Şimdi Ara

Yep Yeni Yaris D4D (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.583
Cevap
10
Favori
293.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Meriva ile Yaris kıyaslanmaz kardeşim.
    Bazıları yaris’in tipini beğenmiyormuş… Kişiden kişiye değişir bu, bana göre de meriva tipsiz bir araç hiçbir özelliği, özgünlüğü yok, sıradan bir opel kazığı……YEPYENİ YARİS (d-4d olacak ama ) kullanmadan bu araç hakkında yorum yapanlara hiçbir şekilde hak vermiyorum.. Bu araç gerçekten farklı, tercih edenlerin ne kadar haklı olduğunu zaman gösterecek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caganh

    Meriva ile Yaris kıyaslanmaz kardeşim.
    Bazıları yaris’in tipini beğenmiyormuş… Kişiden kişiye değişir bu, bana göre de meriva tipsiz bir araç hiçbir özelliği, özgünlüğü yok, sıradan bir opel kazığı……YEPYENİ YARİS (d-4d olacak ama ) kullanmadan bu araç hakkında yorum yapanlara hiçbir şekilde hak vermiyorum.. Bu araç gerçekten farklı, tercih edenlerin ne kadar haklı olduğunu zaman gösterecek.


    kesinlikle haklısın kardeş,arabanın direksiyonuna geçmeden sürmeden kimse bizi anlamaz,gerçekten farklı,güveli ve DİKKAT çekiçi




  • aracı olanlara bir sorum olacak,MOtor soğutma suyu sıcaklık göstergesi (sarı derece işaretli COOL yazan) aracı çalıştırdığımda yanıyor aşağı yukarı hareket ettikten ortalama 3 dakkika içinde sönüyor,sizde de böylemi acaba
  • Meriva 31350.Opsiyonları ekle yok metalik boyaymış şuymuş buymuş donanım olarak yarisle eş değere getir bakalım 33000 lere geliyor araç.Yani nerden baksan 5000 YTL pahallı Yarisden.Bu mu pahallılık

    Neyse İzzetbey kardeş o motoru soğuk iken yanan ısınınca sönen çok hararet yapınca kırmızı olarak yanan bir işaret.Hararet göstergesi yerine düşünülmüş.Araç ideal çalışma sıcaklığındayken sürücüyü gereksiz yere meşgul etmemek mantığı var.Motor soğukken yada hararete yaklaşmışsa uyarı veriyor bunun dışında Yarisin keyfini sürmen için göstergelerle seni oylamak istememiş CAPONLAR.Son cümle tam fanatik cümlesi oldu.Haksız olan eleştirilerle muhattap olup doğrusunu anlatmaya çalışırken fanatik olduk sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi göbeklisüpermen -- 23 Mart 2006; 23:23:54 >




  • eyvallah sağolasın,senin araçtada aynımı sanki ilk aldığımda yanmıyordu bugün dikkatimi çekti gerçi ısınınca sönüyor
  • Aynı aynı izzetbey ciğim.Biraz kullan bakalım aracı yakış konusunda da bilgi ver bize.Bu haftasonu İstanbul izmir İstanbul yapacağım bende uzun yol tecrübelerimi dönünce paylaşırım.
  • teşekkür ederim,tabiki ilerleyen günlerde araba ile ilgili tüm verileri paylaşacağım seninkini de bekliyorum,kazasız ,belasız sürüş dileğiyle
  • Selam herkese,

    Öncelikle yeni katılan arkadaşlara hayırlı olsun. hem araç hemde burası için :)

    Birkaç gündür bakamıyordum, okuyunca şok oldum nasıl olur da bu arabaya pahalı derler hala aklım almıyor... istediğiniz markaya bakın bu donanımda bu kalitede bu fiyata araba yok... Bu kadar basit. Neyse ;

    Bu arada hergün araçya yeni şeyler öğreniyorum. arka kapıda çocuk için kilit varmış arkadaşlar içeren açılmaması için...

