Şimdi Ara

Yerli araba üretilse alır mısınız? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
0
Favori
5.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeşil sermaye ise kesin almam diğer türlü düşünebilirim:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirbilir81

    sırf 'yerli' olsun diye sıfırdan bir marka yaratmaya calısmak kendisine pazarda yer bulmaya ugrasmak türkiye'de dahi cok ama cok zor. hamaset edebiyatıyla ticaret yapılmaz, sıfırdan bir marka yaratmak yerine şu an ekonomik krizde olan isim yapmış bir otomotiv firmasını satın alarak teknoloji transferi yapmak suretiyle piyasaya girmemz daha az riskli ve cok daha rasyonel olacaktır misalen vw grubundaki seat satışa çıkarılırsa bu marka, şu an büyük bir belirsizlik icindeki saab markası gb markaları satın alıp üretim üssünü de türkiyeye tasıdıgımızda yerli otomobil sorunu çözülmüş olur ama en önemlisi pazarın bu kadar doygun ve rekabetci oldugu otomotiv sektörüne alternatif bir ürün gamıyla girebilmektir bu ya elektrikli arac olur ya fabrikasyon lpg/cng motorlu arac olur vs. yani insanlara baska markalarda olmayan yeni bir secenek sunarak piyasaya girilirse satıs rakamları daha yüksek olacakltır. sadece türkiye piyasası olarak düsünmemek lazım tabiki, en basta orta asya ve kuzey afrika piyasaları olmak üzere arab ve dogu avrupayla birlikte ilerde avrupa piyasasına da yönelik bir üretim stratejisi belirleyerek bu işe girilmeli,

    vergi konusunda da şu anki durumdan cok farklı bir politika uygulanabilecegini zannetmiyorum ne de olsa türkiyede üretim yapan bir çok uluslararası firma var bunları gücendirmeyi-haksız rekabete mecbur bırakmayı kimse göze almaz ülke icinde üretim yapan bütün firmalar aynı sartlarda ticaret yapabilme hakkına yani fırsat esitligine sahip olmak zorundadır

    Dünya su an 5 milyar yaşında ve teknoloji ile 2 yuzyıldır ıcıceyiz herkes sizin gibi düşünse su an teknoloji namına hiç birşey ilerlemezdi, intel işlemci yapmış biz yapamayız deseydi cyrix yada apple çıkmazdı. Savaşacaksın arkadaşım savaşacaksın, onda fuze varsa sende taşla savaşacaksın ama savaşacaksın, piyasa böyle sen daha iyisini yapmaya entellektüel sermayeye yatırım yapacaksın, körükörüne avrupanın nerde kıytırık markaları varsa resmen avukatlığını yapmışsınız, evet saab kıytırık bir marka varmı itirazı olan, isveçliler almıyor biz niye alalım batarsa batsın, Bence bu iflas etmiş kurumlara para yatırmamalıyız, ya bazı arkadaşlarda millettimizi amma küçümsüyor. ellerinde imkan olsa Saabı'mı kurtaralım Anadol'umu deseler çoğunluk Saab der. Farz edelim yerli araba üretildi markasıda abc oldu nerden biliyorsunuz içerdeki bir muhendisiğin buluş yapıp yakıt ekonomisinde çığır açmayacağını yada nerden biliyorsunuz güvenlik konusunda yeni bir kriter getirmeyeceğini sizinki ezbercilikten başka bir şey değildir. Hala içerdeki ötv'yi düşürün araba üretmeyin yeter diyen arkadaşlar var. yerli araba yapıldığı zaman hedef dünya olmalı ben bu arabayı amerikaya avrupaya nasıl ihraç edebilirim diye bakmalısın. Muhtemelende hukumetin planı bu, Misal veriyim size, yeni pazara giren bir marka var Türkiye'de Htc tanıyormuydun hayır,5-6 seneye kadar tanımıyordun; ama nokia'yı biliyordun. Htc eski bir şirket olmasına ragmen türkiye pazarında yavas yavas yerini buldu. Büyüklere kafa tutuyor, Bak demek oluyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tween25 -- 1 Ekim 2011; 13:21:21 >




  • kesinlikle evet
  • Paranın rengi olmaz derler...

