Şimdi Ara

YENİ X3 1.6 SATIŞA SUNULDU (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
303
Cevap
9
Favori
25.485
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Techzone üstadım bize bu konularda bir otorite olarak daha aydınlatıcı bilgiler verebilir.
    Umarım forma uğrar ver görüşlerini bizimle paylaşır.
  • isatil İ kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
    Aslında benim x3 e önyargılı bakmamın nedeni 320ied. X3 ün performans olarak daha geride kalacağını düşünüyorum zaten 0-100verisi de bunu gösteriyor.

    Siz aracın canlısını gördüğünüz için soruyorum, x3 ün iç mekanı ile 3kasanın iç mekanı arasında çok fark var mı?

    Bu noktada -ben aracı ötv indirimsiz satın alacağım için- x3 için bu fiyat farkına değer mi? Yoksa x3 sadece kasası için tercih edilebilir mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • utku_uu U kullanıcısına yanıt
    Çok fazla fark olmamakla beraber X3 ün iç mekanı 302i Ed den daha kaliteli. Ben çok beğendim.. Bir kaç arkadaşta incelediler onlarda benimle aynı görüşteler.

    X3 mü 320i ed mi... Tercih meselesi.. tamamen zevklere ve ihtiyaçlara kalmış. Benim bulunduğum yerde her yer C180, 320 ve 520 dolu.
    Bende farklılık yaparak X3 almak gerek diye düşündüm.
  • isatil İ kullanıcısına yanıt
    Bi de hocam jip alıp karda kışta evden çıkaramazsak sıkıntı olur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isatil

    Çok fazla fark olmamakla beraber X3 ün iç mekanı 302i Ed den daha kaliteli. Ben çok beğendim.. Bir kaç arkadaşta incelediler onlarda benimle aynı görüşteler.

    X3 mü 320i ed mi... Tercih meselesi.. tamamen zevklere ve ihtiyaçlara kalmış. Benim bulunduğum yerde her yer C180, 320 ve 520 dolu.
    Bende farklılık yaparak X3 almak gerek diye düşündüm.

    Bence siz kararınızı vermişssiniz hocam şimdiden hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanın inşallah. Aracı aldıktan sonra yorum ve tavsiyelerinizi bekleyip takip edicem

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • birazdan bilgisayara geçiyorum şöyle detaylı bir yazı yazmanın zamanı geldi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • utku_uu U kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim Hocam.. Sağolun.
  • Sabırsızlıkla bekliyoruz Hocam. Bugün nihai kararımı vermem gerekiyor.
    Şimdiden teşekkürler.
  • Bekliyoruz üstad

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isatil

    Sabırsızlıkla bekliyoruz Hocam. Bugün nihai kararımı vermem gerekiyor.
    Şimdiden teşekkürler.

    Ya hocam aklıma takıldı, bugün almıyorum aracımı görcem öyle alcam deseniz bidaha size araç satmicaklar mı? Neden böyle acele ediyorlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku_uu -- 29 Mayıs 2014; 14:27:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • utku_uu U kullanıcısına yanıt
    Onlar acele etmiyorlar. Özel nedenlerden dolayı ben haftaya aracı almak istiyorum. Yoksa haziran sonuna kalacak.
  • yenilenen X3 hepimizin bildiği gibi makyajlandı, o yüzden bu anlamda kayda değer bir değişiklik olmadığı için bu konuyu atlıyorum..

    gelelim motor olayına, bunu daha önceleri de konuştuk. N20 motor hali hazırda 5 serisi'nde mevcut, kullananlar var, şikayeti olanı duymadım. N20'nin olayı N13 ile eşdeğer.. yani basarsan çok yakar, basmazsan neredeyse dizel motor ekonomisinde ilerlersin.. fakat N20 ile N13 motor kesinlikle ve kesinlikle aynı motor değildir. hacim ve ürettikleri güç aynıdır, tasarımları farklıdır. N20 motorun bir özelliği de daha ağır kasalarda kullanılması için tasarlanmış olmasıdır.. daha ağır kasa demek, motorun teoride daha çok ısınması, daha çok zorlanması, dolayısıyla daha çok serin havaya ihtiyaç duyması ve zorlanmaması için teknik anlamda belki atıyorum daha farklı boruların kullanılması veya motorun kendisinin daha hafif olması gibi sebepler düşünülerek geliştirilmiştir..

