Eğer adı "Yerli" üretimse %100 yerli olmalı. Tüm parçaları Türk mühendisliğinin sonucu olmalı. Yoksa araba yapıp parçalarının %80'ini dısardan almanın bir anlamı yok. Bursada üretilen Renolardan bir farkı olması lazım. Hala dogru düzgün bir türk motoru yok mesela..
Almam.
almam...bu hükümete inat almam......
quote:
Orijinalden alıntı: derememo
seve seve alırım ve kullanırım. sırf destek olmak adına alırım. (tabi fiyatı bütcemi zorlamadıkça) imza nın tipi, görünümü, tasarımı, segmenti....vs çok güzeldi. imza gibi bir araç üretseler, çok para verir gene alırım.
+ %30 az yakan yerli motoru olunca sıraya bile girerim
hintli-iranlı arabası alacagıma Türk arabası alırım
almak isterim imkanım olursa tabii.
Çoğu arkadaşın dediği gibi sırf destek olsun diye alabilirim.
Kurulacak firada %0,5 bile yabancı ortak olursa inadına gavur malı alırım. Araç güvenli olmazsa başkasının arabasına bile binmem.
quote:
Orijinalden alıntı: ahmtıl
almam...bu hükümete inat almam......
+1905
Ülkelerin yıllara göre otomobil üretimleri. irana dikkat edin bu aradmlar yerli otomobillerini üretiyor.
2009 2005 2000 1 Çin 13,790,996 5,708,421 2,069,069 2 Japonya 7,934,516 10,799,65910,140,796 3 ABD 5,711,823 11,946,65312,799,857 4 Almanya 5,209,853 5,757,710 5,526,615 5 Güney Kore3,512,916 3,699,350 3,114,998 6 Brezilya 3,182,617 2,530,840 1,681,517 7 Hindistan 2,632,694 1,638,674 801,36 8 İspanya 2,170,078 2,752,500 3,032,874 9 Fransa 2,049,762 3,549,008 3,348,361 10 Meksika 1,557,290 1,670,403 1,935,527 11 Kanada 1,489,651 2,688,363 2,961,636 12 İran 1,395,421 817,2 277,985 13 İngiltere 1,090,139 1,803,109 1,813,894 14 Çek.Cum 974,569 602,237 455,492 15 Tayland 968,305 1,122,712 411,721 16 Polonya 879,186 613,2 504,972 17 Türkiye 869,905 879,452 430,947 18 İtalya 843,239 1,038,352 1,738,315 19 Rusya 722,431 1,351,199 1,205,581 20 Belçika 522,81 928,965 1,033,294 21 Arjantin 512,924 319,755 339,632 22 Malezya 485,191 563,408 282,83 23 Endonezya 464,816 500,71 292,71 24 Slovakya 461,34 218,349 181,783 25 G. Afrika 380 525,227 357,364 26 Romanya 296,498 194,802 78,165 27 Avustralya 227,238 394,713 347,122 28 Tayvan 226,356 446,345 372,613 29 Slovenya 212,749 187,247 98,953 30 Macaristan 182,54 152,015 137,398 31 İsveç 156,338 339,229 301,343 32 Portekiz 126,015 226,834 245,784 33 Kolombiya 150,309 109,333 79,921 34 Özbekistan 117,9 94,437 52,264 35 Venezuela 116,297 135,425 123,324 36 Pakistan 109,74 153,393 102,578 37 Hollanda 76,601 102,204 98,823 38 Avusturya 71,714 253,279 141,026 39 Ukrayna 69,295 215,759 31,255 40 Mısır 66 123,425 78,852 41 Filipinler 40,65 64,492 38,877 42 Vietnam 25,48 31,600 6,862 43 Ekvador 23,78 32,254 41,047 44 Fas 23,37 33,992 31,314 45 B.Rusya 11,52 26,995 19,324 46 Finlandiya 10,971 21,644 38,926 47 Sırbistan 10,075 14,179 12,74 48 Şili 3,25 6,660[12] 5,24 49 Tunus 1,44 - - 50 Nijerya 1,1 2,937 7,834 51 Zimbabwe 880 960 792 52 Kenya 710 405 288
Bu kadar yorumdan sonra dayanamadım ben de yazacam.