    Ülkeme para kazandıracaksa elbette katkıda bulunur,alırım...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • dünya yaşından yola çıkarak yerli araba üretmeye varman gerçekten takdire şayan, ama anlaşılan yazdıklarımı okumamış veya okudugunu anlayamamışssın mesajımın herhangi bir yerinde biz araba yapamayız teknoloji üretemeyiz diye bir şey geçiyor mu ? tam tersine otomotiv piyasasında var olmak istiyorsak yeni bir şeyler sunmalıyız diyorum alternatif yakıt vs. ve ayrıca sıfırdan bir marka yaratmak yerine kendince markası-piyasası-ar-ge si hazır olan bir markayı satın alıp ülkeye taşıyarak işe başlamanın daha kolay ve rasyonel olacagından bahsetmişim şimdi sen kalkmış bu cümlelerden nasıl bir anlam çıkarmışsın, saaba nasıl baktıgın umrumda degil gerci senin burada kalkıp saaba laf etmen de ayrı bir hezeyan madem üreticiye mühendise saygın var o halde saab markasını yaratanlara karşı da saygı göstereceksin boşuna burada hamaset edebiyatı yapma, sonra bir şirketi satın almayı teklif etmek nasıl oluyor da körü körüne marka avukatlıgı yapmak anlamına geliyor sanırım düşünce yetisinden de mahrumsun slogan atarak düşünüyorsun o halde sana yabancı markaları satın alarak 'körü körüne' avukatlık yapan türk firmalarından birkaç örnek vereyim;

    Ülker, 80 yıllık lüks çikolata ikonu Godiva’yı 850 milyon dolara satın aldı.
    Anadolu Cam Sanayi, Rusya’da 95 bin ton/yıl kapasiteli OAO Kirishsky Stekolny ambalaj şirketini aldı.
    Hürriyet, Doğu Avrupa ülkeleri ve Rusya’nın lider reklam yayıncılığı şirketi Trader Media East’in (TME) yüzde 67,3’ünü, 336.5 milyon dolara aldı.
    Beko, önce yarısını, sonra kalanını alarak Grundig’in sahibi oldu.
    Arçelik, Alman beyaz eşya devi Blomberg’i, Avusturya beyaz eşya şirketi Elektra Bregenz’i, İngiliz beyaz eşya markaları Leisure ve Flavel ile birlikte, Romanya’nın en büyük beyaz eşya şirketi ve markası olan Arctic’i satın aldı.
    Sabancı, ABD’li DuPont’un Dusa International’daki hissesini de 108 milyon dolara aldı.
    Eczacıbaşı, seramik markası Villeroy&Boch’un Karo Bölümü’nün yüzde 51’ini satın aldı.
    - Lüks banyo mobilyaları pazarında Avrupa lideri Alman Burgbad’ın yüzde 47.16 hissesini 33.4 milyon euroya aldı.
    - Alman üretici Engers Keramik GmbH’yi bünyesine kattı.
    - Eczacıbaşı İlaç, nükleer tıp alanında faaliyet gösteren Monrol Nükleer’in yüzde 50’sini almak üzere anlaşma imzaladı.
    Efes Breweries International, Gürcistanlı bira markası Lomisi’yi aldı.
    - Rusya`daki Krasny Vostok Bira Grubu’nu 390 milyon dolara aldı.
    Zorlu Fransa’nın 250 yıllık gipür markası Bel-Air’i aldı.
    - Vestel Finlux ve Luxor markaları ile Graetz markasını satın aldı.
    Gübretaş konsorsiyum İranlı Razi Petrochemical’i ikisi Türkiye’den biri İranlı üç ortakla girdiği ihalede, 462.6 milyon euro’ ya aldı .
    Uzel, Polonya’nın ilk sanayi şirketlerinden ve “efsane” markası Ursus’un, yüzde 51’ini aldı.


