliyor.
    Burada bu parçların üretiminin daha meşakatli olması gibi şeyler öne sürülüp bu yüzden pahalı olduğu söylenebilir belki.
    Ama bu konuda bir bilgim olmadığı için böyle bir argüman söylendiğinde yine de kuşkuyla yaklaşıyorum.
    Burada söylenenden farklı bir şey olabilir diye düşünmeden edemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmahmutd -- 13 Haziran 2019; 13:30:15 >
  • Eli yüzü toparlanmı?, mevcut kasa çok çok kötü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmahmutd

    Yav bende mi sıkıntı var, 2000'den sonra arabalar yavaş yavaş teneke gibi gözükmeye başladı (tasarım anlamında değil, malzeme kalitesi anlamında) ve bir kazada her tarafı dağılıcakmış gibi hissettiriyor.
    Benim pederin laguna 2.0 rxt 1998'i var ama araba taş gibi yav. Dolu yağdı ne göçük ne çizik var. İç dizaynı desen o dönemlerde süngeri bol, rahat ve deri koltukları efsane. İç kısmındaki plastik çok kaliteli. Jantlar metal şimdiki gibi alüminyum değil.
    O zamanın diğer arabaları da böyle. Bmw, volvo, audi vs..
    Git gide kaba hatlı en ucuz malzemenin bulunduğu araçlar çıkıyor ortaya.
    Bana artık mantıklı gelen 2000 li yıllların dolu araçlarını alıp kullanmak. Bu zamanda paran olmadıkça o devirdeki araçlardan daha kötü bir araca sahip olup daha fazla para bayılmış olucaz. Kaliteli ürünün fiyatı git gide artıyor her konuda.
    Amaç da o zaten, kaza anında dağılan araç üretmek. Çünkü araç kaza yaptığı zaman dağılarak hasarı sönümlüyor, bu da kabin içine hissedilen hasarı düşürüyor. Keza ağırlık düşürülerek de yine aracın kabini içerisinde hissedilen kuvveti düşürmeyi çabalıyorlar. Mesela, 1998 model Corolla ile 2015 model bir Corolla'nın çarpışma testi,



    Ayrıca, ekonomik olarak da düşünür isek, araçlar ne kadar ağırsa o kadar daha fazla yakar. Hem de ağır araçtaki süspansiyon vs gibi zımbırtılar daha çok yıpranır hafif araçlara göre. Araç üreticileri için de daha az malzeme kullanmak, ya da daha hafif, üretim maliyetinin düşmesi, bu da aracın daha ucuza satılması demek, nispeten tabi. İşin çevresel boyutu da var. Yani hafif araç çöptür, aman kalitesizdir, çabuk dağılır gözüyle bakmak yanlış hocam. Bu kadar devasa mühendislik argeleri, çalışmaları boşuna mı var?




  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam.
    Temel mantık buymuş.

    Ama diğer söylediğim şeylerde (iç malzeme gibi) haksız mıyım

    Bir de ben eski araçların çarpışma testlerine bakıp böyle şeyler gördüğümde bu söylediğinizi düşünüyordum ama ben çok yanlış söylemişim. Lokal darbelerde filan sağlam baya ama dediğiniz gibi böyle bir kazada çok büyük sıkıntı.

    Yani;
    Yeni araçlarda düşük hızlarda yaşanan hasar eski araçla nazaran daha fazla. Ya da pek fark yok mu?
    Yeni araçlarda yüksek hızlardaki kazalarda sönümleme sayesinde ölüm oranı eski araçlara göre çok daha düşük.
    Böyle söyleyebilir miyiz?
  • Aha derhal süreyya resmini koyun yoksa başımıza taş yağar

  • Yeni Renault Captur'un tasarımı sızdırıldı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault markasına hiç isinanadim bir türlü nedendir bilinmez bende hep kötü imajı var ama etraf Renault dolu

  • Ne güldürdün sabah sabah yaaa

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sevim koş reno yine aynı reno

  • iyide alım gücü düştü bunu araba alanlar değiştirmez benzin zamlandı bunu araç sürenler değiştirmez dışarıda 90.000 birim olan araç sanırsam camaro falandır büyük ihtimal türkiyedeki fiyatı ne kadar acaba sabah sabah ayar bozmaya gelmiş jmnlfgkjlfkud ya :)

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.