1. Yerli otomobil üretilirse alınır, satmaz diye bir olay yok. İşbilir Audi A8, BMW 7,45, Mercedes (bilimum) marka araçlar kullanan patronlar ucuz diye şirketlerine bu arabaları alırlar. Üstelik de pazarlık yapıp daha ucuza mal ederler. Şirket çalışanlarını kobay olarak kullanıp, memnuniyet seviyesinde (Araç arıza ve servis giderleri) bir sonraki sene tekrar alır veya almazlar.
2. Bu arada işbilir otomotiv parçası üretip satanlar hemen kolları sıvayıp bu aracın parçalarını üretmeye ve fabrikaya satmaya çalışırlar. Daha ucuza daha kalitesiz malzemeyle üretip bunu satarlar da... Böylece yıllar geçtikçe dizaynı değişen ama kalitesi düşen araçlar üretilmeye başlanır. (Bknz: Fiat 131-Doğan-Şahin--Renault 12-Toros)
3. Halktan da merak edip milliyetçi damarları gelişmiş insanlar da bu araçları alıp, yıllarca iş-servis-ev arası mekik dokuyarak, en sonunda bıkıp satmaya çalışacaklardır.(Bknz: Tempra)
4. Üretilen bu araçların güvenlik seviyeleri aşağılarda olup, kaza anında (olursa) hava yastıkları açılmayacak, şirketin üretim müdürü "Çarpışmada sensörler uyarılmamış, bundan sonra daha çok sensör koyacağız" açıklaması yapıp, üstü örtbas edilecek ve ölen öldüğüyle kalacaktır.
5. Madde 4 teki güvenlik seviyesinin aşağıda olması, ucuz araba üreterek maliyeti aşağı çekip, araç satışını çoğaltmakla alakalıdır. İlk defa üretilecek bir araçta D sınıfı bir konfor ve üst düzey güvenlik beklemiyorsunuz umarım. Sonuçta şirketin de belli bir limiti olacaktır üretime ayırdığı. Bu maliyet aşılırsa, bazı detaylardan feragat edilecektir.
6. Devlet vergi diye üretici firmanın boğazına çökmezse ve satışlarda destek verirse, bunu diğer firmalar kabul etmeyecektir. Herkes "vergiler alınmasın, satılır" mantığında ancak Hyundai, Fiat,Ford Renault vs nin elleri de armut toplamıyor. Onlar da üretim yapıyor. Destek sağlanırsa, kendilerine de sağlanması konusunda baskı yapacaklardır. Haklılar da...Devlet de bu kadar vergiden feragat etmeyecektir. Yani yerli otomobil bize KDV si ÖTV siyle birlikte gelecek. Ütopya hayaller kurmanın anlamı yok.
7. Bu aracın gelişmesi, tamamen gelişmemiş ülkelere satılan araç miktarıyla ilgilidir. Suriye,Irak,Ürdün ve Afrika ülkelerine satışı ne kadar çok olursa, o derece gelişir. Bu da ilk 5 yıl ben bu aracı almam demeye geliyor. Forum ahalisinden birçoğu ben alırım diyor ama bence sallıyorlar.
8. Keşke üretilse de bir 5 yıl daha beklesek. Bunca sene bekledim, bir 5 yıl daha beklerim.
Tofaş ın üretim felsefesi ve mantalitesi 8 maddelik yorumunuzla bağdaşıyor.Yeni üretilecek olan bu yerli aracın üretim mantığı biraz farklı duruyor.En azından göstergeler o yönde. Yerli bir markayı ülkemiz üretir mi üretemez mi? sorusunun cevabı kesinlikle üretir olmalı.Bu teknolojiye sahibiz.Yalnız dünya çapındaki markalarla yarışacak tecrübe eksiğimiz var diye düşünüyorum.
Bir güney kore markası olan Hyundai; fazla eski değil 90lı yıllarda çıkardığı modeller ile şimdiki modelleri arasında, üretildiği yıllardaki rakiplerini göz önünde bulundurduğumuzda çizgisini gayet yükseltti.Marka değerini ve üretim kalitesini yıllar geçtikçe artırdı.