    çalıştığım şirkette Clio dizel ve fiesta var ve arada sırada kullanıyorum Yaris araç içine ses vermiyor arkadaşlar. Bu kadar mı fark eder ve binen herkes bunu söylüyor.

    insanların ilk gördüklerinde dikkat çeken 2 konu daha var;
    içerisi çok geniş, (bu araba bu kadar büyük mü diyorlar,
    ses sistemi bu kadar iyi mi olur diyorlari,

    Bi de bu kadar torpido gözünü nasıl sığdırmışlar diyorlar.....

    herkese iyi akşamlar.




  • Aracın ses sistemi konusunda haklısın arkadaşım, gerçekten de ortalamanın üzerinde …
    Son ses açıldığında bile bas seslerde bozulma yok
    Hele audio formatında olursa daha kaliteli ses veriyor, disko gibi valla….
  • Arkadaşlar,
    Nacizane fikrimi belirtleyim.

    Toyotada öncelikle bu aracı inceledim. İçi gerçektende geniş. Küçük bir araç gibi görünüyor ama sürücü koltuğunu ayarladım (boyum 1.82) ve arka koltuğa geçtiğimde kesinlikle sığmayacağımı düşünürken Yaris beni şaşırttı. Çünkü arka koltukta baya rahat oturdum. Ancak bunun bir bedeli olmalıydı. Oda bagajın küçüklüğü. Ama bagaj hacmi bence ikinci planda. Bu yüzden göz ardı edilebilir. Arka koltukların hareketli olması bu sorunu bir nebze azaltıyor.

    Ancak plastik kalitesini beğenmedim. Açılıp kapanan gözlerde kullanılan malzemelerin hem plastik kalitesi kötü hemde çok inc yapılmış. Çok çabuk kırılacakmış gibi duruyor. Özellikle direksiyonun solundaki gözün kapağını hiç beğenmedim. Direksyonun arkasındaki kapağa ulaşmak çok kolay. Ancak bunun açılıp kapanması araç hareket halindeyken tehlike yaratabilir. Bardaklık, yuvasına küçük gelmiş. Orda sallanıp duruyordu. Neden öyle birşey yaptıklarını anlamış değilim.

    Kapı içindeki kol dayama ve cam açma kapama butonlarının olduğu grubun plastik kalitesi çok düşük.

    Aracı çok detaylı incelemedim. Ama ilk gözüme takılanlar bunlar.

    Showroomdaki Corollalarıda inceledim. Ancak Corollanın kalitesi çok daha yüksek görünüyordu. Gerçi biri B diğeri C segmenti araçlar ama aralarında bu kadar kalite uçurumu olmamalıydı. Corollada iç kısmında beğenmediğim hiç birşey yoktu nerdeyse. Gerçekten Corolla çok rafine bir araçmış. C4 almadan önce Corollaya bakmamıştım bile. Eğer corollayı daha önce incelemiş olsaydım şu an hangisini almış olurdum inanın bilmiyorum.

    Ancak yaris için toyotanın fazla çaba göstermediğini ve fiyatını aşağı çekmek için malzeme kalitesini düşürdüğünü düşünüyorum. Mekaniğine birşey diyemem. Fikrim yok.

    Yaris ile Corollayı yanyana incelerseniz, ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız.

    Tabii asıl mukayese Yaris - Corolla değil, Yaris - Diğer B segmenti araçlar olmalı.

    Bu arada fiyatı yüksek değil. Diğerlerinde araç çıplak olduğundan fiyatları düşük görünüyor. Opsiyonları toyota seviyesine getirince fiyat yarisle aynı seviyeye geliyor.

    Ama işte yarisin dezavantajı aracı çıplak olarak alamıyorsunuz. Yani ucuz versiyonu yok.

