Şimdi Ara

SEKMAN ATILMIŞ ARABAYI ALMAK NE KADAR MANTIKLI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
13.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba. Dizel bir araç almayı düşünüyoruz, bu konuda araştırmalarımız devam ediyor fakat karşıma bir araç çıktı ve açıkçası kafamı kurcalıyor. Araca sekman atılmış sanırım ve birçok parça değiştirilmiş motor aksamında. Bu tür bir aracı alırken nelere dikkat etmeliyiz, sonrasında başımız ağrır mı gibi sorulara cevap bulamadığım için siz bilenlere danışmak istedim. araç 14 model fluence. 95 binde motor işlem görmüş ve şu anda 130 binde. değiştirilen parçaları aşağıya bırakıyorum anlayan birileri yardımcı olursa sevinirim.

    TURBO KOMPRESOR(1 adet, Orijinal)
    SEKMAN TK.(TEK PIST.)(4 adet, Orijinal)
    MARS MOTORU(1 adet, Orijinal)
    HAVA FILTRESI BORUSU(1 adet, Orijinal)
    YAG SOGUTUCU K9K(1 adet, Orijinal)
    SILINDIR KAPAGI SAPLAMA TK.K9K(1 adet, Orijinal)
    MOTOR CONTASI(1 adet, Orijinal)
    ISI KAPTORU(1 adet, Orijinal)
    TURBO YAGLAMA BORUSU(1 adet, Orijinal)
    BIYEL KOL TAKIMI LB1W(1 adet, Orijinal)
    ALTERNATOR KAYIS KITI(1 adet, Orijinal)
    VITES KUTUSU YAGI DC4 1 LT(2 adet, Orijinal)
    PISTON KOL YATAK TK.(1 adet, Orijinal)

    Destekleriniz için şimdiden teşekkürler...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Segman Atılmış Arabayı Almak Ne Kadar Mantıklı?

    Motora segman atmak, yaygın bir motor onarım işlemidir ve aracınızın ömrünü uzatmaya yardımcı olabilir. Ancak, segman atılmış bir araba satın almayı düşünüyorsanız, karar vermeden önce bazı faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir.

    Segman Atmanın Maliyeti

    Motora segman atmak işleminin maliyeti, aracın modeline, motorun boyutuna ve işçilik ücretlerine bağlı olarak değişir. Genellikle, bir segman atma işlemi 1.000 ila 3.000 TL arasında bir maliyete mal olur.

    Segman Atılan Motorun Ömrü

    Segman atmak, motorun sıkıştırma oranını geri kazandırmaya yardımcı olabilir ve motorun ömrünü uzatabilir. Ancak, segman atılmış bir motorun ömrü, onarımın kalitesine ve aracın diğer bileşenlerinin durumuna bağlıdır.

    Arabanın Diğer Bileşenlerinin Durumu

    Segman atılmış bir araba satın almayı düşünüyorsanız, aracın diğer bileşenlerinin durumunu da kontrol etmeniz önemlidir. Örneğin, motor bloğu hasarlıysa veya krank mili aşınmışsa, segman atmak yalnızca geçici bir çözüm olabilir.

    Bazı Hususlar:

    • Segman atmadan önce, motorun neden segman attığını belirlemek için aracınıza kapsamlı bir teşhis yaptırmak önemlidir.
    • Segman atılmış bir araba satın almadan önce, aracın geçmişini ve bakım kayıtlarını dikkatlice inceleyin.
    • Segman atmak, yetenekli bir tamirci tarafından yapılmalıdır. Kalitesiz bir işçilik, motorun daha fazla hasar görmesine neden olabilir.

    Sonuç olarak, segman atılmış bir araba satın almak mantıklı olabilir, ancak karar vermeden önce yukarıda belirtilen faktörleri dikkatlice değerlendirmelisiniz. Aracın geçmişi, diğer bileşenlerinin durumu ve onarımın kalitesi, satın alma kararınızı etkilemelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor ile ilgili işlemlerde iki husus çok önemli. Parçaların orjinal ve ustanın da işinin ehli olması. Bu ikisinden birisi eksikse motorun dikiş tutması mümkün olmaz.
  • Hocam motorun km orijinal mi ?Çok erken işlem görmüş motor.Acaba ne olduysa Sekman atıldı ?
  • parçalar orijinal ve yetkili serviste işlem görmüş araç. bu kadar erken sekmanı ben de ilk defa gördüm hocam.ilk olarak aklıma hor kullanılması geliyor yada yağ yakıyordu araç..
  • 95 binde motorun tam ortasına kadar açmışlar. şimdi parça listesine bakarak aracın aşırı hararet yapıtığını kesinlikle söyleyebilirim ve bu şekildede kullanmışlar aracı .
  • Arkadaşın çalıştığı firmada dizel focus kötü yakıt ve kötü kullanmadan dolayı 35 binde piston kafalarını eritti...
  • şirket araçları bu işlemi çok görüyor herhalde
  • Segmanın nasıl atıldığına bağlı, eğer sadece segman takıp pistonu yuvasına geri taktıysa o araba bozulur. Eğer segman atıpta, piston yuvasında üst noktada oluşmuş faturayı sıfırlarsa-düzlerse ve gerekiyorsa ilgili kesime honlamada yaparsa o zaman sorun olmaz araca bir süre daha binilir.

