Şimdi Ara

<<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>> (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
677
Cevap
25
Favori
126.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 500 km giden sadece tesla var şuan. Ama uçuk fiyat. Araba mükemmel. Ucuz fiyata suan ancak zoe var onunda 400 km menzili bekleniyor şuan. O bi çıksa devrim olacak. Ama bi haber bi gelişme yok bende onu bekliyorum. Şehirlererarası gidilir onla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma

    Arkadaşlar aklıma acayip bi fikir geldi. Saçma ama paylaşayım dedim. Bagaja sıgacak kadar küçük trifaze elektrik verebilecek bir jeneratör yokmu acaba. Uzun yolda 1 saat çalıştırıp şarj ederek belki gezilebilir. İnternetten baktım ama anlamadım pek teknik bilgimde yok. 22kva trifaze olması gerekiyor. Yardımcı olacak varmı?

    22kva bildiğim kadarıyla acaip büyük bir jeneratör olur.
  • fluence z.e ler var satılık 40 bine falan alınırmı bunlar? istanbul içi kısa mesafeler için .zaten evim müstakil, her eve gelişte rahatlıkla şarj ederim. üstelik trifaze prizimde var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    fluence z.e ler var satılık 40 bine falan alınırmı bunlar? istanbul içi kısa mesafeler için .zaten evim müstakil, her eve gelişte rahatlıkla şarj ederim. üstelik trifaze prizimde var.

    bende düşünüyorum bu araçtan almayı. ancak bi kaç kafama takılan soru var. 80 km menzil şehir içi için bile sıkıntı gibi geldi. heryere giderken acaba menzil yetecek mi korkusu olur. birde uzun süreli kullanımda menzil ne kadar düşüyor ? ayrıca pil ömrü bitince ne olacak ? bir de aracın üretimi durmuş. aslında gayet güzel bir araba , zoe den daha şekilli olduğu kesin bana göre. üretim olmaması ileride sıkıntı yaratır mı _? bu konuları aşarsam almayı düşünüyorum.
  • 36500 den 33500 e düştüler.
     <<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>>



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xenofx -- 26 Nisan 2017; 11:50:22 >
  • Kocaeli'ndeki satılık aracı (sahibinden ilan no: 403497144) almayı düşünen arkadaş varsa tekrar düşünmesini tavsiye ederim. Sırf bu aracı almak için 250km yol teptim ama sonuç hüsran. Araç, eski sahibi olan kiralama firması tarafından çok hor kullanılmış, motoru değişmiş, bataryasının durumu belli değil (Renault servisine gittim ama ölçüm yapamadıklarını belirttiler), 10bin küsür liralık hasarı var. Bilginize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: naz_eg

    Kocaeli'ndeki satılık aracı (sahibinden ilan no: 403497144) almayı düşünen arkadaş varsa tekrar düşünmesini tavsiye ederim. Sırf bu aracı almak için 250km yol teptim ama sonuç hüsran. Araç, eski sahibi olan kiralama firması tarafından çok hor kullanılmış, motoru değişmiş, bataryasının durumu belli değil (Renault servisine gittim ama ölçüm yapamadıklarını belirttiler), 10bin küsür liralık hasarı var. Bilginize.

    Merhaba,

    Elektrik motoru mu değişmiş merak ettim, batarya mülkiyeti firmaya ait ve 10 yıl içinde verim düşerse değiştirme hakkı veriyor, ama motoru bilmiyorum. 10bin küsür liralık hasar nedir merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    36500 den 33500 e düştüler.
     <<<<Yeni Renault Fluence Ze alacaklar alanlarlar kulübü>>>