Ülkemizde üretilecek olan yerli bir markanın Çin,İran,Hindistan 'ın üretim felsefesinin önünde üretim yapacağını, kalite olarak Koreli markalarla yarışabileceğini, avrupa ve japon kökenli araçlarla arasındaki mesafeyi kapatmak için biraz daha zamana ihtiyacı olabilir.
Bugün özellikle B segmentte Hyundai,Kia gibi koreli markaları tercih eden (üstelik avrupalı olsada Renault,Fiat gibi satışı yüksek markalar B segmentinde çok ayrıcalıklı yere sahip değilken) tüketicimiz yerli üretim bir B segmentini tercih eder diye düşünüyorum.Bununla birlikte fiyat/kalite ve tasarım konusu satış rakamlarında etken unsur olacaktır.
sırf 'yerli' olsun diye sıfırdan bir marka yaratmaya calısmak kendisine pazarda yer bulmaya ugrasmak türkiye'de dahi cok ama cok zor. hamaset edebiyatıyla ticaret yapılmaz, sıfırdan bir marka yaratmak yerine şu an ekonomik krizde olan isim yapmış bir otomotiv firmasını satın alarak teknoloji transferi yapmak suretiyle piyasaya girmemz daha az riskli ve cok daha rasyonel olacaktır misalen vw grubundaki seat satışa çıkarılırsa bu marka, şu an büyük bir belirsizlik icindeki saab markası gb markaları satın alıp üretim üssünü de türkiyeye tasıdıgımızda yerli otomobil sorunu çözülmüş olur ama en önemlisi pazarın bu kadar doygun ve rekabetci oldugu otomotiv sektörüne alternatif bir ürün gamıyla girebilmektir bu ya elektrikli arac olur ya fabrikasyon lpg/cng motorlu arac olur vs. yani insanlara baska markalarda olmayan yeni bir secenek sunarak piyasaya girilirse satıs rakamları daha yüksek olacakltır. sadece türkiye piyasası olarak düsünmemek lazım tabiki, en basta orta asya ve kuzey afrika piyasaları olmak üzere arab ve dogu avrupayla birlikte ilerde avrupa piyasasına da yönelik bir üretim stratejisi belirleyerek bu işe girilmeli,
vergi konusunda da şu anki durumdan cok farklı bir politika uygulanabilecegini zannetmiyorum ne de olsa türkiyede üretim yapan bir çok uluslararası firma var bunları gücendirmeyi-haksız rekabete mecbur bırakmayı kimse göze almaz ülke icinde üretim yapan bütün firmalar aynı sartlarda ticaret yapabilme hakkına yani fırsat esitligine sahip olmak zorundadır
ucuz halk arabası yapmalıyız bence. kuş serisinde hallice olup, fiyatı cazip olmalı. gerçekten tutacaktır. kuş serisini üretip satsalar bile peynir-ekmek gibi gider diye düşüünyorum.
yerli araçtan önce yıllardır sömürge aracı olan ÖTV-MTV insaflı seviyelere çekilsin...
Üretebilecek şirketler üretmek istemediği için ne söylesek boş...
Milliyetçiliğin lüzümü yok, eğer güzel bir şey ise alırım.
Alacağım da sipariş alan yok :)
yerli arabaya benzinin litresini 2 lira yapsınlar bakın ozamn piyasada nasıl tutuluyo
quote:
Orijinalden alıntı: xmiralay
quote:
Orijinalden alıntı: corleone_1980
anadol
soyle olup ucuz olsa alınır herhalde
hocam bu işi bir Türk yaptı ise eğer biz bu işi başarmışız diyeceğim hayırlı uğurlu olsun
tasarım: Eralp Noyan edit resim ek;
yapacakları arabalardan biri böyle olsa çok tutar gibi dimi :D
alırım almasınada tek merak ettiğim konu güvenlik acaba ncap testine girermi girerse kaç yıldız alır 4 yıldıza bile tavım aslında hadi hayırlısı bakalım