    Arka camların opsiyonel olarak bile otomatik olmaması dezavantaj.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 24 Mart 2006; 21:12:54 >




  • Yaris’in iç malzemesinin kötü olduğu iddiasına katılmıyorum.
    Sizin de belirttiğiniz gibi, bu araç “B” sınıfı bir araç; emsalleri ile kıyas etmek gerekir.
    Her güzelin bir kusuru olduğu gibi, bu aracın da olacak elbet...Diğerlerine kıyasla Yaris’in motoru, performansı, kullanışlılığı ve ekonomisi iyi…Bazı şeylerden ödün vermek gerekiyor. Eğer ortala bir gelir grubunda yer alıyorsanız, dört dörtlük bir araç sahibi olmak için ne yazık ki aile bütçenizi sarsmalısınız. Ayrıca üst sınıf araçlar da bu yüzden varlar. Bu arada Yep Yeni Yaris’in plastik kalitesi inanın ortalamanın üzerinde ve şu ana dek yaptığım gözleme göre sorun çıkaracak gibi de görünmüyor. Kasisli yollarda kullandım, aracın süspansiyonu iyi olduğundan, iç malzeme kolay kolay ses yapmaz. Kolay kırılacağını da zannetmiyorum, benim oğlan test etti.
    Ayrıca, bu aracın Corolla ile aynı motoru paylaştığını unutmamak lazım. Benim tercihim biraz daha atak ve günün koşullarına uygun, ekonomik bir araç olmasıydı. Bu özellik Yaris’te fazlasıyla mevcut.




  • Yarisi kendi segmenti ile mukayese etmek gerektiğini bende belirttim zaten. Ama şu var ki aracı alacak ve kullanacak olan kişinin en çok gözüne takılacak olan ve en çok kullanılacak olan aksamlarında kaliteden ödün verilmememliydi diye düşünüyorum. Örneğin kapı içindeki kol dayama yumuşak bir malzeme ile kaplı olsaydı ve üzeri koltuk döşemesi ile aynı desende kumaş kaplı olsaydı çok şık olurdu. Ayrıca o kısım açık renk değilde koyu renk yapılmalıydı. Bunun maliyeti arttıracağı aşikar ama bunu başka bir aksamdan telafi edebilirlerdi. Örneğin koltuk döşemesinde kullanılan yumuşak dolgu malzemesi, her nekadar içini göremesekte gerçekten kaliteli bir malzemeden yapıldığı belli oluyor, tabii buna keza kaplamada kullanılan kumaşında dokunulduğunda yarattığı kalite hissi bariz belli.

    Yani demek istediğim araçta gerçekten sınıfının üstü kaliteli malzemeler ve akıllıca tasarımlar olduğu gibi, bu kaliteyi gölgede bırakacak kalitesiz noktalar da var. Bu malzemeler arasında homojen bir kalite dağılımı olmalıydı.
    Koltukları okadar kaliteli yapma ve kol dayamanın kalitesini yükselt ve fiyatı yine aynı seviyeye getir. Kaliten de homojen olsun. İşte bunu yapmak için Toyotanın biraz daha zaman harcaması gerekirdi. İleriki dönemde bu dediğim çalışmanın yapılacağını ve Yarisin daha iyi olacağını düşünüyorum.

    Çünkü Corollada bu yapılmış. Her noktasından "Toyota mühendisleri bu araç üzerinde çok çalıştı" sesi geliyor resmen. Mazda 3'ü de inceledim. Corolladan çok daha iyi olacağını düşünüyordum ama o da sadece dış dizayn olarak Corollanın önüne geçti benim gözümde. Mazdada da bazı noktalarda (Kapı içi kol dayama ve cam açma butonlarının kalitesizliği ve renk uyumsuzluğu, göstergelerin tasarımı nedeniyle perdeleme yapması kolay okunmaması gibi) puan kaybetti benim sınavımda.

    Yarisin tasarımına gelirsek, başarılı olduğu kesin. Ben çok beğendim. Sıra dışı olmuş (C4'çü olarak beğenmemem beklenemez zaten)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: caganh

