Şimdi Ara

YENİ YAKIT REKORUM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamın deposunu taşana kadar doldurttum sonra uzun yolda 106 km yol yaptım ve depoyu tekrar taşana kadar doldurttum.sonuç:14.56 ytl benzin aldı.....(benzinin litresi 3.51 ytl toplam 4.15 litre yaktı.)
    gece sürüşü,max hız 80-90km/h gaz pedalı altında yumurta hesabı.....................
    arabanın markası lada vega112 1.5 16v nasıl ?



  • gerçekten çok iyi bir değer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    gerçekten çok iyi bir değer
    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    bazı yollar bayır assagı olabılıyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?


    anlamadığım konuda bu benim. bizim 306 kataloglarda 6,5 mi ne yazıyo yani 6 üstü bi değer ben ölçüyom biçiyom 5.7-6 bazen 5,5 yakalıyabiliyorum. nasıl oluyoki anlamıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .IsTanBul.

    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    bazı yollar bayır assagı olabılıyo

    Alıntıları Göster
    Bayır aşağı olabiliyor güzelde bu ortalama sayılmaz rekoda sayılmaz
    Bayır aşağı ise belirtilmesi gerekiyor
    Normal ise belirtilmesi gerekiyor
    Ki ben normal olduğunu varsayarak yazdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Bayır aşağı olabiliyor güzelde bu ortalama sayılmaz rekoda sayılmaz
    Bayır aşağı ise belirtilmesi gerekiyor
    Normal ise belirtilmesi gerekiyor
    Ki ben normal olduğunu varsayarak yazdım

    Alıntıları Göster
    MÜKEMMELSİN SEN OFCOURSE VELL DONE VERY GOOD EXCELLENT PERFECT BLA BLA BLA....


    GUNİESS REKORLAR KİTABINA GİRMEYE BAK BENCE ,REKORLARININ YENİSİNİ BEKLİYORUZ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankoloji

    MÜKEMMELSİN SEN OFCOURSE VELL DONE VERY GOOD EXCELLENT PERFECT BLA BLA BLA....


    GUNİESS REKORLAR KİTABINA GİRMEYE BAK BENCE ,REKORLARININ YENİSİNİ BEKLİYORUZ


    Alıntıları Göster
    Daha sağlılı sonuç için bence en az 1000-1500 km gitmek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    Daha sağlılı sonuç için bence en az 1000-1500 km gitmek lazım

    Alıntıları Göster
    106km bence yeterlidir, fakat durup aynı yolu tekrar geri dönmeniz gerekmektedir.

    edit:106 km yeterli değildir en az 1000km gidip, molaverlmeden 1000km aralıksız test edilmelidir...

    bu test 4 mevsim tekrarlanmalı her mevsim için ayrı sonuçlar elde edilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lervolerto -- 31 Ağustos 2008; 15:57:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    106km bence yeterlidir, fakat durup aynı yolu tekrar geri dönmeniz gerekmektedir.

    edit:106 km yeterli değildir en az 1000km gidip, molaverlmeden 1000km aralıksız test edilmelidir...

    bu test 4 mevsim tekrarlanmalı her mevsim için ayrı sonuçlar elde edilmelidir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: lervolerto

    106km bence yeterlidir, fakat durup aynı yolu tekrar geri dönmeniz gerekmektedir.


    106km bence yeterli değil, depo bitene kadar ölçülmeli bence. Ama aynı yolu geri dönme olayına kesinlikle katılıyorum çünkü fabrika değerlerinin altında tüketimler genelde yokuş aşağı seyahatlerde ortaya çıkıyor. Anlamlı bir tüketim değeri için başladığı noktaya dönmek lazım.

    Bu şekilde kısa mesafeli ve güzergahı tartışılır ölçümlerde çıkan sonuç aracın ne yaktığı değildir ve benim gözümde ancak yol bilgisayarında okunan anlık tüketim değeri kadar anlamlıdır. Ayrıca yakıt tüketimi sadece araca ait değildir; araç+sürücü ikilisinindir. Bu nedenle insan 1 saat dişini sıkıp 100 km gaza basmadan gidiyor ama sonra dayanamayıp gazlıyorsa ölçümlerin de pek anlamı kalmıyor.