    şimdi bu yerli markalar senin bakış açınla teknoloji üretecek mühendislerden mahrum oldukları için mi gidip zaten var olan yabancı markaları aldı yoksa batı hayranlıgından mı avrupa şakşakçılığından mı ??? keşke bu türk markalarına gidip etmeyin bizim mühendislerimizde üretebilir dünyanın yaşı 5 milyar teknolojide 200 yıldır var bu arada htc diye bir marka da var türkiyede cok satmaya basladı buna binaen sakın ha yabancı markaları satın almayın deseydin belki bu satın alma işinden vazgecerlerdi hadi diyelim bizim türk firmaları vazgecti keşke dünya capında marka satın alan şirket satın alan yabancı devlere de gidip aynı telkinlerde bulunsaydın teknoloji üretiminin önündeki büyük tehlikeyi bertaraf etmiş olurdun böylelikle herkesin benim gb düşünmesini de engeller teknoloji namına çok şey üretilmesine sebep olur sevaba girerdin

    son olarak bir markanın sıfırdan yaratılmasıyla daha önce girmediği bir pazara girmesi arasında fark oldugunu da hatırlatır sana slogan atarak düşünmek yerine biraz daha sakin olmanı ve karşındakinin ne söylediğini iyice anladıktan sonra uygun bir üslupla eleştirmeni tavsiye ederim


    Not: bu mesajın dili muhatabına göre 'uyarlanmıştır' seviye düşüklüğü içerebilir.




  • illa bu işin yolu seat saab yada herhangi bir özellikle yazıyorum kıytırık bir markayı alarakmı başlamak lazım.?Koreliler neden böyle yapmadı?
  • fiyatları çok pahalı geldi bana yerli malı yurdun malı ama gidip bunu alacağıma 2000 model audı alırım.
    türklerin farkı bu hep kendi vatandaşlarına kaymaya çalışıyolar ondan hep aynı yerde kalıyolar.önderlik rolu üstlenmeyi seviyolar ama hep şaibeyle
  • tabiki illa bir marka satın alınarak işe başlanacak diye bir şart yok ister sıfırdan bir marka yaratarak ister hazır markayı satın alarak başlansın ama yeter ki başlansın koreliler bu konuda güzel bir örnek onlar da bu trene geç binenlerden ama kısa sürede aldıkları yol katettikleri mesafe gerçekten takdire şayan hepimiz bundan 10-20 yıl önceki kia-hyundai lerle bugünkü modeller arasındaki kalite-estetik farkını değerlendirebilirz tabi bu kaliteyle beraber artan fiyatları da... inşallah bizim ortaya koyacagımız marka da en az korelilerinki kadar başarılı olur, aslında benim üzerinde durmaya calıstıgım husus bir otomobil üretip üretemeyecigmiz degil elbetteki üretebilirz hatta kalite/güvenlik vs noktasında da bir endişem yok esas önemli olan nokta üreteceğimiz bu otomobilin yurtiçi ve yurtdışında yakalayacağı satış başarısıdır yani nasıl yaparsak sürekli bir ivme yakalarız istikrarlı bir şekilde markayı rekabetin en çetin oldugu piyasalarda dahi ayakta tutabiliriz bu işe başlanırken esas sorulması gereken soru bu yani bir strateji belirlemek. bu noktada da benim düşüncem bir fark yaratarak piyasaya girmek bu fark koreli çinli markalar örneğinde fiyat olarak ortaya çıkmıştı şimdi koreliler belli bir başarı yakalayınca fiyat farkını ortadan kaldırıp kaliteli marka imajını ön plana çıkartmaya başladılar çinliler ise daha yolun başındalar muhtemel türk markası da hem fiyat hem de alternatif yakıt seçenekleri ile bir farklılık yaratmaya çalışmalıdır diyorum benzin ve dizel seceneginin yanında en başta da elektrik ya da lpg motorlu üretim seçeneğini değerlendirmek gerektiğini savunuyorum fabrikasyon dogalgazlı bir arac (diğer standart güvenlik donanımları ve ortalama bir kalite seviyesi ile beraber) uygun fiyatlandırma politikası eşliğinde cok daha kolay bir şekilde kendine pazar payı edinebilir avrupada lpg li araclar tesvik ediliyor ülkemizde ise lpg nin fiyatı nispeten uygun cevreci ve ekonomik yönü ön plana cıkartılarak diğer pazarlarda da başarı saglanabilir diye düşünüyorum