    Bu iki araç Tan Oto'nun Türk Telekom'a kiraladığı araçlardan son kalan 2 tanesi. İkisinin de kazaları var. Motor kaputu, sağ ön çamurluk, sol ön kapı, sol ön çamurluk gibi parcaları değişmiş. Bunların dışında da bazı boyalı parçaları var. Biraz da hor kullanilmislar ne yazık ki. Fiyat o yüzden uygun olabilir, almayı düşünen olursa göz önünde bulundursun. Araçlardan birisi göstergede 3/4 dolu görünürken kalan menzil 44 km. gösteriyordu. Diğerinde ise yarının bir miktar üzeri dolulukta 22 km. menzil görünüyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma

    Arkadaşlar aklıma acayip bi fikir geldi. Saçma ama paylaşayım dedim. Bagaja sıgacak kadar küçük trifaze elektrik verebilecek bir jeneratör yokmu acaba. Uzun yolda 1 saat çalıştırıp şarj ederek belki gezilebilir. İnternetten baktım ama anlamadım pek teknik bilgimde yok. 22kva trifaze olması gerekiyor. Yardımcı olacak varmı?

    22kva bildiğim kadarıyla acaip büyük bir jeneratör olur.

    O iş olmaz o zaman :) aslında şarj istastınları uyguj yerlere konsa gerek kalmaz. İstanbuldan ankaraya zoeyle gidilebilir. Araya şarj istasyonu yeni açıldı. Ama İstanbul izmir bodrum gidilmez. Araya konulacak sadece 3 tane şarj istasyonu büyük bir devrim olur. Çünkü zoeyle 150 kmde bir şarjederek gidilebilir. Zoe de ekrandan Bluetooth u kapattım. Navigasyon kartını çıkardım ekran menüsünden uydu takibi kapattım. Bunlar çok acayip rahatsız ediyordu. Şehirlerarası gitmek güzel olur yani herhangi bi elektrikli arabayla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    fluence z.e ler var satılık 40 bine falan alınırmı bunlar? istanbul içi kısa mesafeler için .zaten evim müstakil, her eve gelişte rahatlıkla şarj ederim. üstelik trifaze prizimde var.

    Pil kirası vermeyim diyorsan hergün 100 150 km felan yetiyorsa. 8 saatte bir şarj uyuyorsa tam alınacak araba. Bedava gitmek kime nasip olmuş. Trifazeyi anladığım kadarıyla kaldırıyor bu araba. Bir avmde gördüm trifazrye takmış doluyordu sürekli burda şarjwdiyorum dedi sahibi. 8 saat süreyi 5 saate felan indirebilir. Ama zoeyle 24 saat geziliyor tercihini yap. Zoe çogu açıdan avantajlı daha önceden konu açmıştım. Ama biraz pahalı hemfe pil kirası var. Yanlız aynı kategorideki araçlara göre ucuz. 400 km menzile çıkma ihtimalide var. Şu an en ucuz zoe 65bin. Ben 48bine almıştım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antilogaritma -- 28 Nisan 2017; 17:58:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...



    senede 20 bin çok iyiymiş. fakat pil bitince ne olacak ? hiç araştırdınızmı ? piyasadakilere soruyorum 80-100 gidiyor en iyisi. örneğin takıldınız trafiğe 2-3 saat, kışın bir kere ısıtma kesin çalışacak ne olur bu durumda ? hiç böyle birşey oldumu ? en merak ettiğim pil ne olacak? garanti veriyormuş renault ama fabrika verisi 185 ise ve ben diyelim aldım 2. el araç 100km gidiyor, pili değişecekmi ? yoksa bakım evraklarınımı soracak ?

    genel olarak aracın garantisi hakkında nedir ne değildir bilgi verirmisiniz. araç tam benlik ama bu pilin bitmesi veya zayıflaması konusu beni düşündürüyor.