    Yaris’in iç malzemesinin kötü olduğu iddiasına katılmıyorum.
    Sizin de belirttiğiniz gibi, bu araç “B” sınıfı bir araç; emsalleri ile kıyas etmek gerekir.
    Her güzelin bir kusuru olduğu gibi, bu aracın da olacak elbet...Diğerlerine kıyasla Yaris’in motoru, performansı, kullanışlılığı ve ekonomisi iyi…Bazı şeylerden ödün vermek gerekiyor. Eğer ortala bir gelir grubunda yer alıyorsanız, dört dörtlük bir araç sahibi olmak için ne yazık ki aile bütçenizi sarsmalısınız. Ayrıca üst sınıf araçlar da bu yüzden varlar. Bu arada Yep Yeni Yaris’in plastik kalitesi inanın ortalamanın üzerinde ve şu ana dek yaptığım gözleme göre sorun çıkaracak gibi de görünmüyor. Kasisli yollarda kullandım, aracın süspansiyonu iyi olduğundan, iç malzeme kolay kolay ses yapmaz. Kolay kırılacağını da zannetmiyorum, benim oğlan test etti.
    Ayrıca, bu aracın Corolla ile aynı motoru paylaştığını unutmamak lazım. Benim tercihim biraz daha atak ve günün koşullarına uygun, ekonomik bir araç olmasıydı. Bu özellik Yaris’te fazlasıyla mevcut.


    DOĞRU SÖZE NE DENİR....




  • bugün iyice inceledim arabamı plastik aksamı bence gayet kaliteli ve şık
  • Şu an için İstanbul İzmir İstanbul yolundan yeni döndüm bunun için uzun uzun anlatamayacağım ama öncelikli tespitlerim.

    1-Aracın içi gerçekten çok geniş iddiam odurki bir çok C sınıfından eksik yanı yok.Yorulunca şöför değiştirip arka koltuğa geçtim sıkışık olacak sanıyordum ama yanılmışım arka koltuklar ve özelikle diz mesafesi mükemmel.

    2-Yarisin yerden 3-5 santim yüksek olması yoltutuşu etkiler diye düşünürken İzmirliler bilir Karaburunun virajlı yolunda limitlerini zorlamaya çalıştım araç çok oturaklı yere tahminimden çok ama çok iyi basıyor.Kesinlikle yan rüzgardan etkilenme problemi yok.

    3-Motor gerçekten sessiz ve güçlü Çeşme otobanında 5 kişi ile 155 i çok rahat gördü basmaya devam etsem eminim giderdi ama hayatında ilk defa 130 un üstünü denemeye cesaret etmiş biri olarak bu kadar yeter dedim

    4-5 kişi ve bağajla beraber yaklaşık 1200 km yol sonunda yakıt ortalaması 5.1 Genelde ekstrem durumlar hariç 110-120 civarları gitmeye çalıştık.Süper bir sonuç değil ama 120 lerde gittiğimiz 5 kişi olduğumuz ve aracın 2500 km de olduğu düşünülürse iyi bir ortalama bence.




  • bize vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederiz...
  • Rica ederim benim yazmayı unuttuğum sizin sormak istediğiniz bir şey olursa cevaplamaya çalışırım.

    Bu arada Yarisin bagajında 50 litrelik alt bölümdeki kriko kolu ve bijon anahtarının olduğu sağlı sollu iki gözü çıkarttım.Bagaj tabanını böylelikle aşağıya inmiş oldu.Kriko kolu ve bijon anahtarınıda Toyota nın verdiği Trafik setinin içine koydum.Arabanın bagajıda böylelikle derin ve geniş oldu artık bagajına küçük diyecek adamın anlını karışlarım.Yaris sahiplerine şiddetle tavsiye ederim.
    Komşum bagajı gördükten sonra şaşırdı.2006 model Jazz ın bagajından daha büyük olduğunu kıyaslayarak gördük.Hele birde Yarisin yakışını duyduktan sonra 10.7 ortalama şehir içi ortalama benzin yakan güya ekonomik Jazzını satıp Yaris almaya karar verdi.