  • Müşteri eğilimleri diye bir meslek dalı var. Haberin var mı bilmiyorum? Türkiyede bu işi o kadar cok yapan firma varki; Bir arkadaşımda bireysel olarak yapıyor bu işi

    Sen güzel kafanı yorma diye,

    Örnek veriyorum 5-6 yaşındaki çocuklar en çk hangi ürünü tüketiyor. Hangi yag markası çok satıyor. Civatadan gemi aksesuvarına kadar aklına gelen gelemeyen de dahil, Benim çalıştığım firma kendi bünyesinde küçük bir ekibi var. Oditoryum ordan gelen datalar, analiz ediliyor. bir nevi işletmeyi yönlendirme, Yani pazarımızı inceleyen o kadar cok firma varki ozellikle yerliler daha fazla. Muhtemelen yapılacak aracın fiyatımı öncelik olacak yoksa kalitesimi elbette bunun analizi emin ol 2000'lerde toplanmaya başlamıştır.

    Yerli marka'nın akibetine geirsek muhakkak iç piyasada tutar, benim şahsi kanım Türkiye eski Türkiye değil, alım gücü yükseldi. Kimse ucuz araba istemiyor. Sosyal statu durumu, bu bir gerçek, İnsanların elindeki gösterebileceği tek meta bu, kimse yaratıcılığa ve zekaya onem vermiyor maalesef. Tasarımı ve Verimli Motorla bence listede kendine ortalarda yer edinebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tween25 -- 1 Ekim 2011; 15:18:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    illa bu işin yolu seat saab yada herhangi bir özellikle yazıyorum kıytırık bir markayı alarakmı başlamak lazım.?Koreliler neden böyle yapmadı?

    saabi anlarimda seati nereye aliyosun yaw
  • Resmi verilen araç gayet güzel.Üzerinde çiplemelik güzel bir 1.6 dizel görmek isterdim.
  • saabı alsak türkiyede yine ucuza satılmazki. en fazla 40.000 tl olacak ve aynı kalitede olacakki satılsın. ki bu kadar kaliteli bir marka 40 bin tl ye satılmaz. Ha saab'ı almışsın ha yeni marka üretmişsin. ikiside bence aynı iş olur. Ama euro ncap'ten 5 yıldız alacak bir araç üretmemiz lazım. kaliteli olsunda tipi isterse vw, audi,bmw çakması olsun. yeterki olsun. en az 4 airbagi, abs si, güzel bir motoru ve şanzımanı olsun yeter. Ben şuna inanıyorum ki, fiat/tofaş'ın ürettiği malzeme kalitesini yeni bir firma kurarak kat kat geçebiliriz. direksiyon,vites,ön konsol ve kapılara yumuşak deri eklemek çok zor olmasa gerek.
  • Esp yerli olacaksa alırım
  • ileride eski teknoloji diye adlandırılacak olan benzin ve dizelden vazgeçip direk elektirikli araçla başlamalıyız biz benzinli araçda tecrübe kazanana kadar dünyada benzinli araba kalmayacak en iyisi elektirik ve doğal gazla çalışan arabayla başlamak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Besiktask34

    ileride eski teknoloji diye adlandırılacak olan benzin ve dizelden vazgeçip direk elektirikli araçla başlamalıyız biz benzinli araçda tecrübe kazanana kadar dünyada benzinli araba kalmayacak en iyisi elektirik ve doğal gazla çalışan arabayla başlamak.

    zaten şu anda çalışmalar elektirkli arabayla başlamak şeklinde.
  • Saab abi alınmaz mı hiç. Bir çok arabadan kaliteli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse cakozlamamis heralde ama konu 2011'de acilmis. 5 senedir hala yerli araba. 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosphere kullanıcısına yanıt
    5 yıl oldu hocam daha ne kadar yakında geliyor Ankara'dan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi hort olmuş. Eğer ötv indirimi olmazsa linea veya egeadan bir farkı olmaz. Zaten aldığımız altyapının güvenlik testleri var diye teste de sokmayacaklar. Öyle gelirse passat ve jetta sırası beklemeye devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ötvsiz satsınlar herkes alır, 1.6 multijet 120hp 320nm egea'nın 47bin tl olduğunu düşünün
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.