  • E kodak arkadaş olayı çok güzel açıklamış tebrik ediyorum. Resmen bedavadan fazla gidiyor bu araba :) şunu belirteyim hiç bir araba yokuş aşagı giderken ekstra menzil vermez. Sen dizel arabayı yokuş aşagı vitesi boşa al bırak yine ekzostan duman çıkar gene paran gider. Ne diyor ayet israf haramdır. Bir hadis ne diyor zorlaştırmayın kolaylaştırın. Adamlar güzel bir iş olarak fluence ze ile birşeye adım atmış ve kolaylık saglamış fakat şunu söyleyim siz Allah a bir adım yaklaşın Allah 10 adım yaklaşıyor. Yani ben çevreci oldugum için bu arabayı tercih ettim benzinden nefret ettim. Çevreyi kirletmek hele batının amerikanın müslümanları katlederek elde ettiği yakıtı bize sattıgını düşündüğümde bu dönen çarka bir çomak sokan da ben olmak istedim. Vede bu yüzden teech ettiğim arabanın faydası verdiği kar verdiği zevk sonradan ortaya çıktı. Şimdi bu rahatlıgı titreşimsiz gürültüsz benzin kokusuz yolculugu bırakıp son model benzinli araba verseler binmem. Haa Satarım o arabayı yine elektrikli bir araba alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...



    senede 20 bin çok iyiymiş. fakat pil bitince ne olacak ? hiç araştırdınızmı ? piyasadakilere soruyorum 80-100 gidiyor en iyisi. örneğin takıldınız trafiğe 2-3 saat, kışın bir kere ısıtma kesin çalışacak ne olur bu durumda ? hiç böyle birşey oldumu ? en merak ettiğim pil ne olacak? garanti veriyormuş renault ama fabrika verisi 185 ise ve ben diyelim aldım 2. el araç 100km gidiyor, pili değişecekmi ? yoksa bakım evraklarınımı soracak ?

    genel olarak aracın garantisi hakkında nedir ne değildir bilgi verirmisiniz. araç tam benlik ama bu pilin bitmesi veya zayıflaması konusu beni düşündürüyor.

    Bu konuyu daha önce açıkladık. Pilin menzilinde yüzde 25 kayıp varsa ölçüm yapılıyor yenisi veriliyor. Fakat dikkate deger çok önemli bir mesele varki neden bazıları 180 km gidebilirken bazıları 120 zor görüyor. Benim araba ben 150 km zor gitmiştim yani satmadam önce. 100-120 gidiyordu. Bazen inanılmaz uzun menzil götürüyordu. Bunun bence araştırılması lazım. Yani ben fluence aracımı satmasaydım ölçüm yaptırıp pili değiştirirdim. Şimdi bu menzil nedem bazılarında kısa anlamak zor. Fakat kendi deneyimlerinde gördümki arabanın yürüyen aksanı ne kadar iyi çalışıyorsa yani giderken sebepsiz yavaşlamıyorsa pili o kadar uzun menzil götürüyor. Bu yüzden arabanın baskı balata fren aksanı gibi tekerin dönmesini zorlaştıran faktörler ortadan kaldırılmalı. Bazen kafamda soru işareti kalıyor acaba el freni bazen tam inmiyor çok hafifte olsa tekerse sürtünmemi oluyor ondanmı araba iyi gitniyor diyorum. Çünkü bazen bakıyorum araba boşa aldıgımda gayet süper ilerlerken bazen boşta sanki tekerler iyi dönmüyor gibi. O yüzden çoğu zaman el frenini çekmiyorum vitesi parka getiriyorum o halde biniyorum. Bu nasıl bi sorun yaratır ilerde bilmiyorum. Yani sorun sadece pilde oşmayabilir. Tekerlerin hepai eşit şişirilmeside arabanın düzgün gitmesini sağlıyor. Benim 3 teker 37 hiç inmiyor. Biri 2 günde 34e iniyor arabanın kasis çukurda normalden fazla sarıldığını anlıyorum 3 günde bir şişiriyorum... Umarım yardımcı olmuşumdur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...



    senede 20 bin çok iyiymiş. fakat pil bitince ne olacak ? hiç araştırdınızmı ? piyasadakilere soruyorum 80-100 gidiyor en iyisi. örneğin takıldınız trafiğe 2-3 saat, kışın bir kere ısıtma kesin çalışacak ne olur bu durumda ? hiç böyle birşey oldumu ? en merak ettiğim pil ne olacak? garanti veriyormuş renault ama fabrika verisi 185 ise ve ben diyelim aldım 2. el araç 100km gidiyor, pili değişecekmi ? yoksa bakım evraklarınımı soracak ?

    genel olarak aracın garantisi hakkında nedir ne değildir bilgi verirmisiniz. araç tam benlik ama bu pilin bitmesi veya zayıflaması konusu beni düşündürüyor.