    Burada bir ay boyunca yaptığınız toplam km.yi ve aynı aya ait toplam yakıt harcamanızı yazın ki aracınızın ne yaktığını görelim. Ben de zaman zaman eski aracımla (Honda City otomatik) elde ettiğim sonuçları zaman zaman yazardım ve şehiriçinde 6 lt, şehirdışında 5 lt gibi verilerim vardı. Ama en geçerlisi şu; benim aracım 43.400 km.ye gelen kadar aldığım toplam benzin 3.320 lt idi yani 7.6 lt/100 km.

    Not: Tabi kimseden böyle sapıkça istatistikler bekleyemem. Ben aracımı şirket için kullandığım için kaydını tutmuştum.

    Ekleme; İki yılda benzine neredeyse 10.000 YTL vermişim. Yuh be...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.k.o. -- 26 Temmuz 2008; 4:57:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    quote:

    Orjinalden alıntı: lervolerto

    106km bence yeterlidir, fakat durup aynı yolu tekrar geri dönmeniz gerekmektedir.


    106km bence yeterli değil, depo bitene kadar ölçülmeli bence. Ama aynı yolu geri dönme olayına kesinlikle katılıyorum çünkü fabrika değerlerinin altında tüketimler genelde yokuş aşağı seyahatlerde ortaya çıkıyor. Anlamlı bir tüketim değeri için başladığı noktaya dönmek lazım.

    Bu şekilde kısa mesafeli ve güzergahı tartışılır ölçümlerde çıkan sonuç aracın ne yaktığı değildir ve benim gözümde ancak yol bilgisayarında okunan anlık tüketim değeri kadar anlamlıdır. Ayrıca yakıt tüketimi sadece araca ait değildir; araç+sürücü ikilisinindir. Bu nedenle insan 1 saat dişini sıkıp 100 km gaza basmadan gidiyor ama sonra dayanamayıp gazlıyorsa ölçümlerin de pek anlamı kalmıyor.

    Burada bir ay boyunca yaptığınız toplam km.yi ve aynı aya ait toplam yakıt harcamanızı yazın ki aracınızın ne yaktığını görelim. Ben de zaman zaman eski aracımla (Honda City otomatik) elde ettiğim sonuçları zaman zaman yazardım ve şehiriçinde 6 lt, şehirdışında 5 lt gibi verilerim vardı. Ama en geçerlisi şu; benim aracım 43.400 km.ye gelen kadar aldığım toplam benzin 3.320 lt idi yani 7.6 lt/100 km.

    Not: Tabi kimseden böyle sapıkça istatistikler bekleyemem. Ben aracımı şirket için kullandığım için kaydını tutmuştum.

    Ekleme; İki yılda benzine neredeyse 10.000 YTL vermişim. Yuh be...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar yokuş aşağı değil bilenler için erzincan-gümüşhane şiran kara yolu 106 km lik. iki taneolmak üzere ; çilhoroz (yaklaşık 2000 m ) ve pöske(yaklaşık 2700m) dağlarını inip çıktım.araba boştu.
    fabrika verilerinden aşağı nasıl olur diyen arkadaş yol bilgisayarı olan bi oto ya binsin ve düz bi yolda 5.vites gaza yüklenmeden 80-90 km hızla sabit gitsin ve anlık yakıt tüketimine baksın ..........
    arakadaşlar dün erzincan a doktor için gittim arabayı gelirken ölçeyim dedim ve sonuç bu çıktı..benim içim rekor oldu ve formdaşlarla paylaşayım dedim bazı formdaşlar dalga geçsin diye yazmadım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvolkany

    arkadaşlar yokuş aşağı değil bilenler için erzincan-gümüşhane şiran kara yolu 106 km lik. iki taneolmak üzere ; çilhoroz (yaklaşık 2000 m ) ve pöske(yaklaşık 2700m) dağlarını inip çıktım.araba boştu.
    fabrika verilerinden aşağı nasıl olur diyen arkadaş yol bilgisayarı olan bi oto ya binsin ve düz bi yolda 5.vites gaza yüklenmeden 80-90 km hızla sabit gitsin ve anlık yakıt tüketimine baksın ..........
    arakadaşlar dün erzincan a doktor için gittim arabayı gelirken ölçeyim dedim ve sonuç bu çıktı..benim içim rekor oldu ve formdaşlarla paylaşayım dedim bazı formdaşlar dalga geçsin diye yazmadım...