  • HERKESE MERHABALAR BEN ARANIZA YENİ KATILDIM, YENİ YARİS HAKKINDA YAZILAN BÜTÜN YORUMLARI OKUDUM.18 YAŞINDA DAHA ÇİÇEĞİ BURNUNDA BİR SÜRÜCÜYÜM DİZEL BİR ARABA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM KAFAMDA 2 TANE MODEL VAR BİRİNCİSİ TAHMİN ETTİĞİNİZ GİBİ TERRA DİZEL YARİS DİĞERİ İSE GRANDE PUNTO 75BG ACTİVE MULTİJET . HER İKİSİDE GERÇEKTEN SINIFINDAKİ EN İYİ ARAÇLAR.BEN KARARSIZ KALDIM BİR TARAFTA SORUNSUZLUK ABİDESİ BİR MARKA BİR TARAFTA FİATIN YENİ KURTARICISI G.PUNTO !!! PUNTONUN TASARIMI BİRAZ DAHA SPORTİF GELİYOR AMA MOTOR,YEDEK PARÇA,İMAJ BAKIMINDAN TOYOTA AĞIR BASIYOR.ARABA BÜTÜNLÜK ARZ EDİYOR HER ŞEYİYLE BİRİNİN DIŞ TASARIMI DAHA GÜZEL OLABİLİR AMA........AMA....
    İŞTE BU AMALARI ORTADAN KALDIRMAK İÇİN SİZDEN YARDIM İSTİYORUM, ÖNERİ VE YORUMLARINIZI BEKLİYORUM




  • Sevgili Eren Erkan,

    Seninle aynı 2 araba arasında kalmışız demek. Aradaki fark ben 18 değil 28 yaşında ve evliyim.
    75 HP Punto düşündüğüne göre belirli bir maddi gücün var. Üstüne çıkmayacaksın.

    Bu durumda 75 hp Grande Punto ile 90 hp Yaris arasında performans olarak uçurum var haberin olsun!
    Dış görünümü spor bir 75 hp Punto ile gezerken, Yaris tarafından çok fena havanı söndürebilirler haberin olsun :)

    Şaka bir yana, aynı şartları değerlendirdiğimde ben kararımı 1 ay kadar önce Yaris'den yana kullandım.
    Kafam çok karışıktı başlarda. Kaporayı verdikten sonra bile acaba Punto mu alsaydım dedim durdum.

    Ancak aradan geçen hergün Yaris konusundaki kararımdan dolayı daha da mutlu oluyorum.
    İlk çıktığında gözüme aşırı spor ve hoş görünen Punto artık o kadar şık gelmiyor. Hatta geçen gün ilk kez gördüğüm siyah Yaris çok daha şık görünüyordu bence.

    Dış görünüm zevk meselesi, herkese göre farklılık gösterebilir ancak;

    1- Toyota'nın Fiat'dan çok daha büyük ve güven veren bir firma olduğu
    2- 90 hp Yaris'in 10.7 sn hızlanma değerinin 75 hp Punto'dan çok çok iyi olduğu
    3- Yaris'İn 38 metre fren mesafesinin 40 metre üstü Punto'dan iyi olduğu
    4- Yaris'İn sözde(!) küçük bagajının, koltuklar ileri alınıp diz mesafesi Punto ile eşitlendiğinde Punto'nun bagajından büyük olduğu..
    5- Yaris'in küçük dönüş çapı ve bunun verdiği sürüş+yol tutuş avantajı

    gibi değerler gerçektir! Yani böyle somut değerleri göz önüne aldığında Yaris Punto 75hp'den çok çok üstün bir araçtır! 90 hp Punto'nun ise nasıl ucuz(!) olduğunu anlayamıyorum? Hem daha çok para vereceğim, hem de Toyota dururken Fiat'a bineceğim.. Oldu gözlerim doldu :)

    Not: En azından şu an için olabilecek en iyi 2 seçeneğe indirgemişsin durumu. Ben o noktaya gelene kadar 3 hafta Punto'nun gelmesini bekledim TR'ye. Bi de Clio 3 çıktı şimdi. Kimileri ona da çok iyi diyor. İnceleme fırsatım olmadı ama bu ayki OtoHaber dergisi Yaris ile karşılaştırmış ve Yaris'i (1.3 benzinli) üstün seçmiş.

    Karar senin.. illa spor görünüm istiyorsan siyah yaris + spoiler de tahmin edemeyeceğin bir görüntü sunuyor...




  • sevgili genç kardeşim,bırak puntoyu muntoyu git YARİS al bize de bol bol dua et
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.