    Merhaba Arkadaşlar,bende sizin gibi bu sorulara cevap bulamıyorum,Auto show a sırf bu sorulara cevap bulmak için gittim muhatap bulamadım,hatta yeni zoe vardı fuarada şu 400 km menzili olan onun hakkında bile bilgi veremediler.Haziran ayında öel istekle getirilecegini,fiyatının net olmadıgını,bir kişi pil kirasız 90.000.tl olacagını 2 yil garantili oldugunu,diger kişi 140.000.tl ye satılacagını pil kirasız ama 5 yıl pil garantisi oldugunu söyledi.Onların bile kafası karışık.Numaramı bıraktım beni arayın diye 1 hafta sonra aradılar.Zoe de fiyat bellidegil,özel istekle Haziran ayında getirilecekmiş.Pi kiralı vede kirasız diye satılacakmış.Fuluense leri sordum 2.el alayımmı pil garantisi 2022 ye kadar var diyorlar dedim,garantileri 5 seneydi dedi,paki pil bozuldu,sizde var mı degiştirmek istesem dedim o zaman fiyatları yaklaşık 30.000.tl dedi.Kafam hepten karıştı.

    Birde arkadaşlar,bu yeni zoe ler büyük ihtimal pil kirsız satılacak.Zoe kullanan arkadaşlar pil kirası ödüyormu,çünkü bazı zoeler 2014 olanlar kirasız olarakta satılmış.Bu 2.el olarak zoe almak daha mantıklı geldi bana en azından yeni teknoloji.......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...



    senede 20 bin çok iyiymiş. fakat pil bitince ne olacak ? hiç araştırdınızmı ? piyasadakilere soruyorum 80-100 gidiyor en iyisi. örneğin takıldınız trafiğe 2-3 saat, kışın bir kere ısıtma kesin çalışacak ne olur bu durumda ? hiç böyle birşey oldumu ? en merak ettiğim pil ne olacak? garanti veriyormuş renault ama fabrika verisi 185 ise ve ben diyelim aldım 2. el araç 100km gidiyor, pili değişecekmi ? yoksa bakım evraklarınımı soracak ?

    genel olarak aracın garantisi hakkında nedir ne değildir bilgi verirmisiniz. araç tam benlik ama bu pilin bitmesi veya zayıflaması konusu beni düşündürüyor.

    Bu konuyu daha önce açıkladık. Pilin menzilinde yüzde 25 kayıp varsa ölçüm yapılıyor yenisi veriliyor. Fakat dikkate deger çok önemli bir mesele varki neden bazıları 180 km gidebilirken bazıları 120 zor görüyor. Benim araba ben 150 km zor gitmiştim yani satmadam önce. 100-120 gidiyordu. Bazen inanılmaz uzun menzil götürüyordu. Bunun bence araştırılması lazım. Yani ben fluence aracımı satmasaydım ölçüm yaptırıp pili değiştirirdim. Şimdi bu menzil nedem bazılarında kısa anlamak zor. Fakat kendi deneyimlerinde gördümki arabanın yürüyen aksanı ne kadar iyi çalışıyorsa yani giderken sebepsiz yavaşlamıyorsa pili o kadar uzun menzil götürüyor. Bu yüzden arabanın baskı balata fren aksanı gibi tekerin dönmesini zorlaştıran faktörler ortadan kaldırılmalı. Bazen kafamda soru işareti kalıyor acaba el freni bazen tam inmiyor çok hafifte olsa tekerse sürtünmemi oluyor ondanmı araba iyi gitniyor diyorum. Çünkü bazen bakıyorum araba boşa aldıgımda gayet süper ilerlerken bazen boşta sanki tekerler iyi dönmüyor gibi. O yüzden çoğu zaman el frenini çekmiyorum vitesi parka getiriyorum o halde biniyorum. Bu nasıl bi sorun yaratır ilerde bilmiyorum. Yani sorun sadece pilde oşmayabilir. Tekerlerin hepai eşit şişirilmeside arabanın düzgün gitmesini sağlıyor. Benim 3 teker 37 hiç inmiyor. Biri 2 günde 34e iniyor arabanın kasis çukurda normalden fazla sarıldığını anlıyorum 3 günde bir şişiriyorum... Umarım yardımcı olmuşumdur...