    Alıntıları Göster
    fabrika değierlerini geçmek hem bayır aşağı birde boşa salla babamla olur..Yanlız güzel değer yakalamışsın arkadaşım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheGotFadıl

    fabrika değierlerini geçmek hem bayır aşağı birde boşa salla babamla olur..Yanlız güzel değer yakalamışsın arkadaşım...

    Alıntıları Göster
    Güzel Değerler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rasyonel Hayvan

    Güzel Değerler

    Alıntıları Göster
    doğrusunu isterseniz benim clio symbol 1.5 dci 65 bg lik arabamda çeyrek deponun yarısıyla ve ışık yandıktan sonra kalan mazotla toplam 200km yol yaptık hızımız 60-100km arasında değişti... bayır aşağı yerlerde arabayı boşa alarak kendi haline bıraktık bayırlarda mecburen gaza bastık biraz
    arabada 70er kilodan 4 kişi ve toplam 100kglık bagaj vardı

    ama tekrar ediyorum
    çeyrek deponun yarısı yani 1/8 depo mazot + ışık yandıktan sonra kalan mazot
    yolda iniş de vardı çıkış da
    şehirler arası tüketim değeri bu
    ve inişlerde boşa alıp kendi haline bıraktık arabayı
    ve 200 km yol yaptık

    ilk mazot aldığımız yerden toplam 50litre mazot aldık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?


    iş ustalıkta bite benim babam usta oda değerini düşürebiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    çünkü onlar sabit 90 km ile gidiyolar , ben mesela 5,5 litre gördüm ankara bursa arası ama ortalama hız 83 km idi , ayrıca araclar km leri arttıkca ck daha az yakıyolar buda bir etmen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya

    Merak ettiğim fabrika değerlerinin altında nasıl olabiliyor bu tüketimler
    Adamlar bile en elverişli koşullarda bu değerleri yakalayamıyorlar
    Yoksa onlarda istemiyorlarmı değerleri düşük yazmayı ?

    çünkü onlar sabit 90 km ile gidiyolar , ben mesela 5,5 litre gördüm ankara bursa arası ama ortalama hız 83 km idi , ayrıca araclar km leri arttıkca ck daha az yakıyolar buda bir etmen

    Alıntıları Göster
    45 liraya 250 km benzin 3.39dan ş.dışı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    45 liraya 250 km benzin 3.39dan ş.dışı

    Alıntıları Göster
    benim son depo bilgilerim..
    - 13 temmuz 2008 pazar ataşehir BPde 2 no.lu pompada fulledim. Makina attıktan sonra yakıt koydurtmadım. Çoğunluğu TEM olmak üzere işte tam 2 hafta istanbul içinde kullandım..
    - Bu akşam 919.2 km de yeniden fulledim. YB 18 km menzil gösteriyordu. 47 küsur litre yakıt aldı (aynı pompada, aynı şekilde makina atınca durdurularak) . Hesaba göre 5.1, YBna göre 5.0 yaktı.
    - Günlük yolum 40 km gidiş 40 km geliş. Ataşehir esenler arası. Bu seksenin yaklaşık 10-12 kmsi su katılmamış şehir içi. 1-2 dur 1-2 dur kırmızı ışık 1-2 dur sağdan gelene yol ver vs vs.
    - Diğer kısımların her ne kadar TEM ağırlığı olsa da sabah akşam en cafcaflı saatlerinde köprü geçiyorum.Mesela önceki salı şu ölümlü kazada 40 km yolu 1 sa 45 dkda gittim. Geçen sabah ek şeritte kalan bir külüstür nedeniyle 1.5 km yolu 15 dakikada gittim. En az 4 kez Vatan caddesindeki Sağmalcılar viyadük çalışmasında takılmak zorunda kaldım
    - Her sabah Şile yolundan TEMe giriş, ek şeridin başı ve GOP -Metris arası trafik kilit oluyor.
    - Her akşam gişelere 1-2 km den Ümraniye düzlüğüne kadar çok yoğun trafik oluyor (çalışma nedeniyle)
    - Sabahları olmasa da akşamları genelde klima açık
    - Hafta sonları eşim genelde trafiği kilit olan Fenerbahçe-Kalamış, Beşiktaş-Ortaköy gibi yerlere gitmemizi istiyor..
    - Bunları şunun için anlattım: diğer arkadaşların bahsettiği gibi sabit hızda gidilebilen şehirlerarsı yollar değil adı tem olsa da dur-kalklı olduğunu ifade etmeye çalışıyorum. Ancak yine de uzun düzlüklerde 90 sabit hızla gittiğim de çok oluyor. Normalde buralarda 120-130 hatta bazen 160 (ve hatta 180 ) yapardım.