    X serileri için öncelikle şunu bilmemiz gerekiyor.. BMW'nin ürettiği hiçbir X modeli, SUV (Sport Utility Vehicle) değildir. SUV olmamasının sebebi, X5'in temellerinin atıldığı 1999 yılından beri hiçbir X modelinde havalı süspansiyon opsiyonu sunmamış olmasından kaynaklanmaktadır. piyasada, sahibinden.com'da, mahallenizdeki gençlerden ya da forumdan "havalı süspansiyon var" diye iddia ve ısrar edenlere kesinlikle itibar etmeyiniz.. BMW'nin hali hazırda havalı süspansiyon üretimide bulunmamaktadır.. aracı aldıktan sonra sanayi usulü havalı süspansiyon yaptıranlar vardır.. fakat X serilerinin şasi dinamikleri bu koşula elverişli olmadığından yol tutuşta azalma, arazi koşullarında takla atma riskinin artması, araçta takla sezici sistemlerinin olmaması (takla sezici sistem elbette var ancak bu sistem takla atmayı önleyen bir sistem değil, maksimum yanal açının üstüne çıkılması halinde perde hava yastıklarını açan bir sensör sistemidir) bu tehlikeleri daha fazla arttırmaktadır. özetle sadece opsiyonel olarak sunulan (ya da bir M otomobili ile -M3 & M5 vs- gelen) Adaptif M süspansiyon, Dinamik Süspansiyon Kontrolü olarak adlandırılan sistemler vardır.

    - Adaptif M süspansiyon: otomobilin dinamik sürüş özellikleri için daha fazla güç sağlar ve bu özelliklerin görsel etkisini konfordan hiçbir şekilde ödün vermeden dikkat çekici bir biçimde sonuna kadar kullanır.. ayrıca yürüyen aksamın on milimetre kadar alçaltılması ve amortisörlerin elektronik olarak kontrol edilmesi, çevikliği artırır (X5 M ve X6 M modelleri dışında xDrive modellerde Adaptif M Süspansiyon opsiyon olarakta sunulmaz).. yolculuk sırasında seziciler verileri sürekli olarak ölçer ve Adaptif M süspansiyondaki şok emici valfleri sürüş durumuna ve yol profiline göre kontrol eder.. bu işlem her jant için ayrı ayrı gerçekleştirilir, böylece her zaman optimum yol tutuşu garanti altına alınır.. elektronik bir kontrol ünitesi amortisör parametrelerini yolun yapısına ve sürüş durumuna uyarlamak için tekerlekler, yanal ve boylamsal hızlanma ve otomobil hızı ile direksiyon konumuyla ilgili bilgileri işler.. bunun yanında Sürüş Deneyimi Kontrolü yoluyla konforu veya sportif karakteri artırmak için süspansiyon ayarlarını ayrı ayrı değiştirebilir..

    - Dinamik Süspansiyon Kontrolü: bildiğimiz ECO PRO - COMFORT - SPORT seçenekleri..

    Vites kolunun yanındaki kontrol düğmesine basın ve NORMAL’den SPORT’a, hatta SPORT+’a getirin. Motor daha spontane tepki verir, Steptronik 8 ileri otomatik vites yıldırım hızındaki her vites değişimi öncesinde devrin daha çok yükselmesine izin verir. Süspansiyon daha sert ve sportif hâle gelir.

    Dinamik Süspansiyon Kontrolü BMW X3'te bulunan sezicilerin topladığı verileri kullanır: Her saniye araç direksiyonunun konumu, yanal kuvvetlerin büyüklükleri, tekerlek dönüş hızları ve çok daha fazlası hakkında binlerce değer toplar. Sistem, her bir tekerlek için mümkün olan en iyi ayarı hesaplar ve süspansiyonunu sürekli olarak buna uygun şekilde ayarlar. BMW X3 keskin virajlarda bile yola sarılır ve tüm yolculara konforlu, güvenli bir yolculuk sağlar.