    Eğer bu işlemleri yapmadan sadece segman atıp bıraktıysa yeni segmanın çapı çıkanlara göre geniş veya orijinal ölçüde olacağı için, yıllarca çalışan pistonun-eski segmanın üst noktada bıraktığı fatura hattına pistonun her hareketinde çarpar. Bu çarpmada piston biyel kolunun aşağıda bağlı olduğu krank miline vurma yapar, krank mili de kısa sürede veya iyimser ihtimalle en fazla 40-50bin km de bozulur sonunda motor yatak sarar.

    Bu yüzden segman atılmış arabayı iyi araştırın, piston yuvasındaki üst ölü noktadaki oluşmuş olan fatura sıfırlanmışmı ondan emin olun mutlaka.
  • 1.5 dci diyosun yani dizel motoru benzinli olanlar kadar iyi toparlaamıyorlar ne yazıkki yani çok randımanlı olmaz
  • show haber bu başlığı değerlendirsin:
    100binde dizel biter efsanesi yeniden mi doğuyor?
  • o aracın 130 binde olduğundan ciddi şüphelerim var, taksi çıkması 700 bin çıkabilir

    muayene kayıtlarına bak istersen kaç kmde girmiş muayenelere
  • Bahaettiğiniz parçaların değişmesi bende aracın hararet yapıp gram susuz bir kaç gün çalıştığını düşündürdü.
  • taksi çıkması olmadığına eminiz burdan farklı olarak danıştığım birkaç kişi de hararetten kaynaklanabileceğini belirttiler, diğerleri yağ yakmıştır dedi. kafam durdu valla bilemedim ne yapacağımı
  • o motordan ve yürüyen aksamdan bi cacık olmaz, susuz çalıştırıp hararet yaptırıp farketmemiş kullanan ya da yağ yakmış

    her iki durum da özensiz kullanılmış ve lanetlenmiş bir araca işaret ediyor

    alma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sunbird -- 31 Ağustos 2018; 23:20:9 >
  • türkçesi motorun parcaları yenılenmıs
  • Hocam 2012 dizel station megane filtre fazla sıkıldığı için patladı, motor yağı boşaldı ve araba yatak sardı

    Yetkili servis de komple motor yapıldı senin listedeki gibi turbo dahil

    Aynı araçtan şirkette 50 tane var

    Asla eskisi gibi seri olmadı ve en az 1 litre fazla yaktı

    Babam rahmetli taksiciydi o ve diğer taksicilerden hep aynı şeyi duydum

    “Dizel motor toplarsan asla eskisi gibi olmaz”

    Tercih sizin ama ben asla motor yapılmış dizel araç almam

    Umarım faydası olur
  • Orjinal parçayla işinin hakkını veren bi usta motoru topladıysa hiçbir sorun olmaz sonuçta fabrikadada bu motorlar birleştiriliyor testleri yapılıyor piyasaya salınıyor gökten tek parça inmiyor ya

    Hatta bazen yan sanayi parcalar orjinalden daha iyi oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 1 Eylül 2018; 12:31:21 >
  • 250bin kmde motor yapılmış transporter t4 2.5tdi ile uzun yol yaptım. Araba cok rahatti ama motor yordu beni. Rampa asagi 130u ancak gorurdu; rampa yukari 2ye kadar düştüğü oluyordu kaptirip girmezsem



    500-700binde motor bitecek diye bir kaide yok. enjektor işer; 60binde kucağa gelir piston günümüz bazi sanayi eşrafı ve bir kisim motorinin şerrinden korkmak lazım

    Linkteki motor, her ne kadar ağır vasita icin olsa da; iscilik/teknik/kaliteli parca kendini belli ediyor
    youtube
    Motor MAN TGA-TGX D 2866 Reparatur
    https://youtu.be/wbzqsngkjk4



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 1 Eylül 2018; 13:22:48 >




  • sarimuhendis S kullanıcısına yanıt
    Hararet diyorsun ama marş motoru 95 binde neden değişir ki?
  • sarimuhendis S kullanıcısına yanıt
    2011 yılında 0 km dizel corolla almıştım araç sürekli yağ yakıyordu 10 bin km de aracın sekmanları ve motorda bir kaç parça değiştirilerek garantiden hata düzeltildi gerçi arabayı sattım sonrasında ancak 2010 2011 dizel corolların önemli bir bölümünde yağ yakma problemi var ve bu problemi garantiden çözdürenlerin hepsinde sekmanlar değişmiştir. Yani düşük km araçlarda da sekmanlsr değişebiliyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.