    Otomobilim 2004 Cmax dizel yaklaşık 97binde ..Daha önce benzer denemelerde 5.5un altına indiremezdim. Bilmiyorum motor açıldıkça daha mı iyi oluyor yoksa yeni aldığım conti sportcontact2ler mi düşürdü tüketimi bilmiyorum. Bu arada BP ultimate dizel hakkaten çok iyi bir yakıt..

    Anahtar hamle: Yolu boş bulduğun yerlerde BASMAMAK.

    Tayyip-Zamakıtan artırdıkça, ben daha az yakma yollarını arıycam (basma zevkimden mahrum olarak yani mutsuz olarak )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvolkany

    arkadaşlar yokuş aşağı değil bilenler için erzincan-gümüşhane şiran kara yolu 106 km lik. iki taneolmak üzere ; çilhoroz (yaklaşık 2000 m ) ve pöske(yaklaşık 2700m) dağlarını inip çıktım.araba boştu.
    fabrika verilerinden aşağı nasıl olur diyen arkadaş yol bilgisayarı olan bi oto ya binsin ve düz bi yolda 5.vites gaza yüklenmeden 80-90 km hızla sabit gitsin ve anlık yakıt tüketimine baksın ..........
    arakadaşlar dün erzincan a doktor için gittim arabayı gelirken ölçeyim dedim ve sonuç bu çıktı..benim içim rekor oldu ve formdaşlarla paylaşayım dedim bazı formdaşlar dalga geçsin diye yazmadım...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kvolkany

    arkadaşlar yokuş aşağı değil bilenler için erzincan-gümüşhane şiran kara yolu 106 km lik. iki taneolmak üzere ; çilhoroz (yaklaşık 2000 m ) ve pöske(yaklaşık 2700m) dağlarını inip çıktım.araba boştu.
    fabrika verilerinden aşağı nasıl olur diyen arkadaş yol bilgisayarı olan bi oto ya binsin ve düz bi yolda 5.vites gaza yüklenmeden 80-90 km hızla sabit gitsin ve anlık yakıt tüketimine baksın ..........
    arakadaşlar dün erzincan a doktor için gittim arabayı gelirken ölçeyim dedim ve sonuç bu çıktı..benim içim rekor oldu ve formdaşlarla paylaşayım dedim bazı formdaşlar dalga geçsin diye yazmadım...


    O yolu gayet iyi biliyorum arkadaşım,tırman in-tırman in sert virajlar ve bozuk zemin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    quote:

    Orjinalden alıntı: kvolkany

    arkadaşlar yokuş aşağı değil bilenler için erzincan-gümüşhane şiran kara yolu 106 km lik. iki taneolmak üzere ; çilhoroz (yaklaşık 2000 m ) ve pöske(yaklaşık 2700m) dağlarını inip çıktım.araba boştu.
    fabrika verilerinden aşağı nasıl olur diyen arkadaş yol bilgisayarı olan bi oto ya binsin ve düz bi yolda 5.vites gaza yüklenmeden 80-90 km hızla sabit gitsin ve anlık yakıt tüketimine baksın ..........
    arakadaşlar dün erzincan a doktor için gittim arabayı gelirken ölçeyim dedim ve sonuç bu çıktı..benim içim rekor oldu ve formdaşlarla paylaşayım dedim bazı formdaşlar dalga geçsin diye yazmadım...


    O yolu gayet iyi biliyorum arkadaşım,tırman in-tırman in sert virajlar ve bozuk zemin.

    Alıntıları Göster
    ankara eskişehir arası 3,9 litre araba 2006 110 hp peugeot hdi




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.