    pil garanti şartları yazılı olarak varmı sizde ? en büyük muamma bu. nihayetinde bitecek bu pil 5 yıl sonra. peki pil bitince ne yapacaksınız? piyasada 10 bin tane fluence olsa bizim esnaf bir çözüm üretir ama öyle bir satış rakamıda yok. 5 yıl sonra çöpemi atılacak yada 20-30 bin lira pil parasımı verilecek ? bir bisiklet pili bile bugün 1500 liralar civarında. lityum iyon piller zaten hiç kullanmayın olduğu yerde bitiyor. illaki bitecek bu pil. max 5 yıl. ucuzda değil 40 bin istiyor millet. bi tane var 33500 e satan o bile satamıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: estur


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...



    senede 20 bin çok iyiymiş. fakat pil bitince ne olacak ? hiç araştırdınızmı ? piyasadakilere soruyorum 80-100 gidiyor en iyisi. örneğin takıldınız trafiğe 2-3 saat, kışın bir kere ısıtma kesin çalışacak ne olur bu durumda ? hiç böyle birşey oldumu ? en merak ettiğim pil ne olacak? garanti veriyormuş renault ama fabrika verisi 185 ise ve ben diyelim aldım 2. el araç 100km gidiyor, pili değişecekmi ? yoksa bakım evraklarınımı soracak ?

    genel olarak aracın garantisi hakkında nedir ne değildir bilgi verirmisiniz. araç tam benlik ama bu pilin bitmesi veya zayıflaması konusu beni düşündürüyor.

    Merhaba Arkadaşlar,bende sizin gibi bu sorulara cevap bulamıyorum,Auto show a sırf bu sorulara cevap bulmak için gittim muhatap bulamadım,hatta yeni zoe vardı fuarada şu 400 km menzili olan onun hakkında bile bilgi veremediler.Haziran ayında öel istekle getirilecegini,fiyatının net olmadıgını,bir kişi pil kirasız 90.000.tl olacagını 2 yil garantili oldugunu,diger kişi 140.000.tl ye satılacagını pil kirasız ama 5 yıl pil garantisi oldugunu söyledi.Onların bile kafası karışık.Numaramı bıraktım beni arayın diye 1 hafta sonra aradılar.Zoe de fiyat bellidegil,özel istekle Haziran ayında getirilecekmiş.Pi kiralı vede kirasız diye satılacakmış.Fuluense leri sordum 2.el alayımmı pil garantisi 2022 ye kadar var diyorlar dedim,garantileri 5 seneydi dedi,paki pil bozuldu,sizde var mı degiştirmek istesem dedim o zaman fiyatları yaklaşık 30.000.tl dedi.Kafam hepten karıştı.

    Birde arkadaşlar,bu yeni zoe ler büyük ihtimal pil kirsız satılacak.Zoe kullanan arkadaşlar pil kirası ödüyormu,çünkü bazı zoeler 2014 olanlar kirasız olarakta satılmış.Bu 2.el olarak zoe almak daha mantıklı geldi bana en azından yeni teknoloji.......