    Dinamik Sürüş Kontrolü, Steptronik 8 İleri Otomatik Vites veya değişken Spor direksiyonla birlikte Dinamik Süspansiyon Kontrolü ile opsiyonel olarak sunulur.

    süspansiyon konusu için tüm bunların sonucu olarak, X3 ile xDrive olsa dahi offroad yapma şansımız bulunmamaktadır.. evet, haftasonu kırlarda, yolu nispeten uygun olan orman yollarında, köy yolları olarak tabir ettiğimiz bozuk satıhlı yollarda, yaklaşma ve uzaklaşma açıları ile rampa açılarının elverdiği ölçüdeki arazi şartlarında kullanıma uygundur.. daha fazlasını beklemek ile hata yapmış olursunuz ya da ilk rampa geçişinde otomobili tepeye otutturup elinizde telefon ile bir Range Rover ya da traktör aramaya koyulursunuz

    X serilerinin ne yazık ki konuya vakıf olmayan insanlar tarafından arazi aracı olarak bilinmesinin iki sebebi var..

    1) jip değil mi? Her yere gider! Havalı süspansiyonu da var, tadından yenmez!

    2) dönemlik ya da yıllık verilen bilmem ne fışfış ödüllerinde "En İyi Arazi Aracı" ödüllerinden biri ya da birkaçını X serisi otomobillere verilmesi!

    hayır! X serileri arazi otomobilleri değillerdir! 2001 yılında yola ilk çıkan X5'te de, şu an 2014 model 0 km alacağınız bir X3'ün de kullanma kılavuzunda "Bu otomobil arazi koşulları için üretilmemiştir." ibaresi bulunmaktadır.. çünkü X serileri SUV (Sport Utility Vehicle - Sportif Amaçlı Taşıt) değil, SAV (Sport Activity Vehicle - Spor Aktivite Taşıtı)'dır.. bu sebepten dolayı ben BMW'nin XX konusunda, YY konusunda, ZZ konusunda "Arazi Taşıtı Ödülü" almasını hiç mi hiç tasvip etmiş bir insan değilimdir.. Evet, otomobil dergileri, otomobil forumları, resmi dernek ve fan kulüpleri gibi kuruluş ya da oluşumlarda bu ödüllerle zikredilir ama BMW hiçbir zaman bu ödülleri aldık diyerek satış anlamında bir pazarlama stratijesi uygulamaz, satış danışmanlarına da bu öncelikle satışını yaptırtmaz!

    peki gelelim xDrive mı? sDrive mı? sorularına..

    bu noktada ise olayı sadece xDrive BMW mi? sDrive BMW mi? olarak düşünmekten ziyade, öncelikli olarak 4 çeker mi? 2 çeker mi? olarak düşünmek gereklidir.. atıyorum, bir Toyota Corolla ile de kışın karlı, yazın çamurlu yolda kalmanız mümkündür.. avantaj önden çeker olması sebebi ile yön verebilme kabiliyetinin olmasıdır ve tabiiki bu bir artıdır.. Ancak madalyonun öbür yüzüne baktığımızda 4 çeker bir otomobil ile de bu tip yol ve iklim koşullarında yolda kalmamız mümkündür.. önemli olan şartlara göre ne yaptığımız ile alakalıdır.. otomobilin sistemleri belli, yapabilecekleri belli ancak bizi yolda tutan şey uygun jant ebatı ve lastik ölçüsüdür.. kışın yazlık lastikle dolaşıp, yazın kış lastiği ile dolaşsak (ki bu şekilde gezen milyonlarca sürücü var), isterseniz Mercedes Benz G AMG 6x6 sahibi olun, ne yol tutuşu konusunda ne kaza yapma riski konusunda "ben otomobilden memnunum" diyemezsiniz..

    uygun koşulların bir arada olmasıyla tam olarak verim alındığına göre elbette zorlu koşullarda xDrive önceliklidir.. diğer markaların quattro, 4MATIC, 4MOTION örneklerine göre çok çok daha kısa sürede boşa dönen tekerden gücü alıp yere tutunan tekerleğe bu gücü iletmesi, bunu yaparkende en düşük devir bandından yararlanması hem yakıt ekonomisini beraberinde getirirken hem de motoru yormaması adına en iyi sistemdir.. yoksa gaza abandığınız zaman tüm 4 çeker sistemleri başarılı performans sunuyor..