    Pil kirasız Zoe hiç satılmadı,yeni gelecek olanlar satılacak.Bana renault dan verilen bilgi bu yönde..Ben de ilan gördüm bu şekilde ama yanlış bilgilendiriyorlardı bence..




  • estur E kullanıcısına yanıt
    Özel istekle arabamı gelecek? Peki özel istekle yeni nesil pil gelecekmi keşke sorsaydın. Alıp 2014 zoeye takılalecekmi acaba. Zoeler hep 2014 model ben başka model görmedim. Pil kirasız zoede görmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: antilogaritma


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx


    quote:

    Orijinalden alıntı: e_kodak


    quote:

    Orijinalden alıntı: xenofx

    bu fluence z.e ler 3-5 sene sonra ne olacak ? piller tamamen bitecek ? en iyi 50 km gider. zaten lion piller 5 senede ömrü bitiyor. kimyası bu şekilde bu pillerin. çok gitse 10 sene gider tabi en düşük kapasiteye çoktan ulaşmış olur. lion piller ortalama 25 derecede yılda %20 ölüyor.

    Ben aracı daha çevreci olduğu ve hep hayalini kurduğum için almıştım. Alırken daha tasaaruflu olsun yakıttan kar edeyim filan diye bir düşüncem kesinlikle yoktu. Fakat herkes o açıdan baktığı için hic yapmadigim bir ince hesap yapayım;



    Aracı 1 yıl 10 ay önce 23000 km.de almıştım, bugün 64000'de. Yani 22 ayda 41000 km yol yapmışım. Eski aracim yine bir Renault'ydu ve km.de 30 krş tüketiyordu. Su ana kadar sırf yakıttan 41000x0,3=12300 lira cebimde kalmış. Eski aracim bu sürede 4 kez 10000 bakımına girerdi ve motor yagi, yağ filtresi, hava filtresi, benzin filtresi, buji vs ortalama en az 300 lira harcardim her bakımına. Fluence ZE ile 30000 km. aralıkta tek bir bakıma girdim ve 297 lira tuttu. En az 900 lira da ordan cebimde kalmış. Bu surede iki kez senelik vergi odemedim bir kez de egzoz muayenesi yaptırmadım, en az 1500 lira da oradan cebimde kalmış. Bu sürede bu araç icin elektrik faturasına ödediğim parayı da 1650 lira olarak toplamdan düşmek gerekir tabi.



    Tüm bu hesaplara gerek var mı bilmiyorum ama hesap ortada, 22 ayda 13000 liradan fazla para cebimde kalmış. 22 ayda 13000 lira demek 60 ayda yani 5 yılda bugünün parasıyla 35450 lira yapar. Yeryüzünde parasını 5 senede yakıttan çıkarabilecek başka bir araç var mı acaba? Bilen varsa yazsın hepimiz öğrenelim.



    Bu arada aracı aldığımdan beri 2 yila yakin oldu ve hala ilk günkünden farkı yok menzil olarak. O gün de bu arabalar 2-3 yıl sonra elinizde kalır alınmaz diyenler vardı. Hala şükrediyorum iyi ki dinlememisim kimseyi diye. 5 sene sonra araba hakikaten kullanılamaz hale gelse, Renault da sözünden dönüp 10 sene dediği batarya garantisinden caysa, ben de kiloyla hurdaciya satmak zorunda bile kalsam cebime para kaliyor. Sizce kendime mi inanayım ya şöyle olursa ya böyle olursa diye bilmeden yazanlara mı?



    Bu arada Renault babamin oglu degil ama, batarya kirası almayarak geleceğin teknolojisini bugünden kullanmama vesile oldukları için her aklıma geldiğinde teşekkür ediyorum adamlara. Ve emin olun 2012den beri piyasadaki bu arabaları almayı düşünüp de cesaret edemeyen herkes keşke ta o gün alsaymış, eminim hic pişman olmazlardı. Hemen hemen ayni özelliklerdeki BMW i3 en az 150000 lira, ben o paraya 6 tane Fluence alır ayrı ayrı renklere boyatir her gün birini sürerdim...



    senede 20 bin çok iyiymiş. fakat pil bitince ne olacak ? hiç araştırdınızmı ? piyasadakilere soruyorum 80-100 gidiyor en iyisi. örneğin takıldınız trafiğe 2-3 saat, kışın bir kere ısıtma kesin çalışacak ne olur bu durumda ? hiç böyle birşey oldumu ? en merak ettiğim pil ne olacak? garanti veriyormuş renault ama fabrika verisi 185 ise ve ben diyelim aldım 2. el araç 100km gidiyor, pili değişecekmi ? yoksa bakım evraklarınımı soracak ?

    genel olarak aracın garantisi hakkında nedir ne değildir bilgi verirmisiniz. araç tam benlik ama bu pilin bitmesi veya zayıflaması konusu beni düşündürüyor.

    Bu konuyu daha önce açıkladık. Pilin menzilinde yüzde 25 kayıp varsa ölçüm yapılıyor yenisi veriliyor. Fakat dikkate deger çok önemli bir mesele varki neden bazıları 180 km gidebilirken bazıları 120 zor görüyor. Benim araba ben 150 km zor gitmiştim yani satmadam önce. 100-120 gidiyordu. Bazen inanılmaz uzun menzil götürüyordu. Bunun bence araştırılması lazım. Yani ben fluence aracımı satmasaydım ölçüm yaptırıp pili değiştirirdim. Şimdi bu menzil nedem bazılarında kısa anlamak zor. Fakat kendi deneyimlerinde gördümki arabanın yürüyen aksanı ne kadar iyi çalışıyorsa yani giderken sebepsiz yavaşlamıyorsa pili o kadar uzun menzil götürüyor. Bu yüzden arabanın baskı balata fren aksanı gibi tekerin dönmesini zorlaştıran faktörler ortadan kaldırılmalı. Bazen kafamda soru işareti kalıyor acaba el freni bazen tam inmiyor çok hafifte olsa tekerse sürtünmemi oluyor ondanmı araba iyi gitniyor diyorum. Çünkü bazen bakıyorum araba boşa aldıgımda gayet süper ilerlerken bazen boşta sanki tekerler iyi dönmüyor gibi. O yüzden çoğu zaman el frenini çekmiyorum vitesi parka getiriyorum o halde biniyorum. Bu nasıl bi sorun yaratır ilerde bilmiyorum. Yani sorun sadece pilde oşmayabilir. Tekerlerin hepai eşit şişirilmeside arabanın düzgün gitmesini sağlıyor. Benim 3 teker 37 hiç inmiyor. Biri 2 günde 34e iniyor arabanın kasis çukurda normalden fazla sarıldığını anlıyorum 3 günde bir şişiriyorum... Umarım yardımcı olmuşumdur...

    pil garanti şartları yazılı olarak varmı sizde ? en büyük muamma bu. nihayetinde bitecek bu pil 5 yıl sonra. peki pil bitince ne yapacaksınız? piyasada 10 bin tane fluence olsa bizim esnaf bir çözüm üretir ama öyle bir satış rakamıda yok. 5 yıl sonra çöpemi atılacak yada 20-30 bin lira pil parasımı verilecek ? bir bisiklet pili bile bugün 1500 liralar civarında. lityum iyon piller zaten hiç kullanmayın olduğu yerde bitiyor. illaki bitecek bu pil. max 5 yıl. ucuzda değil 40 bin istiyor millet. bi tane var 33500 e satan o bile satamıyor.

    Yaw pil in ödünç sözleşmesi yapıyorsun içinde şartları yazıyor daha önce anlattık eski mesajlara bi baksaydın. 5 sene sonra nolacak bilinmiyor ama o zamana kadar 400 km menzilli hızlı şarj olan zoeler yada daha üst modeller belki teslanın alınabilir fiyatlı arabaları ortalıkta gezecegi için 130 km 8 saatte dolan pilli fluencden kira alınacağını pek zannetmiyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.