    Güzel ülkemizin yüzlerce hatta binlerce farklı şekillerde yol çeşidi var.. İyi bir asfalt kalitesine sahip olduğumuz söylenemez ama BMW sahibi olan kişilerin bu otomobili dağa taşa vurmayacakları yani şehir hayatı yaşadıkları aşikar.. özellikle doğu illerimizde kış aylarının sert geçiyor olması xDrive'ı şart koşuyor olabilir ama ciddi anlamda kar yağışı olup, şehiriçinde bile yollar kapandığı zaman geçtim BMW'yi, Renault 12'si olan Rıza Amca bile otomobilini yerinden çıkartmaz.. Ha konu yok kardeşim ben illa çıkartmak zorundayım, işim, eşim, aşım bu durumları zorunlu kılıyor derseniz de hiç parasını düşünmeden alacağınız kaliteli bir kış lastiği veya özel olarak üretilen, çoğu zaman özel sipariş ile temin edeceğiniz kar lastiği ve hatta çivili lastik ile ister xDrive olsun, ister sDrive olsun DSC desteği ile yolda kalmanız mümkün değil.. ama 2 kuruş az vereyim, 4 mevsim lastiği beni idare eder derseniz X3 xDrive 35i alsanızda hiçbir performans alamazsınız zorlu koşullarda.. "Yok birader ben Antalya'da oturuyorum, karla, çamurla işim olmaz!" derseniz, size önerim minimum 4 kanallı, su tahliyesi güçlü bir lastik önermek olurdu..

    demem o ki, önemli olan otomobil sahibi olmak değil.. otomobil kültürüne ne kadar vakıfız? oyunu kurallarına göre oynuyor muyuz? yoksa Allah büyük, bismillah diyerek kontak mı çeviriyoruz? milyarlarca para döküp satın aldığımız otomobile canımızı emanet ediyoruz.. sadece ve sadece koşullara uygun iş yaparsak mutlu oluruz.. E ülkemiz konum olarak bir Alaska olmadığına göre xDrive şart değil.. olsa iyi mi olur? elbette artıları vardır, ama sDrive'da yani arkadan itişte beni hiçbir zaman yolda bırakmamıştır..

    gönül rahatlığı ile alabilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-67B07BCCD -- 29 Mayıs 2014; 16:16:59 >




  • Techzone üstadım, paylaştığınız değerli bilgiler için çok teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.
  • Ustad bilgilendirme için teşekkürler hocam yanlış anladıysam düzeltin ama anladığım kadarıyla xdrive da olsa sdrive da olsa bir devrilme riski x serisi her araçta mevcut?peki otv indirimi olmadan 130-170bin tl bandinda x3 onereceginiz bir arac midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku_uu -- 29 Mayıs 2014; 16:24:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • utku_uu U kullanıcısına yanıt
    F30 formundan beni bilirler. Geçen sene sıfır aldığım 320i ed aracımı dizel takıntısı nedeniyle 1 ay sonra sattım ve F30 320d aldım.
    Aralarında performans olarak çok fazla fark yoktu. Yakıt tüketimi anlamında ise ancak çok basarsan techzone üstadın da dediği gibi benzinli çok dizel benzinliye göre daha az yakıyordu. MTV, kasko, kredi masrafları nedeniyle satmak zorunda kaldım.

    Sonuç olarak 120.000 Tl tutarında sıfır X3 araç almak, ne olduğu belli olmayan 2. el dizel x3 almaktan daha iyi ki km si düşük ikinci el X3 araç fiyatları uçmuş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utku_uu

    Ustad peki otv inidirmi olmadan 130-160bin tl bandinda x3 onereceginiz bir arac midir?

    2. el mi?
  • Yok üstad piyasadaki 130-170bin tl arası sıfır araçları düşündüğünüzde x3 fiyat/kalite/kullanım vs olarak önerebileceğiniz bir araç mıdır? Yoksa ben olsam bu fiyat aralığında şu aracı düşünürüm gibi bir tavsiyeniz var mıdır?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sıfır alacaksam BMW harici başka bir marka düşünmem..

    birde benim hastalığım var.. aldığım BMW'nin olabildiğince opsiyon olarak zengin olması gerek.. az - orta dolulukta 520i olur, çok dolu 3.16i alınabilir, opsiyon listesinde eksik kalmayacak şekilde 1.16i alınabilir.. X3 keza az dolulukta alınabilir..

    ama ben evlendikten sonra sanırım orta - dolu aralığında bir X3 sDrive ya da 520i alacağım galiba.. Bang & Olufsen yenilenen X3'te sunuluyor mu bilmiyorum? o sunuluyorsa ondan alırım, yoksa 5 serisi alacağım..
  • Sayın techzone ve isatil yorumlarınız için çok teşekkür ederim. İsatil hocam aracı aldıktan sonra fotoğraf ve değerlendirme bekliyoruz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bmw türkiye sitesinde 154 bin lira yazıyor
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.